Na jakie benefity można liczyć w Boston Scientific International BV?
Nie polecam. Firma stała się bezduszną korporacją. Ludzie, którzy pracowali w niej ponad 10 lat są zmuszeni uciekać ze względu na słabe zarządzenie zespołami, brak rozwoju oraz marne warunki finansowe. W efekcie dostają zero wdzięczności od firmy za poświęcenie, bezpłatne nadgodziny i zmarnowane lata. Szczególnie nie polecam działu customer care. Póki tu jesteście odechciewa się wstawania rano do pracy. Jeśli zastanawiasz się nad aplikowaniem do tej firmy, przemyśl swoją decyzję porządnie.
W Bostonie ponad 7 lat, takie same odczucia, mimo, że pracuję w innym dziale. Pensje marne, nowe osoby dostają znacznie wyższe pieniądze niż osoby doświadczone, które te osoby szkolą co jest wielką niesprawiedliwością. Z racji tego motywacja ogromnie spada, a atmosfera w zespole staje się nieprzyjemna. Nie było też żadnego sensownego wyrówniania związanego z inflacją, podwyżki co roku na poziomie 200-300 zł brutto.
Na jakie wsparcie w Boston Scientific mogą liczyć kobiety w ciąży? Czy przestrzegane są ich prawa wynikające z Kodeksu pracy?
Opinią o GBS. Przepracowałam tam kawał czasu. Z początku w AP, później przeszłam do A2R. Na szczęście, miałam w sumie fajnych TL i menedżerów przez cały okres, albo może nie zauważałam ich wad dla siebie. Kiedy pracowałam, to też byłam zadowolona z zarobków (może nie góra rynku, ale na pewno wyżej średniej dla mojego stanowiska oraz doświadczenia). Przy każdej podwyżce również dostawałam feedback, że to jest górne wynagrodzenie w kraju na moim stanowisku w Bostonie (nie wiem na ile to jest prawda, bo trzymam się reguły nie pytać innych o zarobkach i nie mówić swoich). Natomiast stabilnie 2 razy na rok dostawałam podwyżki (raz chyba było nawet 3). Ogólnie czułam się bardzo zaopiekowano przez TLów i menedżerów i odchodziłam z dobrym wrażeniem. Super doświadczenie, nowoczesne systemy, możliwości rozwoju, możliwość przejścia między działami. Oczywiście było dużo irytujących typical korpo zmian i może trochę nawijania makaronu, ale nawet, biorąc to pod uwagę, bardzo mile wspominam Boston. Kiedy odchodziłam, to faktycznie już dostałam kilka ofert o większych zarobkach, a może po prostu nie chcieli mnie dać więcej w Bostonie. Próbowali mnie też przetrzymać, ale niestety nic konkretnego nie oferowali, a jedyna dobra konkretna oferta wpłynęła na sam koniec. Zdecydowałam iść dalej i rozwijać się w innych firmach, czego nie żałuję. Jeżeli chodzi o bonus, to faktycznie do 2022 nie był wypłacany dla niższego grona pracowników, ale od 2022, czyli w 2023 już mogli dostać ten bonus. Najbardziej wraziło mnie to, że minęło około 5 miesięcy po odejściu z firmy, ale i tak dostałam ten bonus. Ze swojej strony mogę tylko polecić.
Rozmowa o pracę umówiona przez zewnętrznego rekrutera na stanowisko Master Data Management Specialist with Italian. Bardzo sprawnie umówione spotkania, konkrety na rozmowie, parę pytań teoretycznych z Excela (Chociaż sam bym wolał krótkie zadanie w Excelu niż pamiętanie nazw formułek, no i tutaj zapewne przez brak tej wiedzy zostałem odrzucony, szybka informacja od zewnętrznego rekrutera, że wybrali osobę z wewnątrz firmy, jednak widzę, że oferta cały czas odświeżana. Weryfikacji języka Włoskiego nie było gdyż odbywa się w kolejnym etapie.
Dopiero w drugim? A wiadomo jak jest przeprowadzana teraz? Luźna rozmowa? Z tymi formułkami to jakie przykładowe pytanie zostało zadane? Z jakich przyczyn jest kładziony na to tak duży nacisk, czemu firma nie zwraca uwagi na aspekty praktyczne?
Żałuję, że tu pracuję. Brak premii rocznej i kłamstwa.
hej czy ta opinia jest stawiana z perspektywy administracji? widziałam wzmiankę na forum o tym, że podobno im tutaj nie przysługują bonusy roczne. jaką macie w takim razie alternatywę? co w biurze motywuje do pracy skoro wciąż w niej jesteś?
Od ubiegłego roku pracownikom na każdym stanowisku przysługuje bonus roczny więc ktoś tu się trochę mija z prawdą.
W zeszłym roku nue było żadnych bonusów rocznych chyba ze nasz dział był pominięty? Trochę słabo??
Tzn. lekko doprecyzować muszę. W ubiegłym roku bonus dla wszystkich został wprowadzony i zaczął się naliczać. Pierwsza wypłata nastąpiła natomiast w marcu 2023.
W jaki konkretnie sposób w takim razie zaczął się naliczać, na jakiej podstawie? I czemu pracownicy z innych działów nie mają o tym większego pojęcia? W jaki sposób takie informacje są udzielane wszystkim zatrudnionym?
Pracowałam w Bostonie, wszystko zależy na jakiego szefa trafisz, mój wymagał pracy 12h dziennie, również w dni wolne, wiecznie niezadowolony, szkoda życia. Aha w firmie nikt cię nie obroni, słyszałam tylko że mam ustalić sobie zasady współpracy miedzy mną a dyrektorem itp korpobzdury. Najlepiej zebyś pracował 24h i nie raportował nadgodzin. Zrobiłeś coś super? Nagle dostajesz ochrzan za jakieś totalne bzdury, często obowiązki poniżej mojego doświadczenia i wykształcenia coś w rodzaju prywatnego concierga. Uciekać jak najdalej!
RACYZM jest problemem, a leniwi menadżerowie, którzy spędzają połowę swojej kariery, otrzymując wynagrodzenie z ZUSu , a następnie wracają do pracy, zachowując się jak naziści. Polska nienawiść! To nie jest amerykańska firma.
Padło stwierdzenie, że zależy na kogo natrafisz.. Jaka jest perspektywa przy drugim wariancie wobec tego? Komuś trafił się bardziej pozytywny scenariusz i by opisał warunki od tej perspektywy?
Niedawno odeszła kolejna dziewczyna, team i szefów miałą super, ale chaos i zawalenie obowiazkami było tak duze ze przestajesz ogarniac, Codziennie dostajesz taką masę maili, że nie jestes w stanie pamietac o starszych (mowie o business support). NIestety jeśli do Ciebie uderzają wszyscy i zdarza sie ze dostajesz polecenie z Finansow, że masz coś zrobić (a nie raportujesz do tego działu) bo jest tak duzy bałagan to ciezko wytrzymać. "Góra" dostaje olbrzymie bonusy a na dole oszczednosci.
a o tych górnych bonusach skąd wiesz tak w sumie? i jeśli faktycznie są przyznawane to w jakiej formie i ewentualnej wysokości? i jakie konkretnie stanowiska pracy składają się na tę całą "górę" czy jest jakakolwiek szansa na awans? ze dwa lata temu niby była o ty wzmianka na forum
Znam tę firmę od kilkunastu lat. Od mniej więcej 2-3 lat zmierza ona w kierunku korporacji (w zasadzie już się nią stała) w złym tego słowa znaczeniu, czyli pańszczyźnianym podejściem do pracownika. Przestał liczyć się człowiek a wyniki, każdemu dokładają coraz to więcej obowiązków i projektów przez nieustanne cięcia na zatrudnienie nowych osób. Oczywiście nie przekłada się to na lepsze warunki finansowe, a jak przestajesz dostarczać czego oczekują to cię wywalają. Hasła work-life balance to w tej firmie mżonka na pokaz, gdyż on praktycznie już w tej firmie nie istnieje, każdy jest zawalony robotą. Firma średnio raz w roku blokuje na jakiś czas podwyżki, zatrudnienia czy integracyjne spotkania działowe, bo jak nie Covid to inflacja, zawsze jakiś powód wymyślą, żebyś sobie zaoszczędzić kosztem szarego pracownika. Kiedyś ludzie w tej firmie byli bardziej zintegrowani i trzymali się razem. Ostatnio przez te nieustanne rotacje, cięcia kosztów na wszystkim, powszechne zmęczenie czy wręcz wypalenie pracowników panuje nieprzyjemna atmosfera.
A jednoczesnie od miesiecy wisi oferta z jezykiem hiszpanskim, a np moja kandydature automat odtrzucil chyba po 2 godzinach jeszcze w maju. Nie potrzebuja nikogo ze maja takie cudne automaty czy tez moze maja juz kogos z Hiszpanii?
Wynika to z tego, że mają na maksa chore wymagania co do kandydatów przy tych śmiesznych stawkach. Nic nie tracisz, że odrzucili Twoją kandydaturę.
Przy jakich stawkach konkretnie, możesz dać znać? Ja widzę tylko ogłoszenie od nich z jeżykiem niemieckim, z hiszpańskim jakoś nie widzę. Ale może zarobki będą zbliżone
Są tylko bonusy świąteczne, roczny bonus pracowniczy nie obejmuje stanowisk administracyjnych. Mają to niby zmienić, ale w tej firmie już wiele rzeczy obiecywali.
Jakich innych jeszcze? i swoją drogą możliwe, że to się ziściło? administracja także coś dostała? tak zastanawiam się... dlaczego mieliby niczego kompletnie nie otrzymywać, ich praca nie jest tu aż tak istotna?
Rozmowa przebiegała wręcz w cudownej atmosferze by po zatrudnieniu pokazać prawdę. Nadgodziny siedzenie, wielogodzinne calle, (usunięte przez administratora) traktowanie pracownika jak zwykły ROBOL (przynieś podaj, pozamiataj). Pracownicy traktowani jak (usunięte przez administratora) pracodawca jak w klasie, ma swoje pupliki, które skarzyły i obmawiały na drugich. Komedia zmieszana z tragedią .. nikomu nie polecam brania udziału w tej szopce.
O kurczę to słabo, a na jakim stanowisku taki duzy rozstrzał obowiązków, że aż używasz okreslenia "robol"?
I maja gdzies aktualna inflacje i ceny, dostaniesz podwyzke 3%. Inne firmy wyrownuja pensje do inflacji i aktualnych standardow rynkowych, Boston ma pracownikow w nosie.
Nie ma zadnego wyrównania do inflacji nawet 3% (pierwsze słyszę) w jakim dziale pracujesz?
Jej chyba nie chodziło, że tu w firmie tak jest tylko, że w innych wyrównują. Czyli tutaj za to jest pewność, że niczego z tym nie robią skoro się dziwisz? Kto w ogóle poruszał ten temat?
Są podwyżki inflacyjne rocznie rzędu 3%, które mają się nijak do aktualnej inflacji i cen. Tak zgadza się, nic z tym nie robią, pytamy managerów i nas zbywają, pytamy na spotkaniach i też brak skutków. Inne firmy już dawno podniosły pensje, w firmie mojego męża każdy dostał 1200 zł podwyżki. W Bostonie udają, że nic się nie dzieje. Pensje rynkowe też są aktualnie wyższe niż oferują w Bostonie i także dlatego są duże rotacje, tak więc jak ktoś już wcześniej napisał zostanie im zatrudnianie osób z Azji.
W zespole Business Support są braki kadrowe na każdym rynku. Nadgodziny można odebrać tylko w formie urlopu, którego managerki nigdy nie chcą udzielać, bo jest katastrofa, gdy kogoś nie ma jednego dnia. Co miesiąc z zespołu odchodzi minimum 1 osoba. Ludzie po przejściu wszystkich etapów rekrutacji i zapoznaniu się z listą obowiązków rezygnują z oferty, gdyż stawka jest zbyt niska w stosunku do wymagań pracodawcy i nakładu pracy. Z desperacji zatrudniają Hindusów, którzy jako jedyni są w stanie zaakceptować takie warunki finansowe. Większość osób w tym dziale rozgląda się za nową pracą.
Czyli nie warto robić nadgodzin skoro i tak nie ma jak ich odebrać. Podasz stawkę? Bo może dla ciebie niska a dla mnie będzie ok?
Braki są cały czas. Cały czas z jednej strony ktoś odchodzi a z drugiej firma cały czas zwalnia co parę tygodni parę osób i nieważne jaki miałes staż. Wyrzucaja cię po 20-30 latach pracy czyli tuz przed ochronnym wiekiem emerytalnym.
Koleżanka zarabia dokąłdnie 4 000 zł "na rękę". Szaleństwo. Zwłaszcza w Warszawie przy obecnych cenach najmu.
Spora rozbieżność i niesprawiedliwość w pensjach w ramach tego samego zespołu, u pracowników na tych samych stanowiskach. HR nic nie robi, żeby te pensje wyrównać lub je dopasować do aktualnego rynku u pracowników zatrudnionych kilka lat. Ale co się dziwić, w tej firmie to jakby HR-u nie było.
Mam nieodparte wrażenie, że wszystkie poniższe komentarze należą do jednej i tej samej osoby, której kariera zawodowa w Boston Scientific nie poszła tak, jakby tego chciała. Jest to zasmucające. Polecam pracę w Boston Scientific Polska :)
Mam nadzieje, ze przyjdzie taki dzień, kiedy ktoś namierzy tego szkodnika który poza narzekaniem nic więcej w swoim życiu nie potrafi. Jeśli tak bardzo jest Ci źle, zmień pracę i pozwól pracować tym, którzy są z tej firmy zadowoleni. Albo zacznij brać jakieś leki psychotropowe…… Firma ma swoje plusy i minusy… jak każda inna firma….
Leki psychotropowe i terapia to potrzebna natychmiast tym nieudolnym sfrustrowanym i zakompleksionym „paniom managerkom” xD
To chyba logiczne, że pracując w jednym korpo x lat bardziej opłaca się zmienić firmę niż liczyć na wyrównanie pensji do tych aktualnie panujących - niestety tak jest wszędzie… dziwi mnie to, że ktoś z tego powodu robi wyrzuty, taki to standard korpo i nikogo nie powinno to dziwić
Czy Boston Scientific organizuje swoim pracownikom szkolenia podnoszące ich kompetencje?
Tutaj akurat dużo zależy od managera zespołu. W przypadku wielu zespołów można podnosić kompetencje wewnętrznie, ale też nie jest wykluczony udział w szkoleniach poza firmą.
Opłaca, ale tak jak wspomniałam, w dużej mierze zależy to od zespołu i managera. Niektórzy chętnie na takie szkolenia wysyłają i pokrywają koszty, inni mniej, ale to pewnie jak wszędzie.
Jak wygląda ścieżka awansu w Boston Scientific?
Po 15 latach można dostać awans z asystentki na specjalistę - prawdziwy przypadek z życia wzięty :)
Czy mógłby ktoś podzielić się informacją, jak wygląda praca w dziale finansowym ? Firma prowadzi rekrutacje i zastanawiam się czy warto aplikować( dokładnie chodzi o stanowisko w Cash App)
Uwazam ze Boston Scientific to dobra firma i wiele zalezy od dzialu do jakiego trafimy. Nie polecam business support. Manager w tym dziale ma spore problemy w relacjach interpersonalnych. Opiera sie na jednej osobie na ktorej chce zbudowac caly dzial. O procesie nie wie nic a najwiecej ma o nim do powiedzenia. Niezaleznie od kraju jaki bedziesz obslugiwac to i tak krolowac jest tylko jedna. Boston tak ale business support pod tym managerem nie.
@Katarynka Myślę, że zawiść to cecha, nad którą powinno się pracować. Nie odnoszę takiego wrażenia, jak Ty, a pracuje obecnie w tym dziale i uważam, że wiele zależy od nastawienia. Jeśli jestem zaangażowanym pracownikiem, to jednocześnie jestem doceniana za swoją pracę. Możliwości rozwoju również nie brakuje jeśli tylko się chce.
Doceniam Twoj wpis. Kazdy ma prawo do wlasnej opinii. Jesli czujesz sie wazna czescia Tego dzialu i pracuje Ci sie w tym dziale dobrze to wypada mi sie tylko cieszyc. Ilu ludzi tyle opinii. Mysle ze wyrazenie wlasnego zdania nie powinno generalizowac ogolnego odbioru dzialu. A tak to z Twojej opinii wynika. Dajmy przestrzen do wyrazania swoich opinii i nie bierzmy ich osobiscie.
Pracuje w Boston Scientific jedynie kilka miesięcy, natomiast bardzo szybko polubiłam tę firme. Jak kazda, ma swoje plusy i minusy, ale w ogólnym rozrachunku widzę ją jako miejsce, w którym na pewno mozna czuć się stabilnie i planować przyszłość. Dział,w którym pracuje, Business Support, jest na pewno działem rozwijającym się, i to daje bardzo dużo możliwości samo-rozwoju. Nie brakuje wyzwań i to sprawia, że praca nie jest nudna i daje bardzo duzo satysfakcji. System hybrydowy oceniam bardzo na plus, a sam grafik jest sztywny, nie w systemie zmianowym - biorąc pod uwagę prace dla wielu rynków, jest to nie częste a bardzo pozytywne. Dodatkowo firma w mojej ocene ma rynkowe wynagrodzenie, fajne benefity, oraz mozliwości "docenienia" pracowników, z najwiekszym zaangazowaniem! Overall, oceniam BSC bardzo pozytywnie i polecam zarówno firmę, jak i dział z czystym sumieniem :)
brałam udział w procesie do zespołu business support. Kobieta z która miałam rozmowę była bardzo antypatyczna, wiec podziękowałam. Sam kontakt z firma całkiem spoko. może komuś innemu się spodoba
Odnośnie rozmowy rekrutacyjnej - dawali Ci jakieś normalne pytania chociaż czy jakieś hr-owe głupoty?
Weronika na temat rozmowy niewiele pomoge bo moja odbyla sie dawno temu i nie z tym kierownikiem. Jesli jednak dyskurs jaki prowadzi obecna manager pozostal bez zmian to nie oczekiwalbym blyskotliwej wymiany zdan. Sam fakt ile osob opuszcza ten dzial w ostatnim czasie pokazuje skale problemu. Firma sama w sobie to miejsce przyjazne do pracy, z misja i ciekawymi ludzmi. Poza tym mozna sporo sie nauczyc niekoniecznie z czysto zawodowej perspektywy. Jednak sa takie muchomory jak ten kierownik ktory w minute juz potrafi zniszczyc caly obraz
Jakie narzędzia pracy daje Boston?
Dobra firma dla kogoś kto chce zarabiać jak w 2015 ???? daleko do standardów rynkowych
Jako od niedawna były pracownik napiszę Wam trochę więcej jak to wygląda od środka. Boston ma 2-3 części- komercyjną (sprzedaż, ludzi od sprzętu, szkoleniowców itp.) oraz wszystko inne, co można podzielić na back office (np. Customer Service czy Business Support) oraz SSC (w którym największą część stanowią finanse). To, jak Ci się będzie pracowało bardzo zależy od tego, na kogo trafisz jako managera. Są świetne osoby, dzięki którym się rozwiniesz, awansujesz, a są takie, które... po prostu są. I potrafią śiadomie lb nie uprzykrzyć życie innym, Zmieniło się kilka osób ostatnio na wysokich stanowiskach, łącznie z Conutry Managerem, więc być może nowa Pani Manager zaprowadzi trochę porządków i przyjrzy się bolączkom Bostonu. W sumie wystarczyłoby wymienić parę osób, np. wspomnianą tu już kilkukrotnie panią HR Manager i już wiele problemów by się rozwiązało lub nawet nie powstało. W SSC i Back Office jest rotacja, oczywiście, ale jak to wszędzie. w dzisiejszych czasach Wynagrodzenia są rynkowe, fajne benefity i bonusy, praca całkowicie zdalna lub hybrydowa, dopóki robisz swoje to wszyscy będą zadowoleni. Najbardziej podobała mi się kultura pracy w Bostonie, współpraca z ludźmi z całego świata i jasne obowiązki. Co do rekrutacji nie wypowiem się, bo jrowadzi jąe teraz inna dziewczyna. Podumowując polecam jako firmę, w której się po prostu pracuje, a nie kombinuje.
W Business Support najpierw niech zmienią managerke nie radzącą sobie ze stresem… chyba ją w tym Medzie tak zestresowali, ze teraz odbija się to na pracownikach Bostonu.
Gdzie niby są przepraszam te rynkowe wynagrodzenia? Każdy kto odchodzi dostaje średnio 1000 zł więcej w nowym miejscu. Firma Boston Scientific dawno przespała moment wzrostu wynagrodzeń na rynku pracy. Na szczęście ofert nie brakuje i mam nadzieję, że i mi wkrótce się poszczęści.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Boston Scientific International BV?
Zobacz opinie na temat firmy Boston Scientific International BV tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 24.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Boston Scientific International BV?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 18, z czego 2 to opinie pozytywne, 13 to opinie negatywne, a 3 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!