Oferta opublikowana13.03.2024
Oferta wygasa11.06.2024
Tryb rekrutacjirekrutacja stacjonarna

Warmińsko-Mazurski Komendant Wojewódzki Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

Komenda Wojewódzka Policji w Olsztynie

Warmińsko-Mazurski Komendant Wojewódzki Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Radca prawny do spraw obsługa prawna Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie
- Zespół Prawny KWP w Olsztynie

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Udziela wyjaśnień i wydaje opinie prawne, udziela porad prawnych komórkom organizacyjnym Komendy w celu właściwej interpretacji przepisów;
  • Opiniuje projekty umów, z którymi wiążą się zobowiązania majątkowe Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie, opiniuje projekty aktów prawnych pod kątem zgodności z zasadami techniki prawodawczej, opracowanych przez komórki organizacyjne Komendy;
  • Zapewnia ochronę prawną interesów Komendy oraz Komendanta Wojewódzkiego Policji w Olsztynie , jako organu uprawnionego do działania na podstawie ustaw;
  • Reprezentuje Komendanta Wojewódzkiego Policji w Olsztynie w postępowaniach sądowych, administracyjnych oraz przed innymi organami orzekającymi w celu realizacji uprawnień i obowiązków wynikających z przepisów procesowych;
  • Bada zasadność roszczeń odszkodowawczych, w celu przedstawienia wniosków dotyczących sposobu ich rozstrzygnięcia;
  • Opiniuje akty prawne przesłane do konsultacji przez Komendę Główną Policji, w celu zajęcia stanowiska merytorycznego i przekazania ewentualnych uwag;

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: wyższe prawnicze
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obsłudze prawnej.
  • Wpis na listę radców prawnych zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982r. o radcach prawnych;
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Poświadczenie bezpieczeństwa o klauzuli poufne lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego, zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych;
  • znajomość obowiązujących przepisów oraz umiejętność ich stosowania;
  • zdoności analityczne, umiejętność pracy w zespole;
  • umiejętność rozwiązywania problemów, kreatywność, umiejętność szybkiego działania.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w zakresie obsługi prawnej w organach administracji publicznej.
  • wykształcenie: brak
  • umiejętność obsługi specjalistycznego oprogramowania prawniczego.

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "poufne" lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych .
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-03-25
  • Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    Komenda Wojewódzka Policji
    Partyzantów 6/8
    10-521 Olsztyn

Warunki pracy


  • czas pracy 8 godzin;
  • wymagane 5 dni pracy w tygodniu w siedzibie Urzędu;
  • wyjazdy w teren;
  • stres związany z reprezentowaniem urzędu na zewnątrz.
Zainteresowała Cię ta oferta?Aplikuj na to stanowisko!

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • W ofercie prosimy o podanie numeru ogłoszenia oraz danych kontaktowych – adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji;
  • Spełnienie wymagania w zakresie długości doświadczenia zawodowego (jako wymóg  niezbędny oraz dodatkowy) należy udokumentować kopiami dokumentów jednoznacznie potwierdzającymi zamknięty okres świadczenia pracy (m. in. kopiami świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, zaświadczeń potwierdzających świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych lub wolontariatu/staży/praktyk); Umowy o pracę, umowy cywilnoprawne nie są dokumentami potwierdzającymi okresy doświadczenia zawodowego; Weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „wymagane dokumenty i oświadczenia”. W związku z tym podkreślamy, że kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • Zatrudnienie nowego pracownika może nastąpić po przeprowadzeniu przez Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych KWP postępowania sprawdzającego zakończonego wynikiem pozytywnym lub po potwierdzeniu faktu wydania i ważności poświadczenia bezpieczeństwa w przypadku legitymowania się poświadczeniem bezpieczeństwa ważnym w Policji wydanym przez uprawniony podmiot;
    Proponujemy następujące warunki wynagrodzenia zasadniczego: mnożnik 3,6370 kwoty bazowej (wynagrodzenie zasadnicze członka korpusu służby cywilnej jest ustalane z zastosowaniem podanego mnożnika kwoty bazowej. Kwotę bazową określa ustawa budżetowa na dany rok). Dodatek za wysługę lat od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy
  • Publikowany jest wyłącznie wynik naboru wyłonionego do zatrudnienia kandydata;
  • Do składania dokumentów zachęcamy także osoby niepełnosprawne.

Oferty wybrane dla Ciebie

Oferty wybrane dla Ciebie