Operator służby kontroli ruchu statków

Świnoujście
Oferta opublikowana09.04.2024
Oferta wygasa08.07.2024
Tryb rekrutacjirekrutacja stacjonarna

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

Urząd Morski w Szczecinie

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Operator służby kontroli ruchu statków
w Inspektoracie Bezpieczeństwa Ruchu Morskiego - Świnoujście

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Dba o utrzymanie bezpieczeństwa ruchu morskiego w obsługiwanym obszarze, za pomocą narzędzi systemu VTS oraz dostępnej informacji, świadczenie serwisu informacyjnego (Information Service) i serwisu organizacji ruchu statków (Traffic Organization Service) zgodnie z wytycznymi Międzynarodowej Organizacji Morskiej.
  • Rozpowszechnia drogą radiową informacje nawigacyjne i hydrologiczno-meteorologiczne, w tym ostrzeżenia zgodnie z wytycznymi Międzynarodowej Organizacji Morskiej.
  • Realizuje w stosunku do statków i obiektów portowych zadania regionalnego punktu kontaktowego.
  • Informuje i uruchamia działania służb kapitanatów portów, Inspekcji Morskiej, Straży Granicznej, innych służb VTS na trasie przepływu statku w przypadku otrzymania zgłoszenia o uchybieniach statku w zakresie bezpieczeństwa nawigacji statku, jego uchybień do wymogów wynikających z ustawy o ochronie żeglugi i portów morskich oraz uchybień do właściwego przekazywania informacji o przewożonych ładunkach niebezpiecznych i zanieczyszczających.
  • Świadczy serwis asysty (Maritime Assistance Services) morskiej zgodnie z wytycznymi Międzynarodowej Organizacji Morskiej.
  • Przekazuje służbom kapitanatów portów wszelkie informacje o ujawnionych niesprawnościach oznakowania nawigacyjnego, przeszkodach dla ruchu statków, incydentach, wypadkach, nagłych zdarzeniach i zarejestrowanych wykroczeniach przeciwko określonemu w przepisach portowych porządkowi portowemu, w celu dalszego procedowania.
  • Prowadzi stały nasłuch radiowy i korespondencję radiową zgodnie z obowiązującymi procedurami.
  • Wspomaga przebieg akcji ratowania życia na morzu a w innych sytuacjach awaryjnych, przeprowadza działania zgodnie z procedurami przypisanymi Służbie VTS oraz sporządza raporty do tych procedur.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: wyższe o specjalności Inżynieria Ruchu Morskiego lub wyższe i dyplom morski na poziomie operacyjnym w dziale pokładowym lub wyższe i kurs IALA
  • uprawnienia do obsługi urządzeń radiotelefonicznych w służbie morskiej
  • dobra znajomość języka angielskiego
  • umiejętnośc podejmowania szybkich decyzji
  • umiejętność działania w sytuacjach stresowych
  • operatywność
  • znajomość prawa międzynarodowego i krajowego dotyczącego uprawiania żeglugi
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • kopia dyplomu morskiego na poziomie operacyjnym w dziale pokladowym w przypadku wykształcenia wyższego
  • kopia ukończenia kursu IALA w przypadku wykształcenia wyższego
  • kopia uprawnień do obsługi urządzeń radiotelefonicznych w służbie morskiej
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-04-19
  • Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:

    Urząd Morski w Szczecinie
    Plac Stefana Batorego 4
    70-207 Szczecin

    lub osobiście w Kancelarii Urzędu, I piętro pok. 130

Warunki pracy


  • praca w systemie równoważnym z użyciem komputera powyżej czterech godzin dziennie,
  • nietypowe godziny pracy (w tym dyżury),
  • częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
  • praca z użyciem radiotelefonów i radarów,
  • brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych,
  • brak przystosowania ciągów komunikacyjnych w budynku dla osób niepełnosprawnych,
  • częsta konieczność korzystania ze schodów kręconych w komunikacji między salą operatorską a pomieszczeniami biurowymi piętro niżej,
  • sala operatorska na wysokości 10-tego piętra w budynku wyposażonym w windę.
Zainteresowała Cię ta oferta?Aplikuj na to stanowisko!

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • WYMAGANE DOKUMENTY TJ. ŻYCIORYS (C.V.), LIST MOTYWACYJNY I OŚWIADCZENIA MUSZĄ BYĆ WŁASNORĘCZNIE PODPISANE.
  • WYNAGRODZENIE ZASADNICZE: 7200,00 ZŁ BRUTTO
    + DODATEK ZA WYSŁUGĘ LAT.
  • ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ OTRZYMANIA DODATKU TELEINFORMATYCZNEGO W WYSOKOŚCI 2000,00 ZŁ BRUTTO PO SPEŁNIENIU DODATKOWYCH WYMAGAŃ.

Oferty wybrane dla Ciebie

Oferty wybrane dla Ciebie