Opinie o H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
(usunięte przez administratora)
Widzę, że zainteresowanie tematem nadal jest, tak więc podejrzewam, że kandydat nadal bez pracy. Cóż począć, może ego za wysokie.
W H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. trwa rekrutacja na stanowisko Elektryk. Brałeś w niej udział? Napisz, jak według Ciebie wyglądała rozmowa kwalifikacyjna. Twoja opinia może ułatwić innym podjęcie decyzji związanej z zatrudnieniem w firmie.
Ogromna inflacja, minimalna krajowa rośnie, a od roku żadnych podwyżek, nie licząc przeliczenia premii na podstawę…
Czyli co ostatecznie z tymi podwyżkami? Zauważyłam, że poszukiwany jest obecnie młodszy spawalnik produkcji, przy czym w opisie wynagrodzenie nie zostało podane wprost. Czy ktoś zna widełki i przytoczy? Jest napisane, że pieniądze adekwatne do kwalifikacji, więc jakie są konieczne a jakie najbardziej doceniane?
Niedługo wcześniej było ogłoszenie na spawalnika produkcji tylko nie młodszego. Może to ta sama rekrutacja z małą zmianą nazwy stanowiska.
zmiana nazwy? a zakres obowiązków oraz wynagrodzenie z niego wynikające jakie będzie? w sumie to często do takich kosmetycznych zmian dochodzi? co za różnica jeśli praca taka sama jest do wykonania? jakiego szkolenia można się spodziewać?
Ogromna inflacja, minimalna krajowa rośnie, a od roku żadnych podwyżek, nie licząc przeliczenia premii na podstawę…
Witam Jak wygląda sytuacja firmy wzgledem pracownika? Czy są podwyżki? Czy pracodawca zapewnił podwyżkę inflacyjną? Ponieważ czytając opinie mam wrażenie że firma ma styl wolna amerykanka a chciałem złożyć CV niestety po opiniach mam mętlik w głowie
Powiem tak wszystko zależy od działu, kasa jest jaka jest, o podwyżki raczej ciężko chyba że aspirujesz na biuro, zwykły Kowalski ma przeciętne a raczej słabe zarobki porównując z innymi firmami ale to państwówka więc tutaj to norma, podwyżka inflacyjna była jednorazowa do wypłaty, aktualnie podwyżki co rocznej nie było i niewiadomo czy będzie a nawet jeśli to raczej niezbyt zachęcająca do kontynuowania tutaj pracy, oni tutaj nazywaja podwyżke nawet przekładką premii na podstawe także no
(usunięte przez administratora)
W większości przypadków nie, jakby na każdy dział jest ustalana przerwa wakacyjna, lecz w większości przypadków temat do dogadania, niestety w tym roku nie ma przerwy i firma trochę nas zrobiła w ciula, bo na początku roku kazali nam wziąść urlop bo się zamknęła firma i tyle więc od początku roku niektórzy są -8dni do urlopu bo firma nie umiała zapewnić pracy
zawsze była wymuszona przerwa urlopowa w lipcu 2 tygodnie w środku.
w tym roku również taka się zapowiada? firma już komentowała to w jakichś sposób i pracownicy mimo wszystko mają o tym pojęcie od momentu zatrudnienia się? z czego konkretnie dana przerwa wynika?
Czy to prawda że MR się pakuje? Czarna mamba już w gotowosci..
Witam jak wygląda s Praca na spawalni?
Pytasz bo chcesz się przyjąć? W ogóle są teraz przyjęcia na spawalnie? Też byłbym zainteresowany gdyby coś się wyklarowało. W razie co napisz jakbyś złapał info.
Spółka prowadzi aktualnie rekrutację spawaczy. Zapraszamy do przesłania CV na adres praca@fpspoznan.pl lub złożenia dokumentów osobiście w siedzibie Spółki.
Można prosić o opis otoczenia, w którym się praca spawacza odbywa obecnie? Jakie konkretnie narzędzia do pracy można tam znaleźć, jak z przestrzenią i respektowaniem przez samych pracowników obowiązujących zasad bhp? Co z jakimiś losowymi wypadkami? zdarzały się w ostatnim czasie?
Jaki jest styl zarządzania w H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.?
nowocześnie to tu nigdy nie było. Niestety zarząd niewiele wie, nie jest merytoryczny i modne jest donoszenie i sprzedawanie pomysłów nie mających racji buty w rzeczywistości. Już jest źle a będzie gorzej, bo z modernizacji nie ma wielkich pieniędzy a FPS ma duże koszty funkcjonowania na skutek sporego udziału administracji w zatrudnieniu ogółem, mało wydajnej produkcji, dużych kosztów energii, ogrzewania itp
A jak to się odbija na pracownikach? O ile w ogóle ma jakieś znaczenie. Bo mnie to chyba na początek takie rzeczy jak zarobki i umowa interesują najpierw.
Dają jakieś ciuchy ochronne dostosowane do typu pracy, czy raczej liczyć trzeba na łaskawość matki natury? Czy możesz też podać, ile płacą?
Ciekawe do kiedy ten marazm będzie trwał. Ciągle nowi dyrektorzy, manipulacja jedni drugimi a roboty i sprzedaży jak nie ma tak nie ma
Kończą się pomysły na narzekanie... należy powielać wciąż te same kwestie, żeby nie wyjść z wprawy. Ciekawe, pracownik, czy też były pracownik z rozdętym ego, wiadomo że frustrat i w sumie byłoby w firmie lepiej, to też byłoby źle. Niektórym się nie dogodzi...
wielu niestety popiera opinie pisane tutaj w szczególności na hali. Z firmy odeszło wielu doświadczonych pracowników, brygadzistów, mistrzów, którzy obecnych biją na głowę doświadczeniem, haryzmą i pomysłowością . A widzimy jak jest jak było, kto jaką miał wiedzę i determinację w dążeniu do celu i skończeniu pojazdów w czasie umownym. Nie spartaczyliśmy jeszcze 90 wagonów na nowym wózku z ponownego przetargu, ale czas pokaże jak nam idzie.
No tak, spartaczyć się nie da... wózki nie nowe, tylko te same co pod starą 90, wagony w sumie też te same, a jak przyjdzie co do nowych rzeczy to się zacznie ponowne wieszanie psów na kadrze. Wielu doświadczonych pracowników różnych szczebli odchodzi z wielu firm, jednak mimo to pozostali pracownicy mówiąc wprost nie kichają do swojego ogródka i nie udają, że się im krzywda dzieje... na moje, nowe mitły zabierają Wam część "przywilejów" i "nawyków", a teraz się burzycie, choć oczywiście mogę się mylić, co do tego...
czemu czemu przecież to państwowa firma własności Agencji Rozwoju Przemysłu. Z reguły postepowania do zarządu odbywają się z klucza politycznego, Ci niżej również dają stołki znajomym, kwalifikacje są raczej nieważne, a wręcz przeszkadzają. Niestety potem się okazuje, że jegomość niewiele wie, co miał naprawić popsuł , sukcesów nie ma i po roku go nie ma. Tak w skrócie było z Panem Krzysztofem L. Obecny pełniący obowiązki gdyby był cwany wziąłby fachowca i sie zachował ale pewnie władza nie pozwala.
też prawda dlatego poszukiwali członka zarządu ds. rozwoju to takie bliżej nieokreślone stanowisko, Polityka też można pod to podciągnąć. A w mej ocenie brakuje Dyrektora Techniczego z jajami w tej firmie
nosił wilk razy kilka ponieśli i wilka. KL już nie w zarządzie, Rodek swoje osiągnął, kto następny. Ąż strach się bać, kto przyjdzie do zarządu. Chyba niektórzy długo nie zagrzeją w spółce
No fakt to co się dzieje w tej firmie to jakaś paranoja. Wizerunkowo totalna klapa a odpowiedzialnych za to brak. I jeszcze niech mi ktoś powie, że nie widzi różnicy między tym co było a jest
Hej, a co takiego się dzieje w firmie? Bo same hasło takie ogólne a konkretów zero weź no wyjaśnij proszę
jakie ogólne a te wszystkie perypetie z lokomotywami- ich sprzedaż znacznie po terminie umownym i w maks karach. Bardzo niewielka sprzedaż wagonów, których termin sprzedaży umowny minął. Brak sprawnej hybrydy dwuczłonowej przecież prezes zapowiadał jej eksploatacje w Polregio, a trójczłonowej nie ma wcale. Chcesz powiedzieć, że nie widzisz różnicy?. Ok jest jakaś mała sprzedaż, bo jak dyrektory przeforsują Huger/Novmedia nie będzie sprzedaży wcale, bo te systemy nie będą nigdy działać. Jeśłi uważasz że jest super to jesteś nieświadoma wielu .
A co to ta Huger/Novamedia? To oni nie potrafią nic robić? A z tą sprzedażą jakoś się kula, co prawda mogłoby być lepiej ale podobno idzie dalej sprzedaż. Na kolejowym portalu piszą.
Nowamedia Krzysztof Owczarek proszę poczytać, pogooglować. Wyleciał chyba prawie wszędzie gdzie mógł. Firma upadła, założona nowa Huger. Nie przypadkiem był kumplem Dyrektora MB. Kolejny przykład paranoji
skądś znam te przyzwolenie na ukraińców i ich pracę w nadgodzinach. Szok jak się to czyta. Ta firma mogła dziś robić ze 100 wagonów rocznie na dwie zmiany, wybić z głowy jakiejkolwiek konkurencji próbe zaistnienia w wagonach. Na szczęście zarząd jest ponoć po na 3 miesiące, oby poleciał on a Ci zabrali za sobą pozostałych dyrektorów i pełniących obowiązki. Jedna wielka niekompetencja. nie pozdrawiam
Firma kroczy ku upadkowi, jest coraz gorzej nonstop brakuje materiału, nowe zlecenie stoi pod znakiem zapytania, ukraińcy klepiący po 250h miesięcznie dzięki którym robota stoi w miejscu bo gdzie się nie pójdzie na hale tam pogaduchy albo telefony w ręku i firma nic z tym nie robi przez co obrywa się Polakowi, dobrym przykładem jest brak podwyżek w tym roku, inflacja w górę a wypłaty stoją 3400brutto ciekawe czy dyrektorzy i Ci wszyscy zbędni konstruktorzy byli by wstanie wyżyć za takie pieniądze w sumie zapomniałem ich złota rada to rób nadgodziny i nie miej życia prywatnego bo przecież koledzy ze wschodu potrafią, teraz to już chyba nawet piekarzy biorą bo żaden z nich nie potrafi nic dobrze zrobić a podstawy dostają takie same jak my, złota rada to cała góre za burte a nie układy układziki i wziąść się za nygusów którzy sie chowają po kątach, wystarczy wyjść w miejsca dozwolone dla palaczy albo na jakikolwiek wagon lub na warsztat elektryków, młodym doświadczenie się przyda ale max na rok, na szczęście nie muszę się już przejmować tą Firmą która ma wbite na pracownika z doświadczeniem
Kolejny artykuł o palących się lokomotywach naszej spółki, kolejny artykuł o pierwszym wagonie przedziałowym z ponad 40 opóźnionym o kilka miesięcy, o rozwiązaniach w wagonie kopiuj wklej z rozwiązań z przed kilku lat. Jest jeszcze ktoś wewnątrz firmy co powie że zadziało się coś pozytywnego w tej firmie przez ostatnie trzy lata. CO się jeszcze musi stać by usunąć zarząd i dyrektorów ze stołków.
żenada na RK pojawił się artykuł że wagony MON nie mieściły się w wymaganej masie i PKP IC zawarło z FPS aneks, z powodu zmian w aneksie kuchennym. Ciekawe co wymyślicie i jaki powód w wagonach przedziałowych, które muszą się zmieścić w max 53 tonach:-). Przykre, że przy tej ilości konstruktorów i ludzi uważających się za dyrektorów nie może powstać bilans mas otwarcia takiego projektu, że nie potrafi lub nie chce się skorzystać z nowinek dostępnych na rynku, a umie się knuć drogie i starodawne rozwiązania adoptując rozwiązania sprzed 20 i więcej lat. To musi się skończyć
Czemu nie pojezdzila? Zepsuła się czy co? To i z praca pewnie problem..
POŻAR LOKOMOTYWY IC "ŚNIEŻKA" Dziś (26.06) w lokomotywie SU4220-004 jadącej w pociągi IC "Śnieżka" relacji Kudowa Zdr. - Warszawa Wsch. w silniku spalinowym nr 1 wybuch pożar. Sytuacja wydarzyła się w w Lewinie Kł. na 34.150 km. linii kolejowej 309. W trakcie jazdy w komorze silnika spalinowego nr 1 włączyło się samoczynne gaszenie środkiem gaśniczym. Po postoju i sprawdzeniu przez wezwaną straż pożarną, skład wycofał aż do stacji Kudowa Zdr. w trybie awaryjnym, jadąc tylko na silniku nr 2. Po postoju na stacji, pusty skład odjechał w stronę Wrocławia. Pasażerowie zabrani zostali zastępczą komunikacją autobusową. Co ciekawe dzień wcześniej ta sama lokomotywa wróciła po naprawie gwarancyjnej po pożarze pod Głogówkiem... Widać wyraźnie że coś z tymi zmodernizowanymi lokomotywami jest NIE TAK!
Pracuje w tej firmie dłuższy czas to się wypowiem. Zakład pracy mający plusy i minusy jak wszędzie. Z plusów wymienię przyjazna atmosferę, w porządku ludzi którzy chętnie pomogą i nauczą pracy oraz porozumienie bezproblemowe z przełożonymi d.s urlopu,przepustki itd. a z minusów to wielokrotne lekceważenie spraw organizacji prac, pracownikom nowym przyznawanie nieco wyższych pensji niż pracownikom stałym, nieodpowiednie warunki pracy tj zimno na halach itd. Pracując tutaj dużo rzeczy mnie nauczono i dzięki temu posiadam bogate doświadczenie w tej branży. Prace tutaj można polecić osobom młodym świeżo po szkole. Sam jestem tego przykładem. Dobrze by było pracownikom co jakiś czas przyznawać podwyżki pensji ale każdemu solidnie po równo i każdy by był zadowolony. Tym bardziej teraz gdy wszystko idzie w górę. Ogólnie polecam prace w tej firmie. Warto się zatrudnić. Dużo można się tutaj nauczyć.
"podwyżki pensji ale każdemu solidnie po równo" wiesz jak to jest: "wszystkim po równo, każdemu(usunięte przez administratora)" ;) Trzeba indywidualnie podejść do sprawy, nie wszyscy pracują tak samo.
Powiesz mi czy jest chociaż szansa na jakieś premie, skoro nie za bardzo podwyżki? :)
Byłam na rozmowie na stanowisko Specjalisty ds. Controllingu i mam mieszane uczucia: o ile członkini Zarządu (i zapewne dyrektor finansowa) zachowywała się i wypowiadała się w miarę ok to smarkaty kierownik kontrolingu wyglądał jak licealista i takowoż się zachowywał - raczej niepoważny jegomość, którego wywindowane ego było kabaretowe.
Ale co on takiego w sumie zrobił, że w ten sposób go odebrałaś? Wygląd to nie wszystko przecież, więc o jakim kabarecie tak właściwie mowa?
nie ma w tej firmie czegoś takiego jak członkimi ds finansowych w zarządzie. Jest Prezes i techniczny nie znający się na technice
Jest prezes i członek zarządu ds. Korporacyjnych, który zamiast być członkiem zarządu jest członkiem doradczym lub raczej blokującym podejmowanie decyzji. Ustawił się w bezpiecznym punkcie. Zbiera głosy przeciw wszystkiemu. Z racji ze prezes ma decydujący glos decyzje są podejmowane. I jak będzie dobrze to dobrze, a jak będzie źle to członek powie, że wskazywał zagrożenia. Wszystko skrzętnie notuje w swoim kajeciku, szkoda tylko ze są to zdania wyrwane z kontekstu… Ciekawe kiedy rada nadzorcza pójdzie po rozum do głowy i odwoła tego pana. Który nie robi nic dobrego, a tylko opóźnia prace fabryki poprzez blokowanie wielu tematów i zajmowanie czasu pracownikom rzeczami, które już na starcie są na straconej pozycji. No ale skąd Pan członek może to wiedzieć jak jego wiedza techniczna jest na poziomie poniżej zera? :) Odnośnie komentarza Pani z rozmowy o prace w kontrolingu - przeraża mnie to! Osoba na stanowisko SPECJALISTY wraca z rozmowy, wchodzi na gowork i opisuje Osoby z którymi się spotkała (nie zapamiętując np. Ich stanowisk) oceniając wygląd… świadczy to niewątpliwie o poziomie tej osoby. Mam nadzieję, że firma nie zatrudni tej Pani :)
Nie tylko członek korporacyjny się nie zna, Pan Prezes się nie zna. Nowo zatrudnieni dyrektorzy też pozostawiają wiele do życzenia. RN jest tak samo marionetkowa jak nasz zarząd, jak towarzystwo wzajemnej adoracji jakie istnieje w tej firmie. Przykre bo jest potencjał do wykonywania wielu wagonów i innych pojazdów i to na dwie zmiany. Jest jedna na pół gwizdka z wydajnością taką sobie.
A gdzie się podział Marcin S, najpierw donosił na jednych i drugich , a teraz jak wrócił jego wróg, który też defacto się parę razy już zwalniał odszedł:-). Perypetie jak w M jak Miłość. Dyrektorów pełno wiedzy niewiele
Wystarczyło nie zwlaniac ludzi którzy znali sie na robocie. W tej firmir jest tak , ze kto ma szybszy dostep do góry (Prezesa) ten zwala wine na innych czyli pracowników niższego szczebla. Od 2018 FPS zaczął przechodzic modernizację, wprowadzono nowe stawki, planowanie produkcji, zmuszono konstrukcję do zejścia na dół i co. I usunięto prawie wszystkich mistrzów którzy działali oraz tych nad nimi. Bo dyrektór produkcji człowiek bez jakiejkolwiek wiedzy o procesach technicnych miał lepszy dostęp do zarządu. Tam jest tylko polityka i walka o swoje stołki , czego nie zaawsze widza szeregowi pracownicy. Ja bym usunął wszytskich pseudo dyrektorów i zastapił ich jednym trzymającym władzę w rękach.
też tak wielu uważa, że zwolniono osoby, które przyczyniły się do rozwoju firmy, znacznie większej ilości produkcji jak obecnie, a między innymi tu na gowork lekceważono ich wkład, okres zatrudnienia itd. część sama odeszła, bo nie widziała szans wejść na właściwe tory. Ciągłę mącenie zarządowi temu i poprzedniemu w głowie i odwracanie kota ogonem byle tylko nie być winnym. A tego że obecni nowi dyrektorzy ściągnęli firmy zewnętrzne do rozbiórki starych wagonów a nasi z pudeł chorują nikt nie widzi . A związki zawodowe zamiast działać pewnie wskurają podwyżki i już im się zarząd i dyrektorzy będą podobać i kolejne lata stagnacji i cofania się.
jeśli już mowa o polityce to przypomnę targi trako i prezentację ARP w tym FPS i Polregio. Potrzeba hybryd, prezes FPS mamy, potrzeba pojazdów modułowych dwu i trzy członowych , prezes FPS mamy. minęło 9 miesięcy a hybrydy na badaniach jakoś nie widać. Pojazdów modułowych hm może mi coś nie wiadomo. Proponuje zatrudnić kolejnego prawnika na technicznego i rozżalonego pracownika na na pełniącego obowiązki. Komentarz zbędny.
i jak postrzegacie nowego Dyrektora Produkcji. Na moje przepaść między tymi co byli a nim. Elegancik w garniturze nadający się do korporacji a nie naszej firmy.
nie długo robię, prócz stagnacji , będzie kasa ... atmosfera nędza, konstrukcja to samo , ktos cos musi zrobić.
wcale nie postrzegamy, cały dzień w pokoju siedzi. Dyrektor tabelka, wiedzy niewiele tam widać. jak zarząd będzie teraz dwuosobowy to porażka. nie widzę tej firmy
A gdzie siedzi, przecież wciąż na hali , skąd ty ? może M. Majchrzak, Wagner ...... , ludzie tak dalej być nie może, a przynajmniej lepsza praca =lepsza kasa będzie . Mówią, że nie chodzi o obecne problemy lecz przyszłość zobaczymy ....
Drogi Użytkowniku,
Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:
NIE dodawaj opinii, która:
Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.
Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.
Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 66.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 47, z czego 5 to opinie pozytywne, 15 to opinie negatywne, a 27 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!