Wywiad udzielony przez użytkownika Pracownik
Pracownik
Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?
Pracuję w tej firmie kilka lat. Niestety nadeszły wielkie zmiany, wielkie cięcia. Pracownicy się zwalniają, a na ich miejsce nie przychodzą nowi. Sprzęt jest przestarzały, bardzo awaryjny. Kierownictwo nie chce o niczym słyszeć, a potem ma pretensje, że coś nie jest zgłaszane (ignorują zgłaszane problemy). Ciągle szukają sposobu na dociśnięcie pracowników. Zlikwidowane zostały premie. Wprowadzono zakaz palenia oraz zakaz przychodzenia w sobotę na nadgodziny — kiedyś to była karta przetargowa. Kto miał rozum i odwagę, to odszedł, kto nie ten za niską pensję pracuje za cztery osoby.
Na jakim stanowisku pracujesz i na czym ono polega? Napisz, co robisz na co dzień w firmie, czym się zajmujesz?
Pracuję na stanowisku specjalisty. Muszę wykazywać się cierpliwością, obsługiwać dobrze komputer i być bardzo kreatywnym. Na wsparcie z góry nie ma co liczyć, musimy szkolić się we własnym zakresie.
Czy masz możliwość pracy zdalnej? Jeżeli nie, z czego wynika ta decyzja?
Nie mam. Wynika to ze specyfiki pracy, poza tym firma nie ma odpowiedniego sprzętu.
Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku (kwoty netto)?
3250-3300 złotych.
Jak długo pracujesz w tej firmie?
7 lat.
Czy polecił(a)byś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź.
Nie, nigdy w życiu. Sam szukam innej. W pracy przeszkadza mi minimalna płaca i maksymalne wymagania. Odczuwam brak wsparcia, brak sprzętu. Ciągle pojawiają się pretensje dotyczące rzeczy niezależnych od pracownika. Do tego zdarzają się wyrywkowe przeszukania, jakbyśmy byli złodziejami. Działają ukryte kamery.
Wskaż dwa (lub więcej) pozytywne aspekty pracy w tej firmie. Uzasadnij odpowiedzi.
Kiedyś pracowałem w zgranym zespole, ale niestety to już się zmieniło.
Wskaż dwa (lub więcej) negatywne aspekty pracy w tej firmie. Uzasadnij odpowiedzi.
Po pierwsze stres — kierownictwo nie chce rozmawiać, przychodzi tylko się do czegoś przyczepić. Nie przyjmuje tłumaczeń, urywa temat. Po drugie nienawiść — ludzie zrobili się zawistni, rzucają sobie kłody pod nogi. Po trzecie płaca minimalna, bez perspektyw na zwiększenie wynagrodzenia. Po czwarte brud i niebezpieczeństwo — wszędzie kurz, odór w łazienkach, pracownicy jeżdżą wózkami bez uprawnień. Sprzęt się zacina, nie hamuje lub nagle się zatrzymuje. Posadzka jest zapluta, brakuje papieru do suszenia rąk, zabrano kable od dystrybutorów wody (ze względu na oszczędności), dystrybutory są zagrzybiałe i nieserwisowane, podobnie jak klimatyzacja.
Jakie są możliwości rozwoju na aktualnym stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynika?
Nie ma możliwości rozwoju.
W jakich szkoleniach, organizowanych przez tę firmę, brałeś/aś udział?
Tylko w szkoleniu BHP.
Czy szkolenia są zaplanowane i jak często się odbywają? Napisz jakich obszarów/ tematyki dotyczą.
Szkolenia trzeba robić we własnym zakresie, nawet z wewnętrznych programów.
W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynika? W jakich obszarach chciał(a)byś być szkolony/-a i dlaczego?
Uważam, że wynika to z braku chęci ze strony pracodawcy.
Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami firmy?
Uważam, że atmosfera jest dramatyczna. Ludzie mają żal do siebie nawzajem, że tak pogorszyła się tam sytuacja. Robią sobie na złość, donoszą.
Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami a pracodawcą/kadrą zarządzającą?
Kadra nie rozmawia z pracownikami. Tylko wydaje rozkazy i wyraża swoje niezadowolenie. Nie wolno dyskutować, argumenty pracowników się nie liczą.
Co najbardziej wpływa, według Ciebie, na atmosferę w firmie. Wskaż przykłady sytuacji i zachowań.
Nie ma motywacji płacowej. Im bardziej się starasz, tym mniej zarabiasz i masz więcej obowiązków. Zgłaszasz kierownikowi problem, a on ma pretensję, że jesteś nieporadny. Nie zgłaszasz, też ma pretensje. Są ludzie nietykalni, których nie obowiązują zasady.
Czy pracodawca wywiązuje się z ustalonych warunków współpracy? Jeśli nie, co nie jest zgodne z ustaleniami?
Z ustaleń pisemnych tak, a ze słownych nie (obiecana premia się nie pojawia).
Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?
Firma powinna zapewnić szkolenia dla pracowników. Stopniowo inwestować w sprzęt. Zauważyć ludzi, którzy realnie wnoszą coś do tej firmy. Przestać traktować pracowników jak złodziei.
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Przejdź do następnego kroku. Przejdź dalejChcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Oceń firmę
Otrzymuj powiadomienia na temat firmy