Sanmarks Sp. z o.o.

3.2 Dodaj merytoryczną opinię
Bazy danych

 

Czym jest baza danych?

Baza danych to zbiór danych zapisanych w śliśle określony sposób w strukturach odpowiadających założonemu modelowi danych. W potocznym ujęciu obejmuje dane oraz program komputerowy wyspecjalizowany do gromadzenia i przetwarzania tych danych. Specjalnie przygotowany przez nas program nazywany jest Systemem zarządzania bazą danych” (ang. DataBase Management System, DBMS).

Nasza baza danych złożona jest z różnych elementów, które zawierają określone informacje. Zbiór takich informacji nazywany jest rekordem. W rekordzie zawarte są m.in. takie informacje jak: nazwa firmy, imię i nazwisko osób pracujących w firmie, adres, numer telefonu itp.

W każdym polu zapisywane są dane oddzielonej kategorii. Dzięki temu elektroniczna baza danych umożliwia szybkie sortowanie rekordów według poszczególnych kategorii lub wyszukiwanie informacji w obrębie tylko wybranych pól.

System DBMS do zarządzania bazami danych oferuje możliwość tworzenia masek wprowadzania danych, które służą do bardziej wygodnego wprowadzenia nowych informacji.

Kryteria selekcji bazy danych

Elektroniczną bazę danych w odróżnieniu od baz danych kartotekowych ogólnie dostępnych na rynku, możemy selekcjonować wg określonych kryteriów. Kluczem do efektywnego wyodrębnienia informacji jest standaryzacja opisów zamieszczonych w elementach rekordu. Od 2004r. ciągle rozbudowujemy ilość kryteriów selekcji elektronicznej baz danych. Na specjalne zamówienia Klientów realizujemy i pozyskujemy nowe rekordy, nawet te, które wymagają od nas pracy w terenie.

 

Aktualnie dostępne kryteria selekcji:
  • Rodzaj działalności gospodarczej – EKD, PKD,
  • Nazwa firmy,
  • Ulica (nr budynku i nr lokalu),
  • Kod,
  • Miasto,
  • Forma prawna,
  • Forma własności,
  • Kryteria geograficzne (województwo),
  • Osoby kontaktowe,
  • Przedziały zatrudnienia,
  • Adresy mailowe,
  • Strony WWW,
  • Telefony komórkowe,
  • Telefony stacjonarne,
  • Faksy,
  • Obroty firmy,
  • Liczba oddziałów.
Formy aktualizacji

Przewagą elektronicznych baz danych firmy Sanmarks jest ich ciągła aktualizacja poprzez robota sieciowego z ogólno dostępnych źródeł.
Jakość baz danych mierzona jest w ich aktualności i efektywności. Dlatego udzielamy na wszystkie nasze rekordy gwarancji dwóch rekordów za każdy nie aktualny. Reklamacje uwzględniane są na podstawie zwrotów pocztowych lub wyników akcji telemarketingowych.

 

W procesie aktualizacji rekordów wykorzystujemy kilka źródeł pozyskiwania danych m.in.:
  • Zwroty pocztowe
  • Aktualizacja telefoniczna przy okazji akcji telemarketingowych oraz na zlecenie firm zewnętrznych
  • Aktualizacja z ogólnodostępnych źródeł, np.: Internet

Nasze bazy danych są bazami relacyjnymi tzn. mogą być powiązane z innymi bazami i uzupełniane o kolejne dane.

 

Zobacz więcej

 
Sanmarks Sp. z o.o.