PUBLIC PR MARCIN KAŁUŻNY

Katowice

Ocena pracodawcy 3/6

na podstawie 539 ocen.

Wywiady PUBLIC PR MARCIN KAŁUŻNY

Marcin Kałużny Prezes PUBLIC PR MARCIN KAŁUŻNY
Dziennikarz, felietonista, bloger, niestrudzony propagator jakości. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego, Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej oraz prestiżowej Akademii Leona Koźmińskiego. Od blisko 10 lat związany z jakością. Fundator i założyciel Fundacji QUALITAS. Certyfikowany przez PCBC SA pełnomocnik zarządu ds. systemów zarządzania jakością.

PUBLIC PR MARCIN KAŁUŻNY

https://www.facebook.com/PUBLICPRAgencjaKreatywna / https://www.facebook.com/jakoscroku

Co wchodzi w zakres działalności Public PR?

Agencja Kreatywna PUBLIC PR podzielona jest na dwa zespoły. Jeden zajmuje się działaniami public relations tzn. kreowaniem wizerunku firm w mediach i otoczeniu biznesowym, a także rebrandingiem, eventami, akcjami CSR i innymi. Natomiast drugi organizuje Certyfikat JAKOŚĆ ROKU® - największą, najbardziej rozpoznawalną  i najbardziej merytoryczną inicjatywę wspierająca jakość w polskich przedsiębiorstwach. Ponadto reaktywowaliśmy, po latach nieobecności takie wydarzenie jak Europejski Kongres Jakości, którego już dwie edycje odbyły się w Warszawie. Obie zgromadziły po blisko 600 uczestników. Relację można obejrzeć na naszym kanale na youtube.

 

Firma istnieje na rynku od 2005 roku. Jak świętowali Państwo swoje 10-lecie?

Przypadające w ubiegłym roku 10-lecie firmy było dla nas ważnym wydarzeniem. Zaprosiliśmy z tej okazji do wspólnego świętowania pracowników, partnerów, a także przyjaciół. Chcieliśmy pokazać się od innej niż zwykle strony, i dlatego podzieliliśmy się z gośćmi naszymi pasjami i twórczością pozazawodową. Najbardziej utkwił mi w pamięci profesjonalny pokaz taneczny w wykonaniu syna wraz z partnerką jednego z naszych dyrektorów. Wow! To było niezwykłe. Poza tym okazało się, że mamy w gronie muzyków, blogerów, modelarzy i specjalistów od decoupage. Zdjęcia z imprezy można zobaczyć na naszej stronie internetowej.

Gdzie znajduje się siedziba firmy?

Mieścimy się w zabytkowym kompleksie Browar Factory Centrum w intensywnie rewitalizowanej dzielnicy Katowic – Szopienicach. Dysponujemy przestronnym, loftowym, nowoczesnym i przyjaznym biurem.

Z jakich osiągnięć są Państwo najbardziej dumni?

Sukces naszych klientów jest naszym sukcesem. Na przestrzeni prawie już 11 lat zmieniliśmy sposób myślenia i jakościowego podejścia w ponad tysiącu przedsiębiorstwach. Często dawaliśmy pozytywny impuls do zmiany, co przyczyniło się do większego zadowolenia klientów, a zatem i ich wyższych obrotów. Jako jedyni  z nielicznych na rynku zabiegamy o jakość, głośno i wyraźnie o niej mówimy.
Z drugiej strony, dzięki pracy naszych specjalistów, wiele firm zaistniało w mediach. Wykreowaliśmy kilkanaście eksperckich wizerunków, mamy doskonałe, wieloletnie relacje z mediami i dziennikarzami oraz kilka fajnych zrealizowanych kreatywnych pomysłów.

Jakimi wartościami kierują się Państwo w prowadzeniu działalności?

Szczególnie istotne są dla nas profesjonalizm, współpraca, odpowiedzialność oraz rozwój i kreatywność. Staramy się tworzyć miejsce przyjazne pracownikom  i klientom pamiętając, że praca powinna nieść także wartości dodane dla współpracujących firm. Angażujemy się w projekty pomocowe z obszaru CSR. Od dwóch lat drużynowo startujemy w Business Run, co roku pomagamy, czy to indywidualnym osobom, czy organizacjom, jak np. zbiórka pieniędzy dla Hospicjum Cordis czy paczki mikołajowe dla dzieci.

A na czym polega Państwa projakościowy system pracy?

Jakość to ciągły rozwój. W coraz bardziej dynamicznie rozwijającym się świecie nieustannie poszukujemy nowych rozwiązań. Wątpliwości, jeżeli się pojawiają, rozstrzygamy na korzyść klientów i pracowników. Dbamy, aby to, co od nas wychodzi, było takiej jakości, jakiej oczekuje klient. Wspieramy i troszczymy się również o nasze zespoły, dbając o jak najlepszy work-life balance. Ponadto rozwijamy się i szkolimy nie tylko wewnętrznie, ale także współpracując z zewnętrzny trenerami.

Wspierają Państwo największą w Polsce inicjatywę promującą jakość - Certyfikat JAKOŚĆ ROKU®. Proszę opowiedzieć o tym doświadczeniu.

Certyfikat JAKOŚĆ ROKU® powstał 11 lat temu. Od samego początku inicjatywa wspiera i nagradza projakościowe podejście do biznesu, produktów, usług, innowacji, ekologii i nauki. Przeznaczona jest dla firm i instytucji działających na polskim rynku od co najmniej roku. Godło Certyfikatu JAKOŚĆ ROKU® można znaleźć na wielu produktach, np. Muszyniance czy Perluxie, w reklamach telewizyjnych, mediach społecznościowych i Internecie.
Organizatorem Certyfikatu jest Fundacja Qualitas, a firma Public PR pełni funkcję sekretariatu. Certyfikat jest realizowany pod honorowym patronatem European Organization for Quality z siedzibą w Brukseli. Warto podkreślić, że jest to jedyne wsparcie jakiego udziela EOQ  w Polsce!
Aby zdobyć Certyfikat, przedsiębiorstwo musi przejść przez czteroetapową weryfikację: audyt, prowadzony w jej siedzibie, samoocenę, zaświadczenia z ZUS i US o niezaleganiu oraz ostateczną ocenę prowadzoną przez Kapitułę. Członkami są osoby będące uznanymi autorytetami w świecie jakości, m.in. prof. dr hab. Maciej Urbaniak z Uniwersytetu Łódzkiego czy dr hab. Marek Roszak z Politechniki Śląskiej.
Nie każde przedsiębiorstwo, które się zgłasza, otrzymuje Certyfikat JAKOŚĆ ROKU®. Co roku kilkanaście odpada. Jednak wszyscy otrzymują pisemny feedback. Po zrealizowaniu zaleceń mogą ponownie ubiegać się o nominację.
Zależy nam na ciągłości i doskonaleniu w jakości. Dlatego stworzyliśmy 6-letnią ścieżkę dla uczestników Certyfikatu JAKOŚĆ ROKU®, która wiedzie aż do diamentowego wyróżnienia. Jak dotąd Certyfikat otrzymało ponad 1000 przedsiębiorstw.

 

Wydają Państwo magazyn QUALITY TODAY. Jakie informacje można tam znaleźć?

W magazynie prezentujemy firmy, uczelnie i organizacje przystępujące lub już będące w procesie certyfikacji. Piszemy o ich drodze do jakości, zgłaszanych produktach, usługach i innowacjach, a także o problemach, jakie napotykali i jakie rozwiązywali na swojej projakościowej ścieżce rozwoju. Opisujemy również nowości ze świata jakości np. niedawną rewizję normy ISO 9001:2015.

Przejdźmy teraz do pytań dotyczących rekrutacji w firmie. Jak często ona się u Państwa odbywa?

Dzisiejszy rynek pracy stał się rynkiem pracownika, zwłaszcza na Śląsku, gdzie bezrobocie jest jednym z najniższych w kraju. Zbieramy i gromadzimy CV potencjalnych kandydatów praktycznie cały czas. Liczymy na wyszukanie „perełek”, które wspólnie z nami przejdą ścieżkę kariery od młodszego specjalisty, aż do dyrektora.

Gdzie potencjalni pracownicy odnajdą aktualne oferty pracy?

Od lat współpracujemy z portalem pracuj.pl oraz studenckimi biurami karier. Aktualne oferty publikujemy także na naszym funpage na facebooku. Serdecznie zapraszam do śledzenia www.facebook.com/jakoscroku.

Jakie wymagania stawiają Państwo przed kandydatami?

Oczekujemy nastawienia na współpracę zarówno z klientem zewnętrznym, jak i wewnętrznym. Profesjonalizmu i odpowiedzialności za powierzane zadania oraz energiczności w działaniu. Mile widziane jest doświadczenie w kontaktach handlowych a także znajomość technik negocjacji i sprzedaży. Zwracamy uwagę na łatwość w nawiązywaniu i podtrzymywaniu pozytywnych relacji z klientami, a także na swobodę w prowadzeniu rozmów, w tym na wysokie kompetencje komunikacyjne, m.in. dobrą dykcję, ponadto oczekujemy umiejętności pracy zespołowej, determinacji w dążeniu do osiągania zaplanowanych celów, w tym efektywnego działania pod presją czasu oraz gotowości do podróży służbowych. Mile widziane jest wykształcenie wyższe w kierunku: polonistycznym, dziennikarskim lub marketingu i reklamy.

W jaki sposób motywujecie osoby do osiągania wyznaczonych celów?

Jesteśmy otwarci na rozwój, dlatego dzielimy się doświadczeniami i inspirujemy nawzajem w codziennej pracy. Uczestniczymy w warsztatach, konferencjach i seminariach tematycznych. Ponadto mamy rozbudowany, prowizyjny - obok stałej pensji - system wynagradzania, poczynając od celów indywidualnych, a kończąc na celach zespołowych w rozliczeniu miesięcznym oraz rocznym. Dodatkowo, najlepsi pracownicy otrzymują specjalną nagrodę roczną. Co więcej, bardzo dbamy o atmosferę w naszej pracy, dlatego przynajmniej raz na kwartał integrujemy się podczas wspólnych wyjść. Zdarza się nam także wyjeżdżać – ostatnio byliśmy w Pałacu Czarny Las.  Raz w roku, w ramach nagrody rocznej dla całego zespołu, wybieramy się za granicę. Byliśmy już w Pradze i Berlinie. Z jednej strony pozwala nam to poszerzać horyzonty kulturoznawcze, a drugiej miło spędzić ze sobą czas.

Myślę, że potencjalnych pracowników najbardziej interesuje, jakich form zatrudnienia mogą się spodziewać.

Poszukując pracowników, nastawiamy się na stałą współpracę w oparciu o umowę o pracę. Certyfikat JAKOŚĆ ROKU® z założenia jest projektem 6-letnim. Stawiamy w naszych działaniach na zadowolenie klienta, dlatego niska rotacja przy obsłudze konkretnych firm jest naszym ważnym atutem. Myślę, że możemy się pochwalić tym, że nasz zespół tworzą pracownicy m.in. z 6- czy 8-letnim stażem pracy.

Idealny pracownik według Pana to…?

Ambitny i dobrze zorganizowany, nastawiony na sukces i pracę w obrębie wyznaczonych celów, doświadczony w negocjacjach handlowych i budowaniu relacji z klientami oraz szukający wyzwań i możliwości rozwoju. Takich pracowników szukamy!

Czego możemy życzyć firmie na przyszłość?

Mamy doświadczenie  potwierdzone współpracą  z firmami z różnych branż w kraju i szerokie kompetencje w zarządzaniu jakością. Organizujemy wyjątkowy Europejski Kongres Jakości. Chcielibyśmy, aby idea Certyfikatu JAKOŚĆ ROKU®, również dzięki współpracy z EOQ, zaistniała na rynku paneuropejskim.