logo Ceri International

Ceri International

Łódź

Wywiadu udzieliła:
Katarzyna Zwierzchowska
Dyrektor Departamentu Rozwoju, Szkoleń i Rekrutacji Ceri International
Z firmą związana od 2015 roku. W przeszłości pracowała, m.in. w Generali, gdzie przez trzy lata sprawowała funkcję dyrektora personalnego.
Ceri International
Rok założenia: 2003
Adres:
ul. Traktorowa 148/158
91-20 Łódź
O firmie:
CERI International (wcześniej Centrum Rozliczeń i Informacji CERI) powstało w 2003 roku jako jedna z pierwszych firm outsourcingowych na polskim rynku. Obecnie jest dynamicznie rozwijającym się centrum BPO (Business Process Outsourcing) z wieloletnim doświadczeniem w zakresie efektywnego zarządzania procesami biznesowymi. Pomaga przedsiębiorstwom optymalizować procesy operacyjne oraz skutecznie wykorzystywać osiągnięte wyniki do poprawy jakości świadczonych usług. Od marca 2012 roku jedynym udziałowcem CERI International jest drugi co do wielkości bank niemiecki Commerzbank AG.

Jakie usługi świadczy CERI International?

CERI International jest centrum outsourcingowym specjalizującym się w kompleksowej obsłudze wrażliwych procesów dla banków oraz instytucji finansowych. Rozwija się również u nas Centrum Rozwiązań IT, które zajmuje się projektowaniem i utrzymaniem oprogramowania.

Ilu pracowników zatrudniacie i w jaki sposób jesteście obecni w Polsce?

Społeczność CERI tworzy ponad 500 pracowników, którzy pracują w dwóch lokalizacjach w Łodzi oraz jednej w Białymstoku. Cały czas się rozwijamy i stawiamy na rozwój naszych talentów. Jesteśmy dumni z naszych pracowników – zarówno absolwentów, jak i świetnie wyszkolonych profesjonalistów – gotowych, by podejmować odpowiedzialne i interesujące działania.

Jak nas pani przekona, że warto korzystać z waszych usług?

Zapewniamy kompleksową obsługę procesów biznesowych Klienta, na którą mogą składać się zarówno pojedyncze usługi jak i całe pakiety usług. Firma jest członkiem Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) oraz Polsko-Niemieckiej Izby Gospodarczej (AHK). Posiadamy certyfikaty ISO 9001 oraz ISO 27001, które są potwierdzeniem wysokiej jakości świadczonych usług oraz bezpieczeństwa przetwarzanych danych.

Co wyróżnia was na tle konkurencji?

Jesteśmy członkiem Grupy Delivery Center należącej do Commerzbanku, a to sprawia, że jesteśmy stabilnym i pewnym pracodawcą. Filarami naszej strategii są zadowoleni Klienci i doskonałość operacyjna. Inne firmy, w tym banki i instytucje finansowe, mogą powierzać nam informacje, ponieważ jesteśmy specjalistami od wrażliwych procesów. Podobnie jak o powierzone dane, troszczymy się o rozwój talentów zatrudnionych już w CERI oraz o rozwój talentów w lokalnych społecznościach. Jako przykład podam, że wiosną tego roku rozpoczynamy cykl specjalistycznych wykładów dla studentów kierunków informatycznych, które realizujemy we współpracy z naszymi partnerami.

Jakimi wartościami kieruje się CERI International?

Naszą misją jest bycie pierwszym wyborem do obsługi wrażliwych procesów. Stawiamy na relacje zawodowe oparte na wzajemnym szacunku i zaufaniu. Zapewniając dobre warunki pracy, dążymy do doskonałości zawodowej, m.in. dzięki metodologii CERI Excellence według której działają nasze zespoły. Stwarzamy możliwości rozwoju zawodowego w ramach szkoleń zewnętrznych i wewnętrznych, a także programu talentowego. W firmie funkcjonują także jasne zasady premiowania.

Jakimi sukcesami jako pracodawca możecie się pochwalić?

Nasz sukces to zadowoleni pracownicy. W ubiegłym zostaliśmy wyróżnieni w kategorii „Ład korporacyjny i społeczna odpowiedzialność biznesu” przez Województwo Łódzkie. To wyróżnienie zachęca nas do podejmowania kolejnych wyzwań, aby stawać się coraz lepszymi i znacznie wykraczać poza przyznawane tytuły.

Wartością każdej firmy są ludzie. Na jakie stanowiska rekrutujecie najczęściej?

Jesteśmy otwarci zarówno na kandydatów rozpoczynających swoją karierę zawodową, jak i na specjalistów z zakresu finansów, bankowości oraz IT. Cenimy znajomość języków obcych oraz gotowość do pracy w zespole. Najczęściej rekrutujemy na stanowiska związane z obsługą procesów biznesowych, m. in. z obszaru bankowości, handlu międzynarodowego czy HR. W związku z rozwojem IT Solutions Center, poszukujemy również programistów o różnym poziomie doświadczenia – od juniorów do seniorów.

Gdzie należy szukać waszych ofert pracy?

Wszystkie oferty pracy publikowane są na naszej stronie internetowej www.ceri.pl/kariera. Ponadto większość ogłoszeń publikujemy na portalach internetowych takich jak www.goldenline.pl, czy www.linkedin.com.

Proces rekrutacji składa się z u państwa z czterech etapów. Proszę powiedzieć, jak one przebiegają?

Pierwszym z nich jest analiza i selekcja przesłanych dokumentów, co pozwala nam na wybranie Kandydatów spełniających nasze oczekiwania. Na tym etapie Kandydaci mogą także spodziewać się telefonu od przedstawiciela naszego Zespołu HR i krótkiej rozmowy rekrutacyjnej. Drugim etapem jest zaproszenie wybranych Kandydatów na rozmowę z Kierownikiem Zespołu, do którego aplikują, czyli przyszłym przełożonym, oraz przedstawicielem HR. Podczas spotkania rozmawiamy o zdobytych doświadczeniach oraz chcemy poznać oczekiwania i motywację Kandydatów do pracy. Jest to także okazja do poznania nas jako przyszłego pracodawcy, zapoznania się szczegółowo z zakresem zadań i specyfiką pracy na konkretnym stanowisku. W zależności od oczekiwanych kompetencji i wymagań na danym stanowisku możemy zaprosić Kandydata do trzeciego etapu, którym jest prośba o wypełnienie testów językowych, testów logicznego myślenia, testów określających kompetencje osobowe, testów sprawdzających wiedzę merytoryczną bądź udział w sesji Assesment Center.

Jak wygląda czwarty i ostatni etap?

Czwartym i ostatnim etapem jest przekazanie informacji zwrotnej – niezależnie od decyzji o zatrudnieniu, skontaktujemy się z każdym Kandydatem, aby poinformować o wyniku rozmowy. Efektem pozytywnego zakończenia wszystkich etapów rekrutacji jest przedstawienie oferty pracy w CERI International.

Czego oczekujecie od kandydatów do pracy?

Z uwagi na międzynarodowy charakter pracy w naszej firmie kluczową kompetencją jest znajomość języków obcych – niemieckiego i / lub angielskiego. Czasami poszukujemy także osób z bardzo dobrą znajomością języka hiszpańskiego, włoskiego, rosyjskiego, francuskiego lub innych. Ważna jest dla nas także gotowość do pracy w zespole, chęć do zdobywania nowej wiedzy i doświadczenia, umiejętność analitycznego myślenia oraz pozytywne nastawienie. Ponadto w związku z rozwojem IT Solutions Center kluczową kompetencją stała się dla nas również wiedza i doświadczenie z zakresu IT, m. in. technologii JAVA, WebSphere.

Co dajecie w zamian? Czy oferujecie swoim pracownikom jakieś świadczenia pozapłacowe?

Każdy pracownik otrzymuje dofinansowanie do kursu języka niemieckiego lub angielskiego organizowanego w firmie, prywatnej opieki medycznej oraz karty MultiSport, która uprawnia do bezpłatnego korzystania z wybranych obiektów sportowych. Nasi pracownicy otrzymują również bonusy świąteczne. Organizujemy imprezy integracyjne dla całej firmy i wspieramy integrację zespołów. Ponadto rozwijamy nasze grupy sportowe. W 2016 roku każdy pracownik będzie również otrzymywał dofinansowanie do obiadów, a w lokalizacji w Łodzi zostanie otwarta nowa kantyna.

A w jaki sposób dbacie o rozwój swoich pracowników?

Rozwój naszych pracowników jest jedną z naszych podstawowych wartości, ponieważ to od ich zaangażowania i kompetencji zależy nasz sukces. W zależności od zajmowanego stanowiska oferujemy naszym pracownikom możliwość udziału w szeregu szkoleń merytorycznych, zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych, a także szkoleń językowych. W firmie stawiamy na naukę języka niemieckiego oraz angielskiego. Ponadto w tym roku uruchomiliśmy po raz pierwszy Program Talentowy, którego celem jest wyłonienie talentów wśród naszych pracowników i takie pokierowanie ich rozwojem, aby stali się specjalistami w swojej dziedzinie.

Co ze studentami, czy oferujecie jakieś staże i praktyki?

Przyjmujemy praktykantów cały rok, jednak w tym roku uruchamiamy specjalny program praktyk wakacyjnych „Talenty CERI”, podczas którego młodzi ludzie będą mogli zdobyć swoje pierwsze doświadczenia zawodowe. Szczegóły pojawią się wkrótce na stronie www.ceri.pl/kariera, ale swoje CV można przesyłać już teraz na adres kariera@ceri.pl. Ponadto w tym roku oferujemy udział w wyjątkowych płatnych praktykach w obszarze oceny ryzyka kredytowego, realizowanych w siedzibie Commerzbanku we Frankfurcie. Osoby zainteresowany prosimy o kontakt.

Dlaczego warto mieć takiego pracodawcę jak CERI International?

CERI International jest stabilnym i intensywnie rozwijającym się pracodawcą. Cały czas powiększamy społeczność CERI i rozwijamy talenty naszych pracowników. Przychodząc do CERI pracownicy mogą mieć pewność, że będziemy ich wspierać na każdym kroku ich kariery zawodowej.

Dziękujemy za rozmowę.