Kobiety przychodząc do kosmetyczki oczekują dwóch rzeczy – dobrze wykonanego zabiegu oraz miłej atmosfery. Jeśli wierzyć badaniom, większość klientek mając do wyboru wybranie się do salonu gdzie obsługa nie jest zbyt sympatyczna, ale w 100% profesjonalna, a pójście do gabinetu zaprzyjaźnionej manicurzystki, która od roku pracuje w zawodzie, częściej wybierana jest właśnie druga opcja.
Profesjonalizm czy dobre relacje?
Czy cenimy bardziej zdolności interpersonalne niż kompetencje kosmetyczek? Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Na pewno salon, który zatrudnia niezbyt miłą obsługę, wiele na tym traci. Nawet jeśli zdecydujemy się na dobrą kampanię reklamową salonu, zainwestujemy w jego reklamę, to nie jest to gwarancją sukcesu. Porozumiewanie się między ludźmi jest podstawowym procesem, w trakcie którego człowiek dowiaduje się co myśli i czuje druga osoba. Umiejętność sprawnej i skutecznej komunikacji decyduje o jakości życia społecznego jednostki, ma też ogromne znaczenie dla osiągnięcia sukcesów na płaszczyźnie życia zawodowego.-komentuje jeden z portali branżowych zajmujący się psychologią biznesu.
Możemy na tej podstawie wywnioskować, że to relacje pomiędzy klientką, a kosmetyczką są najważniejsze. Podobnie uważa właścicielka salonu Ulala Day Spa, która zawsze buduje długofalowe relacje ze swoimi klientkami. Poczta pantoflowa sprawdza się tu znakomicie – zawsze kiedy usłyszymy komplement na swój temat dotyczący zadbanych paznokci czy zadbanej cery chętnie poinformujemy, w którym salonie wykonałyśmy zabieg.
Kosmetyczka wizytówką salonu
W tym przypadku powiedzenie szewc bez butów chodzi na pewno się nie sprawdza, ponieważ drugim elementem na jaki zwracamy uwagę oprócz miłej atmosfery jest właśnie wygląd kosmetyczki. Zawód ten szczególnie wymaga od pracowników dobrej prezencji. Zadbane włosy, paznokcie, schludny wygląd to podstawa. Jeśli nie mamy jeszcze swojej kosmetyczki, do której chodzimy regularnie, przy wyborze zwróćmy uwagę na jej wykształcenie, szkoła policealna na kierunku kosmetologa czy odpowiedni kurs kosmetyczny dają nam gwarancję, że trafiłyśmy do profesjonalistki.
Ile zarabia kosmetyczka?
Ilość ofert pracy kierowanych do kosmetyczek jest z roku na rok coraz większa. Niestety, jak narzeka wiele pań wykonujących ten zawód, zarobki w tej profesji niekoniecznie są zadowalające. Jak udowadnia raport Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, mediana zarobków na tym stanowisku wynosi zaledwie 4 520 złotych brutto miesięcznie.
Wobec tego, posiadając odpowiednie kwalifikacje, warto rozważyć możliwość otwarcia własnego salonu kosmetycznego. W ten sposób na pewno będziemy w stanie zarobić zdecydowanie więcej.
Źródło zdjęcia: https://pl.123rf.com/photo_110564721_kobieta-otrzymuj%C4%85ca-laserowe-leczenie-twarzy-w-centrum-medycznym-koncepcja-odm%C5%82adzania-sk%C3%B3ry.html
Komentarze
kosmetolog
Zgadzam się z tym artykułem. Wygląd salonu i nasz osobisty ma ogromne znaczenie, podobnie jak usposobienie i odnoszenue się do klienta. Chcę jednak zwrócić uwagę na jeden szczegół. Tytuł kosmetologa otrzymamy kończąc szkołę wyższą a nie średnią.
Gabinet Masażu Kielce
Uważam podobnie jak moje poprzedniczki – wygląd i jeszcze raz wygląd no i oczywiście miła atmosfera. Każdy z nas lubi przecież czuć się dobrze a samopoczucie to juz połowa sukcesu. To podobnie jak trafiamy do szpitala – jak widzimi miłą pielęgniarkę i zadbany korytarz to od razu czujemy, że dobrze trafiliśmy.
Alter Ego
Kosmetyczka oczywiście powinna być miła dla swojej klientki, jednak dobre słowo nie jest ważniejsze niż jakość usług.
GoWork.pl
Właśnie dlatego w naszej szkole policealnej kładziemy nacisk na zajęcia praktyczne 🙂
Medclinic
Wszystko już chyba zostało napisane wyżej. Dodam tylko od siebie tyle, że w ładnym gabinecie zawsze jest milej mieć zabieg, jak w brzydszym. Zresztą w takim gabinecie również lepiej się pracuje. No i jest jeszcze jedna kwestia – finansowa – im lepszy standard tym lepsze ceny.