Wywiad udzielony przez użytkownika Mira
Były pracownik
Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało? Napisz, co robiłeś/aś na co dzień w firmie, czym się zajmowałeś/aś?
Pracowałam na stanowisku pracownika punktu odbioru zamówień. Praca polegała na wydawaniu zamówień klientom oraz wydawaniu i przyjmowaniu przesyłek kurierskich.
Co było powodem zakończenia współpracy z firmą? Czy z pracy zrezygnowałeś/-aś sam, czy zwolniono Cię? Czy jakaś konkretna sytuacja wpłynęła na zakończenie Twojej współpracy z firmą?
Zrezygnowałam ze względu na coraz gorszą atmosferę w pracy i podejście właścicieli do pracowników, o czym piszę poniżej.
Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku (kwoty netto)?
Wynagrodzenie na tym stanowisku wynosi tyle, ile najniższa krajowa. Można uzyskać premię, ale są to niewielkie kwoty od 100 do 300 zł netto.
Jakie dwa (lub więcej) pozytywne aspekty pracy w tej firmie mógłbyś/mogłabyś wskazać?
Dla mnie pozytywnymi aspektami była praca z książkami i dobre relacje z koleżankami, pracującymi ze mną w tym samym punkcie Bonito.
Jakie dwa (lub więcej) negatywne aspekty pracy w tej firmie mógłbyś/mogłabyś wskazać?
Do negatywnych aspektów pracy w tej firmie zaliczam brak możliwości rozwoju, choć pracodawca zapewnia o tym w ogłoszeniu o pracę, brak dodatkowych benefitów (na przykład wczasy pod gruszą), brak możliwości zmiany umowy zlecenie na umowę o pracę. Ponadto stopniowo dokładano mi kolejne obowiązki, takie jak obsługa paczek kurierskich, obsługa czatu dla klientów, a wynagrodzenie wciąż było takie samo. Uważam też, że system premiowy jest niesprawiedliwy, ponieważ opiera się on na zasadzie zbiorowej odpowiedzialności. Jeśli przykładowo ktoś zrezygnuje z dalszej współpracy, cały punkt otrzymuje negatywne punkty. Reguł tego typu jest więcej. Jeśli zespołowo nie uzbieramy odpowiedniej liczby punktów, nikt nie otrzymuje premii. Doszło też do tego, że zakazano nam używania ogrzewania zimą i zabrano dystrybutor z wodą z punktu.
Jakie były możliwości rozwoju na Twoim stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynikało?
Nie miałam żadnych możliwości rozwoju.
Czy firma planowała szkolenia i jak często się odbywały? Napisz jakich obszarów/ tematyki dotyczyły.
Firma nie planowała żadnych szkoleń.
Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami a pracodawcą/kadrą zarządzającą?
Atmosferę pomiędzy pracownikami a pracodawcą/kadrą zarządzającą oceniam negatywnie. Kiedyś na święta firma dawała świąteczne bony, od kilku lat nie można liczyć na nic, nawet na mail z życzeniami. Nie miałam też możliwości przejścia z umowy zlecenie na umowę o pracę, mimo moich próśb.
Co najbardziej wpływało, według Ciebie, na atmosferę w firmie. Wskaż przykłady sytuacji i zachowań.
Według mnie na negatywną atmosferę w firmie wpływała kiepska organizacja działań, brak zainteresowania sprawami pracowniczymi ze strony kadry zarządzającej i niektóre nietrafione pomysły biznesowe.
Czy pracodawca wywiązywał się z ustalonych warunków współpracy? Jeśli nie, co nie było zgodne z ustaleniami?
Pracodawca w ogłoszeniu o pracę oferował elastyczny grafik. Będąc zatrudniona na umowie zlecenie i tak musiałam pracować tyle godzin, ile obowiązuje przy etacie w pełnym wymiarze godzin. Nie miałam też możliwości rozwoju, o których była mowa na początku współpracy.
Wywiad udzielony przez użytkownika Piotr
Były pracownik
Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?
Historią o pracy w Bonito - Magazyn Modlniczka.
Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało? Napisz, co robiłeś/aś na co dzień w firmie, czym się zajmowałeś/aś?
Magazynier - wybieracz/pakowacz towaru.
Czy miałeś/aś możliwość pracy zdalnej? Jeżeli nie, z czego wynikała ta decyzja?
Nie miałem możliwości pracy zdalnej. Wykonywałem pracę fizyczną.
Co było powodem zakończenia współpracy z firmą? Czy z pracy zrezygnowałeś/-aś sam, czy zwolniono Cię? Czy jakaś konkretna sytuacja wpłynęła na zakończenie Twojej współpracy z firmą?
Z pracy zrezygnowałem z własnej woli. Skończyła się moja druga umowa na czas określony, kolejnej już nie podpisałem.
Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku (kwoty netto)?
Najniższa stawka krajowa przy pakowaniu towaru oraz zbieraniu i kompletowaniu zamówień. Natomiast na odbiorach można liczyć na podwyżkę i stawkę w granicach 3000-3300 złotych.
Jak długo pracowałeś/aś w tej firmie?
9 miesięcy. Byłem zatrudniony na dwie umowy, jedną trwającą 3 miesiące, a drugą na 6 miesięcy.
Jakie dwa (lub więcej) pozytywne aspekty pracy w tej firmie mógłbyś/mogłabyś wskazać?
Nie widzę nic pozytywnego niestety, poza rzeczą oczywistą - wypłatą na konto w terminie.
Jakie dwa (lub więcej) negatywne aspekty pracy w tej firmie mógłbyś/mogłabyś wskazać?
Ciągłe, natarczywe pilnowanie, czy nie korzysta się z telefonu, nie rozmawia z innymi pracownikami - głównie na hali wybierania towaru i pakowania. Przerwy liczone co do minuty. Czas opuszczenia stanowiska pracy na koniec musi być o wyznaczonej - co do minuty - godzinie.
Jakie były możliwości rozwoju na Twoim stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynikało?
Jedyna możliwość to przejście do działu przyjmowania towaru. Mniej jest tam chodzenia, praca odbywa się bardziej na stojąco. Natomiast dla osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami do 3.5 tony istnieje możliwość awansu na kierowcę.
Czy firma planowała szkolenia i jak często się odbywały? Napisz jakich obszarów/ tematyki dotyczyły.
Szkolenia dotyczyły podstaw prawidłowego pakowania towaru w kartony do wysyłki dla klientów, zgodnie z wytycznymi firmy. Po przejściu na dział przyjęć, odbyłem szkolenie z prawidłowego rozlokowania towaru na regałach.
W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynikało? W jakich obszarach chciał(a)byś być szkolony/-a i dlaczego?
Długie szkolenia nie były konieczne, wynikało to z wykonywania prostej pracy.
Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami firmy?
Atmosfera pomiędzy pracownikami najniższego szczebla była w porządku, ale pomiędzy kierownictwem a zwykłymi pracownikami czuć było różnicę stanowisk. Najmniejsze problemy miałem w rozmowie z Dyrektorem, zawsze się z nim dogadywałem. Traktował mnie jak normalnego partnera do rozmowy, bez wyższości.
Jak oceniasz atmosferę pomiędzy pracownikami a pracodawcą/kadrą zarządzającą?
Tak, jak wspomniałem, atmosfera w relacjach pracownik-kierownik była kiepska.
Co najbardziej wpływało, według Ciebie, na atmosferę w firmie. Wskaż przykłady sytuacji i zachowań.
Zwracanie uwagi na to, czy ktoś wysłał SMS-a i przez to został oderwany od pracy na 30 sekund - traktowano to jak skandal, podobnie jak 30 sekund rozmowy między pracownikami.
Czy pracodawca wywiązywał się z ustalonych warunków współpracy? Jeśli nie, co nie było zgodne z ustaleniami?
Tak, Dyrekcja wywiązywała się z ustaleń. Umowy były jasne i czytelne, a zasady przestrzegane.
Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu byłemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?
Bardziej ludzkie warunki pracy. Więcej swobody, ludzie to nie roboty. Po ciężkiej pracy fizycznej (chodzenie przez 4h i pakowanie przez 4h) przerwa 15 minut to zdecydowanie za mało. Pracownik musi mieć możliwość zjeść spokojnie i odpocząć! Przerwa powinna wynosić 30 minut. Po kilku tygodniach pracy następuje wypalenie i przytłoczenie psychiczne od ciągłej atmosfery... obserwacji i inwigilacji. W przyszłości, jeżeli pracowników zastąpią roboty oraz AI, będą one miały zasilanie w postaci ogniw (baterię) lub jeszcze nowsze i bardziej wydajne - ale nawet one po 8 godzinach pracy będą zmuszone się ładować. Więc zastanówmy się - człowiek/pracownik wykonujący tego typu pracę zasługuje na 15 czy 30 minut przerwy? Pracodawca nie może zasłaniać się przepisami z artykułu 134KP. mówiącymi o tym, że 15 minut przerwy jest zgodne z prawem - owszem, jest, ale to pracodawca ustala czas przerwy i nic nie stoi na przeszkodzie, by była ona dłuższa. Ludzie zajmujący się zarządzaniem wydajnością i czasem pracy nie będą zadowoleni - a Wy ile macie przerwy?
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Przejdź do następnego kroku. Przejdź dalejChcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Oceń firmę
Otrzymuj powiadomienia na temat firmy