logo Cekal Recruitment

Cekal Recruitment

Portsmouth

Wywiadu udzielił:
Tomasz Czekała
Właściciel firmy Cekal Recruitment
Od 2009 roku pracował jako opiekun osób starszych w domach opieki w Wielkiej Brytanii. W roku 2010 otrzymał awans na senior care assistant w jednym z domów opieki. Pracował również jako support worker w prywatnym szpitalu psychiatrycznym przeznaczonym wyłącznie dla mężczyzn. Od 2013 roku właściciel firmy Cekal.
Cekal Recruitment
Adres:
22 Neptune Road
Bordon, Hampshire

Początki biznesów często nie należą do najłatwiejszych. W Pana przypadku było podobnie?

Zdecydowanie tak. Pomimo, że świetnie orientowaliśmy się na rynku to jednak mieliśmy problem, aby znaleźć angielskich klientów, którzy chcieli nam zaufać. Pierwszy rok był bardzo trudny, ponieważ musieliśmy przekonać osoby chętne do wyjazdu, że warto współpracować właśnie z nami.

Czym dokładnie zajmuje się firma Cekal?

Najprościej można powiedzieć, że do naszych zadań należy rekrutacja osób do pracy w Wielkiej Brytanii.

Jakie oferty pracy najczęściej się u Was pojawiają?

Skupiamy się głównie na opiekunach oraz opiekunkach osób starszych. To jednak nie wszystko, ponieważ posiadamy także oferty pracy dla kucharzy.

Czy oprócz pośrednictwa pracy oferujecie także pomoc osobom, które chcą podjąć pracę w Wielkiej Brytanii?

Tak, jak najbardziej. Wkrótce wydana zostanie książka napisana przez nas we współpracy z opiekunką osób starszych z wieloletnim doświadczeniem. To wydawnictwo, a właściwie poradnik dla osób starających się o prace w opiece w Anglii, będzie możliwe do zakupu na naszej stronie internetowej oraz w niektórych księgarniach. Posiadamy również tak zwany fundusz SOS, który zostaje uruchomiony w niespodziewanych sytuacjach. Do sytuacji takich można zaliczyć każde losowe wydarzenie, na które ani my, ani nasz klient nie mają wpływu.

 

Założyliście również tak zwany fundusz SOS. W czym on pomaga osobom z Polski, które przyjadą na wyspy brytyjskie do pracy?

To takie zabezpieczenie, które zostaje uruchomione w niespodziewanych sytuacjach. Do sytuacji takich można zaliczyć każde losowe wydarzenie, na które ani my, ani nasz klient nie mają wpływu. Chodzi na przykład o wypadki losowe. Jesteśmy wtedy w stanie pomóc na przykład w początkowej fazie takiego problemu.

Prowadzicie własnego bloga. Jakie informacje można tam znaleźć?

Blog jest to wspaniałe źródło informacji dla każdego, kto interesuje się pracą na wyspach brytyjskich. Można w nim przeczytać ciekawostki na temat kultury angielskiej, kultury pracy w Zjednoczonym Królestwie oraz znaleźć odpowiedzi na wiele pytań dotyczących samej pracy jako opiekun lub opiekunka w Anglii.

Jakie prowadzicie działania promujące Waszą markę na rynku?

Oprócz wspomnianego wcześniej poradnika dla osób starszych staramy się także wychodzić z naszą ofertą do internautów. Prowadzimy działania w celu bycia bardziej widocznymi w sieci oraz na branżowych portalach.

 

Kto najchętniej u Was szuka kandydatów do pracy?

Przeważnie są to domy opieki oraz firmy typu "Live in care". To takie firmy, które zatrudniają dane osoby do pracy jako opiekuna w domu prywatnym osoby starszej.

Czy perspektywa wyjścia Wielkiej Brytanii z UE wpływa na szansę polskich pracowników na tamtejszym rynku pracy?

Tego nikt nie wie i ciężko coś na ten temat przewidzieć. Tak naprawdę wszystko zależy od Theresy May czyli nowej premier Wielkiej Brytanii. Czas pokaże.

Dobry pracownik to...?

Człowiek szczery, punktualny oraz pracowity.

Jakie warunki trzeba spełniać żeby zwiększyć swoje szanse na zdobycie dobrej pracy w Wielkiej Brytanii?

Najważniejsza jest znajomość języka angielskiego. Im lepszy jego poziom tym większa szansa na otrzymanie atrakcyjnej pracy.

Co wyróżnia Waszą firmę pośród innych w tej branży?

Sami pracowaliśmy jako opiekunowie osób starszych, tak więc doskonale znamy angielski rynek pracy. Jesteśmy bardzo elastyczni w swoich działaniach. Szybko przystosowujemy się do zmian na rynku. W planach mamy otwarcie oddziałów w Czechach, na Słowacji oraz w Rumunii.

Konkurencja w branży to konieczność czy raczej wyzwanie?

Definitywnie wyzwanie. Konkurencyjność zwiększa motywację do jeszcze cięższej pracy oraz do bycia bardziej kreatywnym. Jedynie najlepsi w swojej dziedzinie zwyciężają.

 

W jaki sposób weryfikujecie spływające do Was oferty pracy?

Zadajemy klientowi angielskiemu wiele pytań dotyczących warunków pracy oraz zakwaterowania. Bardzo często sami sprawdzamy warunki mieszkaniowe. Również prosimy o przesłanie zdjęć pokoi pracowniczych, kuchni oraz łazienki. Pytamy się o kontakt do pracownika z Polski, jeżeli taki już pracuję w danym miejscu. Wtedy przeprowadzamy z nim krótką rozmowę.

Chętnych do pracy z Polski pewnie nie brakuje?

Polacy bardzo chętnie szukają pracy w Wielkiej Brytanii. To stabilny rynek, z mocną walutą. Zauważyłem oczywiście spadek przyjazdów zarobkowych po boomie sprzed 8 - 10 lat, ale nadal ten kierunek jest bardzo popularny. Polacy są tu cenionymi pracownikami.