Wywiad z Justyna Jasińska z Polsko-Amerykańskie Kliniki Serca S.A.


Miniaturka
Justyna Jasińska
HR Manager Polsko-Amerykańskie Kliniki Serca S.A.
Z wykształcenia psycholog, z zamiłowania HR- owiec. Swoją karierę w obszarze HR rozwijała zarówno w polskich jak i międzynarodowych korporacjach w sektorze ubezpieczeniowo - bankowym oraz w obszarze IT. W ramach dotychczasowego doświadczenia pełniła funkcje HR Business Partnera, Menedżera ds. Rozwoju i Szkoleń oraz HR Managera. Pierwsze doświadczenia zdobyła w realizacji autorskich programów outplacementu indywidualnego i grupowego realizowanych dla menedżerów i specjalistów międzynarodowych korporacji oraz polskich przedsiębiorstw. Posiada doświadczenie w tworzeniu i realizacji programów rozwoju, kreowaniu narzędzi wspierających zaangażowanie pracowników oraz prowadzeniu szkoleń z zakresu kompetencji miękkich. Współpracowała z uczelaniami wyższymi w charakterze wykładowcy-eksperta w obszarze HR. Od ponad dwóch lat związana z AHP S.A., gdzie odpowiada za kształowanie i realizację polityki personalnej.

Polsko-Amerykańskie Kliniki Serca S.A.

Grupa American Heart of Poland S.A. została założona z inicjatywy wybitnych lekarzy z Polski i Stanów Zjednoczonych. Obecnie Grupę American Heart of Poland tworzy 30 placówek medycznych oraz Przedsiębiorstwo Uzdrowiskowe „Ustroń” SA, co czyni ją jedyną w Polsce siecią w tak kompleksowy sposób leczącą schorzenia sercowo-naczyniowe począwszy od prewencji i profilaktyki, poprzez terapię w ramach nowoczesnych procedur interwencyjnych zakresu kardiologii inwazyjnej, kardiochirurgii oraz chirurgii naczyniowej, aż po rehabilitację pozwalającą na szybki powrót do pełnej sprawności i życia społecznego. Grupa AHP to nie tylko diagnostyka,leczenie i rehabilitacja po incydentach sercowo - naczyniowych ale również szeroka działalność naukowo - badawcza.

  • 2000

    Rok założenia

  • 1500

    Liczba pracowników

  • -

    Strona www

Czy był taki moment, który rzeczywiście można uznać za przełom w działaniu firmy?

Takich momentów było wiele. Każde otwarcie nowej placówki, poszerzanie zakresu jej działalności o nowe specjalizacje, takie jak choćby chirurgia naczyniowa czy pozyskanie inwestora to kolejny kamień milowy w rozwoju firmy. W 2000 roku zaczynaliśmy od jednej placówki w Ustroniu. Miała to być pojedyncza klinika, która świadczyłaby usługi medyczne dla chorych poszukujących możliwości poddania się zabiegom kardiologicznym niedostępnym wtedy jeszcze w Polsce. Szybko okazało się, że potrzeby pacjentów, szczególnie tych mieszkających poza dużymi miastami, którzy mieli problemy z dostępem do diagnostyki i leczenia, są ogromne. Należało jak najszybciej zapewnić im 24-godzinny bezpłatny dostęp do profesjonalnej pomocy kardiologicznej. Od tamtej pory American Heart of Poland niesie dziesiątkom tysięcy chorym rocznie pomoc przez całą dobę, siedem dni w tygodniu w ponad 30 placówkach w całej Polsce. To obecnie największa nie tylko w Polsce, ale i w Europie sieć placówek oferujących pacjentom ze schorzeniami układu krążenia kompleksową opiekę kardiologiczną obejmującą nie tylko leczenie szpitalne, ale również poradnictwo, diagnostykę i programy rehabilitacyjne. AHP zdobyło silną pozycję na polskim rynku opieki zdrowotnej dzięki dostarczaniu wysokiej jakości usług medycznych, a także know-how i doświadczeniu najlepszych lekarzy kardiologów, chirurgów naczyniowych i kardiochirurgów.

Ile rekrutacji przeprowadzacie w ciągu roku?

Liczba prowadzonych rekrutacji uzależniona jest od realizowanych w danym momencie projektów oraz rozwoju określonych obszarów organizacji, które wymagają pozyskania osób o określonych kompetencjach. Dynamiczny rozwój American Heart of Poland pociąga za sobą konieczność zwiększania zatrudnienia. Przeciętny przyrost nowych pracowników w skali roku to ok. 100 os. Należy uwzględnić fakt, iż w przypadku personelu medycznego pozyskiwanie kadry odbywa się w systemie ciągłym. Dodatkowo w okresie wakacyjnym nieco wzrasta liczba rekrutacji związanych z koniecznością uzupełnienia wakatów wynikających z planów urlopowych personelu i konieczności zapewnienia ciągłości opieki świadczonej nad pacjentami.  

Pracowników na jakie stanowiska zatrudniacie najczęściej?

Z uwagi na fakt, iż naszym priorytetem jest rozwój nowych usług i technologii medycznych wykorzystywanych do ratowania zdrowia i życia pacjentów, bardzo istotne jest dla nas pozyskiwanie wysoko wykwalifikowanej kadry medycznej. W obszarze medycznym najczęściej zatrudniani są lekarze i średni personel medyczny tj. pielęgniarki, technicy itp. Wdrażamy w firmie nowe procesy i systemy, a to wymaga zatrudniania również personelu administracyjnego. W ostatnich latach pozyskaliśmy wielu menedżerów i specjalistów do działów takich jak sprzedaż i marketing, IT, HR, controlling czy księgowość. 

Jakimi kanałami jest prowadzony proces rekrutacji?

W pierwszej kolejności staramy się poszukiwać kandydatów wewnątrz organizacji, aby stwarzać możliwości rozwoju naszym pracownikom. W przypadku braku wewnętrznych kandydatur wspieramy się publikacją ogłoszeń, zarówno na naszej stronie internetowej, jak i w ogólnodostępnych portalach rekrutacyjnych. Na naszej stronie internetowej w zakładce Kariera można uzyskać informacje o aktualnie powadzonych procesach rekrutacyjnych na stanowiska medyczne i administracyjne oraz zdobyć dodatkowe informacje na temat sposobu prowadzonych procesów rekrutacyjnych. W sytuacji poszukiwania osób z doświadczeniem w branży medycznej współpracujemy dodatkowo z instytucjami branżowymi. W przypadku rekrutacji na wyższe stanowiska menedżerskie lub przy poszukiwaniu osób o bardzo specyficznych, trudno dostępnych kompetencjach, korzystamy z usług agencji rekrutacyjnych i executive search.  

Czy firma zatrudnia praktykantów, stażystów?

Stwarzamy możliwość odbycia praktyk studentom i absolwentom różnych kierunków, zarówno medycznych, jak i humanistycznych, ekonomicznych, z zakresu zarządzania, marketingu czy informatycznych. W naszych ośrodkach zlokalizowanych na terenie całej Polski oraz w Centrum Badawczo-Rozwojowym organizujemy staże dla personelu medycznego – lekarzy i pielęgniarek. W obszarze administracyjnym zaś współpracujemy z praktykantami i stażystami, stwarzając im możliwości zdobycia doświadczenia w różnych działach naszej firmy. 

Jaka jest misja firmy?

Naszą misją jest poprawa jakości i dostępności do usług sercowo-naczyniowych, zapewnianie kompleksowości i ciągłości opieki medycznej dla chorych cierpiących na schorzenia układu krążenia, wprowadzanie nowoczesnych technologii i innowacji organizacyjnych w medycynie we współpracy z publicznymi i prywatnymi partnerami, oferowanie kosztowo-efektywnych usług medycznych atrakcyjnych dla płatnika publicznego i prywatnego oraz stwarzanie warunków do inwestowania w firmę medyczną o stabilnym i zrównoważonym wzroście. 

Co świadczy o sile PAKS?

Przede wszystkim ludzie, wysoko wykwalifikowany personel medyczny, który całą dobę czuwa nad zdrowiem i życiem pacjentów. Sukces w leczeniu zawdzięczamy unikalnemu wręcz na skalę europejską modelowi działania, który zakłada zapewnianie chorym dostępu do kompleksowych, wysokospecjalistycznych usług z zakresu diagnostyki i leczenia chorób układu krążenia blisko ich miejsca zamieszkania, poza dużymi ośrodkami akademickimi. Codziennie udowadniamy, że można leczyć pacjentów skutecznie, szybko i tanio, co jest bardzo ważne dla całego systemu opieki zdrowotnej.  

Jak ważna jest profilaktyka zdrowotna i jak na co dzień możemy ją prowadzić?

Profilaktyka to podstawa. Nie od dziś wiadomo, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć. Do wielu incydentów sercowo-naczyniowych mogłoby w ogóle nie dojść, gdybyśmy bardziej o siebie dbali i uważniej obserwowali swój organizm. Oczywiście nie mamy wpływu na takie czynniki jak obciążenia genetyczne, wiek, czy wady wrodzone. Możemy za to codziennie dbać o swoje zdrowie i dobrą kondycję odpowiednio się odżywiając, mądrze uprawiając sport oraz regularnie robiąc sobie proste badania profilaktyczne. 

Żyjemy w XXI wieku i właściwie każdego dnia jesteśmy narażeni na dużą dawkę stresu. Jak zatem stres wpływa na funkcjonowanie pracy serca oraz jak najlepiej sobie z nim radzić? 

Więcej na ten temat mogliby z pewnością powiedzieć lekarze specjaliści z naszej sieci. Powszechnie wiadomo, że ostry lub przewlekły stres to jedna z przyczyn występowania niektórych chorób układu krążenia. Jako HR Manager sieci klinik zajmujących się leczeniem chorób układu krążenia mam tego pełną świadomość. Właśnie dlatego zwracamy szczególną uwagę na atmosferę pracy oraz obejmujemy naszych pracowników ochroną.

Jesteście laureatem licznych nagród jak Diamenty Forbesa czy Złoty Krzyż Zasługi. Czujecie się dodatkowo zmotywowani?

Jest nam bardzo miło, że nasze codzienne wysiłki są doceniane nie tylko przez pacjentów, ale również przez ekspertów rynkowych czy media. Nagrody to dla nas przede wszystkim motywacja do dalszej wytężonej pracy i podejmowania kolejnych wyzwań związanych nie tylko z ratowaniem zdrowia i życia Polaków, ale także z działalnością naukowo-badawczą, która czyni z Polski pioniera wielu rozwiązań medycznych. 

Dziękujemy za rozmowę.

gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
Polsko-Amerykańskie Kliniki Serca S.A.