Trudno chyba w dzisiejszych czasach znaleźć organizację, która nie posiada żadnego profilu społecznościowego. Portale social media gwarantują zasięgi, generują polubienia i skutecznie przekierowują ruch do naszej witryny. Sukces to jednak coś więcej niż cyferki oraz konwersje. Okazuje się bowiem, że społeczna obecność znacząco wpływa na wyniki procesów rekrutacyjnych i na to, czy specjaliści chętnie aplikują do naszej organizacji.

 

Jak wykorzystać możliwości portali społecznościowych efektywnie?

Poniżej zamieszczamy kilka rad, które ułatwią firmowa komunikację w social mediach.

 

#1

Znajdź swój rytm

 

Publikowanie zbyt wielu treści może być irytujące ale nie możesz też sprawić by Twoi obserwujący o Tobie zapomnieli. Dla większości kanałów takich jak Linkedin czy Facebook przyjęło się publikować około 3 postów tygodniowo. Wyjątkiem jest Twitter, który ma nieco inny charakter i spokojnie można się tutaj pokusić o 2-3 posty dziennie oraz Instagram  – gdzie codzienny post nie zaszkodzi – pod warunkiem, że będzie atrakcyjny dla odbiorcy (pamiętajmy, że tutaj liczy się atrakcyjność wizualna). 

Pamiętaj by treści były świeże i nie powodowały zmęczenia Twoją marką.

 

#2

Nie tylko promocja marki

Mówienie o sobie mediach społecznościowych jest jak najbardziej ok ale musisz pamiętać

by zachować balans. Przyjmuje się, że na każdy jeden post promujący bezpośrednio Twoją markę powinny przypadać dwa ogólne – opowiadający o branży, organizacjach, które wspierasz czy po prostu inne,lekkie posty. Prowadź taki profil –  jakim sam byłbyś zainteresowany.

PORADA APROPOS PUBLIKOWANIA OFERT PRACY: nie zamieszczaj po prostu tytułu stanowiska i treści ogłoszenia. Postaraj się dodać coś od siebie.

 

#3

Zapytaj pracowników

 

Jeśli nie masz pewności co zainteresuje Twoich odbiorców – zawsze możesz poradzić się pracowników. Traktuj ich jako kluczowych klientów Twoich działań contentowych a zapewnisz sobie nie tylko wzrost zaangażowania ale też zyskasz pewność, że Twoje treści przyciągną więcej ludzi takich jak oni.

BONUS: Zachęcisz swoich pracowników do uczestniczenia w działaniach na Twoich kanałach social media co może także przełożyć się konwersję publikowanych postów.

 

Stworzenie unikalnego hasztagu, nawiązującego do Twoich działań employer brandingowych jest świetną metodą na zbudowanie poczucia wspólnoty w organizacji. Pracownicy mogą go wykorzystywać publikując treści związane z ich sukcesami i eventami firmowymi (np. GoWork.pl ma unikalny hasztag #GoNotOnlyWork).

 

#4

Zaangażowanie, zaangażowanie i jeszcze raz zaangażowanie

 

Publikowanie treści, które odbiorcy chcą czytać, polubić lub podzielić się nimi dalej to tylko jeden element układanki. Równie ważnym aspektem social mediowych działań jest wejście w dialog z użytkownikami.

WSKAZÓWKA: Czytaj komentarze i reaguj na nie a jeśli wyłapiesz pytanie, na które możesz odpowiedzieć – nie bój się zrobić tego korzystając z bezpośredniej wiadomości prywatnej. Pamiętaj, że obecność na portalach społecznościowych to prowadzenie dyskusji a nie tylko prezentacja.

 

#5

Bądź prawdziwy

 

Łącz profesjonalne treści i niestandardowe obrazy z migawkami z życia Twojej organizacji. Pokaż pracowników, którzy przyprowadzili do biura psa, wstaw zdjęcie zespołu, który wygrał wewnętrzny konkurs. Potencjalni kandydaci chcą zobaczyć jak wygląda typowy dzień w firmie oraz jaka jest jej kultura organizacyjna.

 

Udana komunikacja na portalach społecznościowych i networkingowych to w dzisiejszych czasach klucz do sukcesu. Możesz ją wykorzystać do promocji swojej marki, produktu czy rekrutacji pracowników. Możesz też zbudować wokół swojej organizacji społeczność, z której będziesz czerpać inspirację oraz uzyskiwać feedback.

Oczywiście nie ma konieczności by pojawiać się na wszystkich dostępnych portalach, których jest na rynku ogrom. Ważne by umieć określić kluczowe obszary dopasowane do Twojej działalności i dobrać odpowiednie kanały social media. Najlepiej jest zacząć od tych miejsc, gdzie toczy się już jakaś dyskusja wokół naszej marki. Być może klienci lub pracownicy mówią już o nas i warto się w tą dyskusję zaangażować. Często taka sytuacja ma miejsce w przypadku portalu GoWork.pl, gdzie to osoby pracujące w danej firmie, rozpoczynają wątek opiniowy. Wątek ten z czasem rośnie i w pewnym momencie przedsiębiorstwo decyduje się na rozpoczęcie dialogu, który ma na celu świadome kształtowanie wizerunku.

Na koniec przypominamy o jeszcze jednej – najważniejszej zasadzie, którą powinieneś się kierować prowadząc działania na kilku różnych portalach: pamiętaj, by zawsze zachowywać SPÓJNOŚĆ wszystkiego co publikujesz.