Czy wiesz, jak zaprojektować stronę internetową, która przyciągnie klientów? Bardzo istotne są kwestie wizualne, ale także funkcjonalność i użyteczność witryny. Skuteczna strona WWW powinna już w pierwszych sekundach robić dobre wrażenie na odwiedzającym ją użytkowniku. Jak to osiągnąć? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, czym jest web design. Sprawdź, jakie cechy wyróżniają dobrą stronę oraz jakie elementy powinny się na niej znaleźć.

Bez czego strona internetowa nie będzie istnieć?

Czy wiesz, co jest potrzebne, aby strona WWW mogła istnieć i prawidłowo funkcjonować? Otóż niezbędne są trzy elementy, takie jak domena, hosting i projekt graficzny strony. Domena to unikalny adres strony w Internecie. Hosting jest zaś usługą, która polega na udostępnieniu miejsca dla strony WWW na serwerze.

Projekt graficzny to element szczególnie ważny z punktu widzenia internautów. Użytkownik po wejściu na stronę internetową w ciągu zaledwie kilku sekund wyrabia sobie opinię na jej temat. Ocenia wygląd witryny i podejmuje decyzję, czy chce zostać na stronie i zapoznać się z jej zawartością. Źle zaprojektowana strona, która nie spełnia oczekiwań użytkownika, jest od razu przez niego opuszczana. Pierwsze wrażenie jest więc w tym przypadku bardzo ważne. Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa przyciągała klientów, zadbaj o nowoczesny i estetyczny wygląd witryny.

Zastanawiasz się, jak powinna wyglądać skuteczna strona WWW? Najważniejsze jest, aby była dopasowana do danej branży, a także grupy odbiorców, do których jest kierowana. Należy zwrócić uwagę na odpowiednią kolorystykę – ma ona być spójna z oferowanymi usługami czy produktami. Aby witryna internetowa była atrakcyjna pod względem wizualnym i przypadła do gustu odwiedzającym ją osobom, powinna być dobrze zaprojektowana oraz zgodna z panującymi obecnie trendami. Najlepiej więc jej projekt oddać w ręce profesjonalistów.

Jak zadbać o wygląd witryny, czyli co to jest web design

Projektowanie i tworzenie wyglądu strony WWW to proces nazywany jako web design. Polega na planowaniu, projektowaniu i wdrażaniu. Web designer robi wszystko, aby strona była estetyczna, ale też użyteczna i funkcjonalna. Wychodzi naprzeciw potrzebom użytkowników i stara się spełniać ich oczekiwania. Dba o to, aby poszczególne elementy na stronie znajdowały się w odpowiednich miejscach. Wykonuje projekt strony głównej oraz poszczególnych podstron. Potrzebna jest do tego wiedza z kilku dziedzin. Osoba odpowiedzialna za web designing powinna być zatem kreatywna, mieć zmysł estetyczny, ale też umiejętności techniczne.

Layout strony, szata graficzna, kolorystyka, rodzaj czcionki, elementy audiowizualne – wszystko to jest ważne przy projektowaniu witryny. Należy pamiętać, że miły dla oka design to nie wszystko. Bardzo ważne jest też, aby strona była zaprojektowana zgodnie z zasadami User Experience. Chodzi o to, by zapewnić internautom bezproblemowe poruszanie się po stronie i umożliwić im szybkie odnajdywanie interesujących ich informacji. Odpowiednia struktura strony powinna dostarczać użytkownikom pozytywnych wrażeń i doświadczeń podczas przeglądania witryny. Dobra strona jest więc przyjazna dla użytkowników, przyjemna i wygodna w korzystaniu oraz intuicyjna.

Skuteczna strona WWW – co powinna zawierać?

Jak już zostało wspomniane, projektowanie stron internetowych wymaga wiedzy i umiejętności. Powinien być to proces przemyślany i dobrze rozplanowany. Aby strona WWW przyciągała klientów i sprzedawała, powinna składać się z kilku istotnych elementów i cech. Poniżej znajdziesz najważniejsze z nich.

Nowoczesny i atrakcyjny design

Chcesz, aby użytkownik po wejściu na Twoją stronę pozytywnie ją ocenił? Zadbaj o jej atrakcyjny design. Lepiej nie korzystaj z gotowych szablonów, oferowanych przez kreatory stron. Mogą one zostać użyte przez inne osoby. Zamiast tego postaw na swój indywidualny projekt, najlepiej wykonany przez specjalistów. Dzięki temu wyróżnisz się na tle konkurencji i pokażesz swój profesjonalizm.

Należy oczywiście pamiętać też o wysokiej jakości, profesjonalnych i atrakcyjnych zdjęciach. Powinny one zachęcać potencjalnych klientów do skorzystania z oferty. Mogą np. pokazywać konkretne produkty w użyciu lub prezentować wykonanie danej usługi. Wszystkie grafiki na stronie powinny mieć jednolity styl i być ze sobą spójne. Ponadto muszą mieć prawidłową wielkość, aby strona działała sprawnie, szybko i nie zawieszała się. Pamiętaj, że internauci są niecierpliwi i nie lubią czekać.

Odpowiednio dobrana kolorystyka

Pamiętaj, że strona WWW to wirtualna wizytówka firmy. Bardzo ważna jest tutaj więc wspomniana już kolorystyka, spójna z branżą i grupą docelową. Kolory potrafią wywołać u odbiorców różne emocje i skojarzenia. Jeśli będą nieumiejętnie dobrane, mogą zniechęcić klienta do skorzystania z oferty. Wybierz więc jeden kolor przewodni i barwy uzupełniające, które najlepiej pasują do Twojego biznesu. Unikaj zbyt szerokiej gamy barw i krzykliwych kolorów, które rozpraszają uwagę użytkowników.

Prowadzisz firmę z branży technologicznej, finansowej lub medycznej? Możesz postawić na kolor niebieski, który wzbudza zaufanie. Jeśli sprzedajesz kosmetyki lub inne produkty pochodzenia naturalnego, dobrym wyborem będzie kolor zielony, kojarzący się z naturą, odpoczynkiem i bezpieczeństwem. Czerń pasuje do produktów luksusowych i jest symbolem wysokiego standardu. Biel to zarówno elegancja, jak i minimalizm, który jest ostatnio na topie i dobrze sprawdza się w przypadku wielu biznesów. Kolory, które angażują i zachęcają do działania to żółć, pomarańcz i czerwień. Możesz więc użyć ich na przyciskach CTA (skrót od ang. call to action).

Intuicyjna nawigacja

Skuteczną stronę WWW wyróżnia intuicyjna nawigacja. Co to oznacza? Otóż użytkownik łatwo porusza się po takiej stronie i od razu odnajduje ważne dla niego treści i informacje. Witryna powinna mieć więc nieskomplikowaną i logiczną budowę. Dobra strona zawiera przede wszystkim:

  • czytelne i przejrzyste menu,
  • pole wyszukiwania na samej górze strony,
  • ścieżkę breadcrumbs, a więc nawigację okruszkową, która wskazuje aktualną lokalizację na stronie oraz umożliwia szybki i łatwy powrót do poprzednich podstron,
  • chwytliwe, krótkie, wzywające do działania komunikaty CTA, np. ,,Dowiedz się więcej’’, ,,Sprawdź” itd.,
  • czytelnie i atrakcyjnie przedstawioną firmową ofertę,
  • zakładkę z najczęściej zadawanymi pytaniami oraz odpowiedziami na nie, nazywaną jako FAQ (frequently asked questions),
  • prosty formularz kontaktowy, okienko czatu w prawym dolnym rogu strony lub inne sposoby komunikacji.

Przejrzysty układ i czytelne treści

Strona internetowa powinna być również przejrzysta i uporządkowana. Wszelkie elementy należy umieścić więc w dobrze widocznych miejscach, tak, aby internauta szybko je zauważył. Dzięki temu witryna będzie funkcjonalna i użyteczna. Trzeba pamiętać też o wyróżnieniu najistotniejszych elementów, takich jak przyciski CTA. Jeśli chodzi o układ graficzny, to powinien on być spójny, ujednolicony i prosty.

Aby uniknąć bałaganu i chaosu, strona nie powinna być wypełniona zbyt dużą ilością tekstu i grafik. Należy unikać także krzykliwych banerów czy nachalnie wyskakujących pop-upów i reklam. Takie elementy tylko zasłaniają treści, utrudniają nawigację i denerwują internautów oraz sprawiają, że witryna jest nieatrakcyjna.

Trzeba pamiętać też o przejrzystym przedstawieniu oferty. Wszystkie teksty znajdujące się na stronie powinny być czytelne i podzielone na logiczne akapity. Większe bloki tekstu warto urozmaicać – przykładowo najważniejsze fragmenty powinny być pogrubione. Warto stosować też śródtytuły i listy wypunktowane. Czcionka powinna być prosta, wyraźna, mieć odpowiednią wielkość i być ujednolicona na całej stronie.

Responsive Web Design, czyli responsywność

Dzisiaj projektującstrony WWW, należy uwzględniać technologię RWD, która umożliwia poprawne wyświetlanie się witryn na każdym urządzeniu. Dlaczego to takie ważne? Otóż dlatego, że obecnie coraz więcej użytkowników przegląda strony internetowe i robi zakupy online na swoich smartfonach. Strona responsywna jest dostosowana do wielkości każdego ekranu – komputera, smartfona czy tabletu. Jest więc funkcjonalna, wygodna w przeglądaniu i znacząco ułatwia internautom korzystanie z niej. Warto też wiedzieć, że responsywność to cecha, która jest ważna nie tylko z punktu widzenia użytkowników, lecz też pod kątem SEO. Algorytmy doceniają strony, które mają responsywny design i umieszczają je na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Profesjonalny i indywidualny projekt strony – gdzie szukać pomocy?

Nowoczesna i profesjonalna strona WWW pomaga zdobyć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Powinna być jednak dobrze zaprojektowana. Nie znasz się na projektowaniu i budowie stron? Zdecyduj się na współpracę z agencją marketingu internetowego WeNet. Specjaliści zajmą się wszystkim – zaprojektują, zbudują Twoją firmową stronę, ale też pomogą Ci w jej bieżącej obsłudze.

Otrzymasz własną stronę, która jest:

  • estetyczna i atrakcyjna wizualnie,
  • intuicyjna, przejrzysta i czytelna,
  • wygodna w obsłudze, użyteczna, funkcjonalna,
  • szybka w działaniu,
  • responsywna i nowoczesna.

Poza tym zyskasz:

  • indywidualny projekt strony, zgodny z Twoimi osobistymi wymaganiami,
  • domenę i sprawny hosting,
  • certyfikat SSL (Secure Socket Layer) i gwarancję bezpieczeństwa,
  • gwarancję stabilności i ciągłości działania witryny,
  • pomoc dedykowanego opiekuna, który zajmie się obsługą strony i wprowadzaniem koniecznych zmian.

Wejdź na WeNet.pl i sprawdź szczegóły oferty. Zyskaj skuteczną stronę WWW, która nieustannie będzie pracować na sukces Twojej firmy.

Oceń artykuł
5/5 (1)