Wywiad udzielony przez użytkownika Karolina Stańko
Pracownik firmy - Area Manager
Czym zajmuje się Państwa firma?
Specjalizujemy się w rekrutowaniu fachowców oraz pracowników produkcyjnych w branżach: przemysłowej, produkcyjnej i automotive. Zatrudniamy wszystkich pracowników w oparciu o umowę o pracę (na warunkach niemieckich), obejmującą ubezpieczenie i dostęp do świadczeń socjalnych. Zajmujemy się także organizowaniem zakwaterowania dla wyjeżdżających pracowników. Dokładamy wszelkich starań by warunki mieszkaniowe były godne, czyli by każdy pracownik miał zapewnioną prywatność oraz dostęp do kuchni, pralki oraz internetu. Służymy kompleksowym wsparciem od pierwszego do ostatniego dnia zatrudnienia.
Pani Karolino, proszę pokrótce zaprezentować swoje doświadczenie zawodowe.
Jestem związana z branżą HR od 2015 roku. W firmie Zeitmann jestem zatrudniona od 2016 r., przechodząc przez wszystkie szczeble awansu - od najniższego stanowiska rekrutera do obecnie piastowanego (od 2018 roku) stanowiska Area Managera. Ukończyłam Politechnikę Śląską w Gliwicach na wydziale Górnictwo i Geologia, na kierunku Zarządzanie Kryzysowe i Inżynieria Ochrony oraz Bezpieczeństwo i Higiena Pracy. Posiadam wieloletnie doświadczenie w branży HR. Mam szeroką wiedzę na temat niemieckiego rynku pracy oraz jestem ekspertką z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Swoją wiedzę i kompetencje wykorzystuję każdego dnia podczas realizacji zróżnicowanych projektów rekrutacyjnych. W Zeitmann jestem odpowiedzialna za pozyskiwanie i obsługę klientów zagranicznych oraz reprezentowanie firmy na rynku niemieckim. Kieruję działami: rekrutacyjnym, handlowym, mieszkaniowym oraz rozliczeniowym. Prywatnie jestem spełnioną mamą córki oraz żoną. Uwielbiam taniec oraz jazdę na rowerze.
Skąd pomysł na działalność w tej branży?
Na początku naszej działalności rekrutowaliśmy pracowników do niemieckich agencji, ale często byliśmy niezadowoleni z warunków mieszkaniowych i finansowych, zapewnianych naszym pracownikom. Te wszystkie czynniki wpłynęły na decyzję o otworzeniu własnej agencji, dzięki czemu mamy wpływ na opiekę nad zatrudnionym pracownikiem oraz możemy być wsparciem chociażby podczas założenia konta bankowego.
Co wyróżnia Państwa firmę?
Specjalizujemy się w rekrutacji pracowników z branży przemysłowej, produkcyjnej i automotive. Współpracujemy ze znanymi na całym świecie firmami, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaproponować naszym kandydatom atrakcyjne warunki pracy i stabilne zatrudnienie.Wyróżnia nas dbałość o dobre relacje i wzajemne zaufanie – nasi pracownicy wspierają kandydatów na każdym etapie współpracy.
Jak wygląda struktura Państwa firmy oraz gdzie mieszczą się Wasze oddziały?
Nasza firma składa się z 5 oddziałów, z czego 2 oddziały znajdują się na terenie Niemiec (w Berlinie oraz Dortmundzie) oraz 3 oddziały na terenie Polski. Z uwagi na specyfikę naszej branży, najwięcej pracowników mamy zatrudnionych w dziale rekrutacyjnym oraz mieszkaniowym. Są to dwa największe działy tworzące filar naszej firmy. Zatrudniamy w nich pracowników z doświadczeniem w branży HR oraz z bardzo dobrą znajomością języka niemieckiego.
Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w 2023 roku?
W 2023 roku planujemy otworzyć dodatkowy oddział na terenie Niemiec, co ułatwi naszym pracownikom współpracę z naszą firmą. W planach mamy również zatrudnienie koordynatorów pracowników tymczasowych, działających bezpośrednio przy naszych kluczowych klientach.Planujemy rozwój bazy klientów, dlatego będziemy chcieli zatrudnić handlowców z dużą znajomością rynku niemieckiego oraz doświadczeniem na stanowisku handlowca. W drugiej połowie roku mamy w planach zatrudnienie doświadczonych rekruterów z dobrą znajomością języka niemieckiego.
Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?
Jako Area Manager jestem bezpośrednio odpowiedzialna za rekrutację. Rekrutacja do naszych oddziałów odbywa się stacjonarnie i obejmuje cztery etapy. Natomiast pozostałe projekty rekrutacyjne, realizowane dla naszych zagranicznych klientów, są prowadzone przez dział rekrutacji, który rekrutuje zdalnie w trzech lub czterech etapach - w zależności od wymagań klienta. Rekrutujemy pracowników z różnych branż, dlatego do każdego projektu rekrutacyjnego podchodzimy indywidualnie. Współpracujemy z klientami, którzy oczekują od kandydatów wykształcenia kierunkowego, doświadczenia oraz znajomości języka niemieckiego. Posiadamy również klientów, którzy nie oczekują powyższych kompetencji twardych, ponieważ kluczowe są dla nich takie aspekty jak: zaangażowanie, chęć do pracy i gotowość do przeszkolenia na danym stanowisku.
Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?
W przypadku naszych oddziałów, nowo zatrudniony pracownik przechodzi 5-dniowe szkolenie, podczas którego poznaje programy, na których pracujemy i bazy, które stanowią podstawę naszej pracy oraz równolegle zostaje wdrożony do poszczególnych aktualnych projektów. W przypadku naszych niemieckich klientów pracownik tymczasowy każdorazowo jest zatrudniony na miesiąc próbny, podczas którego zaznajamia się ze stanowiskiem, wdraża się w obowiązki oraz poznaje strukturę firmy. Po okresie próbnym pracownik otrzymuje umowę na czas nieokreślony, co daje mu poczucie stabilności i pewność długoterminowej współpracy.
Michał Żeńczuk ZEITMANN ŻEŃCZUK MICHURA SPÓŁKA JAWNA
Dziękujemy za wypełnienie formularza zarobków.
Przejdź do następnego kroku. Przejdź dalejChcesz być na bieżąco z odpowiedziami?
Zapisz się na powiadomienia o nowej opinii już teraz
Psst! To jeszcze nie koniec!
Potwierdź swoją subskrypcję!
Odbierz maila
Na podany adres e-mail wysłaliśmy wiadomość z prośbą o potwierdzenie subskrypcji (RODO)
Potwierdź subskrybcję
Kliknij w link potwierdzający subskrypcję w mailu i bądź na bieżąco!
Oceń firmę
Otrzymuj powiadomienia na temat firmy