freightliner.pl

Warszawa

Ocena pracodawcy 3/6

na podstawie 40 ocen.

Opinie o freightliner.pl

Dbamy o każdą opinię, dlatego pracodawca nie może ich usuwać. Sprawdź, kiedy Twoja opinia łamie regulamin - więcej.

Dodaj odpowiedź

Anuluj

Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie freightliner.pl

Karolina

Bardzo często w ofertach pracy podane są stawi wynagrodzeń. Jednka nie zawsze pracodawca musi o tym pisać w ofercie. Zazwyczaj na rozmowie dowiadujemy się o stawkach obowiązujących an danych stanowiskach. @Logo258, firma wymaga znajomości języków obcych ponieważ wchodzi w skład brytyjskiego operatora kolejowego,gdzie posiada również swoje oddziały w kilku miastach europejskich.

Tomaa

Witam. Proszę o informacje jak to jest w fpl-u odnośnie pracy na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem ruchu czy np maszynisci są zatrudniani w charakterze rewidentow i ustawiaczy ew zwrotniczych czy jeśli się jest zatrudniony jako maszynista to pracuje się tylko jako maszynista?

Były pracownik w latach 2008-2010
@Tomaa 14.02.2017 21:05
Witam. Proszę o informacje jak to jest w fpl-u odnośnie pracy na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem ruchu czy...

Nie. Przychylne wypowiedzi chyba same szefostwo pisze , aby ocieplić wizerunek Firmy. Fakt że jak był prezes M i jego zastępca D to by [usunięte przez admina słowo niecenzuralne] Prawdą jest że jeździłem z Północy Polski zrobić manewry w Kaliszu, Łodzi, Suwałkach, Rogoźnicy , Szczecinie itd. Nie interesowało ich że jedzie się pociągiem 10 h lub samochodem 8 h do pracy. Masz być na 5 rano i pracować 12- 16 h. A jak słabo idzie rozładunek to do oporu. Z jazdami też było nie ciekawie. Jedziesz do Szczecina samochodem , dalej pociąg do Gorzowa lub Wrocławia. Tam możesz spac i jechać do Łodzi. A auto w Szczecinie !!!. Fakt jest taki ze manewry robiło się bez znajomości stacji. A teraz najciekawsze. Awans masz po 2 latach . Jedni dostali po 6 miesiącach ( Lizusy?) inni po 8- 10 miesiącach . Następni po 14- 18 miesiącach. Ja czekałem 2 lata i nie dostałem bo warunek był jeszcze że trzeba wyjeździć ileś tam km. A na manewrach tylko 120 km dawali. To jak je wyjeździć ? Czy to pracownika wina że nie wyjeździł tych km? Zarobki hmmm mówią że maszyniści zarabiają po 4500 - 5000 tyś. A tak naprawdę to więcej wydasz na delegacje , wyżywienie , dojazdy niż zarobisz. Prawdą jest jak ci dyspozytor zrobi rundkę po Polsce. Manewry 1 dnia w Poznaniu, 2 dzień wolny , 3 dzień Kalisz, 4 dzień wolny, 5 dzień Łódz , 6 dzień wolny i jak chcesz? Wracasz do Poznania na następny maraton czy do domu? Bywało tak że jestem w Szczecinie i pytam się o pracę , słyszę że nie ma i mam wracać do domu. W połowie trasy mam tel. że o 5 rano mam być pod Inowrocławiem . PO dojechaniu na miejsce okazuje się że pociągu nie ma o 5 tylko przyjechał o 8. Inna drużyna zabrała lokomotywę i pojechała do Bydgoszczy na przegląd. A ja zostałem sam bez lokomotywy z wagonami na stacji , nie na bocznicy. Po tel. do dyspozytury , dowiaduję się że rozładunek będzie o 19 - 20 . A na pytanie co mam robić to powiedzieli mi że mam siedzieć na stacji i czekać. Każdy pracownik kierowany jest na kurs , ustawiacza, manewrowego i rewidenta. Czy chcesz czy nie. Za kurs już firma niby zapłaciła i jeśli nie pojedziesz to masz im zwrócić kasę. A jak pojedziesz to na 2 dzień dostajesz lojalkę do podpisu na 3 lata. Większość tam siedzi bo ma podpisaną lojalkę. A ci co nie mieli odchodzą do innych przewoźników. Dużo przeszło do Lotos Kolej gdzie jest o niebo lepiej. Zarobki jasne i większe . 1 prawo kierowania 4000 tyś brutto , 2 prawa kierowania 4300 brutto + premia przewozowa, premia kwartalna, delegacje i nadgodziny. W FPL masz 3000 brutto + kilometrówkę . Dziękuję bardzo.

Flinston

Żymon Ty podajesz zarobki netto czy brutto? Co do kolejarzy to domyślam się że są one netto skoro mają konkurować z budżetówką

pracownik

Nie macie czego sie bać, nie kradniesz, nie pijesz to po pracujesz. Na pysukujesz coś nawywijasz wezwie ciebie kierownik na dywanik po rozmawia wyjaśni popatrzy pszychylnym okiem. Kasa po 2 latach pracy 5500 po awansie rewidenta czy kierownika pociągu czy ustawiacza. Maszynista po kolei , awansuje i po 5 latach ma 7 000 zł. Na początek ok. 6 000 zł. Taksówki cały rok hotele dalej bez zmian tylko firma stawia poprzeczke dla hotelazy i nie spisz w hotelu ponizej 3 gwiazdek. Idziesz na rozmowe o prace przepisy, sygnały, semafory i wyjątki musisz znać. Budowa wagonu podstawa, próby w jednym palcu i wzory do karty próby hamulca. Po 3 miesiacach umowa na stałe a w państwówce cykają po roku czy 2 lata. Nie bać się na prawde solidna firma, śmiem twierdzić że być może najlepsza na rynku. Tablety, komórki, laptopy internet drukarki dalej są. I dragony wkońcu przyszły super sprawa. Wymagana wiedza i doświadczenie, nikt z ulicy bez praktyki nie przyjdzie.

żymon

To ja opowiem jak jest w warszawskim biurze. Zarobki - na poczatek 2,5-3,5k dla szeregowego pracownika etatowego. Na plus - bardzo dobra atomosfera w większości działów, tylko w dyspozyturze jest ciśnienie i zdarza się że lecą głowy, w pozostałych działach trzeba się naprawdę napracować żeby wylecieć:) Na minus - niewielkie możliwości awansu i rozwoju, podwyżki należą do rzadkości. Fajna praca dla kogoś zaraz po studiach, zespół jest stosunkowo młody.

anonim

(usunięte przez administratora)

sommer

rzeczywiście z tego co wiem to niemiecki jest u nich podstawą. Co raczej dziwić nie powinno patrząc na firmie i znając ją trochę

Logo258
@sommer 08.05.2016 11:06
rzeczywiście z tego co wiem to niemiecki jest u nich podstawą. Co raczej dziwić nie powinno patrząc na firmie i znając ją troch...

Maszynista, ustawiasz, rewident nie ma obowiązku znać niemieckiego. I tego też firma nie wymaga. Jest to dodatkowym atutem.

Ol49-50

Kolego o nicku roman . Co do Kilometrówki ro jesteś w błędzie. Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Ustawodawca przewidział maksymalną stawkę dla pracownika . 85gr/km to stawka maksymalna. W przypadkach, o których mowa w ust. 3, pracownikowi przysługuje zwrot kosztów przejazdu w wysokości stanowiącej iloczyn przejechanych kilometrów przez stawkę za jeden kilometr przebiegu, ustaloną przez pracodawcę, która nie może być wyższa niż określona w przepisach wydanych na podstawie art. 34a ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1265 oraz z 2013 r. poz. 21). Stawkę ustala umowa pomiędzy pracownikiem a pracodawcą i nie może być wyższa niż określają to przepisy . Stawka którą otrzymują pracownicy jest ustalona w umowie i nie jest wyższa niż 85gr. Pozdrawiam . (usunięte przez administratora)

Ol49-50

Witam. Większość opini negatywnych to hejt. Bez komentarza. Osoby zadowolone nie mają czasu i potrzeby na pisanie opini. Piszą z reguły niezadowolone osoby które rozstały się z firmą za swoje grzechy . W innym wypadku podpisały by się z imienia i nazwiska. Pracuję w FPL od 5 lat i nie zamierzam zmieniać firmy. Wszystko na czas.Porządek. Tablet. Telefon. Komunikacja wzorowa.Rozkład jazdy ,karta pracy ,wykaz ostrzeżeń stałych elektroniczny. Delegacja 30 zł /dobę .Kilometrówka za dojazd do pracy. ( 4. W przypadkach, o których mowa w ust. 3, pracownikowi przysługuje zwrot kosztów przejazdu w wysokości stanowiącej iloczyn przejechanych kilometrów przez stawkę za jeden kilometr przebiegu, ustaloną przez pracodawcę, która nie może być wyższa niż określona w przepisach wydanych na podstawie art. 34a ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1265 oraz z 2013 r. poz. 21).Zwrot kosztów. Hotele. Taksówki. Polecam. info (usunięte przez administratora)

maro

smialo Wiki wyslij brata a Ciebie zapraszam domnie :)daj jakis kontakt na siebie

maro

Firma wzorowa ,ludzie bardzo pozytywnie nastawieni na prace ,zarobki super, polecam jak najbardziej

lelo

NIE NIE NIE ODRADZAM WSZYSTKIM

Smerf

Hmmm....mam trochę wątpliwości co do nie których opinii o FPL, ale są one tutaj już kilka lat. Bynajmniej te pierwsze. Może rzeczywiście się coś zmieniło, ale czy na lepsze czy na gorsze, tego nie wiem. Podoba mi się opinia @~pracownik, ponieważ brzmi bardzo wiarygodnie. Acz kolwiek, to jest internet i za bardzo nie można wierzyć wszystkim, a takie zniechęcające opinie użytkowników być może są tylko po to, aby nie robić sobie konkurencji ww. firmie :) Sam jestem zainteresowany pracą w FPL`u jako maszynista. Więc może ktoś by mógł udzielić nowych informacji jak rzeczywiście jest w firmie? Pozdrawiam

Eldorado

Pracowłem tam to wiem omijajcie to szerokim łukiem

wróg fpl

Zgadzam się z tymi którzy opisują tą "firmę" jako obóz pracy.Pracowałem tam 2008-2011,i to jakbym ten okres spędził w kompanii karnej.A władza ....nawiedzeni ludzie.

roman

Z tego co wiem to ustawodawca przewidział kilometrowke powyżej 900 cm3 w wysokości 0.83 zł, a w autach do 900cm3 0.52 zł. Wiec skąd w fpl-u taka stawka 0.50 zł?

Krystian Domański
@roman 28.02.2015 12:42
Z tego co wiem to ustawodawca przewidział kilometrowke powyżej 900 cm3 w wysokości 0.83 zł, a w autach do 900cm3 0.52 zł. Wiec...

Poczytaj dokładnie rozporządzenie a potem się wypowiadaj. Te kwoty co podajesz są do.

~pracownik

Firma solidna, telefon służbowy, tablet. Praca w miarę zrejonizowana jesteś z woj. lubuskiego to tam pracujesz, jesteś z dolnego śląska też tam pracujesz. Taryfy wożą pracowników. Jeżeli się zdarzy praca raz na pół roku gdzieś w Polsce, masz hotel i śniadanie zapewnione, czasami i obiad się zdarza. Dieta wynosi 30 zł. Siedzisz w domu za pomocnika czy ustawiacza masz 2600 jak chcesz dorobić nikogo to nie interesuje. Wyrabiając normę 3100 km pomocnik ustawiacz masz 3100. Jeżeli koło 4000 km masz od 3600 do 4600. Maszyniści siedząc w domu 3000 zł . Norma 5000 zł. koło 4000 km 5600 zł. Dyspozytura jeżeli chce cię wysłać w miejsce gdzie nie znasz bocznicy stacji możesz odmówić bez żadnych konsekwencji. A jak chcesz jedziesz na własną odpowiedzialność. Bez znajomości szlaku nigdzie nie pojedziesz. Lokomotywy super class 66, 311d-borsuk nie komfortowe. Na następny rok Dragony z podwójną trakcją. Osobiście polecam nie ma tragedii jesteś w domu i pracujesz. Po zmianie prezesa spółki dużo się pozmieniało. Jeżeli masz ochotę jechać swoim autem do pracy masz 0,5 gr za km. Niektórzy pokupywali auta z lpg małolitrażowe żeby na aucie jeszcze dorobić. Auto zostawisz we Wrocławiu wracasz taryfą po auto wołasz hotel wyśpisz się i wracasz do domu. Nikt nie pracuje dalej jak 200 km poza domem. W sytuacjach awaryjnych raz na pół roku pojedziesz 400 km poza dom. Masz hotel, taryfe do dyspozycji. 2 dni poza domem nikogo nie skrzywdziło. POLECAM WYPŁATA NA CZAS, DRUKARKI i LAPTOPY na lokomotywach papiery robisz na laptopie i wysyłasz do PLK jest OK! Potrzebujesz zaliczke jak kasy Ci braknie i masz w ten sam dzień na koncie.

tr

a ja maszyniści zarabiają ?

serwisant

Witam. Jeśli chodzi o pracę w serwisie... Bywają ciężkie dni gdzie zapierdzielesz od rana do wieczora. Czasami dużo czasu poświęcasz na czekanie aż lokomotywa przyjedzie. czasem jest to 12 godzin pracy a czasem 6. Wszystko zależy od tego jak zaplanują Ci pracę. Zarobki od 2100 + diety + premia (jak dostaniesz dobrego Team Lidera to ok 500zł netto). Hotele opłaca firma i wg mnie są dobre. Jeśli chodzi o czas pracy to dwa weekendy wolne dwa pracujące i raz w miesiącu 4 dni wolnego. Polecam

Le Succes
@serwisant 02.02.2015 20:35
Witam. Jeśli chodzi o pracę w serwisie... Bywają ciężkie dni gdzie zapierdzielesz od rana do wieczora. Czasami dużo czasu poświ...

Coś mnie się zdaje,że to jakiś ślązak pisał :)

teodor

Rozmowa kwalifikacyjna to jakaś masakra, pytają o takie szczegóły które widnieją tylko w instrukcjach, i jak bys miał prom kosmiczny pilotować, no i najlepiej żebyś miał wszystkie papiery,(ustawiacz rewident, maszynista) 25 lat i 20 lat doświadczenia na ww stanowiskach.

Kania
@teodor 12.12.2014 00:01
Rozmowa kwalifikacyjna to jakaś masakra, pytają o takie szczegóły które widnieją tylko w instrukcjach, i jak bys miał prom kos...

Rozmowę może przejdziesz, ale po 3 miesiącach będziesz szukał nowej pracy!

teodor
@Kania 19.12.2014 22:56
Rozmowę może przejdziesz, ale po 3 miesiącach będziesz szukał nowej pracy!

A czemu mam szukać nowej pracy po 3 miesiącach??

oczko

wogóle nie poinformowali o wyniku, mowili ze jak beda zainteresowani to sie odezwą mineły 2 mce i cisza

oczko

mnie pytali o rysunek techniczny,co bym robil jakby lokomotywa sie paliła, czy pije alkochol różnego rodzaju są pytania nie tylko z jednej dziedziny

Stefan

Czy ktoś wie kiedy będą wyniki rekrutacji na serwisanta, też byłem na rozmowie, powiedzieli, że jak skończą mobilne rekrutacje to zadzwonią. Zarobki niby 3-4tys. tylko nie wiem czy netto czy brutto.

oczko

byłem na rozmowie i 2 gosci pyta o wzzystko trzeba wiedziec wszystko i miec znajomosc wszystkiego i odpowiadac bez zająknięcia inaczej niema szans

adam

Teraz freightliner.pl szuka samodzielnego księgowego lub księgowej, na stanowiska typowo fizyczne nie rekrutują.

wojtek

czy ktoś pracował dłużej niż 2 tygodnie? chętnie poznam opinie stałych lub byłych pracowników, którzy mają za sobą konkretny staż i znają lepiej frmę

oczko

mam pytanko jade do tej firmy za tydzień, jestem umuwiony na rozmowe w sprawie pracy jako serwisant, ogólnie pracuje 10 lat na kolei ale gdzie indziej.czy ktos moze powiedziec jak tam jest? warunki finansowe mnie interesują i warunki pracy, podobno robią 2 tyg a 2 maja wolne? jest to tak? spia w hotelach z tego co słyszałem czy firma za to płaci czy z własnej kieszeni to jest? jak wyglada rozmowa rekrutacyjna bo podobno sa 2 rozmowy kiedy ta druga? jakie pytania zadawają?

pracownik ze slaska

marko jak chcesz przyjsc do firmy to wkuj dobrze E1 i ogolne przepisy Ir1 a napewno sobie poradzisz :) firma wymaga wiedzy od pracowników

pracownik zeslaska

jak byscie panowie pracowali w tej firmie i mieli szkolenia to byscie wiedzieli pozdrawiam:)

pracownik ze śląska

ta data niby to jest to :)Dz.U. 2005 nr 172 poz. 1444 Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji

pomocnik

Te wasze jt42c to juz przezytek na zachodzie,np w niemczech praca na niej to tylko 8 godz,ze wzgledu na halas i wibracje. Nie dajcie sie zwariowac,pozniej bedziecie nazekac na zdrowie.

ooo/ooo

bylo nawet pytanie na rekrutacji kiedy odbyla sie bitwa pod warna

Kasia

A jeśli chodzi o pracę w biurze w Warszawie, jakie warunki? płaca, też duża rotacja?

JT42M

Warto!

adam .P

mam pytanko jakie tam są zarobki ogólnie wszystko?czy warto spróbować zlożyć podanie

były pracownik

Dokładnie jest tak jak opisują inni- mieszkasz na poludniu kraju to dyspozytor wysyla ciebie na polnoc kraju do pracy a tego z polnocy na poludnie kraju . Dwoch ludzi jedzie albo pociagami albo swoimi samochodami do pracy oddalonej od domu o 300 - 400 km . Najciekawsze jest to ze nikogo nie interesuje gdzie zostawisz swoje auto. Dla nich masz stawic sie do pracy!! Czyli jedziesz cala noc do pracy i nastepnie pracujesz na wykaz 12- 16 godzin a jak nie ma zmiany to na "zeszyt" do bólu (bylo i 21 h) . Ze jeszcze nie doszlo tam do wypadku to cud .. Pewnie dla tego jeżdżą w podwójnej trakcji - jeden prowadzi drugi spi . Co do bezpieczenstwa to fakt ze bez znajomosci szlaku lub stacji robi sie manewry . Zalatwili sobie ze znajomosc nabywa maszynista tylko po 2 jazdach na danej trasie ( zaden nie jest w stanie zapamietac calej trasy np . z Katowic do Bydgoszczy po 2 jazdach) Czesto bywa ze wysylaja ciebie gdzies w Polskie powiedzmy do Wrocławia (jedziesz samohodem ktory tam zostawiasz) a konczysz np w Suwałkach !!! i zamiast do domu wracasz po auto i dopiero do domu. Albo inny przyklad wolaja ciebie do Poznania na manewry nastepnego dnia masz wolne ale kolejnego dnia masz prace ale w innym miescie jakies 100 km od poznania ,jedziesz pracujesz a dyspozytor informuje ze nastepny dzien masz wolny ale pojutrze masz prace w Łodzi i tak przez tydzień lub dwa ( do domu ci sie nie oplaca wracac i zyjesz jak singiel w hotelach bez wyzywienia. O przepraszam Prezesi kiedys zwrocili nam uwage ze za darmo nie siedzisz w hotelu przeciez placa tobie diete (23 zł za caly dzień ) czyli starczy na sniadanie a reszte dnia na glodzie. Wiecej wydajesz niz zarabiasz . Kazdego wysylaja na szkolenia ( uprawnienia na Manewrowego / ustawiacza / rewidenta) po to aby podpisac tz. lojalkę na 3 lata albo zaplacisz za szkolenie. I chlopaki tyraja w tej firmie jak niewolnicy .........

inż.

Zgadzam się w 100%. Ludzie tam pracujący nie mają pojęcia o technice kolejowej. Jaka to firma widać po ogłoszeniach. Ciągle i te same. Duża rotacja = kiepska firma. Równanie które opisuje wszystko.

jan

dokladnie tak jest, jesli dom i rodzine chcesz ogladac tylko na zdjeciu to w tej firmie masz to zagwarantowane, wiecznie pod telefonem zadnego zycia prywatnego bo co chwile dzwoni dyspozytor i do roboty, zmuszanie ludzi do robienia manewrow bez uprawnien na stacjach i bocznicach na ktorych jestes pierwszy raz, tak dbaja o bezpieczenstwo (a na rozmowie kwalifikacyjnej mila pani caly czas mowi jak to bezpieczenstwo jest dla nich na 1szym miejscu), jest bardzo duza rotacja pracownikow kusza nowymi lokomotywami ale jak juz ludzie widza jak ta praca wyglada to rezygnuja i uciekaja do DB lub Lotosu, konczysz w srodku Polski wracasz do domu a dyspozytor dzwoni ze juz do pracy masz isc bo oni nie wliczaja dojazdu do domu do czasu pracy tylko kiedy zejdziesz z lokomotywy, nie polecam chyba ze ktos jest masochista

zawiedziony

Ta firma to jedna wielka porażka mój brat tam nerwy stracił i nieomalże rodzinę, oprócz lokomotyw na poziomie i to tylko pod względem mocy nic więcej. Dziadostwo totalne obóz pracy ci co tam robią tylko i wyłącznie zasilają kieszeń dwóch pajacy [usunięte przez moderatora]. Nie mają pojęcia o kolei nie znają się na robocie tylko na liczeniu zysków. Ale ta firma jest nastawiona na zyski w krótkim czasie, a potem lokomotywy pójdą do Angola a wagony do sprzedaży. Ludzie się cieszą bo zarabiają po 4 tyś pln, robiąc po 5 tyś km miesięcznie, będąc na każde zawołanie pod telefonem bez życia prywatnego, wszystko dla firmy FPL. Niektórzy fanatycy się cięszą a w rzeczywistości sa głąbami którzy weszli by do kieszeni prezesury ale niestety oni sami się dzielą:) uciekajcie jak najdalej od tych palantów. powodzenia

ja

a moglbys cos wiecej napisac jak to wyglada? na jakie stanowisko chciales/las sie dostac?

anonim

beznadziejna rekrutacja jest w tej firmie, nie wiem czy w się znają na kolei po zadawanych pytaniach?

Zostaw opinię o freightliner.pl - Warszawa

UWAGA: Pamiętaj, aby Twoja opinia była zgodna z regulaminem i jak najbardziej merytoryczna - zależy nam na tym, by nasi użytkownicy mogli - także dzięki Twojemu wpisowi - dowiedzieć się jak najwięcej o pracy w firmie freightliner.pl