Od ponad dwóch tygodni, wbrew prawu, nie oddają należnej kaucji. 30 dni od rozwiązania umowy minęło 1.10.2022 i od tego momentu nie ma sposobu na skontaktowanie się z KIMKOLWIEK, kto pracuje w tej firmie. Przypuszczam, że celowo ignorują telefony i nie odpowiadają na maile. Udało mi się tylko uzyskać numer telefonu do działu księgowego, do pana "Jarka". Niestety ten numer telefonu albo odrzuca połączenia, albo nie odpowiada - profesjonalizm firmy na najwyższym poziomie. Jedyny kontakt na jaki raczyła się zdobyć w/w firma, to wysłanie mi sms-a, że zwrot kaucji nastąpi do 10.10.2022 - pani, która wysłała taką wiadomość oczywiście mnie okłamała, bo żadnych pieniędzy na swoim koncie nigdy nie zobaczyłam. Później numer stał się nieaktywny i nie miałam już możliwości na choćby próbę nawiązania ponownego kontaktu. (Nadmienię, że dysponuję oświadczeniem o rozwiązaniu umowy najmu, na którym widnieje, że kaucja powinna być mi zwrócona w całości, a rzeczone 30 dni - które minęły już dawno - to termin przewidziany w polskim prawie). Bardzo odradzam komukolwiek korzystanie z usług tej firmy, bo wydaje się być skrajnie nieuczciwa i nierzetelna. To walka z wiatrakami, bo nie ma nawet sposobu na nawiązanie rozmowy, a maile w przestrzeń można pisać w nieskończoność - i tak nikt nie odpisze. Wstępnie rozmawiałam już na ten temat z prawnikiem i w najbliższym tygodniu mam zamiar podjąć pierwsze kroki prawne. Dobrze by było, gdyby funkcjonowaniu firmy przyjrzały się organizacje działające na rzecz ochrony praw lokatorów, bo bardzo mnie ciekawi, czy rzeczywiście jestem jakimś ewenementem, czy nieoddawanie kaucji to norma w tej firmie? Bardzo nieetyczne zachowanie
Witam. Jestem w takiej sytuacji.. Od miesiąca powinnam mieć na koncie zwrot kaucji. Może jakiś pozew zbiorczy, zawiadomić Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów....Rzecznik Praw Konsumenta.
Dzień dobry. Kiedyś widziałam zajawkę oferty dla opiekuna mieszkań w sieci. teraz już nie mogę jej odszukać ale widzę, że niektórzy odnosili się do tego stanowiska. czy na dzień dzisiejszy przyjęcia byłyby jeszcze możliwe?
Atmosfera w miejscu pracy odgrywa ważną rolę. Jak wygląda ten aspekt w Dobrynajem Inwestycje Sp. z o.o.?
Firma się rozpada, bo od jakiegoś czasu mają problemy finansowe. Nie oddają kaucji na czas, nie robią napraw, i kombinują jak zarobić nieuczciwymi praktykami. Mieszkałem u nich na Joselewicza i każdy, kto się zastanawia nad współpracą z nimi, powienien wiedzieć, że ich klientami są ludzie w nienajlepszym położeniu. W ogóle to ja mogę opisywać różne sytuacyjki jakie z nimi przeszedłem, ale pozwól czytelniku, że dwoma słowami podsumuję tych ludzi, firmę i ogół ich najemców - (usunięte przez administratora)
Co wiecie o tych pozwach do których już kolejny raz ktoś nawiązuje we wpisach? Na stronie tak jak już poprzednicy zauważyli są dostępne oferty pracy dla asystentów. Niby można próbować swoich sil ale teraz to zastanawiam się czy można mieć jakieś problemy prawne? to dotyka pracowników?
Witam, tak w nawiązaniu do tematu umów, które były poruszane we wpisach zastanawiam się nad jej forma dla specjalisty ds. wynajmu nieruchomości. Tak się składa, że dziś dodano ofertę i wpisana w niej jest umowa o prace. czy podejmował się ktoś współpracy na kontrakcie? Jest to możliwe?
Na ile oferta na stronie jest aktualna? Widzę, że jedna Pani pisała o jakiejś swojej na kwotę 3,2 tys brutto a na tej firmowej właśnie jest napisane, że 3 tys brutto. Skoro tak to co z pozostałymi warunkami pracy? tez mogą być inne o ile faktycznie to nieaktualne dane są? pracuje ktoś jako asystent i się wypowie?
Drodzy Państwo, Niestety, ale muszę zgodzić się z negatywnymi opiniami na temat tej firmy. Opisuję tę sytuację na świeżo, aby niczego nie zapomnieć. Byłem zainteresowany pokojem do wynajęcia w bardzo dobrej lokalizacji w Krakowie. Warto wspomnieć, że wcześniej oglądałem już mieszkanie z lokatorką, która miała się stamtąd wyprowadzać, i byłem niemal na sto procent przekonany. Jednak to, co stało się w dniu, w którym miałem podpisać umowę, całkowicie mnie wyprowadziło z równowagi. Wspomniana wcześniej lokatorka przekierowała mnie do opiekuna mieszkania, i umówiliśmy się na podpisanie umowy. Dodatkowo Pan Przemysław Karwowski jakże uprzejmie zapewnił mnie, że tego dnia zadzwoni godzinę wcześniej, aby potwierdzić spotkanie. Oczywiście, żadnego telefonu nie otrzymałem, i sam będąc już w drodze na miejsce, zadzwoniłem. Powiedział: "Czy może być za pół godziny? Mam problem z dojazdem. Proszę wysłać mi dane do umowy." Czekając na mrozie pół godziny, kolejny komunikat: "Przepraszam, jeszcze 20 minut. Problemy z dojazdem." W końcu łaskawie dotarł, ale bez klucza do mieszkania, więc otworzył nam któryś z lokatorów. Zastanawiam się, co ten gość robił przez te godziny, skoro znowu w mieszkaniu czekałem, aż na kolanie napiszę umowę. Jak można być tak nieprzygotowanym i marnować czyjś czas? Swoją drogą, wcześniej przez to wysyłanie danych przez SMS zamiast normalnie wypełnić na miejscu, zastanawiałem się, czy ktoś nie weźmie na mnie kredytu czy coś podobnego. Umowę spisywał na tablecie i kazał mi jeszcze dosłać swoją umowę pracy, a moja cierpliwość powoli się kończyła. WISIENKA NA TORCIE: "Przepraszam, ale nie mogę z tego tabletu przesłać Panu umowy. Będę musiał wrócić do biura. Proszę zapłacić teraz kaucję, a umowę doślę mailem." Wyszedłem. Potem szybciutko (ok. 20 minut) Pan wrócił do biura i przysłał na maila umowę najmu, co potwierdziło mnie w przekonaniu, że nie było żadnego problemu z dojazdem, a mnie okłamano i znieważono (czekałem godzinę). Pan Karwowski ponownie dzwoni: "Umowa już na mailu, proszę podpisać." Ja, już tak zniesmaczony, zacząłem się wycofywać z tej decyzji, więc powiedziałem po prostu, że coś mi wypadło, i odpowiem wieczorem. "Ale to tylko jedno kliknięcie." WISIENKA NA TORCIE: mam podpisać papiery bez ich przeczytania, bo to tylko jedno kliknięcie. Całkowicie zrezygnowałem i zacząłem szukać czegoś innego. W skrócie: brak szacunku do klienta (usunięte przez administratora) pieniędzy bez podpisanej umowy pośpieszanie do podpisywania dokumentów bez ich czytania. PS. mam już dość imienia Dorian( Mroczek) KMWTW
Wynalazłam w internecie ich ofertę pracy dla Asystentki ds. Zarządzania Najmem. Kilka lat temu oferowali tutaj podstawy 3200 zł brutto. Wiecie ile teraz oferują? Czy poza podstawą aktualnie są jakieś dodatki/premie?
Jaki jest wkład kierownictwa Dobrynajem Inwestycje Sp. z o.o. w budowanie dobrej atmosfery wśród pracowników?
Nie życzę nikomu styczności z tą firmą. Nie potrafią naprawić usterek na mieszkaniu które wynajmują bo twierdzą że nie mają kasy a z mieszkania ściągają ponad 15k. Na 11 osób jest jedna toaleta bo drugiej od kilku miesięcy nie mogą naprawić. Nie odbierają, nie odpisują. Strasznie fałszywi ludzie. Właśnie będę wypowiadała umowę po miesiącu mieszkania bo się nie da współpracować z taką firmą
Uważajcie na tę firmę - przy zwrocie depozytu pojawiają się "niespodziewane problemy finansowe" oraz odwiedzają Wasze pokoje pod Waszą nieobecność
I jak takie sprawy są docelowo rozwiązywane? Napisałeś tylko wstępnie o jakimś zdarzeniu i teraz człowiek będzie się zastanawiał… o jakie problemy z kasą chodzi? czy pracownicy również maja z tym jakieś większe problemy?
Od ponad dwóch tygodni, wbrew prawu, nie oddają należnej kaucji. 30 dni od rozwiązania umowy minęło 1.10.2022 i od tego momentu nie ma sposobu na skontaktowanie się z KIMKOLWIEK, kto pracuje w tej firmie. Przypuszczam, że celowo ignorują telefony i nie odpowiadają na maile. Udało mi się tylko uzyskać numer telefonu do działu księgowego, do pana "Jarka". Niestety ten numer telefonu albo odrzuca połączenia, albo nie odpowiada - profesjonalizm firmy na najwyższym poziomie. Jedyny kontakt na jaki raczyła się zdobyć w/w firma, to wysłanie mi sms-a, że zwrot kaucji nastąpi do 10.10.2022 - pani, która wysłała taką wiadomość oczywiście mnie okłamała, bo żadnych pieniędzy na swoim koncie nigdy nie zobaczyłam. Później numer stał się nieaktywny i nie miałam już możliwości na choćby próbę nawiązania ponownego kontaktu. (Nadmienię, że dysponuję oświadczeniem o rozwiązaniu umowy najmu, na którym widnieje, że kaucja powinna być mi zwrócona w całości, a rzeczone 30 dni - które minęły już dawno - to termin przewidziany w polskim prawie). Bardzo odradzam komukolwiek korzystanie z usług tej firmy, bo wydaje się być skrajnie nieuczciwa i nierzetelna. To walka z wiatrakami, bo nie ma nawet sposobu na nawiązanie rozmowy, a maile w przestrzeń można pisać w nieskończoność - i tak nikt nie odpisze. Wstępnie rozmawiałam już na ten temat z prawnikiem i w najbliższym tygodniu mam zamiar podjąć pierwsze kroki prawne. Dobrze by było, gdyby funkcjonowaniu firmy przyjrzały się organizacje działające na rzecz ochrony praw lokatorów, bo bardzo mnie ciekawi, czy rzeczywiście jestem jakimś ewenementem, czy nieoddawanie kaucji to norma w tej firmie? Bardzo nieetyczne zachowanie
Jak coś to w Krk jest sporo prawników, którzy działają pro bono (mają darmowe konsultacje) i do nich można się śmiało zgłaszać, z takimi sprawami. Samo napisanie przedsądowego wezwania do zapłaty jest bardzo proste, ew. postępowanie sądowe w takich przypadkach też jest stosunkowo proste - bo przypuszczam, że kwota nie jest zawrotnie wysoka. Są też organizacje lewicowe, które zbierają informacje o takich nieprawidłowościach, żeby później ostrzegać ew. najemców.
Nie, cały czas czekam na zwrot kaucji. W międzyczasie tylko raz udało mi się porozmawiać z kimś z tej... firmy. Obecnie standardowo brak jakiegokolwiek kontaktu, telefony pozostają głuche, na maile nikt nie odpisuje. Rzekomo obecni lokatorzy nie płacą czynszów i stąd niemożność wypłacenia kaucji byłym lokatorom (przynajmniej, takim tłumaczeniem mnie uraczono). Proszono mnie, żebym poczekała "maksymalnie do końca października". Śmieszne tłumaczenie, zważywszy, że kaucja wynosiła wartość miesięcznego czynszu, a firma wynajmuje w Krakowie wiele pokoi. Według mnie sprawa jest dziwna, ale na pewno nie mam zamiaru zostać sponsorką agencji, która w taki żenujący sposób lawiruje i (usunięte przez administratora) klientów. Ciekawa jestem, czy 2.11 zobaczę w końcu swoją kaucję na koncie. To już nawet nie chodzi o te pieniądze, ale o zasady i choćbym miała pójść z tym do sądu i wydać na postępowanie prawne wielokrotność tej kwoty, to bez mrugnięcia okiem tak zrobię. Żenada. Jeśli rozważałeś skorzystanie z usług "Dobrego najmu", to szczerze Ci radzę - omijaj tę firmę szerokim łukiem, bo szkoda czasu i energii
Rozumiem. Rowniez jestem w identycznej sytuacji, dalej brak pieniedzy na koncie mimo pisma z przedsadowym wezwaniem do zaplaty. Rowniez na dniach sprawa zostanie skierowana do sadu (koszty sadowe w takim przypadku bedzie ponosil Dobry Najem). Pozdrawiam
Rozumiem. Rowniez jestem w identycznej sytuacji. Na dniach sprawa zostanie skierowana do sadu. Pozdrawiam praocwnikow usuwajacyh negatywne komentarze na temat firmy.
Ooo... czyli jednak nie jestem wyjątkiem i firma widocznie wychodzi z założenia, że nie ma nic złego w przywłaszczaniu nieswoich pieniędzy. Ja czekałam do końca października, ale moja cierpliwość już się skończyła. A Ciebie też od miesiąca tak desperacko próbują unikać? (Również pozdrawiam pracowników tej pożal się Boże agencji, którzy próbują eliminować nieprzychylne komentarze).
Czytając te wpisy, nie sposób nie zauważyć, że zarząd tej firmy muszą stanowić naprawdę wybitni geniusze biznesu. Jeśli tych wielkich Landlordów, wynajmujących co najmniej kilka kamienic w Krakowie nie stać na wypłacenie kilkuset złotych, to mamy na prawdę podły kabaret. Może w tej sytuacji warto by było rozważyć zamknięcie "biznesu" i przebranżowienie np. na sprzedaż foremek do piasku, albo zbieranie chrustu po lasach ( to już trudniejsze i wymaga strategii). Serdecznie pozdrawiam tą jakże haniebną "firmę" z etyką rodem z ery kamienia łupanego.
Hej Ja tez mam z nimi ten sam problem czekam na zwrot kaucji od końca września. Może połączylibyśmy siły razem albo dałabys znac jak się czegoś dowiesz od prawnika? Mieli mi oddać 1600 złotych rozmawiałam z prezesem tej śmiesznej firmy panem Krzysztofem obiecał ze dostanę pieniądze początek grudnia i jeszcze ich nie otrzymałam.
@Anna - Witam. W moim przypadku pomogla dopiero informacja o skierowaniu pozwu do sadu cywilnego (Pan prezes przeciagal sprawe codziennie, ze ktos zapomnial przelac kaucje, ze a to blad, ze to czeka na telefon od ksiegowego bo wyslal smsa ale pracownik nie odpisuje itd). Nie musi Pani oplacac prawnika, wystarczy internetowo zalozyc konto na stronie E-SAD.gov.pl i tam do kwoty ponizej 2000 zl moze Pani zlozyc online taki pozew w elektronicznym postepowaniu upominawczym (kosztuje chyba 22 zl) , potem sprawy ida juz bardzo szybko. Jesli Pani zlozy taki pozew prosze poinformowac o tym fakcie Pana prezesa smsem (bo ich biuro nie odbiera listow poleconych) i wtedy taka informacje uznaje sie za powiadomienie juz pozwanego o skierowaniu sprawy do sadu. Jesli bedzie chciala Pani zalatwic listownie, to po 2 tyg list wroci i bedzie Pani czekac jeszcze dluzej na ewentualny termin rozprawy.
Hej dzięki za odpowiedz udało się odzyskać kaucję? Czy dalej toczy się postępowanie ?
Dziękuje za poradę. Czy przyniosło to skutek ? Zwrócili kaucje sami czy już na drodze sądowej ?
Witam. Jestem w takiej sytuacji.. Od miesiąca powinnam mieć na koncie zwrot kaucji. Może jakiś pozew zbiorczy, zawiadomić Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów....Rzecznik Praw Konsumenta.
Cześć, widząc te opinie odnośnie jakiegoś odwiedzania pokoi pod czyjąś nieobecność zaciekawiłam się warunkami pracy jakie mogą występować a przede wszystkim zakresem obowiązków. czy ten przedstawiony na stronie dla asystentek jest aktualny? Widzę podana kwotę brutto na poziomie 3,000 zł, dlatego się upewniam. Jak oceniacie tę pracę?
Jakie godziny pracy obowiązują w Dobrynajem Inwestycje Sp. z o.o.?
They're (usunięte przez administratora). My story is very similar to others: not returning deposit and buying as much time as possible. (usunięte przez administratora)
Wynajmowałem pokój przez kilka lat. W ostatnich miesiącach mojego pobytu zauważyłem znaczny progres w podejściu do lokatorów. Stało się to głównie za sprawą Pana Doriana, który swoim profesjonalizmem i otwartością wyróżnił się na tle swoich poprzedników.
tylko, że z tego co tu czytam jakieś zmiany podobno zaszły i dlatego ktoś sądzi, że jest lepiej. Masz jakieś w miarę aktualne doświadczenie, że tak piszesz? Kiedy ostatnio do firmy mógł w ostatnim czasie dołączyć ktoś nowy? Czy ktoś się orientuje jakie warunki mogą być oferowane na start w tym roku?
profesjonalna obsługa ale zabierają kasę na czym tylko się da
Wynajmowałam pokój przy bagateli przez 1,5 roku, warunki mieszkania bardzo dobre, wspaniała lokalizacja, opiekun mieszkania bardzo pomocny - zawsze można było na niego liczyć, polecam serdecznie☺️
Wynajmuję pokój u Dobregonajmu już drugi rok i jestem bardzo zadowolona. Pokoik jest jasny i ładny, bezproblemowy kontakt z biurem, a opiekun mieszkania przemiły i zaangażowany; wszelkie sprawy (naprawy, wymiany) załatwia szybko i profesjonalnie.
Serdecznie odradzam komukolwiek podejmowanie współpracy z tą firmą, jest nierzetelna i nieuczciwa, zaś pracownicy mają dla Ciebie czas tylko wtedy, gdy jest do dla nich korzystne. Przez długi czas wynajmowałam pokój w kamienicy przy samej Bagateli, stan mieszkania był fatalny - bardzo niski standard, non stop psujące się rzeczy, brud w częściach wspólnych, jedynym plusem była lokalizacja. I tylko to. Jednak zabawa rozpoczęła się dopiero po rozwiązaniu umowy, która miała miejsce 31.08.2022 r. Właśnie tego dnia podpisałam rozwiązanie umowy z p. Sarą, która była opiekunką mojego mieszkania. Zgodnie z umową najmu i polskim prawem, wynajmujący ma miesiąc na zwrot kaucji, oczywiście tak się nie stało. Od tego czasu agencja przestała się ze mną w ogóle kontaktować, nie odbierają nr. telefonu podanego, jako kontaktowy, opiekunowie mieszkania są nieosiągalni, maile pozostają zupełnie bez odpowiedzi. Jedyne na co zdobył się jeden z pracowników, to wysłanie mi sms-em numeru "pana Jarka", który podobno ma się zajmować kaucjami. Szkoda tylko, że najpierw rzeczony "pan Jarek" odrzucał połączenia, a później jak sądzę zablokował mój numer XD Nadmienię, że wszystkie połączenie wykonywałam w normalnych godzinach, między 9, a 16, także widać, że bardzo się tam przepracowują. Przyznaję, że pierwszy raz spotykam się z tak żenującym i nierzetelnym zachowaniem przy wynajmie mieszkania. W przypadku opóźnienia w opłaceniu czynszu już po jednym dniu lokatorom jest naliczana spora kara finansowa, szkoda, że firma jest tak skrupulatna tylko w jedną stronę. Hipokryzja i obłuda. Zdaje się, że pierwszy raz będę musiała wysyłać przedsądowe wezwanie do zwrotu kaucji, bo nawet, chcąc załatwić wszystko normalnie, jak dorośli ludzie, to nie ma z kim. Z litości pominę już większość okropnych doświadczeń związanych z zamieszkiwaniem w kamienicy wynajmowanej przez tę agencję jak np. atak nożem jednej współlokatorki na drugiego współlokatora (bo oczywiście mieszkańcy nie są w absolutnie żaden sposób weryfikowani np. przez zaświadczenie o niekaralności, jeśli jesteś wypłacalny wezmą każdego, więc masz wielkie szczęście jeśli w tej puli przypadkowych ludzi, trafią się normalni), czy np. zdarzające się w zimie braki ciepłej wody. Podsumowując, bardzo odradzam wynajmowanie czegokolwiek od rzeczonej agencji. Szkoda Waszego czasu, nerwów i zdrowia. Nawet w obecnej sytuacji, gdy trudniej o znalezienie mieszkania, czy pokoju, z pewnością uda Wam się znaleźć w tej cenie coś NORMALNEGO, co nie będzie później wymagało szarpania. (W razie, gdybyście jednak decydowali się na współpracę, to dokładnie czytajcie regulamin i umowę i wszystkie podejrzane rzeczy zgłaszajcie do UOKiK-u)
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Dobrynajem Inwestycje Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy Dobrynajem Inwestycje Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 5.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Dobrynajem Inwestycje Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 5, z czego 0 to opinie pozytywne, 5 to opinie negatywne, a 0 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!