Lava Group S.C.

Warszawa

Firma cały czas się rozwija. Wciąż zatrudnia. Jest jeszcze przed nami bardzo dużo miejsc i możliwości na powiększanie rynku.
Wywiadu udzielił:
Marek Miśków Wiceprezes Zarządu Lava Group S.C.
Jakie były okoliczności powstania firmy Lava Group?
Lava Group została założona w 2002 roku. Zaczynaliśmy jako bardzo mała firma. Dzisiaj zatrudniamy ponad czterdzieści osób.
 
Jak wygląda siedziba firmy i czym się różni od czasów, gdy firma Lava Group dopiero powstawała?
W drodze naszego rozwoju zmieniliśmy siedzibę na większą. Startowaliśmy w jednym z biurowców przy ul. Domaniewskiej w Warszawie. Dzisiaj naszą siedzibą jest wynajęty spory dom. Oprócz niej mamy także centrum logistyczne w Piasecznie. W Warszawie znajduje się zatem biuro handlowe, a logistyka skupiona jest w tym drugim mieście.
 
 
Czy firma jest w jakikolwiek sposób przygotowana na gorszy okres ekonomiczny?
Lava Group generalnie ma bardzo mocną pozycję rynkową. Firma pracuje z naszymi klientami, pośród których są duże korporacje zarówno międzynarodowe, jak i polskie. Są to przedsiębiorstwa dające sobie radę dużo lepiej w czasie kryzysu niż przedstawiciele small biznesu. Nasza baza klientowska jest mocna i wciąż rosnąca, że kryzys nas za bardzo nie dotyka.
 
Jaka jest wizja firmy i główne cele?
Zostanie wiodącą firmą-dostawcą gadżetów reklamowych na polskim rynku, ale także z mocną pozycją na rynkach eksportowych.
 
Powód do dumy istnieje? Jest jakieś największe osiągnięcie firmy?
Jak zaczynaliśmy z tą firmą dwanaście lat temu to przez pierwsze pięć lat byliśmy tylko i wyłącznie importerem i dystrybutorem. Czyli kupowaliśmy produkty od firm europejskich i sprzedawaliśmy je w Polsce. Po piątym roku zaczęliśmy się przekształcać w producenta, czyli firmę tworzącą produkty i własne wzornictwo. Dziś w stu procentach pracujemy na własnych produktach, które sami opracowaliśmy.
 
 
Silne/słabe strony? Jest coś do poprawy?
Firma cały czas się rozwija. Wciąż zatrudnia. Jest jeszcze przed nami bardzo dużo miejsc i możliwości na powiększanie rynku. Mówię tu zwłaszcza o eksporcie, w którym wystartowaliśmy dwa lata temu.
 
Czyli jest jakiś cel...
Owszem. Dziś w eksporcie mamy mniej więcej sześć procent naszej ogólnej sprzedaży. I to jest bardzo obiecujący oraz rozwojowy kierunek.
 
 
Jak wygląda rekrutacja na kluczowe stanowiska?
My generalnie nie rekrutujemy ludzi z zewnątrz na stanowiska kierownicze. Nasi wszyscy przyjmowani pracownicy zaczynają od poziomu asystenta. W ramach rozwoju w firmie są oni promowani. Nie zatrudniamy ludzi z zewnątrz na menadżerów.
 
Ile etapów obejmuje standardowa rekrutacja?
Są to trzy etapy.
 
Czy firma zatrudnia studentów/ ludzi wchodzących na rynek pracy?
Przede wszystkim zatrudniamy takich ludzi.
 
W jakich działach?
Jest to głównie sprzedaż oraz logistyka.
 
 
Czy firma stosuje outsourcing?
Tak. W księgowości oraz informatyce mamy pracowników na zasadzie outsourcingu.
 
I na koniec: Lava Group organizuje imprezy integracyjne?
To są albo majówki z cateringiem, muzyką oraz zabawą...
 
A poza nimi?
Są także imprezy w terminach sąsiadujących z kończącym się rokiem lub świętami to wtedy spotykamy się w pubie, gdzie mamy wspólne wyjścia. Albo są to wyjazdy poza Warszawę.