Jak mieć więcej energii i czuć się świetnie, pracując na pełen etat? Praca nie musi oznaczać braku życia towarzyskiego, czy możliwości rozwijania swoich pasji! Zdradzimy Wam 8 niezawodnych sposobów na to, jak mieć dużo energii podczas pracowitego dnia i po nim.

Jak mieć więcej energii, żeby praca nie była Twoim jedynym zajęciem?

W tę pułapkę wpada wielu dorosłych – rano wstajemy, idziemy do pracy, zaraz po niej wracamy prosto do domu, jemy obiad, chwilę porozmawiamy z bliskimi, może coś pooglądamy i zaraz idziemy znowu spać. Nie, to nie tak, że każdy dzień jest praktycznie taki sam i naprawdę mieliście dziś w planach jogę czy pokaz filmowy u znajomych, ale jakoś tak… zabrakło Wam siły. Znacie to skądś? 

Kluczem do przełamania rutyny narzekań “nie mam na nic siły”, “po pracy jestem kompletnie wykończona” jest naszych osiem niezawodnych sposobów na to, jak mieć więcej energii – tak, aby praca była tylko jednym z przystanków na naszej drodze! Paradoksalnie, będziecie mieć dużo więcej sił witalnych w ciągu dnia, kiedy uwzględnicie w nim czas na aktywny wypoczynek lub spotkanie z dawno niewidzianymi przyjaciółmi. 

Jak mieć dużo energii? Wysypiaj się i dużo pij!

  1. Wysypiajcie się

O odpowiednią ilość snu po prostu trzeba zadbać. Jeśli tego nie dopilnujecie, organizm szybko się zemści. Zastanawiacie się, jak to możliwe, że znowu zapomnieliście o jakimś banalnym drobiazgu lub nie budzą Was kolejne budziki? No właśnie.

Minimum 8 godzin snu dziennie to norma, której czasem trudno przestrzegać, ale nagminne “niedosypianie” może już odbić się na Waszym zdrowiu i energiczności.

2. Pijcie dużo wody

Najlepiej takiej z dodatkiem pieprzu cayenne i limonki lub cytryny. Jeśli lubicie nieco bardziej wyraziste, pobudzające smaki, złym pomysłem nie jest także yerba lub energetyzująca zielona herbata. Tak czy inaczej, powinniście pić przynajmniej litr wody mineralnej dziennie.

Jak mieć dużo energii w ciągu dnia? Wbrew pozorom odpowiedzią nie jest kolejna kawa. O ile rozpoczynanie dnia w ten sposób na pewno Wam nie zaszkodzi, o tyle nadużywanie kofeiny może prowadzić co najwyżej do trzęsących się rąk i niepokoju.

3. Przypomnijcie sobie, po co pracujecie

Nawet jeśli to już Wasz kolejny rok w danej firmie i zdążyliście wpaść w rutynę, to kiedyś dostanie tej pracy było dla Was spełnieniem marzeń. Jak mieć więcej energii do pracy? Przypomnijcie sobie, czemu to akurat w tym miejscu chcieliście się znaleźć i za co lubicie swoją pracę. Nastawi Was znacznie lepiej niż marudzenie!

Aby mieć dużo energii w ciągu dnia, nie zapominaj o regularnych posiłkach

4. Jedzcie regularne posiłki

Wiecie, dlaczego koleżanka z biurka obok po pracy ma jeszcze dużo siły na trening i wyjście do nowej restauracji z przyjaciółką? Bo to nie będzie jej pierwszy posiłek w ciągu dnia. Regularne jedzenie mniejszych porcji nie tylko pomoże zadbać o Wasz metabolizm, ale i pokłady energii. Jak mieć dużo energii w ciągu dnia? Pamiętajcie o solidnym śniadaniu i rozbudzającym, szybkim obiedzie do pracy!

5. Zadbajcie o siebie w pracy

Sposób, w jaki wykonujemy swoją pracę, ma spory wpływ na to, jak dużo energii będziemy mieć po jej zakończeniu. Jeśli pracujecie przy komputerze i wiecznie bolą Was oczy, sprawdźcie, czy jesteście w stanie poprawić jasność ekranu lub dostosować wielkość czcionki do swoich potrzeb. To samo tyczy się innych tego typu kwestii – jeśli zadbacie o swoje ciało i komfort podczas pracy, nie będzie Was ona tak męczyć.

6. Lepiej planujcie swoje obowiązki

Codziennie zostajecie “po godzinach”? Coś jest nie tak! Albo to czas na nową pracę, albo zadajcie sobie pytanie, czy aby na pewno Wasze planowanie obowiązków podczas dnia pracy nie wymaga poprawek. Jeśli stale “nie wyrabiacie się z niczym”, może to świadczyć albo o przytłoczeniu zbyt dużą ilością zadań lub o słabej organizacji czasu pracy. Zastanówcie się, na co tracicie go najwięcej i jak możecie planować obowiązki – użyjcie np. metody priorytetyzacji zadań w pracy.

Jak mieć więcej energii? Zadbaj o odpowiednią dawkę ruchu i dotlenienie

7. Ruszcie się od biurka!

Siedzący tryb życia potrafi negatywnie odbijać się na naszych siłach witalnych. Jak mieć więcej energii na życie po pracy? Minimum co godzinę wstawać od biurka, aby się chwilę (w miarę możliwości) porozciągać – spacer wokół budynku lub nalanie sobie kolejnej szklanki wody będą dobrymi pomysłami.

Odrobina regularnego ruchu pozwoli nam też walczyć z garbieniem się. Prosta postawa siedząca nie tylko pomoże uniknąć zwyrodnień kręgosłupa, ale i doda nam chęci do małej sesji pilatesu czy zajęć plastycznych po pracy.

8. Dotleniajcie się

Powietrze to życie i dlatego w pomieszczeniu, w którym pracujecie, musicie go mieć w znacznie więcej. Jeśli pogoda na to pozwala, otwórzcie szeroko okno i odetchnijcie głęboko! Podczas chłodniejszych dni wystarczy regularnie wietrzyć pokój, kiedy mamy przerwę na lunch lub przynajmniej lekko uchylać okno w trakcie pracy. Porządna porcja tlenu ożywi i obudzi Wasz mózg, a o to przecież Wam chodzi.

Jak sami widzicie, zadbanie o to, abyście mieli wiele energii po pracy, nie jest wcale takie trudne. Wystarczy, że powyższe, drobne i zdrowe nawyki wprowadzicie na stałe do Waszego trybu życia, a już niedługo zapomnicie o kolejnych, leniwych wieczorach. Czas na Waszą nową, energetyczną i gotową do działania wersję!