Sanmarks Sp. z o.o.

3.2 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Sanmarks Sp. z o.o.

zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Krzysztof Pawluk

Pracownik firmy - Prezes Zarządu

11.10.2023 12:10

Czym zajmuje się Państwa firma?

Krzysztof Pawlukikona wywiad

Firma Sanmarks sp. z o. o. działa w branży Contact Center. Dwa główne filary naszego biznesu stanowią telemarketing oraz bazy danych. Wspieramy procesy sprzedaży oraz obsługę klientów. Dodatkowo: generujemy leady, obsługujemy infolinię i prowadzimy badania rynku. Aktualnie posiadamy trzy oddziały na terenie województwa podkarpackiego w: Lubaczowie, Jarosławiu i Przemyślu. Zatrudniamy łącznie blisko 80 osób.

Jak wyglądały początki Państwa firmy?

Krzysztof Pawlukikona wywiad

Spółka została utworzona w 2007 roku. Osobiście w branży działam o wiele dłużej. Pierwsze kroki w zawodzie stawiałem w firmie marketingowej. Po pewnym czasie razem z przyjaciółmi postanowiliśmy założyć własną firmę. Gdy zaczynaliśmy, rynek nie był nasycony. Pracowało się inaczej, niż dziś. Zaczynaliśmy od obsługi naprawdę dużych firm i taka współpraca była spełnieniem naszych marzeń. Z roku, na rok rozbudowywaliśmy zespół, rozszerzaliśmy portfolio usług oraz otwieraliśmy nowe oddziały. Zbudowaliśmy system CRM, który pozwolił nam usprawnić prace. Mamy spore doświadczenie, a na koncie wielu zadowolonych klientów.

Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe?

Krzysztof Pawlukikona wywiad

Na rynku działa wiele firm. Kilku dużych graczy i kilka firm mniejszych, takich jak nasza. Wielu osobom może wydawać się, że branża Contact Center związana jest tylko z dzwonieniem i namawianiem ludzi do zakupu produktów. Ubolewam, że działanie kilku nieuczciwych firm tak negatywnie rzutuje na cały nasz rynek. Konsumenci powinni jednak zdawać sobie sprawę, że praktycznie na każdym kroku mają do czynienia z Call Center. Dzwoniąc na infolinię, zgłaszając reklamację, przedłużając umowę, kupując ubezpieczenie — tak naprawdę za każdym razem rozmawiamy z firmą outsourcingową, taką jak nasza. Można zauważyć, że w ostatnim czasie na rynku, popularne stały się tzw. boty (automaty). Rozwiązanie to jest z pewnością tańsze dla firm, ale o wiele mniej skuteczne. Cały czas słyszymy sygnały, że klienci wolą rozmawiać z człowiekiem. Sztuczna inteligencja nie jest dla nich satysfakcjonującym rozwiązaniem. I tu widzę pole do naszego rozwoju.

Jak wygląda struktura Państwa firmy?

Krzysztof Pawlukikona wywiad

W naszej firmie posiadamy działy: analityczny, bazodanowy, ochrony danych osobowych oraz księgowy. Każdy nasz oddział ma swojego Kierownika i podległych mu Kierowników projektu. Osobą spinającą wszystkie działania oddziału jest Dyrektor operacyjny.

Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?

Krzysztof Pawlukikona wywiad

W każdym z naszych trzech oddziałów rekrutujemy do pracy stacjonarnej oraz zdalnej. Nie jest dla nas ważne miejsce wykonywania pracy (dom, czy biuro), a pracownik. Rekrutacja przebiega stacjonarnie, ale i tu jesteśmy elastyczni. Obecnie zatrudniamy także osoby, które od początku proces rekrutacji i szkolenia przychodziły całkowicie zdalnie i do tej pory tak pracują. Proces rekrutacji na stanowisko Doradcy klienta prowadzimy nieustannie. Uważam, że jest to dobre rozwiązanie, nawet wtedy, gdy firma teoretycznie nie posiada takiego zapotrzebowania. Dla dobrego specjalisty zawsze znajdzie się miejsce w zespole. W Sanmarks swoje miejsce znajdzie praktycznie każda osoba, która jest chętna do pracy, posiada dobrą dykcję oraz podstawowe umiejętności obsługi komputera. Wiek nie gra dla nas roli. Z doświadczenia wiemy, że dobrym konsultantem można być w każdym wieku.

Jak dokładnie wygląda proces rekrutacji?

Krzysztof Pawlukikona wywiad

Odpowiadamy na przesłane zgłoszenia poprzez rozmowę telefoniczną. Następnie zapraszamy kandydatów do biura. W tym czasie poznajemy się i weryfikujemy oczekiwania obu stron. Jeśli kandydat zdecyduje się na podjęcie współpracy, to zapraszamy go na szkolenia. Pierwsze ogólne szkolenie dotyczy: komunikacji, obsługi systemu oraz RODO. Następnie organizujemy szkolenia produktowe, z konkretnego projektu, przygotowujące do właściwej pracy. Czas tych szkoleń to około 1-2 dni. Działa u nas również program poleceń wewnętrznych. Pracownicy Sanmarks mogą polecić swoich znajomych w rekrutacji.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Krzysztof Pawlukikona wywiad

Początki każdej pracy bywają trudne. Znaczna część osób, która podejmuje z nami współpracę, nie ma doświadczenia. Oczywiście nie jest to dla nas problem. Dlatego też zalecamy, aby pracownik pierwsze dni spędzał w biurze. Taki sposób pracy pozwala nam na lepsze poznanie się oraz zaaklimatyzowanie pracownika. W ten sposób unikamy także wielu problemów technicznych. Współpracownicy zawsze dzielą się doświadczeniem. W mojej ocenie jest to także ważne dla budowania relacji w zespole — daje członkom zespołu poczucie, że mogą na siebie liczyć w różnych sytuacjach.

W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?

Krzysztof Pawlukikona wywiad

Nasi pracownicy mogą liczyć na wsparcie przełożonych — kierowników projektu. To oni zawsze są dla nich pierwszą linią wsparcia. Służą pomocą merytoryczną i techniczną. Dodatkowo nie poprzestajemy tylko na tych pierwszych szkoleniach z początku zatrudnienia. Staramy się przeprowadzać cykliczne szkolenia przypominające w formie zdalnej i stacjonarnej. Często są one wspierane lub w całości przeprowadzane przez klientów. Dla naszych pracowników zrealizowaliśmy także kilka darmowych szkoleń, m.in.: kurs języka angielskiego, czy szkolenie z pakietu MS Office.

Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w najbliższym czasie?

Krzysztof Pawlukikona wywiad

Ostatnie lata pokazały, że sytuacja na rynku jest niepewna. Wydaje mi się jednak, że dość dobrze przetrwaliśmy te ciężkie momenty i odpowiednio reagowaliśmy na zaistniałe zmiany. Potrafiliśmy szybko dopasować naszą ofertę oraz sposób pracy, przez co utrzymaliśmy się na rynku, a z nami nasi pracownicy. Może jestem przesadnym optymistą, ale bardzo bym chciał iść w kierunku rozwoju, w tym zwiększenia skali działalności oraz liczby zatrudnionych osób. Staramy się, aby tak było i mam nadzieję, że za rok będę mógł powiedzieć: „udało się”.

Jakie macie Państwo plany rozwojowe?

Krzysztof Pawlukikona wywiad

W planach na pewno mamy rozwój naszych rozwiązań CRM. Pozwoli nam to na lepszą i sprawniejszą obsługę klienta, a tym samym wzrost konkurencyjności.



Sanmarks Sp. z o.o.