Wywiady Hard Rock Cafe Warsaw
Wywiad udzielony przez użytkownika Hard Rock Cafe Warsaw
Pracownik firmy - Firma
Czym zajmuje się Państwa firma?
Hard Rock Cafe to znana, międzynarodowa marka gastronomiczno-hotelarska. Warszawska lokalizacja Hard Rock Cafe została otwarta w 2007 roku, w samym sercu Warszawy, tuż przy Centrum Handlowym Złote Tarasy.
W jakich lokalizacjach można znaleźć Hard Rock Cafe w Polsce?
Nasza restauracja to jeden z największych lokali gastronomicznych w stolicy, na dwóch poziomach zajmuje aż 1000 metrów kwadratowych powierzchni. Serwujemy kultowe dania kuchni amerykańskiej, inspirowane lokalnymi smakami. Oprócz restauracji, na ulicy Złotej 59 i Krakowskim Przedmieściu 83 znajduje się też sklep Rock Shop, gdzie goście mogą kupić produkty marki Hard Rock. W Polsce restauracje Hard Rock Cafe znajdują się w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Gdańsku.
Skąd pomysł na działalność w tej branży?
Pierwsza restauracja Hard Rock Cafe powstała w 1971 roku, w Londynie. Jej założycielami byli dwaj Amerykanie, którzy przenieśli klasyki amerykańskiej kuchni do stolicy Wielkiej Brytanii. Od tamtej pory marka rozszerzyła swoją działalność o ponad 200 lokalizacji na całym świecie i trafiła do największych miast, takich jak Nowy Jork, Los Angeles, Chicago, Miami, Paryż, Sydney, Berlin czy Tokio. Muzyka nierozerwalnie jest powiązana z konceptem marki i towarzyszy nam, oraz naszym gościom, codziennie. W lokalach Hard Rock Cafe odbywają się koncerty na żywo, posiadamy także największy na świecie zbiór muzycznych pamiątek i eksponatów. W warszawskim lokalu zgromadziliśmy ich ponad 200! Znajdują się u nas perełki należące niegdyś do takich artystów jak Freddie Mercury, Madonna, Rolling Stones, Pink Floyd, Kiss, Kora Jackowska czy Iron Maiden.
Jak wygląda struktura Państwa firmy?
W naszym lokalu zatrudniamy około 100 osób na różnych stanowiskach - kucharzy, barmanów, kelnerów, pomoce kuchenne, sprzedawców i recepcjonistów, oraz kadrę kierowniczą - managerów/superwizorów restauracji i kuchni, a także pracowników działu sprzedaży i marketingu.
Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w 2023 roku?
Trzon naszego zespołu stanowią doświadczeni pracownicy (niektórzy pracują u nas od powstania warszawskiej restauracji w 2007 roku) oraz studenci, którzy doceniają elastyczny grafik i pracę w systemie zmianowym. Każdego roku, w okresie wiosenno-letnim, poszukujemy dodatkowych rąk do pracy na wszystkich stanowiskach i zatrudniamy zarówno absolwentów szkół średnich, jak i kandydatów z dużym doświadczeniem. Oczywiście zapraszamy do wzięcia udziału w naszych rekrutacjach również te osoby, które nie posiadają żadnego doświadczenia w gastronomii. Najważniejsze są dla nas szczere chęci rozpoczęcia pracy w tej branży i gotowość do nauki.
Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?
Za rekrutacje odpowiadają managerowie poszczególnych działów. Ogłoszenia o pracę pojawiają się na portalach rekrutacyjnych i w naszych social mediach, ale można także po prostu nas odwiedzić i zapytać o wolne stanowiska. Pracowników mających bezpośredni kontakt z gośćmi restauracji, czeka dwuetapowa rozmowa kwalifikacyjna. Zależy nam, aby rozmowa przebiegała w przyjaznej i jak najmniej stresującej atmosferze. Kandydaci mają okazję zobaczyć, jak wygląda i funkcjonuje nasza restauracja, oraz poznają szczegóły oferty pracy. Ciekawi nas doświadczenie zawodowe każdego kandydata, jego wiedza, pasje i zainteresowania. Z uwagi na dużą liczbę gości zagranicznych, w naszej pracy konieczna jest znajomość języka angielskiego. Wymagamy także aktualnych badań sanitarno-epidemiologicznych.
Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?
Takiemu pracownikowi zostają przypisani trenerzy, którzy pomagają wdrożyć się i odnaleźć w nowym miejscu pracy. Szkolenie trwa kilka dni i różni się w zależności od stanowiska. Na przykład kelnerzy, pierwszego dnia odbywają tzw. Classroom, podczas którego zostają oprowadzeni po restauracji i jej zapleczach. Omawiana jest wtedy także karta menu, serwowane koktajle, metody serwisowe, stopnie wysmażenia steków etc. Kolejne 2-3 dni upływają nowo zatrudnionym kelnerom na nauce standardów przyjętych w naszej restauracji, pracy na sali, obsługi systemu POS. Jeden dzień pracy przeznaczamy na szkolenie na tzw. „wydawce” kuchennej, gdzie pod okiem trenera-kucharza szkolona osoba samodzielnie wykańcza potrawy, kompletuje zamówienia, smakuje różne półprodukty, pogłębia swoją wiedzę i ją utrwala. Na koniec kelner musi zdać egzamin ze znajomości karty menu restauracji.
W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?
Przynajmniej raz w roku każdy pracownik bierze udział w rozmowie ewaluacyjnej, podczas której udziela się obustronnego feedbacku o pracy, pracodawcy i pracowniku. Jest to moment na podzielenie się zarówno pozytywnymi, jak i mniej satysfakcjonującymi stronami współpracy. Bardzo ważnym elementem jest rozmowa o dalszej ścieżce zawodowej. Dla osób, dla których praca w branży gastronomicznej to przyjemność i pasja, Hard Rock Cafe stwarza wiele możliwości rozwoju, awansu, odbycia interesujących kursów i szkoleń, a także wzięcia udziału w wyjazdach czy otwarciach nowych, zagranicznych placówek. W ubiegłych latach nasi pracownicy pomagali przy otwarciu nowych restauracji w Mediolanie, Weronie, Podgoricy, Tromso czy Newcastle, oraz w bardziej egzotycznych lokalizacjach, m.in. na Malediwach czy w Kapsztadzie (RPA). Poza szkoleniami stanowiskowymi, przeprowadzamy - we współpracy z naszymi dostawcami - szkolenia produktowe (na temat rumu, wina, whisky, steków etc.) oraz szkolenia doskonalące umiejętności serwisowe, sprzedażowe i trenerskie. Osoby, którym zależy na rozwoju, poszerzą swoje kompetencje nie tylko z obszaru stricte serwisowego, ale także w zakresie organizacji pracy, metod i technik sprzedażowych, dzielenia się wiedzą. Kadra kierownicza rozwija umiejętności liderskie oraz dotyczące zarządzania operacyjnego, zarządzania kosztami i budżetem restauracji, strategii sprzedażowych i marketingowych, wdrażania zmian w organizacji i wielu innych, przydatnych umiejętności. Marka Hard Rock Cafe to brand rozpoznawalny na całym świecie. Wielu naszych byłych pracowników, właśnie dzięki współpracy z nami, nie miało żadnego problemu z rozpoczęciem pracy w amerykańskich firmach i zagranicznych korporacjach, czy znalezieniem stanowisk w innych krajach. Każdy z naszych pracowników, który swoje plany wiążę z przeprowadzką z Warszawy np. do Amsterdamu czy Sydney, a niekoniecznie chce zmieniać pracę, może starać się o transfer do innych lokali Hard Rock Cafe na całym świecie.
Jakie działania wpływają pozytywnie na integrację zespołu pracowników w Państwa firmie?
Zgrany zespół to podstawa nie tylko dobrej atmosfery, ale także klucz do sprawnej i efektywnej pracy, dlatego dwa razy w roku organizujemy Staff Party – integracyjną imprezę pracowniczą dla całej załogi. Dodatkowo wszyscy trenerzy uczestniczą w wyjeździe integracyjnym. W zeszłym roku był to całodniowy wyjazd do Winnicy Dwórzno, w tym roku planujemy natomiast spływ kajakowy. Praca u nas to także różnego rodzaju konkursy, zniżki pracownicze w lokalach marki na całym świecie, możliwość szlifowania umiejętności językowych. Co równie ważne, pracując u nas zyskuje się szansę poznania wielu interesujących ludzi z całego świata!
Jakie inicjatywy wspiera Hard Rock Cafe?
Nasza spółka, poza polskimi lokalizacjami, ma swoje siedziby w Budapeszcie i Hamburgu. W tym roku, w Warszawie - tuż obok Zamku Królewskiego i Kolumny Zygmunta - otwarty został drugi punkt Hard Rock Cafe, czyli Rock Shop and Old Vinyls - sklep stacjonarny, który poza Hard Rock’owym merchem, oferuje sprzedaż płyt winylowych. Chętnie włączamy się w lokalne działania prospołeczne: co roku organizujemy eventy charytatywne oraz wprowadzamy dedykowane dania, napoje czy odzież, z których dochód przeznaczamy na cele różnych fundacji, m.in. Federacji Stowarzyszeń Amazonki i PAH. Wspieramy wydarzenia kulturalne, jesteśmy wieloletnim partnerem ROCK RADIO, które w każdy piątek prowadzi audycję na żywo wprost z naszej restauracji! Jesteśmy także dumnym partnerem Teatru Muzycznego ROMA przy musicalu „We will Rock You”, a od wielu lat gościmy na naszej scenie Festiwal Kultury Żydowskiej Warszawa Singera. Nieustannie staramy się nadążyć za trendami, włączamy się w globalne i lokalne inicjatywy. Hard Rock Cafe stał się oficjalnym partnerem wyścigów Formuły 1. Nasza marka współpracuje także z jednym z najbardziej znanych piłkarzy na świecie, Leo Messim, czego efektem są nowe dania i odzież dostępne we wszystkich naszych lokalizacjach.
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Przejdź do następnego kroku. Przejdź dalejChcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Oceń firmę