Solartime Sp. z o.o.

2.3 Dodaj merytoryczną opinię

Wywiady Solartime Sp. z o.o.

Miniaturka
Aleksander Weselak
wiceprezes Solartime Sp. z o.o.
Koordynuje działania spółki i podejmuje kluczowe decyzje. Bierze czynny udział w planowaniu i wdrażaniu strategii, prowadzących do rozwoju firmy. Posiada 10-letnie doświadczenie w branży OZE, co przekłada się na efektywność wszystkich działań.

12 lat doświadczenia to niewątpliwie jeden z atutów Solartime. Jaką przewagę na rynku, Państwa zdaniem, daje tak dobra znajomość branży?

Od początku istnienia Solartime (2009 r.) działamy tylko w branży OZE. Dzięki odpowiedniej strategii Firmy nigdy nie musieliśmy zmieniać profilu naszej działalności. 12 lat doświadczenia w OZE daje nam ogromną przewagę konkurencyjną. Dla potencjalnych klientów jesteśmy lepszym wyborem, niż firmy które przebranżowiły się wskutek zmiany koniunktury rynku w poszukiwaniu szybkiego zysku. Instalacja fotowoltaiczna to zakup na lata, dlatego warto wybrać firmę z doświadczeniem, która będzie gwarancją bezpieczeństwa całej instalacji.

Działacie Państwo nie tylko na terenie Polski. Solartime posiada oddziały również w...Teksasie. W jaki sposób trafili Państwo na amerykański rynek?

Spółka Solartime zawsze była rodzinną firmą z tradycjami. W związku z tym, że córka właściciela wyjechała do USA, jednocześnie będąc związana z Solartime, postanowiła otworzyć filię w Teksasie. Zaczęło się od ‘luźnego’ pomysłu – a dzisiaj oddział w Stanach ma już 5 lat. Międzynarodowa współpraca, stała wymiana doświadczeń, porównanie produktów, zachowań i potrzeb daje nam duże możliwości i obopólne korzyści.

Na swoim koncie macie Państwo tysiące wykonanych z sukcesem instalacji OZE. Kto jest głównym odbiorcą usług Solartime?

Realizujemy zarówno projekty dla osób fizycznych i firm, jak i jednostek samorządu terytorialnego. Bierzemy czynny udział w licznych projektach gminnych. Montujemy kolektory słoneczne, instalacje fotowoltaiczne, pompy ciepła oraz ładowarki elektryczne.

Fotowoltaika to w ostatnich latach prawdziwy rynkowy hit. Jak, Państwa zdaniem, popularyzacja tej technologii wpłynie na dalszy rozwój branży?

Z roku na rok instalacji fotowoltaicznych jest coraz więcej. Nie jest to tylko chwilowa moda – z pewnością w kolejnych latach będziemy świadkami następnych rekordów przyłączonej mocy. Wynika to nie tylko z chęci dbania o ekologię, ale przede wszystkim z dużych oszczędności, jakie generuje branża OZE.

Rozmawiając o energii słonecznej trudno pominąć aspekt ekologii. Jakie znaczenie ma ona w Państwa codziennej pracy?

W pierwszej kolejności zamontowaliśmy instalację fotowoltaiczną na dachu naszej siedzimy. Chodziło nam o to, aby przyczynić się do zmniejszenia produkcji Co2. Stosujemy recykling i zainwestowaliśmy w tablety, aby zmniejszyć ilość umów w formie papierowej. Udostępniliśmy pracownikom dystrybutory z wodą oraz dzbanki z filtrem – dzięki temu, ograniczamy produkcję plastikowych odpadów, a nasi pracownicy mają stały dostęp do wody nie tylko w upalne dni. Dodatkowo siedziba firmy w Rzeszowie jest wyposażona w stacje ładowania samochodów elektrycznych, 5 punktów ładowania w tym 2 szybkie 50 kW, z których mogą korzystać zarówno pracownicy jak i klienci firmy.

Solartime to także zaangażowany zespół specjalistów. Kto go tworzy?

Solartime tworzą ludzie, a oni - poszczególne działy naszej firmy. Wszyscy ‘grają do jednej bramki’ – dlatego dobra współpraca poszczególnych filarów jest kluczowa, jeśli chce się osiągnąć sukces. W Solartime możemy wyróżnić: dział projektowy, dział techniczny, dział serwisowy, dział logistyki, dział marketingu, dział sprzedaży, dział wsparcia sprzedaży, dział b2b, dział księgowości oraz dział realizacji projektów.

Kogo najczęściej poszukują Państwo do pracy w Solartime?

Poszukujemy zarówno doświadczonych reprezentantów handlowych, jak i osób do pracy w pozostałych działach. Dzięki kompleksowości oferowanych usług, prowadzimy ciągłą rekrutację do działu projektowego, technicznego i serwisu. Poszukujemy osób do pracy w biurze, w dziale wsparcia sprzedaży oraz księgowości. Każdy pracownik ma możliwość awansu i kroczenia po określonej ścieżce kariery.

Cały czas można zgłaszać się do nas bezpośrednio, poprzez stronę internetową lub media społecznościowe. Nasze oferty pracy są też cyklicznie publikowane na branżowych portalach z ogłoszeniami. Jesteśmy otwarci na różne ścieżki pozyskiwania kandydatów.

Jakie kwalifikacje zawodowe powinien posiadać idealny kandydat do pracy u Państwa?

Jeśli chodzi o stanowiska sprzedażowe – oczekujemy doświadczenia w sprzedaży, wysokiej kultury osobistej i umiejętności interpersonalnych. W przypadku stanowisk technicznych, zwracamy uwagę na wykształcenie, odbyte szkolenia oraz posiadane uprawnienia. U naszych pracowników cenimy ambicję, pracowitość i zaangażowanie – tak naprawdę są to najważniejsze cechy, na które zwracamy uwagę podczas rozmów o pracę.

Jakie warunki zatrudnienia oferowane są potencjalnym pracownikom Solartime?

W Solartime oferujemy uczciwe, stabilne warunki zatrudnienia, w oparciu o Umowę o Pracę. 

Na początek jest to umowa na okres próbny – na dwa miesiące. Jeśli współpraca będzie się układała i obie strony będą zadowolone, to pracownik otrzyma umowę na dłuższy czas. 

Jak ocenilibyście Państwo atmosferę pracy w Solartime?

W Solartime panuje przyjazna i miła atmosfera. Pracownicy poszczególnych działów chętnie sobie pomagają i wspierają się, gdy jest taka potrzeba. 

Czy stosujecie Państwo dodatkowe metody integracji pracowników Solartime?

Tak – regularnie organizujemy różne atrakcje dla naszych pracowników. Czasem są to wyjazdy integracyjne poza miasto, czasem zwykłe ‘wyjście na piwo’, czy paintball. Jesteśmy świadomi, jak ważna jest atmosfera między współpracownikami, dlatego chętnie znajdujemy na to czas i środki.

Solartime umiejętnie wykorzystuje rosnące zainteresowanie fotowoltaiką w Polsce i wciąż rośnie w siłę. Gdzie widzicie się Państwo za 5 lat?

Rozwój technologii zmierza w kierunku elektromobilności. Na drogach widać coraz więcej pojazdów napędzanych energią elektryczną, na stacjach benzynowych zaczynają pojawiać się ekologiczne stacje ładowania, a branża motoryzacyjna powoli przygotowuje się do wstrzymania produkcji samochodów spalinowych. Stworzyliśmy markę ev SOLAR, nad którą intensywnie pracujemy, aby przygotować się na zmiany, które już nadchodzą.

Wszystko idzie w stronę e-mobility i ekologii, a połączenie fotowoltaiki i elektromobilności, już niedługo stanie się codziennością. Mamy za sobą czasy prosumenta, które były dobrym ‘testem’ dla firm. My to przetrwaliśmy, staliśmy się silniejsi i zrealizowaliśmy najwięcej instalacji w ramach tego programu. Nie zwalniamy tempa, wyznaczamy sobie nowe cele, rozwijamy się i działamy – to nasze plany na najbliższe 5 lat.

Solartime Sp. z o.o.