Praca w tytułach działach niesie ze sobą szereg korzyści nie tylko finansowych. W przypadku zawodów ściśle związanych z tymi dziedzinami mamy możliwość rozwoju, ale też ciekawą pracę pełną satysfakcji.

Aby jednak podjąć pracę w dziale marketingu czy PR należy posiadać stosowane wykształcenie, kwalifikacje oraz umiejętności, cechy osobowości oraz ściśle określone predyspozycje.

Marketing – jakich pracowników potrzebuje rynek?

W przypadku pracy w dziale marketingu mamy obserwuje się obecnie duże zapotrzebowanie na specjalistów do spraw e-marketingu, którzy zajmują się SEO, SEM, e-mail marketingiem oraz social mediami. Samo wykształcenie nie jest wystarczające. Z wiedzą teoretyczną wygrywa w tym wypadku praktyka, którą zdobywa się przez wiele lat. Osoby noszące się z zamiarem poszukiwania pracy w marketingu koniecznie muszą mieć na uwadze baczne obserwowanie stale zmieniających się trendów. Aby sprawdzić się w tej dziedzinie, należy posiadać szeroką wiedzę z różnych dziedzin, jak również zdolności interpersonalne.

Praca w PR

PR-owiec zajmuje się wizerunkiem firmy. Do jego głównych zadań należą dbanie o wizerunek firmy w mediach, jak i zarządzanie w zakresie kryzysowych sytuacji. PR to dział, w którym pracownicy mają ściśle określone zadania do wykonania. Należy wymienić: organizację przedsięwzięć promocyjnych oraz komunikacyjnych firmy, kontakt z mediami, doradztwo kierownicze, budowanie dobrych relacji oraz badanie opinii publicznej. Specjalista w dziedzinie PR musi odznaczać się chęcią samodoskonalenia, być osobą komunikatywną o wysokiej kulturze osobistej.

Oceń artykuł
0/5 (0)