Branża transportowa w wielu miejscach w Polsce poszukuje nowych pracowników, głównie wykwalifikowanych kierowców z odpowiednim doświadczeniem i prawem jazdy. Nie inaczej jest w Lublinie, gdzie poszukiwani są nowi pracownicy miejskiego przewoźnika. Jakie oferty pracy dla kierowców znajdziemy w Lublinie i jakie warunki pracy oferuje MPK w tym mieście? Szczegóły w artykule.
Praca dla kierowców w MPK
Praca dla kierowcy z Lublina czeka w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym. Oferty dla kierowców autobusów można znaleźć między innymi na stronie serwisu GoWork.pl. MPK jest skłonne przyjąć do pracy osoby nawet bez prawa jazdy na autobusy. Deklaruje, że zapewni kurs na prawo jazdy kategorii D oraz będzie zatrudniać na pełny etat, o ile kandydat zobowiąże się na piśmie do przepracowania u miejskiego przewoźnika co najmniej trzech kolejnych lat.
Taka perspektywa zatrudnienia uzasadnia możliwość zainwestowania sporych środków w pracowników przez MPK w Lublinie. Oprócz kursu na prawo jazdy kategorii D kandydaci będą mieli zapewniony kurs kwalifikacji wstępnej i zostaną zatrudnieni na podstawie stałej umowy o pracę, zapewniającej stabilność finansową.
Taki krok i ukłon w stronę potencjalnych pracowników podyktowane są tym, że Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie rekrutację na stanowisko kierowców autobusów komunikacji miejskiej prowadzi nieprzerwanie od kilku dobrych lat, a chętnych wciąż brakuje. Stale musi też uzupełniać pojawiające się braki kadrowe, powstałe po przejściu niektórych kierowców na emeryturę.
Na szczęście ostatnio w Lublinie aż 24 kandydatów rozpoczęło kursy na kierowców MPK. Mają oni docelowo wozić pasażerów autobusami i trolejbusami komunikacji miejskiej. Do realizowania kursu na prawo jazdy kategorii D w Lublinie mogą zostać dopuszczone osoby z minimum wykształceniem średnim, które mają więcej niż 23 lata i posiadają prawo jazdy kategorii B lub C. Dodatkowym atutem kandydata będzie ukończony kurs z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej, jednak nie jest to warunek konieczny.
Wynagrodzenie i dodatki dla pracowników MPK w Lublinie
Praca w MPK w Lublinie wiąże się z szeregiem benefitów finansowych, które mogą znacząco zwiększyć atrakcyjność zatrudnienia. Wynagrodzenie podstawowe kierowców oraz pracowników obsługi technicznej jest uzupełniane przez liczne dodatki, takie jak premie uznaniowe, dodatki za pracę w godzinach nocnych czy w dni świąteczne.
Średnie wynagrodzenie kierowcy autobusu w Lublinie zależy od stażu pracy oraz liczby przepracowanych godzin, jednak często mieści się w przedziale 4 000–6 000 zł brutto miesięcznie. Dodatkowo pracodawca oferuje świadczenia socjalne, takie jak dopłaty do wczasów, a także możliwość przystąpienia do programu emerytalnego.
Jeśli chodzi o pracowników technicznych i administracyjnych, system premiowy oraz różnorodne szkolenia pozwalają rozwijać się zawodowo i zdobywać nowe umiejętności, co podnosi wartość pracy w MPK w Lublinie.
Jak wygląda proces rekrutacyjny w MPK w Lublinie?
Osoby zainteresowane pracą w MPK w Lublinie powinny być przygotowane na kilka etapów rekrutacji. Najczęściej proces zaczyna się od złożenia aplikacji przez formularz online lub bezpośredniego przesłania dokumentów rekrutacyjnych do działu HR. Wymagane dokumenty to CV, kopia prawa jazdy kategorii D (dla kierowców) oraz świadectwa potwierdzające kwalifikacje zawodowe.
W kolejnym kroku kandydaci są zapraszani na rozmowę kwalifikacyjną, podczas której oceniane są ich predyspozycje zawodowe oraz umiejętności interpersonalne. Pracodawca często sprawdza także, czy kandydat spełnia wymogi zdrowotne, organizując badania medycyny pracy. Rekrutacja na stanowiska kierowców może obejmować także testy praktyczne, sprawdzające umiejętność prowadzenia autobusu.
Praca w MPK a perspektywy rozwoju zawodowego
Pracownicy MPK w Lublinie mają możliwość rozwoju zawodowego poprzez udział w specjalistycznych szkoleniach, które pozwalają podnosić kwalifikacje. Na przykład kierowcy mogą brać udział w kursach dotyczących obsługi nowych modeli autobusów lub szkoleniach z zakresu pierwszej pomocy.
Pracownicy administracyjni oraz techniczni mają dostęp do programów doszkalających w zakresie zarządzania flotą, obsługi systemów informatycznych czy zarządzania projektami. Dzięki temu praca w MPK nie tylko gwarantuje stabilne zatrudnienie, ale także umożliwia zdobycie nowych umiejętności, które mogą być przydatne w przyszłości.
MPK w Lublinie stawia również na młodych pracowników, oferując praktyki oraz staże dla studentów i absolwentów kierunków związanych z transportem i logistyką. Taka inicjatywa pozwala zdobyć pierwsze doświadczenie zawodowe i otwiera drzwi do stałej pracy w branży transportowej.
Brakuje zawodowych kierowców
Nie tylko Lublin – wiele innych polskich miast zmaga się z brakiem wystarczającej liczby pracowników będących zawodowymi kierowcami. Transport bez udziału takich osób jest niemożliwy. Już kilka lat temu deficyt zawodowych kierowców w całej Polsce wynosił około 100–110 tys. osób, a obecnie jest jeszcze większy.
Solidni i doświadczeni kierowcy zawodowi, najlepiej z wieloma kategoriami prawa jazdy, są w Polsce rozchwytywani i dobrze opłacani. Praca czeka na nich w Lublinie praktycznie od zaraz. Szacuje się bowiem, że średni czas poszukiwania pracy przez kierowców w 72 proc. przypadków wynosi mniej niż tydzień. To ewenement na polskim rynku pracy, którego próżno szukać w innych profesjach.
Aby uniknąć jeszcze większych problemów kadrowych, nie wystarczy oferować kandydatom zdobycie niezbędnych kwalifikacji w zawodzie kierowcy autobusu. Potrzebne są przede wszystkim podwyżki wynagrodzeń, a także benefity dopasowane do potrzeb osób chętnych do pracy. W innym przypadku problem braku chętnych do pracy będzie się pogłębiał.
Źródło zdjęcia: https://pl.123rf.com/photo_92609191_m%C5%82oda-dziewczyna-czeka-na-autobus-na-dworcu-autobusowym-zbli%C5%BCenie.html
Komentarze
Kierowca autobusu MPK
A w Lublinie zarobki w MPK początkujący kierowca do 5 lat ~2100 na tygodniówkach z premią a 2800 z niedzielami i świętami. Bez premii wychodzi minimalna krajowa. Za taką odpowiedzialność żenada. Prezes a jest ich 3 każdy po 250 tys. Brutto rocznie.
Karol
Skoro kierowcy godzą się na takie dziadowskie zarobki to są sami sobie winni…