Cześć, w ofercie dla testera oprogramowania i wsparcia serwisu piszą, że trzeba mieć minimum półroczne doświadczenie z pracy na tożsamym stanowisku. zastanawiam się czy koniecznie musi to być doświadczenie komercyjne? Tak rozmowa może wyglądać, w jaki sposób weryfikowane są umiejętności?
Mnie podobnie jak poprzednikowi wygasła oferta, w tym przypadku o analityka systemowego chodzi. zastanawiam się czy jeśli minął dopiero tydzień to może jeszcze cos wznowią? Wiecie? w aktualnych ofertach są wpisane widełki tutaj ich brakuje, dlaczego? możecie je doprecyzować?
Czy w przyszłości będzie znów rekrutacja na low code developera?
Brałam udział w procesie rekrutacji do tej firmy na stanowisko w dziale marketingu i muszę przyznać, że jestem pozytywnie zaskoczona rekrutacją. Jak dla mnie wszystko OK, na każdym etapie osoby rekrutujące były bardzo przyjazne i rzeczowe. Proces był od początku jasny i odpowiedzi też dostawałam w normalnych terminach. Na koniec otrzymałam podziękowanie i krótki feedback, niestety nie udało się nawiązać współpracy, ale i tak wrażenia pozytywne.
Cześć, a pytania były zadawane głównie o osobisty profil kandydata czy raczej kierunkowo o stanowisko tez dopytywali? Mam na myśli także jakieś zadanie? Było cos? ciekawi mnie dlaczego nie wyszło, fajnie ze feedback jest, po nim wiesz co ewentualnie poprawić czy raczej już tu nie wrócisz? I ile to wszystko trwało? Mnie na czasie zależy
Potrzebuję garść wiedzy o zabezpieczeniach w przypadku rekrutacji na przyszłościowe stanowisko. Krótko, teraz jest nabór Analityków Systemowych z pracą od stycznia 2024. Po udanej rekrutacji - co robimy dalej? Umowę podpisuje się od razu, czy jest list intencyjny? Rozumiecie, muszę działać jak małpa, która nie puści starej gałęzi, zanim nie złapie porządnie nowej :3
Hej, czy ktoś wie jakie są mniej więcej widełki na stanowisko Low-Code Developer? Przy pozostałych są podane a akurat przy tym, co mnie interesuje niestety brak. Czy na tym stanowisku jest możliwość rozwoju/nauki języków programowania? Z góry dzięki!
Jakie są Twoje wrażenia z rekrutacji na stanowisko Product Owner w firmie Consdata S.A.?
Interesuje mnie staż Java w kierunku fullstack developera. 4,5 - 5 K brutto, a ile realnie? Nauka nauką, ale muszę utrzymać się w Poznaniu przez te 3 miesiąca sama, więc... A jakie są szanse na zostanie na stałe w firmie po takiej praktyce?
Realnie jest dokładnie tyle ile w ogłoszeniu, a konkretna propozycja zależy od tego jak Ci pójdzie na rekrutacji. Staż odbywa się w formie zdalnej (poza pierwszymi dniami przeznaczonymi na wdrożenie - w tym okresie firma zawsze zapewniała nocleg w Poznaniu osobom, które tu nie mieszkają). Jeśli chodzi o zostanie na stałe to firma stara się znajdować stażystów, którzy zostaną na dłużej - znakomita większość stażystów zostaje na stałe, żegnamy się wyłącznie z tymi, którzy w jakiś sposób sobie nie radzili.
" w jakiś sposób sobie nie radzili." - np. z nieludzkim nakładem pracy i ciśnienia?
Obawiam się, że nie pytasz go czysto teoretycznie, tylko masz coś konkretnego na myśli. Czy to spotyka właśnie stażystów? Jakieś konkretne stanowiska? Z doświadczenia w innych pracach wiem, że to czasem wiąże się z kontaktem z konkretną osobą, więc zależy od działu/projektu/zespołu...
Jak długo trwa proces rekrutacyjny od momentu wysłania CV?
Czytam niektóre komentarze i się zastanawiam czy oby na pewno pod dobrą firmę trafiły, albo to ja pracuje w jakiejś innej Consdacie :D pracuje w CD od wielu lat, wiele zespołów mam za sobą i nigdy nie zdarzyło się, by ktos był szykanowany, by kogoś ścigano za logowanie czasu (jak tu padło 15 minut więcej, czy nawet, pal licho, dwie godziny). Natomiast jasne jest, że pracujemy w Scrumie, jak coś nie idzie, a oszacujemy coś inaczej niż wyszło, to o tym gadamy, jako zespół, a nie "dlaczego Ty Seba zalogowales tu 15 minut wiecej". A jeśli komuś tak się zdarzyło, to miał do kogo iść by o tym pogadać, na pewno nie zostałoby olany. Generalnie firma jest transparentna, ciągle się rozwija, uwzględnia zdanie pracowników i stara wprowadzać zmiany na ile to możliwe. A jak ktoś nie ma kolegów w firmie, która liczy 100 osób, no to może warto również zajrzeć sobie głęboko w oczy. Wiadomo, charaktery są różne, ale z mojej perspektywy, to właśnie ludzie tworzą CD i to oni sprawiają, ze nawet trudniejsze momenty są lżejsze, bardzo fajni, otwarci, mega pomocni i przede wszystkim zaangażowani w to, co robią. Fakt jest jednak taki, że zadań tu nie brakuje, czas jest istotny, co czasem może boleć, wiec jak ktoś lubi pracować wolno, czasem się poobijać, to faktycznie może byc mu w CD ciężko.
I jeszcze ktoś ma czelność przedstawiać te galery z ciśnieniem, nadmiarową listą tasków na sprint i logowaniem czasu do każdych 15 minut jako zaletę XD Prawda jest taka, że w Consdacie dobrze poczujecie co to znaczy pracować na kogoś (właścicieli) i że każda minuta Waszego czasu w pracy jest opłacana z bólem, a koledzy z teamu dodatkowo podbijają ciśnienie. Jeśli ktoś ma ochotę, proszę bardzo. Ale na rynku jest wiele ciekawszych propozycji. CD broni się w sumie jedynie jakością kodu i chapterami (takie kółka zainteresowań, tyle że obowiązkowe), na których można się nauczyć nowych rzeczy.
Ne wiem co tam miało paść pod tym ukrytym ale czemu zamiast bólem nie będą opłacać większą kasą po prostu? oni obecnie jakoś słabo z pieniędzmi stoją?
Jak w Consdata S.A. wyglądają możliwości ewentualnego awansu na wyższe stanowiska?
Niestety, ale miałem podobne odczucia. Mimo jednoznacznie pozytywnego feedbacku z projektu zdarzyło mi się nie dostać awansu, bo inne osoby na podobnych stanowiskach były ode mnie lepsze. Jak dla mnie, to w takiej sytuacji powinno się przyspieszyć awans tamtym osobom, a nie blokować innym, które otrzymują pozytywny feedback. W pewnym momencie zauważyłem, że nawet pozytywne informacje były mi przekazywane z dosyć negatywnym wydźwiękiem i totalnie straciłem motywację do pracy, bo przestałem wierzyć w jakikolwiek awans.
A to fatycznie bez sensu, że taka kolejka się robi. Nie powinno to być rozpatrywane całkowicie niezależnie? Nie ma w firmie kogoś do kogo można się zwrócić z takim problemem, żeby móc przekazać osobiste uwagi odnośnie takich spraw?
Z uwagami czy tematami dotyczącymi rozwoju, awansu, podwyżki zawsze można się zwrócić do swojego chapter leada, team leada, cto, zarządu.
To dobrze, że jest tyle opcji, ale czy pracownicy rzeczywiście z tego korzystają? Trzeba ich zachęcać do rozmowy czy wszyscy z reguły są tu otwarci?
Osobiście na dzień dobry dostałem informację że nie ma co dyskutować o awansach bo i tak nic to nie zmieni. A reszta faktycznie zależy od tego jakie podejście ma do ciebie twój Chapter Leader z którym widzisz się raz na tydzień na spotkaniu, nawet nie musi wiedzieć jak pracujesz bo wystawia opinie na podstawie ankiet z twojego zespołu. Więc tak naprawdę wszystko zależy od osoby która praktycznie z tobą nie pracuje i od humoru zespołu. Zdarza się że ktoś ma duże umiejętności techniczne ale mało się odzywa i już nie ma awansu, w drugą stronę raczej to nie działa trzeba dużo mówić a nie trzeba dużo umieć
Ale w jakim sensie mówić, jakieś zdolności kierownicze pokazać czy o co chodzi? Ogólnie jak możesz, to napisz, jak tam zarabiacie. Bo w sumie po to tutaj weszłam, żeby się dowiedzieć.
A to ciekawy sposób z tym zespołem. To forma mobilizacji, żeby należycie współpracować? Fajnie tylko, żeby nie trafić na czyjś gorszy nastrój. Tu w razie czego istnieje jakakolwiek opcja, żeby zmienić zespół jak Cię ludzie po prostu nie polubią?
a dlaczego nie? chodzi o jakieś konkretne procesy czy firma nie chce się bawić w jakiś koncert życzeń? to tak ogólnie w jakich sytuacjach zawsze pójdą na rękę?
Czytałem artykuł o tym, że pracownicy prowadzą ewidencję czasu pracy w TEMPO (Jira). Jak to dokładnie wygląda?
Jira służy nam do zarządzania projektami i każdy projekt (utrzymaniowy, wdrożeniowy, backoffice) w Consdata ma swój Account. Dzięki rejestracji czasu pracy uzyskujemy informację o rentowności projektów, potrafimy zweryfikować plany z realizacją a także poprawiać proces estymacji projektów. Rejestracja czasu pracy pozwala nam w prosty sposób rozliczać ulgę IP/BOX, czy pracownikom korzystać z podwyższonych kosztów uzyskania przychodów (50% KUP). Jak to wygląda w praktyce? Każde zadanie w scrumowym sprincie ma swój odpowiednik w Jira, w które w trakcie lub po skończonej pracy rejestrujemy przepracowane godziny.
Spieszę z odpowiedzią! Otóż rejestrujesz w JIRA czas spędzony na zadaniach z dokładnością do 15 minut, a następnie jesteś rozliczany z tego pod koniec sprintu na ceremoniach i padają pytania rodzaju "czemu spędzono nad tym zadaniem 6h15m, a nie 6h jak wyszacowano tydzień temu?". Czasami również menago pyta w połowie sprintu "widzę, że nad tym zadaniem zalogowano już 4h z 6h oszacowanych, a nadal nie jest ukończone. Dasz radę, bo przejedziesz estymatę?". Domyślasz się już zapewne jak to wpływa na presję w pracy.
A czy w takim razie skoro istnieje raportowanie 15 minut to czy pracownik ma gwarancję zadań na cały dzień? Co się stanie, gdy pracownik nie da rady zaraportować całego dnia pracy?
Pracuję w Consdacie już szmat czasu i nigdy nie słyszałem o takim przypadku - zazwyczaj zadań jest duuużo więcej niż dostępnego czasu :) Rozliczenie jest na podstawie czasu, który zalogujesz w jirze - zalogujesz mniej, mniej kasy wpadnie na konto, proste. Nie słyszałem żeby ktoś był ścigany za to, że w jakimś miesiącu miał mniej zalogowane godzin.
Hah może ktoś sobie jakoś inaczej zinterpretował jakieś motywowanie żeby zalogować więcej?
Chyba ze się nie jest devem, wtedy nie masz gdzie logować czasu jak środowisko nie działa, szukasz na siłę zadań i masz braki w czasie, co nie wpływa pozytywnie na wrażenia z pracy (mimo że jesteś 8h możesz znaleźć tylko 6h w zadaniach) i jest to jeden z głównych powodów dla których złożyłem wypowiedzenie, za dużo nerwów i stresu to kosztuje.
Pracuje w consdacie 3 lata i stres spowodowany tym, ze nie ma gdzie zalogowac zadan jest na porzadku dzienny. Siedzisz w pracy, jestes dostepny, ale zadania nie ma, bo np. jest piatek po zamknieciu sprintu - pieniedzy za ten czas nie dostaniesz.
A to faktycznie frustrujące, bo rozumiem, że wpływu kompletnie na to nie masz? to jak Ty to wytrzymujesz w takim razie, są lepsze momenty?
Jak przebiega proces rekrutacji w firmie Consdata S.A.? Na Pracuj.pl jest 9 kwietnia kilka ogłoszeń.
Proces rekrutacji wygląda następująco: wysłanie cv przez formularz aplikacyjny -> wideokonferencja wraz z rozmową techniczną -> oferta. Wideokonferencja trwa ok. 1,5-2 godziny i składa się z dwóch części: HRowej i technicznej. Część techniczną prowadzi jeden z naszych Senior Developerów, poza standardowymi pytaniami o doświadczenie i używane technologie może pojawić się prośba o ocenę/napisanie kilku linijek kodu. W części HRowej opowiadamy więcej o firmie, projektach i zespołach, a co najważniejsze - odpowiadamy na wszystkie pytania kandydata. W niektórych sytuacjach wymagane jest dodatkowo wykonanie zadania technicznego przed rozmową.
To super, że zawsze jest odpowiedź. ;) Tak z ciekawości to czy jest tutaj spora konkurencja jeśli chodzi o liczbę kandydatów? I czy w przypadku gdy ktoś wziął udział w pełnej rekrutacji ale niestety nie został wybrany to może liczyć na to, że w przyszłości będzie jeszcze brany pod uwagę czy musi rekrutować od nowa?
(usunięte przez administratora)nie mają pojęcia o nowych wzoracach architektonicznych i technologiach. Pracują w tym czego nauczyli się 10 lat temu na studiach. Przy próbie wporwadzenia czegoś nowego zingorują cię i pokażą swoje przerośnięte ego, bo przecież nie masz tak ogromnego doświadczenia. Polecam firmę na maksymalnie rok jeśli nie macie doświadczenia, potem szybko uciekać.
Dziękujemy za wyrażenie opinii. Zawsze jesteśmy otwarci na merytoryczną dyskusję w zespołach. Każdy pomysł jest ewaluowany w ten sam sposób, niezależnie od tego, kto go zgłosi. Często w dyskusji bierze udział więcej zespołów. Zmiany merytorycznie są oceniane przez pryzmat ich zalet, ograniczeń czy nawet kosztu i specyfiki wdrożenia u klienta - niezależnie od tego, czy pomysł pochodzi od juniora, czy seniora z 10 letnim doświadczeniem. Czasem jednak rzeczywistość powoduje, że musimy podejmować trudne decyzje - wierzymy, że sytuacja, którą opisujesz, była jednostkowym zdarzeniem, a nie standardem.
Niestety tak nie jest, ja również nie raz spotykam się z ta sytuacja w Consdacie. Seniorzy z wieloletnim stażem w tej firmie nie są otwarci na merytoryczna dyskusje, ignorują osoby z mniejszym stażem, często zdarza się, ze im umniejszają. Tutaj nie jest problemem niewdrożenie czyjegoś pomysłu, ale zachowanie tych osób
chore (usunięte przez administratora) zadanie na dzien dobry - zrobić im gotową apke z frontem i backendem, z której potem zrobią sobie pożytek, (usunięte przez administratora)
Czy w CONSDATA Sp. z o.o. jest skuteczna reakcja na zgłaszane przez pracowników problemy?
Moim zdaniem firma bardzo sprawnie reaguje na wszystkie sugestie i problemy. Każdy ma możliwość zgłoszenia problemów na kilka sposobów - do swojego chapter leadera (w Consdacie funkcjonują chaptery), do HR czy bezpośrednio do zarządu. Nigdy nie spotkałem się z sytuacją, żeby problem został zignorowany lub zbagatelizowany.
Nie radzę zgłaszać problemów - nie wyjdziesz na tym dobrze, lepiej jak najszybciej poszukać nowej pracy z lepsza atmosfera i podejściem do ludzi. Jest wiele fajnych firm w Poznaniu
Janusz & Janusz
Czy pracownicy w Consdata S.A. dogadują się między sobą?
To zależy od projektu i od teamu, ale często ciężko o merytoryczna rozmowę z seniorem zwłaszcza jeśli masz inne spojrzenie. Często odpowiedzią jest „bo ja tak mówię”. Są to osoby, które pracują od niemal początku istnienia firmy, są blisko związane z szefostwem i bardzo bronią swojej pozycji.
Consdata to zespół specjalistów, przy których nauka i praca to czysta przyjemność. Codziennie pracujemy nad wymagającymi tematami, które rozwijają mnie jako specjalistę. W dużym skrócie: wspaniali ludzie, nieustanny rozwój.
Bardzo pięknie to brzmi, co napisałeś. To czego się nauczyłeś takiego i czego ogólnie można się nauczyć? :-)
Nuaczyłem się kompleksowego podejścia do problemów i odpowiedzialnego planowania rozwiązań. Niezależnie od tego czy problemy są frontendowe, backendowe czy devopsowe wiem skąd czerpać wiedzę i jak ją wykorzystać. Przychodząc do Consdaty miałem jedynie ogólne pojęcie o backendzie, po czasie czuję się dobrze jako Fullstack
No i świetnie, że masz tak rozwijającą prace. A jak z wypłatą? Też jest na zadowalającym poziomie?
Ooo, to właśnie chciałem przeczytać. Myślałem, że ciężko się dostać. Czyli przydzielają Ci kogoś i normalnie można się wszystkiego nauczyć już w trakcie pracy? Ale pensja przez to niższa czy nie?
Firmę oceniam bardzo pozytywnie, pracuję jako Junior od ponad roku i mogę powiedzieć, że nauczyłem się wiele z szerokiego spektrum technologii i dobrych praktyk w dobrej atmosferze, gdzie wszyscy byli pomocni.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Consdata S.A.?
Zobacz opinie na temat firmy Consdata S.A. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 15.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Consdata S.A.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 9, z czego 5 to opinie pozytywne, 2 to opinie negatywne, a 2 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!