Miniaturka
Jędrzej Grzesik
IDMS
Jędrzej Grzesik - zajmuje się kierowaniem firmą, pracą zespołu, zainteresowania: sport

IDMS, najszybciej rozwijająca się firma w branży marketingowo-sprzedażowej. Czym właściwie się Państwo zajmujecie?

Od niespełna dziesięciu lat prowadzimy na polskim rynku kampanie marketingowe w obszarach B2B, B2C oraz Marketing Events otrzymując niezbędne wsparcie logistyczne oraz finansowe, a także globalnych Klientów od firmy Appco Group, której jesteśmy częścią. Działamy w branży BTL opierając nasze działania na zaufaniu, integralności oraz poprzez najwyższą jakość obsługi naszych klientów.

Proszę opowiedzieć o początkach współpracy z Appco Group. Co się zmieniło od tego czasu?

Z racji tego, że jestem związany z firmą Appco Group od pierwszego roku jej działalności w Polsce zmiany są kolosalne. Na początku był to pomysł, kapitał i jeden Klient. W chwili obecnej mamy przyjemność współpracować z całym zespołem specjalistów z Appco dających nam wsparcie nie tylko administracyjne i finansowe ale także logistyczne i merytoryczne. Kiedy zaczynaliśmy działalność, planowaliśmy być największą firmą działającą w marketingu BTL w Polsce. Obecnie mamy przyjemność być taką firmą.

B2B, B2C, Marketing Events. Który z obszarów działalności jest dla Państwa najważniejszy?

Każdy z tych obszarów jest równie ważny, ponieważ spełniamy oczekiwania Klientów. Naszym zadaniem jest łączyć produkt/usługę Klienta z odpowiednią grupą odbiorców. Każdy nowy projekt stawia przed nami nowe wyzwania, w związku z tym cechuje nas duża elastyczność w każdym z tych obszarów. Często nasi Klienci oczekują aby te obszary wzajemnie się uzupełniały. Nasze kampanie są szyte na miarę, dopasowane do potrzeb Klienta.

Państwa pracowników cechuje zaangażowanie, doświadczenie, profesjonalizm. Ciężko jest pozyskać takiego pracownika?

W naszej firmie na pierwszym miejscu stawiamy potencjał, na drugim miejscu CV. Działamy na najbardziej wymagającym rynku rekrutacyjnym w Polsce. Ogromne korporacje, które działają w stolicy stawiają wysoko poprzeczkę, w związku z tym nie mamy zamiaru z nimi konkurować. Kładziemy nacisk na znalezienie osób o dużym zaangażowaniu, chęci rozwoju i ambicji. Dajemy dużą swobodę w działaniu i realizacji własnych pomysłów, a zdanie każdego pracownika ma dla nas ogromne znaczenie. To właśnie w naszej firmie bardzo często osoby zdobywają pierwsze doświadczenie i profesjonalne podejście do pracy. Spotykamy się z pozytywną opinią naszych byłych pracowników, jak wiele się nauczyli i ile wynieśli poprzez współpracę z nami. Są nam wdzięczni,że mimo młodego wieku daliśmy im szansę wejścia w wymagający rynek pracy w marketingu.

Jakimi kanałami w takim razie poszukujecie Państwo kandydatów?

Rekrutacja jest prowadzona dwoma kanałami: tradycyjnym, poprzez portale rekrutacyjne oraz drugim, bardzo rzadko spotykanym na polskim rynku pracy tzw. rekrutacją szeptaną czyli z polecenia. W życiu codziennym polecamy sobie nawzajem usługi i produkty, dlaczego nie mielibyśmy polecić sobie osoby do pracy. Taki kandydat bierze udział w każdym etapie rekrutacji, bez taryfy ulgowej. Natomiast ogromnym pozytywem tego rodzaju rekrutacji , jest to że osoba polecona zna już firmę, bazuje na opinii naszego współpracownika i wie czego się spodziewać po pracy z nami.

Marek85 zadał pytanie odnośnie rozmowy kwalifikacyjnej. W jaki sposób sprawdzacie Państwo kompetencje kandydatów, testy, case study?

Kompetencje pracowników są sprawdzanie podczas 3 etapowego procesu rekrutacji:

-WSTĘPNA ROZMOWA KWALIFIKACYJNA

Weryfikacja cech charakteru, ocena kandydata pod względem kompetencji oraz przedstawienie kandydatowi profilu firmy oraz dokładnego opisu oferty prac

-DZIEŃ OTWARTY

Przedstawienie funkcjonalności firmy IDMS, zapoznanie się z podstawowymi procedurami oraz metodami i narzędziami marketingowymi. Dzień otwarty kończy się spotkaniem z pracownikiem wyższego szczebla w celu podsumowania dnia praktycznego oraz podjęcia decyzji o stałej współpracy

-OKRES PRÓBNY

Ma na celu wdrożenie się w systematykę pracy, zapoznanie się ze współpracownikami, a także weryfikację cech kandydata w praktyce oraz określenie jego roli w realizacji kampanii.

A jak najlepiej przygotować się do takiej rozmowy?

Wystarczy być sobą. Najgorzej podczas rozmowy rekrutacyjnej wypadają osoby , które są do niej przesadnie przygotowane, odgrywają przed nami rolę. Starają się dobrze wypaść, a w efekcie są kimś innym niż w rzeczywistości. Pierwsze dni pracy na okresie próbnym dość szybko weryfikują kompetencje kandydata. Na rozmowach kwalifikacyjnych cenimy sobie pomysłowość, nieszablonowość, pozytywne nastawienie oraz uśmiech.

Alex chciałby wiedzieć czy studenci mogą liczyć na staż , bądź praktyki w IDMS?

Oczywiście, wielokrotnie oferowaliśmy taką możliwość kandydatom, często podejmujemy decyzję o kontynuacji współpracy na stałe. Dzięki elastycznym godzinom pracy mamy w swoich szeregach osoby studiujące dziennie łączące naukę z pracą. Bardzo to cenią, ponieważ mają możliwość zdobycia tak cennego w dzisiejszych czasach doświadczenia zawodowego połączonego z zarabianiem pieniędzy. Studenci oceniają współpracę z nami jako bardzo atrakcyjną alternatywę do typowych sezonowych prac na które, w związku z młodym wiekiem ich zdaniem są skazani.

Pytanie odnaszego użytkownika: jakie benefity czekają na potencjalnych pracowników?

Nasza polityka nakierowana jest na spełnianie indywidualnych potrzeb- zarówno Klientów jak i pracowników. Jednym zależy na stabilności , bezpieczeństwie, inni cenią sobie prywatną opiekę medyczną, a jeszcze innym zależy na możliwości aktywnego spędzania czasu po pracy. Przy realizacji każdego projektu zapewniamy niezbędne narzędzia pracy oraz kładziemy nacisk na to, by zarobki były motywujące. W związku z tym oferujemy rozbudowane możliwości premii , bonusów i innych gratyfikacji finansowych. Chcemy , aby ponadprzeciętne zaangażowanie w pracę i świetne wyniki były nagradzane. W naszym zespole jest grupa osób aktywnie uprawiających sport, startująca w zawodach- jest to nasz ulubiony obszar integracji, natomiast obywają się także poza sportowe wyjścia, spotkania oraz wyjazdy szkoleniowe, pozwalające na integrację zespołu.

Dużo uwagi poświęcacie Państwo na integrację swoich pracowników . To jest Państwa złoty środek na zatrzymanie ich w swojej firmie?

Naszym mottem i złotym środkiem na zatrzymanie pracownika jest hasło Educate to motivate - czyli edukacja i rozwój wraz z rozwojem firmy. Łącząc to z niesamowitą atmosferą pracy, osoby niezwykle angażują się w życie firmy. W zamian oferujemy możliwość długoterminowej współpracy, zwiększanie zarobków, promocji w strukturach firmy na stanowiska kadry zarządzającej. Jeżeli każdego dnia, każdy z zespołu poprzez współpracę z siecią placówek na całym świecie, bazując na ich doświadczeniu i wiedzy jest w stanie nauczyć się choćby jednej małej rzeczy jest to ogromny krok w rozwoju i przyszłości firmy. Uważamy ,że inwestycja w wiedzę i szkolenia pracownika przynosi ogromny zwrot w postaci zmotywowanej, profesjonalnej osoby , która osiąga fantastyczne wyniki.

A jak jest w przypadku działań prospołecznych? Angażujecie się Państwo?

Jak najbardziej, uważamy to za świetny pomysł, jest wiele osób i sytuacji, którym możemy pomóc, zaradzić. Jeżeli możemy sobie na to pozwolić, to dlaczego nie. Zważywszy na fakt, że część naszych projektów realizujemy dla organizacji pozarządowych i organizacji pożytku publicznego. W naszym zespole panuje duża wrażliwość i empatia. Uczestniczymy w zbiórkach pieniędzy, biegach charytatywnych, akcjach ekologicznych.

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie Programu Rozwoju Biznesu? Skąd Pomysł?

Naszym celem jest otwarcie do końca roku kilku nowych lokalizacji na terenie Polski. Wobec tego nasz program rekrutacji na wyższe szczeble opiera się na naszych wychowankach. Podejście otwartego biura i struktura promocji pozwala nam wyszukać ambitne jednostki stawiające na rozwój i szybko je wypromować. Realizacja tego programu w Polsce bazuje na wieloletnim doświadczeniu zagranicznym i cieszy się wielkim powodzeniem u osób i firm które go wdrożyły.

IDMS
1.8/5 Na podstawie 57 ocen.
gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298