Opinie o Ruch S.A w Warszawa

Poniżej przeczytasz opinie byłych oraz aktualnych pracowników o firmie Ruch S.A. Znajdziesz tutaj również opinie kandydatów do zatrudnienia w firmie Ruch S.A o rekrutacji.


Branże: Pozostałe - sprzedaż detaliczna

Najnowsze opinie pracowników, klientów i kandydatów do pracy o Ruch S.A w Warszawa

walery
Pracownik

w 2015 roku zarabiałem 1000zł więcej za zus płaciłem 350zł mniej a towar był tańszy średnio o 150% (usunięte przez administratora)

Hok
Pracownik
@walery

Tak było. Teraz zarabia się 2 razy mniej a ZUS ciągle rośnie a ceny są z kosmosu.

Rafał
Pracownik

Jak wam wyszło po inwentaryzacje, mi naliczyli dziwne rzeczy, które w ogóle się nawet nie sprzedają. Weźmy sobie papierosy które są sprzedawane przez kasę nic po za kasą, dziwnym trafem kasa nie zdejmuje ze stanu rzeczy które się nabija... Takie rzeczy tylko w ruchu. (usunięte przez administratora)

Stika
Pracownik
@Rafał

Jak Pan leży na takich towarach to co mówić o prasie tylko współczuć.Pozdrawiam

Jaro
Pracownik
@Rafał

Nie pilnujesz stanów z tego wniosek. Papierosy mozna sobie przeliczyć.

andrew
Pracownik
@Rafał

u mnie zdejmuje wszystko , zmień kasę a najlepiej poszukaj pracy , najlepiej przy grabieniu liści , tylko grabi nie połam

1
Nick
Pracownik
@Rafał

Daleko mi, żeby być "adwokatem" Ruchu, z doświadczenia wiem, że może się zdarzyć, że system nie zaimportuje sprzedaży z kasy do systemu, dlatego należy co jakiś czas sprawdzać stany i w przypadku takiej sytuacji kontakt z forcomem. Wszystko idzie sprawdzić w którym momencie zaczęły pojawiać się braki, każdy paragon jest w systemie. Pamiętaj, że w reklamacji musisz podać co było przyczyną braków. Nie wystarczy napisać, że system nie ściągał stanów.

Rafał
Pracownik
@Nick

Wiem co było przyczyną braków..ehh to przecież jest ruch każdy z ajentów godzi się na takie traktowanie przez ruch, ja nie będę.

Jaro
Pracownik
@Rafał

Pochwal się co było przyczyną. Piszesz jakby ktos chciał Cię oszukać.

Rafał
Pracownik
@Jaro

Jaro tobie na pewno nie odpiszę obrońco Ruchu. Kiosk to twoja świątynia a prezes i menadżerowie to bogowie. Tyle w temacie....

Go
Pracownik
@Nick

Ja miałem taką sytuację, n Babka od inwentaryzacji była w szoku dlaczego w systemie jest towar a faktycznie go nie ma a był sprzedany. Sama nie wiedziała jak to wyjaśnić, paragon był nabity a towar nie zszedł. Czasami po godzinie dopiero schodzi ze stanu. I trzeba pilnować dopisywane wz do kompa bo dopisują towar nie twój bo się pomylili a potem przepraszają a ty musisz załatwiać i użerać się z nimi. Trzymajcie wszystkie dokumenty i potwierdzenia i róbcie zdjęcia. To rada byłego agenta co został (usunięte przez administratora) podobno przez Ruch na papierosach. Zawsze wysyłacie reklamacje jak nie zgadzacie się z tym.

Rafał
Pracownik
@Go

Reklamacja będzie szła. Wzięła mi babka stany gazet pozmieniała mimo ze gazety są rozliczane papierowo, to przychodzi 3 Gazeta Polska codzienna, na stanie jest - 3 księguje PZ przyszło 3 wiec mam 0 gazety a faktycznie mam 3 sztuki. Gilzy sprzedane, papierosy sprzedane a oni tworzą dziwne stany Lufki, 21 sztuk potłuczone w dostawie, faktyczny stan 79 MS nie zdjął bo kończył prace w Ruchu i go to waliło... Teraz wychodzi że mam oddać za 21 potłuczonych w transporcie lufek... Czy ktoś w ogóle panuje nad tym czy nikt. Weście kupcie sobie program od kolportera i będzie najlepszy to program, gdzie stany ładnie schodzą można wpisać termin ważności produktu, a nie program archaiczny z 2002 roku i się wielce cieszycie.

Gosia
Były pracownik
@Rafał

nie bardzo rozumiem, jeżeli coś jest uszkodzone w transporcie to zdejmuje z PZ elektronicznej i wchodzi to jako reklamacja. potłuczone lusterka , lufki , pokruszone wafelki itp.

Nick
Pracownik
@Gosia

Dokładnie tak to się robi, no i zdjęcie można zrobić.

Rafał
Pracownik
@Nick

Problem w tym że kierownik zdjął ze stanu nie te cygarniczki co trzeba było zamiast hartowane zdjął zwykłe. Inwentaryzacja była przeprowadzana byle jak. aby szybko. długopisy mam na stanie a ta twierdzi że jest brak długopisów. Tyle w temacie.

Byla
Pracownik
 Pytanie
@Rafał

U mnie identyczne sytuację z fajkami Według systemu sprzedałam 729paczek w dostawie dostałam łącznie 629paczek na stanie widnieje niby 100paczek ale fizycznie ich nie ma Więc jedyne wytłumaczenie to właśnie że poszło w sprzedaż a że stanów nie zeszło no bo skoro powinno być a ich nie ma a sprzedałam więcej niż było w dostawach w tym okresie to jak możliwe inaczej ?????????????cyrki na kółkach Albo pokazuje na stanie brak lm cienkich gdzie fizycznie mam 8 paczek bo panie pomyliły na inwenteryzacji jasne /ciemne km pod jeden indeks że niby to jest ten sam rodzaj????

walery
Pracownik

jak biznesmeni ruchu dyche na godzinę

Tina
Pracownik
@walery

(usunięte przez administratora) prasa o 7-ej paczki nie wchodzą PZ .prasy brak i hulaj dusza

Loko
Pracownik
@Tina

Zrobili sobie długi weekend ludzie nie mogą nadać paczek latają po wszystkich kioskach a tu rzadnej inf.

Audytor
Pracownik

Ale biadolicie na tym forum zamiast się wziąć do roboty. (usunięte przez administratora)Większość aktywnych tutaj to chciałby zarabiać więcej niż mają dziennego utargu. Napiszcie coś pozytywnego. Są ludzie co pracy nie mają a wy siedzicie sobie wygodnie w kioskach pod dachem i opryskliwie obsługujecie klientów. Najbardziej pożądaną rzeczą w kiosku dla agenta to jest podobno krzesełko.

7
Zachód
Inne
@Audytor

to proponuję zamiast robić audyty , wsiąść punkt w agencję. nie zamierzam stać codziennie po 12 godzin ,bo klient jest jeden na godzinę. robią zakupy w markecie przed wszystkimi świętymi. po prostu zasypiam. ile można układać towar , no i trzeba mieć gdzie. my jesteśmy opryskliwi , to co mamy powiedzieć o klientach , którym nigdy nic nie pasuje.

Rrd
Były pracownik

Akurat promocja jest po stronie ruchu ale jestem zdania że takie punkty nie mają sensu. Powinny być zlikwidowane.

Agent
Pracownik

Chyba pomyliłeś zadania agenta z zadaniami np.działu promocji, reklamy i wizerunku firmy.

Jaro
Pracownik
 Pytanie
@Agent

Decyzja o rozwiązaniu umowy z agentem, który nie potrafi sprzedawać też jest po stronie ruchu. Chociaz z drugiej strony można próbowac jeszcze szkolić takiego delikwenta ale tutaj przychodzi mi do głowy zagadka z żarówką: Ilu potrzeba psychologów aby zmienić żarówkę? Wystarczy jeden ale to żarówka musi chcieć się zmienić.

1
Zachód
Inne

śmiechu warte. ja mam wydawać swoje pieniądze na reklamę kiosku, zapraszać na zwiedzanie a co to muzeum. może jeezcze cukierki rozdawać. reklama w gestii Rich. spadek klientów przez to że teraz paczki można odbierać w każdym sklepie . mialam ok 700 zł za paczki teraz może ze 100 . to Ruch pozbawił mnie klientów i prowizji. w poniedziałek woda cena 3.19 a w czwartek 3.59. jak za tą kwotę obok są dwie butelki i to półtora litra. masa klientów zrezygnowała z prenumeraty i teczek jak mi zabrano sobotnie dostawy , z resztą Ruch nikomu w soboty na tej trasie nie wozi prasy bo nie ekonomiczna trasa. zamykam wkrótce

Jacek
Pracownik
@Jaro

Wszyscy MS mają za zadanie mieszać na tym forum. Ale jaka jest rzeczywistość to każdy Kioskarz wie . Najśmieszniejsze w tym jest że tu się tak wymądrzają a w rzeczywistości nie potrafią sprzedać nawet jedynej rzeczy która jest naprawdę w dobrej cenie Tzn.zapalniczka do zniczy.2.99.zl.Mój MS chciał bardzo pokazać jaki dobry jest w polecaniu i poległ( przez dwie godziny nie sprzedał ani jednej ) na towarze który naprawdę teraz się świetnie sprzedaje( bo cena i czas są odpowiednie. I może właśnie się wymądrza na tym forum. Niech każdy robi swoje . Ruch Niech odpowiednio wynagradza, grupy wsparcia kioskarzy Niech robią to jak najlepiej to i kioskarze będą mogli spokojnie i efektywnie pracować a firma będzie się prężnie rozwijać.

Nick
Pracownik

Aż dziw mnie bierze, że jeszcze Ruch nie zaproponował tobie delegacji, żebyś jeździł po kioskach i pokazywał jak należy sprzedawać, promować, podnosić obroty.

1
Stefan
Pracownik
@Zachód

To nie ruch cie pozbawił zarabiania na paczkach tylko klienci mają mozliwośc odbierania w innych lokalizacjach. Sądząc z wpisu to jestes nieuprzejmą osobą więc klienci wybierają zamiast ciebie paczkomat :) pewnie jeszcze długo szukałaś paczki w kiosku a klient stojąc samochodem na awaryjnych się denerwował dodatkowo

3
Rafał
Pracownik
@Jacek

My dziś sprzedaliśmy 2 sztuki bo ludzie wcześniej się zaopatrzyli... i co najlepsze wyrobiłem premie po 2 -3 miesiącach w końcu premia. :)

Agent
Pracownik
@Stefan

Niestety nie, dużo klientów nie wybiera Orlen paczki bo nie będzie biegał po stacjach tak usłyszałam od kilkunastu osób.... kierowca który wozi paczki sam mowil że jest dramatycznie malo paczek , dużo osób przychodzi do mnie i mówi co się stało że nie ma paczki ludzie nie wiedzą że paczka w ruchu to teraz Orlen paczka , z 1500-1600 nadan i wydań mam obecnie troszke ponad 500szt , dużo osób odeszle na wgląd w kwestie polityczne też slyszalam niestety bardzo lubię pania ale nie będę dorabiać osrajtka ....

Stefan
Pracownik
 Pytanie
@Agent

Polityka to jest argument. Zresztą klienci zostali chyba zaskoczeni taka zmianą i myślą, że Paczka w ruchu została zlikwidowana. Zero marketingu ze strony ruchu. Za co marketing w tej firmie kasę bierze?

Rafał
Pracownik
@Agent

U nas paczki to porażka 29 zł zarobek na paczkach z blisko 100 zł. Paczek jest strasznie miało. Ale podobno mają być reklamy..

Agent
Pracownik
@Stefan

Ruch jest teraz w gorącej sytuacji i żeby dać wypowiedzenie agentowi to musi nieźle nabroić, agent jest chroniony bo nikt za 2000 lub 2500 zł postawy przy 300 godz nie będzie robić. Mój ms jest wkurzony bo kioski się zamykają przez te umowy uas 11. Nowemu dadzą 2 tys lub 2500 porobi 2 miesiące i zrezygnuje bo nie będzie za 1800 zł robić 300 godz. Wciskają mu kit jakie to on pieniądze zarobi. Jeden taki będzie teraz w szoku jak zobaczy fakturę na 1800 zł bo zaczął w drugim tygodniu miesiąca. Starzy agenci dalej pracują za 1700 zł postawy i czekają na końcową inwentaryzacje. Warszawa ma problem nie wiedzą jak powstrzymać wypowiedzenia, proste dać godna postawę bo doświadczeni agenci z długim stażem odchodzą. Postawa przy uas 11 powinna być minimum 3500 zł.

Nick
Pracownik
@Agent

Dokładnie tak jest, klienci byli przyzwyczajeni do nazwy "Paczką w Ruchu", to tak jak by zmienić Coca Cola na Polo Cocta. Kwestia polityczna też jest nie bez znaczenia, po za tym rozwijają się też inne sieci punktów odbioru.

Rafał
Pracownik
@Agent

Ja już dawno o tym mówiłem że 3500 to podstawa i wtedy możemy rozmawiać w innym przypadku to lipa. W każdym województwie kioski są do przejęcia, multum.

Maria Magdalena
Pracownik
 Pytanie

To pierwszy raz masz inwentaryzację?

Rafał
Pracownik
@Maria Magdalena

Pierwszy i od razu reklamacja a jak nie uwzględnia to wniosek do sądu. O wyłudzenie.

Mirek
Pracownik
@Rafał

Ciebie powinno się podać do sądu za żałosne pisanie na forum. Jak sobie nie pilnujesz stanów to strasz sądem. Janusz biznesu.

Rafał
Pracownik
@Mirek

Tak jak ja pilnuje stanów co tydzień sprawdzam i robię inwenturę ale skoro jak sprzedałem 5 paczek papierosów a zeszło 3 to coś jest nie halo...

brak
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Cała masa stoi pustych zamkniętych kiosków po rozmowie MS okazuje się że albo będą wszystkie zamykać albo nie ma prądu w kiosku Dlaczego MS tak traktują ? Bo nie chcą więcej pracy bo więcej kiosków to więcej obowiązków dla nich Wymyślają różne przeszkody to jak może być dobrze jak firma może prosperować jesli ma takich pracownikow

Pytania

Dlaczego MS nie chcą zatrudniać w kioskach ludzi którzy się sprawdziło pracująca w tej firmie przez lata o co tu chodzi?

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Nie dostałem pracy
logo firmy Pielęgniarek/Pielęgniarzy
Warszawa
SZPZLO Warszawa-Ochota
(180 opinii)
Wyślij CV
logo firmy Kierownik biura – EV Academy Manager
Piaseczno
NRF Poland Sp. z o.o.
(7 opinii)
Wyślij CV
logo firmy International Land Acquisition Manager
Warszawa
Green Capital S.A.
(152 opinii)
Wyślij CV
Aplikuj na wiele ofert
Rafał
Pracownik

Zachęcam was do rejestracji kont na stronie kioskarze.eu i tam wymienianie się swoimi spostrzeżeniami bez cenzury i usuwania czegokolwiek przez administratora. Zjednoczmy się w jedna wielka siłę, nie bądźmy rozproszeni, w pojedynkę nic nie zdziałamy.

walery
Pracownik

dlaczego usuwacie moje opinie

Pracodawca

@walery

Dzień dobry, żadna z Pana opinii nie została usunięta. Wpisy na forum pojawiają się z opóźnieniem, ze względu na weryfikację treści. Pozdrawiamy

Edek
Były pracownik
@Ruch S.A

Moich kilku też nie widać. Miesiąc to chyba troszkę za duże opóźnienie .

Pracodawca

@Edek

Dzień dobry, w sytuacji kiedy wpisy łamią regulamin portalu zostają usunięte. Z pewnością stąd ich brak. Pozdrawiamy

Gabi
Inne
@Edek

(usunięte przez administratora). Trzeba pisać non stop do Prezesa bo on nie ma świadomości co wyczyniają jego podwładni i jak niszczą pracowników. (usunięte przez administratora) Ja znalazłam dojście do telewizji i zaczynam pisać do Pana Prezesa mam nadzieję, że w końcu coś się zmieni. Pozdrawiam uczciwych.

Roman
Pracownik
 Pytanie
@Gabi

Masz jakieś przykłady osób żeby takie rzeczy pisać? Przecież to jest nieodpowiedzialne rzucać takie oskarżenia. Zresztą od kiedy usunięcie z organizacji agenta, który "zapomina" odprowadzać utargi lub sprzedaje towar poza kasą i potem jest zdziwiony, że mu się ilości po inwentaryzacji nie zgadzają jest niszczeniem ludzi? To po prostu pozbywanie się (usunięte przez administratora)

2
Kmw
Były pracownik
@Gabi

Proszę o kontakt

1
frytka
Pracownik
@Gabi

masz rację czas zamknąć rozdział o nazwie ruch,pracuję bardzo długo przeszłam sporo kierowników oraz zmian na górze tz dyrekcja przyszedł nowy porządkowy zmieniły się umowy przy których nie mieliśmy tracić do poprzednich i proszę pierwsza wypłata ok póżniej już co miesiąc coraz większe (usunięte przez administratora) i wypowiedzenie poszło bo oni nie umieją uszanować i dać zarobić nawet na godną wegetacje

MS
Pracownik
 Pytanie
@frytka

A rozmawiałaś ze swoim menadżerem o realizacji planów? Czy tak po prostu składasz wypowiedzenie? Może trzeba to przegadać. Przecież nowe umowy nie są po to aby składać wypowiedzenia tylko żeby agent mógł bez limitu wypracować premie.

1
Rafał
Pracownik
@MS

Jak bez limitu wypracować premie, to jest szarpanie się o premie jak nie szarpniesz porządnie to premi nie dostaniesz. Nie są uwzględniane sklepy w odległości 50 m tylko target wywalany w powietrze... a że klient chodzi do konkurencji to już inna inszość, mało interesującą. Tylko ja poświęcam dla tej konkretnej firmy życie. Pracowałem na etacie zrobiłem swoje i na resztę miałem wywalone tutaj jestem sprzedawca, księgowym, magazynierem. Weź nie pisz bzdur bo aż oczy bolą jak się to czyta.

frytka
Pracownik
@MS

rozmawiałam zaproponowałam podstawę oraz jak ma być plan kółek to mi powiedziała że obniży plan ale to jest tylko teoria bo ja mam niskomarrzowe dużą sprzedaż a reszta to słabo i jeszcze braki w dostawach za długo robię w ruchu żeby uwierzyć w obiecanki za bardzo zaszli mi za skórę

walery
Pracownik

Kiedy dostaniemy 10zł za godz pracy pracuję 320godz mam 9,80 zł jak mam premie tylko do końca roku i składam wypowiedzenie. (usunięte przez administratora)

Rafał
Pracownik
 Pytanie
@walery

A odjoł pan koszty ZUS?? Gilzy 100 TNT u konkurencji (Kolporter) 3.19 zł cena w kiosku 4,99 zł i sami sobie odpowiedzcie gdzie idzie sprzedaż a gdzie stoi??

Gibon
Pracownik
 Pytanie
@walery

Ziomuś, dlaczego piszesz, że zero podwyżek? Przecież były podwyżki ostatnio na kilka produktów. A wina nie mam w sprzedaży więc nie wiem o co ci chodzi, joł. Co ty masz za umowę ze ci płacą na godzinę? Ja mam umowę z podstawą, prowizją i premią? Są jeszcze jakieś inne umowy? Rekruter nic mi nie mówił, że ruch płaci stawkę na godzinę.

Pracodawca

@Gibon

Dzień dobry, Jeśli chodzi o kwestie płacowe to każdy Partner ds. Sprzedaży otrzymuje tzw. podstawę oraz premie i prowizje, które są zależne od tego, co sam wypracuje. Nie płacimy stawek godzinowych. Pozdrawiamy

Rafał
Pracownik
@Ruch S.A

A jak ruch chce rozwiązać kwestię tego ładu. Przecież ta stawka jaka dajecie jest smieszna. Przy inflacji sięgającej 6% to są żarty. Podstawa też powinna wzrastać proporcjonalnie do inflacji.

Nick
Pracownik
 Pytanie
@Rafał

Inflacja prawie 7%, majątek Obajtka 35 baniek, wszystko tendencje wzrostowe ;). Praktycznie powinno tak być, kwota podstawy stanowi jeden z czynników ceny wykonanej usługi i powinna wzrastać, tak jak wzrastają koszty. Tak jak to jest ze wszystkimi usługami. Powinno to być zapisane w umowie. Tak z ciekawości zapytam, czy ktoś dawał do analizy prawnej umowę, czy nie ma tam niedozwolonych praktyk?

Rafał
Pracownik
@Nick

Ja zamierzam oddać umowę do prawnika aby mi ja przeanalizował i powiedział co i jak tak wygląda i co można z tym ewentualnie zrobić aby poprawić nasz byt w końcu wszyscy mamy takie same umowy. Na pewno się podzielę z państwem jak mi Ruch S.A nie zrobi cenzury wypowiedzi wiec na pewno opisze to u siebie na forum kioskarze.eu

Polak
Inne

Ruch daje ogłoszenie do pracy na inwentaryzatora, ale wszystko co jest napisane w ofercie to jedna wielka ściema. Nie dajcie się nabrać bo żadnej umowy o pracę nie otrzymacie, samochód no i owszem, ale koszty pokrywacie w większości sami. Po okresie próbnym kierownik podziękuje za współpracę bez żadnego powodu. I tak do skutku. Jeździć trzeba po całej Polsce a za parkingi nie zwracają. Ostrzegam tych, którzy liczą na dobry zarobek. (usunięte przez administratora)

był pracownik
Były pracownik
 Pytanie
@Polak

również nie polecam. Na Annopolu trwa wielka ucieczka szczurów z tonącego okrętu a fima zamiast dawać podwyżek i rekrutować nowe osoby bawi się w employer branding. @RUch S.A. - może zgłoście się jeszcze po Nagrodę Top Employer . Firendly Workplace itp? A przepraszam - Bad Employer, Notfriendly Workplace.

Pracodawca

@Polak

Szanowny Panie, nie jest prawdą, że sytuacja rzeczywista rozmija się z tym, co jest przedstawione w ogłoszeniu rekrutacyjnym. Co więcej podczas rozmowy rekrutacyjnej przedstawiane są wszelkie szczegóły związane ze stanowiskiem. Umowy są przedłużane z pracownikami, którzy zrealizowali wyznaczone im zadania, a współpraca układała się właściwie. Dodatkowo wszystkie udokumentowane wydatki za parkingi podczas realizacji wyznaczonych zadań są zwracane.

Rafał
Pracownik
 Pytanie

Co tu taka cisza??

Szabas
Pracownik
 Pytanie
@Rafał

Wszyscy pracują i nikt nie narzeka. A kolega to ma chyba za duzo wolnego czasu, że prowokuje ?

Karol
Pracownik
@Rafał

Zmniejszyli plany na październik to każdy zadowolony zobaczymy w listopadzie

Nick
Pracownik
@Rafał

Co tu pisać, patrzę na zegary i zielonego jak nie widać tak nie widać. Jak poprzedni m-c plan na styk w miarę rozsądny, to w tym nie możesz normalnie zarobić, trzeba dołożyć, żeby nie było za wesoło.

Rafał
Pracownik
@Nick

Nam zapowiedziano że w listopadzie trochę zmniejsza polany. U mnie brakuje jeszcze 11 % do zielonych zegarów po dniu wczorajszym. Może się coś w ciśnie, ale na styk...

Rafał
Pracownik
@Szabas

Nikogo nie prowokuje. Zadałem tylko pytanie, nic więcej, czasu mam tyle ile Ruch mi daje.

Danka
Pracownik
 Pytanie
@Nick

Kto Ci te plany ustawia?

Rafał
Pracownik

Mam pytanie do Ruch. Czy mogę dostać pozwolenie nie chce od was za to kasy, abym sam naprawiał kiosk. To co wyrabia Impel nie mieści się w żadnych kanonach. Musze czekać 10 nie raz 21 dni aż w kiosku będzie awaria usunięta. Nie chce od was żadnej kasy za naprawę. Po prostu chce pracować w normalnych warunkach bez gryzoni i innych awarii typu brak prądu, przegrzewanie się instalacji led.... Zwykłe proste naprawy. Proszę o odpowiedź.

MS
Pracownik
 Pytanie
@Rafał

Ja takiego agenta z inicjatywą nosiłbym na rękach. Zgłoś swojemu MS. Jeszcze kioski są do pomalowania więc można dorobić. Z jakiego miasta jesteś?

Rafał
Pracownik
 Pytanie
@MS

Z Polski woj. Lubelskie...pomalować?? bez jaj, ruch nie chce nic remontować. Czeka się na decyzję tygodniami. A myszy jedzą czekolady, całe 7 daysy wciągają ogólnie kara z sanepidu były by mocne i odczuwalne. Kierował bym to na Ruch..

Agent
Pracownik
@Rafał

Przecież napraw nikt Ci nie zabrania robic , wystawiasz fakturę odwrotna w niej uiszczasz koszta jakie poniosłeś z tytułu naprawy i przesyłasz do ruchu , zdjęcia przed i po naprawie

Rafał
Pracownik
@Agent

Mam to w nosie... Zeby się w kurzeac bo ruch jest biedny....

Nick
Pracownik
 Pytanie

Jak tam dzisiejszy push gum orbit? :) Pochwalcie się się wynikami ;)

Kioskun
Pracownik
@Nick

Nie chwalą się ile gum sprzedali bo mają na polecanie wyjechane.

sukces
Pracownik
@Nick

Szał ciał, jedna paczka! Normalnie premia z Annopolu już leci gołębiem :D

Rafał
Pracownik
@Nick

Nic Nie sprzedane tzn. , sami kupiliśmy bo przecież telefon robił się czerwony od smsów... :) Jak to w ruchu sam sobie kup... i zrób pusha

walery
Pracownik

Ruch to wyzysk traktuje Agenta jak parobka a podobno jesteśmy przedsiębiorcami bez urlopu ,bez toalety w budzie po 14 godzin jak Agent znajdzie emerytkę co z 8 zł za godz. siedzi(usunięte przez administratora) chcemy godnie zarabiać od stycznia minimalna płaca 3000tyś na etacie

Rafał
Pracownik
@walery

Po prosty trzeba zmasowanego ataku, bo nie może być tak że na nas ruch będzie prowadził oszczędności, wprowadzając durne programy Poleć w Ruchu. a inni będą zatrudnieni na umowę o pracę. Tu nie chodzi o to ze chce mieć umowę o pracę, chce mieć godny zarobek i godne życie w XXI wieku.

Stefan
Pracownik
 Pytanie
@Rafał

Nie rozumiem cie gościu. Dostałeś kiosk z towarem za który nie musiałeś zapłacić, zaproponowano Ci umowę za sprzedaż a teraz chciałbyś umowę o pracę. To dlaczego nie pójdziesz to takiej firmy co takie umowy proponuje tylko próbujesz zmienić zasady w tak dużej firmie. W firmach handlowych zazwyczaj sprzedawcy są zatrudnieni na działalności bo to jest prawdziwy kapitalizm. Czy jakbys samodzielnie prowadził kwiaciarnie to zatrudniłbyś się samodzielnie na etat 8 godzi? Wstajesz o 3, jedziesz po kwiaty na giełdę po czym o 11 wysyłasz sam do siebie esemsa - idę do domu bo 8 godzin przerobiłem.

2
Rafał
Pracownik
@Stefan

Gościu co ty pleciesz, kapitalizm gdzie masz narzucone obowiązki jak w umowie o pracę, nie możesz decydować o niczym, towar zagina czasoprzestrzeń cenowa a pan pisze mi o kapitalizmie... Proszę się ogarnać. Dziękuję. A wracając do porównania jadę na giełdę kupuje przywożę i pracownicy to ogarniają a ja mogę zająć się czymś innym w firmie, szukaniem lokalizacji szukaniem partnerów biznesowych. Ruch ma drogo z czego my dostajemy ochłapy... Taka jest prawda

1
Stefan
Pracownik
@Rafał

Kolego masz chyba syndrom sztokholmski. Nie podoba Ci się w tej firmie ale wypowiedzenia nie złożysz tylko będziesz anonimowo narzekał na forum. Lepszy znany wróg niz obcy. Polactwo. Pewnie wyborca jedynej słusznej opcji ze ściany wschodniej. Pewnie również niezaszczepiony.

1
Rafał
Pracownik

Tak jak opisałem Jeśli nie chcecie cenzury zapraszam na forum gdzie kulturalnie można dyskutować i prowadzić merytoryczne rozmowy bez cenzury. Kioskarze.eu lub napisać e-maila raf-comp@wp.pl Stwórzmy społeczność pracujących w kioskach nasze milczenie jest zgodą na poniewieranie nas traktując ją (usunięte przez administratora) Razem mamy siłę.

Orkisz
Pracownik
 Pytanie

Witam was też MS codziennie męczą o sprzedawaniu wybranego produktu na dany dzień? Ja dostaje kilka SMSów dziennie i jeszcze pisze żeby do godziny 12 było sprzedane i że z kuponem taniej. Nie myślicie że to już podchodzi pod (usunięte przez administratora) dostawać tyle SMSów dziennie z rozkazem MS?

Agentka
Pracownik
@Orkisz

Tak...do mnie też MS wysyła kilka smsów dziennie żeby sprzedać dany produkt dnia. To chore jest...Jak ludzie nie chcą produktów dnia po tych wysokich cenach to co my mamy zrobić. Ceny były niższe to wszystko się sprzedawało. Ludzie idą tam gdzie taniej.

1
Maria Magdalena
Pracownik
@Agentka

Push push go :) Nie dziwcie się MŚ, muszą to robić, taki mają przykaz :), a to, że jest to irytujące, to już inna sprawa. Chociaż na prywatną wiadomość nie powinno się takich rzeczy wysyłać, podpada to pod (usunięte przez administratora)

Orkisz
Pracownik
 Pytanie
@Agentka

Jak nazywa się MS?

Ja
Pracownik
@Agentka

I jeszcze dzwonią super kierownicy aby nabijać na kasę te super promocje a później niby że zwrócą pieniądze poprostu żenada

Maria Magdalena
Pracownik
@Maria Magdalena

Hej moderatorzy, więcej chociaż co to jest (usunięte przez administratora) czy to słowo kogoś obraża, że usuwacie.

Jaro
Pracownik
@Orkisz

MS dzwonią i smsują tylko do tych agentów, którzy nie sprzedali ani jednej sztuki produktu w pushu. Jak sprzedasz minimum 1 szt to masz zaliczone. Jak ktoś nie potrafi sprzedac 1 szt to jest to dziwne.

1
Orkisz
Pracownik
@Jaro

To sobie sprzedawaj w tych cenach ludzie się śmieją mi w mordę i idą tam gdzie taniej

Jaro
Pracownik
 Pytanie
@Orkisz

Pozostaje kwestia czy nie umiesz sprzedawać czy nie chcesz sprzedawać. Może warto zgłosić przełożonemu, że potrzebujesz szkolenia i nauczenia technik sprzedaży. Wyrabiasz zegary?

3
Orkisz
Pracownik
 Pytanie
@Jaro

Co ty człowieku piszesz gdzie ty masz swój punkt że tak wszytko sprzedajesz? U mnie w mieście nie pomoże żadne szkolenie i nauczanie technik sprzedaży

Nick
Pracownik
@Jaro

Może podałbyś jakieś ciekawe przykłady technik sprzedaży do zastosowania w kiosku, chętnie skorzystam, i może nie tylko ja :).

Gocha
Inne
@Nick

też chętnie skorzystam z podpowiedzi ,bo mnie się już skończyły pomysły. przy 20 klientach przez 10 godzin. usnąć idzie ,bo ile można sprzątać i układać towar. w listopadzie to nawet tylu nie będzie. sprzedaż codziennych gazet bardzo spadła ,bo kazdy przy zlej pogodzie idzie do najbliższego sklepu. a że drastycznie spadła ilość paczek przez zmianę etykiet na,, paczka Orlen ,, to i klientów jak na lekarstwo.

1
Jaro
Pracownik
@Nick

Pewnie. Ja stosuję technikę, której nauczyłem się w KFC, gdzie klient jest głodny, pewnie zdenerwowany z tego powodu i musi byc szybko obsłużony. A ty jako sprzedawca musisz zrobić upsell aby wynagrodzenie Ci się zgadzało. Dlatego wbrew niektórym szkołom sprzedaży nie zadaje pytan tylko wale prosto zdaniem oznajmującym: - jak ktos kupuje fajki to mówię "polecam zapalniczkę" ( bo czymś papierosy trzeba odpalić ) - polecam za darmo hallsa do wafla, - jak ktoś kupuje bilet to "polecam maseczkę albo gumę do żucia o którą mnie w ubiegłym tygodniu MS cisnął - jak babcia kupuje program z krzyzówką to "polecam długopis żelowy" do wypełnienia - do tytoniu polecam nabijarkę ( sprzedałem w pażdzierniku już 3 szt ) Wiekszość odmawia ale wystarczy, że co kilku klientów cos sprzedam i jest frajda. Mam taksiarza klienta co codziennie kupuje 2 paaczki LuckySteików dla siebie i żony a nigdy nie chciał zapalniczki. Ostatnio zaproponowałem mu znowu po chyba 10-20 odmowach i tym razem kupił. Podobno skończyły mu się te co klientom w taksówce wypadają na siedzenie.

2
Nick
Pracownik
@Jaro

No to ameryki nie odkryłeś.

Jaro
Pracownik
 Pytanie
@Nick

A po co odkrywać? Wystarczy polecać i sprzedawać. Czytając niektóre posty na tym forum wiem, że Ci którzy tego nie robią to właśnie tu się pewnie użalają na wysokie zegary.

Nick
Pracownik
@Jaro

To mówisz, że udało ci się polecić i sprzedać zapalniczkę taksówkarzowi, który akurat potrzebował tej zapalniczki, sukces. Rozumiem, że dzisiaj będziesz klepał formułkę "Polecam Monstera" stałym klientom, którzy przychodzą codziennie po Fakta i fajki, i którzy nie wiedzą, co to nawet jest. Chłopie, cechą dobrego sprzedawcy, to nie jest klepanie formułek, a umiejętność zjednania sobie klientów dzięki elastyczności w działaniu, wiedzy, musisz tak działać, że gdyby nawet klient miał pod nosem inny punkt z gazetami ma przyjść do ciebie. Kiosk to nie KFC, gdzie do kurczaka polecisz CC. Ty musisz doradzić babci jaka baterie do pilota ma kupić, zamontować jej baterie w glukometrze, dobry sprzedawca w kiosku to jest jak spowiednik, złota rączka, sprzedawca w jednym. Podobało by ci się jak byś codziennie chodził do piekarni po bułki, a sprzedawczyni co rano ci klepała, Polecam gumę do żucia. Dobry sprzedawca wie, co, komu, i kiedy polecić. Houk!

Rafał
Pracownik
@Jaro

Odkryłes Amerykę z Antarktyda. Chłopie beznadzieja, pogoda jest do kitu, wieje, pada i ogólnie kiepsko, weś sprzedaj baterie jak nikt nie chce tych drogich baterii kupować.

Michu
Inne
@Jaro

no ,jak bym słyszał Ms. raz nawet próbował mi udowodnić że on sprzeda dużo więcej. siedział za kasą e punkcie pół dnia i nic nie wskórał, jedyna pozytywna rzecz yo posłuchał uwag klientów.

Gomek
Pracownik
 Pytanie
@Nick

U mnie to kiosk stał się serwisem m.in od napraw telefon, wymień kartę, tel się świeci, napraw tel bo nie działa, wpisz kod doładujący bo nie potrafi, bateria nie działa, itp. w KFC tego nie masz i nie masz stałych klientów na poziomie 98 procent. Dzięki pomocy z chcecie do mnie przychodzą i robię większe obroty. Wciskając im polecane bym ich straciła. Nie lubią marudzenia bo mają tego dosyć. Jeden powiedział, jak Pan mi nie będzie polegać to będę z miłą chęcią przychodzić, jak można drożyznę polecać. ? Rabunek w biały dzień. W Pepco ostatnio każdemu polecali baterie za 10 zł i reklamówkę czy doliczyć. Przy 15 minutach przy obsłudze około 40 osób nikt nie kupił baterii a reklamówkę wzięli ci co potrzebowali bo nie mieli. Tam były grube kolejki. Obserwuje różne firmy. :)

MS
Pracownik
@Nick

Dokładnie jest tak pisze Jaro i Nick. Kłopot polega na tym, że wiekszości agentów nie chce sie klepac formułek a o poleceniu babci baterii do glukometru nie wspomnę. W kioskach jest zaledwie kilku dobrych sprzedawców a reszta to podawacze towaru.

Edek
Pracownik
@MS

Czytaj że zrozumieniem . Nie polecać babci baterii tylko doradzić jakie ma kupić i zamontować jeśli jest taka potrzeba. To się nazywa uprzejmość dzięki której zdobywa się poważanie i jest się lubianym przez klientów co skutkuje tym że mimo że mają kilka sklepów po drodze mimo starszego wieku przyjdą do Ciebie bo poprostu Cię lubią . Ale wnioskując z twoich wpisów co ty możesz o tym wiedzieć.

MS
Pracownik
 Pytanie
@Michu

który to był MS?

Basia
Pracownik
@Gomek

Poszły pierwsze wnioski o kare umowną za brak polecania produktu. Jak ktoś przez cały tydzień nie sprzedał ani jednego produktu dostanie 300 zł w plecy.

Jaro
Pracownik
@Rafał

Chcący znajdzie sposób a niechcący znajdzie powód. Jak nie potrafisz sprzedać Duracella, którego znaja wszyscy z jakości, pełno reklam, świetna reklama świąteczna reklama rossmana na (usunięte przez administratora)to jestes słabym sprzedawcom i pomyliłeś zawód. Jestes pewnie tak cienki w uszach żebyś spragnionemu wody na pustyni nie sprzedał. Każdy Twój wpis to jakies (usunięte przez administratora)narzekanie. Weź się chłopie zwolnij i idź zatruwać fora innej firmy. No chyba, że tak jesteś przyzwyczajony do hejtowania ruchu, że nie potrafisz się rozstać.

2
Aaa
Pracownik
@Basia

te kary nie są przewidziane w umowie

Danuta
Były pracownik
 Pytanie
@Basia

Kara za nie polecanie, czy za niesprzedanie? Proszę mi udowodnić, że nie polecałem, a że nikt nie kupił, to nie moja wina, a sam sobie nie będę kupował. Skończy się tak, jak z Vivusem, też karali. Procedura jest następująca, jeżeli otrzymasz notę, pisz odwołanie. Najlepiej poprosić o to prawnika, czekasz na odpowiedź. Jeżeli nie będzie uwzględnione, zgłaszasz sprawę do sądu o (usunięte przez administratora) próbę (usunięte przez administratora). Jeżeli nie podoba się ruchowi agent, to proszę bardzo, jest opcja wypowiedzenia, niech wypowiedzą umowę. Nie trzeba się bać, warto wydać parę złotych na prawnika i dać umowę do analizy. Ja przygodę z ruchem mam już za sobą.

Jacek
Były pracownik
@Basia

Jeśli Tak nieuczciwa umowa UAS 11 nie przekonała Was do napisania wypowiedzenia to może ten najwyższy przejaw (usunięte przez administratora) w końcu Was przekona. Ludzie czy nie rozumiecie że ta firma tak robi żeby miała zyski za wszelką cenę. Jeśli nie ze sprzedaży badziewia za ceny z kosmosu to z karania Was brakiem premii , karami za byle co itd. A potem będzie nagminne pozbawianie Was części podstawy. Jak długo będziecie to tolerować.

Rafał
Pracownik
@MS

Idź na Annopol i tam się skarż że z żoną ci nie idzie... Następny mądry. Na tych szkoleniach w Krakowie tak wyszkolili czy o co kaman..

Rafał
Pracownik
@Jaro

Rozbawił mnie twój wpis handel to nic na siłę, to kontakt z klientem i zaoferowaniu mu produktu na znośnych cenach i w dobrej jakości. Kiedy człowiek słyszy cenę 18.99 to dziękuję pójdzie do zegarmistrza i kupi baterie za 3 zł bo na sztuki. Jestem po szkole handlowej a nie po kursie dla MS. Klienci do mnie przychodzą bo nie wciskam im wszystkiego jak leci. pan za to jest obrońca Ruchu... Dziękuję nie skorzystam z atrakcji.

Rafał
Pracownik
@Danuta

Jestem tego samego zdanie...

Michu
Inne
@MS

już dawno nie pracuje ,ta co przyszła po nim również, na 10 lat ,13 KS. czy to jest normalnie

Agentka
Pracownik
@Danuta

Proszę o kontakt zuzanna.macius@gmail.com

Basia
Pracownik
 Pytanie
@Danuta

A nie lepiej po prostu sprzedać 1 sztukę produktu niż nakręcać się na prawników? Przecież jak się sąd dowie, że dostałeś 300 zł kary za brak sprzedaży 1 szt produktu to będzie - dosłownie - śmiech na sali sądowej.

Rafał
Pracownik
@Nick

Panie ale pan to pięknie napisał. właśnie o to chodzi w byciu sprzedawcy. Przychodzi człowiek mocno z denerwowany i na pewno nie chce aby mu co kolwiek wciskać. Chce się wygadać, powiedzieć co go złości, co go wkurza, przy okazji kupi fakt, czy super ekspress... Tak tak Jaro jest oderwany od rzeczywistości jak pomysłodawcy i zarządzający Ruchem.

Danuta
Były pracownik
@Basia

Proszę Pani, tu nie chodzi o to, czy sprzedam jeden, czy kilka, być może nikt nie chcę kupić, może się tak zdarzyć, może. Gdyby np: było, że za PUSH (wypychanie) produktu była jakaś dodatkowa premia, to ok, nie sprzedałam, nie mam premii, proszę mi zapłacić za to co sprzedałam. Jeżeli "pracodawca" stwierdzi, że punkt nie jest rentowny, agent nie spełnia oczekiwanych rezultatów, to się żegnamy i tyle w temacie. I zapewniam, że sąd nie "wybuchnie" śmiechem.

Nick
Pracownik
@Rafał

No właśnie, a ruch nie umie mnie "wyłowić" na MS :). Słabych headhunter-ów mają ;)

Basia
Pracownik
 Pytanie
@Danuta

Przecież masz premię za push bo sprzedajesz produkty spożywcze i niespożywcze za które jest premia i prowizja. Chcesz mieć 2x za to samo płacone? Ja tez tak chcę.

Danuta
Były pracownik
@Basia

A może by tak przeczytać ze zrozumieniem, zanim się coś napisze.

Rafał
Pracownik
@Nick

Ruch to wogole jest nieogarnięty, podpisał umowy z impelem, Impel kasę bierze a naprawa jakby nie ogarnięta.(usunięte przez administratora)

Rafał
Pracownik
 Pytanie
@Rafał

Czemu wy mnie cenzurujecię... Boicie się prawdy czy co?? A już nie długo kioskarze.eu...:)

Zuzanna
Były pracownik

https://businessinsider.com.pl/media/podwyzka-i-bon-na-stacje-orlenu-zmiany-w-grupie-polska-press/789j037

Danuta
Były pracownik
@Zuzanna

Zamiast robić pushy, może by lepiej na tym wyszli jak by zrobili jakąś kartę, lub aplikację do zbierania punktów za zakupy w sieci RUCH np: PayRuch, do wykorzystania na stacjach Orlen (na zakup paliwa) :).

Rafał
Pracownik
@Zuzanna

Polska press to nie Ruch... więc my ich napewno nie dostaniemy.

Rafał
Pracownik

Jaki filtr i unikanie opisu (usunięte przez administratora)

Gość
Pracownik
 Pytanie

Po 40 sztuk batoników, rogalików, kleju w dostawie mimo próśb o nie wysyłanie, a papierosów jak nie było tak nie ma... Na czym plan zrobić jak nie wysyłają towaru? Na chusteczkach? A nie... Nikt nie chce kupić jednej paczki za 2 złote bo w sklepie obok 30 groszy

Agent
Pracownik
 Pytanie
@Gość

Nie otrzymujesz papierosów? Niemożliwe sprawdz sobue stany może masz nawalone że nie dostajesz fajek

Pracodawca

@Gość

Dzień dobry, Prośba o wysłanie numeru PSD na adres rekrutacja@ruch.com.pl Przekażemy informację do właściwego działu z prośbą o pilną weryfikację stanu papierosów. Pozdrawiamy

Zachód
Inne
@Gość

właśnie sprawdziłam stany magazynowe slodyczy , od wafelków ,dropsy ,batony wszystko . stan 416 sztuk. a co tydzień nadzielane po 4, 8 szt. bezmyślność , nadzielać żeby nadzielać. brak natomiast grzebieni , lusterek , obcinaczek , nawet z żelem czy pianką do golenia jest problem . kleju typu kropelka , super glue. czy do Was kalendarze też nadzielane są po 1 szt.

Gość
Pracownik
@Agent

Stany zgadzają się do zera, prosiłem "górę" tyle razy o konkretne pozycje bo mam stałych klientów "wysyłamy w najbliższej dostawie" i tak już 2 miesiąc

MS
Pracownik
@Gość

Nr PSD podaj to zadziałamy

Ostrzeżenie
Pracownik
@Zachód

Spokojnie to ich taktyka to robienia wałka obserwuj stany magazynowe inaczej jednego dnia otworzysz kiosk z -20 batonów

Nick
Pracownik
 Pytanie

Cisza jakaś dziwna dzisiaj na forum :), połowa miesiąca minęła, zegary na zielono świecą?

Jaro
Pracownik
 Pytanie
@Nick

Nie ma na co narzekać? Niemożliwe na tym forum.

Rafał
Pracownik
@Nick

Do zielonego to jeszcze dużo brakuje. Zaraz ruch będzie robił umowy o pracę.

Nick
Pracownik
 Pytanie

Czy może mi ktoś tu napisać jaki jest e-mail do rozliczeń agenta? Tak, tak, mam w księdze agenta, ale dostawałem powiadomienie na swojej poczcie, że podany adres nie istnieje. Sytuacja już rozwiązana, ale na przyszłość chciałbym wiedzieć.

Ruch
Pracownik
@Nick

Od takich spraw jest MS, infolinia.

Rafał
Pracownik

Czytaliście, warto przeczytać. https://www.money.pl/gospodarka/inspektor-zalatwi-nam-etat-pip-chce-zmian-w-prawie-6695049613519712a.html

Zostaw merytoryczną opinię o Ruch S.A - Warszawa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Ruch S.A?

    Zobacz opinie na temat firmy Ruch S.A tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 514.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Ruch S.A?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 475, z czego 33 to opinie pozytywne, 211 to opinie negatywne, a 231 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy Ruch S.A?

    Kandydaci do pracy w Ruch S.A napisali 12 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

Ruch S.A
1.5/5 Na podstawie 946 ocen.
gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Ruch S.A
Przejdź do nowych opinii