Carl Zeiss Shared Services

2.6 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o Carl Zeiss Shared Services

przerazona

Serio w firmie jest az tak zle???

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
zeissowa

Jestem w stanie po imieniu nazwac osoby, ktore tak tutaj narzekaja na wszystko. Bo ich podejscie widac tez w pracy. Bo tak sie sklada, ze sa to osoby, ktore wiecej czasu spedzaja na fejsie i na kawie niz ksiegujac faktury, wiec nic dziwnego, ze im sie nie podoba, jak ktos od nich czegos wymaga. Poza tym skoro Zeiss taki fatalny, to czemu tam jeszcze jestescie? Niech zgadne, pewnie to zmowa tych strasznych team leaderow i managerow z rekruterami.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
AddZeissowa
@zeissowa

Zanim się skomentuje, należy najpierw spojrzeć na czas dodawania postów. Prawie wszystkie pisano w godzinach późnych popołudniowych i wieczornych. A co do kawy w kuchni i ślęczenia na facebooku to są w tej firmie jednostki (na palcach jednej ręki uliczyć), które sumiennie przepracowują regulaminowy czas pracy. Reszta jak nie plotkuje w kuchni to na komunikatorze Lynk albo przy biurkach koleżanek na open space. Tak Zeiss jest fatalny... Nie martwcie się znajdziemy solidne oferty i odejdziemy jak nasze poprzedniczki :)

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
iop
@zeissowa

Tak? Coś podobnego. Ja myślałam, że wszyscy rozjuszeni już odeszli z tej firmy. Czyżby nowe osoby też były rozsierdzone? Nieprawdopodobne...

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
słoik
@AddZeissowa

obyście nie żałowały - jak poprzedniczki.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
ktoś2

Jako obecny pracownik Zeissa również uważam, że powyższe opinie są bardzo przesadzone. Oczywiście są rzeczy, do których można się przyczepić (jak w każdej firmie) ale zawsze znajdą się osoby, którym coś będzie przeszkadzało. Atmosfera jest fajna, a ludzie bardzo pomocni i sympatyczni. Pod tym względem Zeissowi nic zarzucić nie można.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
ktostam

Jestem pracownikiem Zeissa i nie mogę wytrzymac jak czytam te wpisy... zwyczajnie nie mogę zgodzić sie z tymi opiniami. Sorry ludzie ale przesadzacie i to sporo.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
brak
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Oferują stawkę poniżej podanych widełek, rekrutację prowadzą osoby świeżo po studiach, brakuje im profesjonalizmu a cechuje młodzieńcze cwaniakowanie. Rozmowa kwalifikacyjna już z managerkami.

Pytania

Padło pytanie, czy pracuję też dla pieniędzy poza chęcią rozwijania się i odpowiedź pozytywna nie spodobała się managerkom. Dziwne.

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Dostałem pracę
żabcia

Oj tak, tak. Prawda. Kierownictwo nie miało pojęcia, co się dzieje u księgowych - powinno się wstydzić tego, co się w Zeissie stało. Kierownictwo miało swoich zaufanych "informatorów", przez co ich obraz pracy zwykłych zatrudnionych był strasznie skrzywiony.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
anonim

(usunięte przez administratora)

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
addmonik

O jakim procesie oceny myślisz? Proces oceny to słowo jest nie znane w tej firmie, doceniają wazelinę i cwaniactwo. Jeśli jesteś wyszczekana, sprytna i lubisz lizać tyłek to to miejsce jest idealne. Złóż cv, dostaniesz się bo mają wiecznie braki w zespołach...

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
ciekawa

Ok, a jeśli ktoś jest masochistą i jednak zdecyduje się na pracę w tej firmie, to na jakie pytania na rozmowie kwalifikacyjnej może liczyć? Jest jakoś weryfikowana wiedza z zakresu księgowości/ znajomości języków/ SAP-a?

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
poddany

Zarządzanie w firmie fatalne. Osoba na stanowisku managera największego niemieckiego działu nie władająca biegle nawet językiem angielskim, (błędy na forum wołają o pomstę do nieba) a niemieckiego nie znająca w ogóle, team leader współpracujący z jednostką lokalną na zasadzie przepraszania za pracowników, a wiecznego naciskania na nich samych "róbcie szybciej, więcej, dalej dalej". Szary pracownik nie ma żadnej możliwości wpłynięcia na relacje z klientem, bo nawet do niego nie może zadzwonić, a zrobić może to menedżer, który klienta nie zrozumie :) Atmosfera w firmie bardzo nieprzyjazna (mimo wielkich deklaracji "rodzinnej firmy"), obie kuchnie wyposażone w sprzęt z IKEA stopniowo ulegają rozpadowi, wszystko się tam psuje, odpada, zapycha. Wysokość premii niższa niż dla pracowników call center. Ta firma to tragikomedia z fatalną obsadą. Nikomu nie polecam. Układy, układziki, jeśli nie kraczesz tak jak wrony, to musisz uciekać z tego gniazda.

Papuga
@poddany

Piękne podsumowanie Poddany (2014-11-30 15:27:09): "Ta firma to tragikomedia z fatalną obsadą"

coco

Czy jest druga firma w Poznaniu i Wielkopolsce, z której tak dużo osób uciekło w tak krótkim czasie?

PFZELEŃ

Kawa jest smaczna tylko z ekspresu na niemieckim space'ie, z ekspresu drugiej kuchni lepiej nie korzystać. Co do ludzi to przemilcze, sprawdźcie sami się przekonacie. Wejdziecie drzwiami będziecie uciekać oknem oby dalej od CZ SSC! Powodzenia dla tych bohaterów, którzy podejmą tu centrum prace

PFZEISSP-ń

W Zeissie mają smaczną kawę z ekspresu. I tu koniec dobrych wieści. Jak zaczynasz się angażować w naprawdę wymagające zagadnienia (np. stosy przesyłanych maili i poczty przychodzącej, których ilości nikt nie liczy!) i przestajesz klepać faktury( a to się liczy!), to nie wyrabiasz normy i jesteś nieefektywny. Brak solidnego wsparcia przełożonych, podczas gdy lokalni wchodzą Ci na głowę i mieszają z błotem. Szacunek wobec pracownika istnieje, jest niestety na ujemnym poziomie. W efekcie jesteś traktowany jak robak, który ma udawać, że wszystko jest w porządku, szczerzyć zęby do przełożonych i nie zgłaszać potrzeby wsparcia. W sumie co tu zgłaszać, skoro i tak ostatecznie "to ma być zrobione", a Ty zostajesz z problemem sam, bo TL lub manager boi się chwycić za słuchawkę i wyegzekwować od lokalnych szacunek wobec osób pracujących w centrum w Poznaniu. Od asystentów/nowych pracowników wymaga się nierzadko takiego zasobu wiedzy jak od seniorów. Odchodzący pracownik jest traktowany jak trędowaty.

były pracownik

Idąc do Zeissa miałam nadzieję na fajną pracę z fajnymi ludźmi, bo w końcu firma międzynarodowa z reputacją. Ale co z tego,skoro jest to w firma znajdująca się w Polsce... Jak w większości polskich firm, układy i wyzysk. Pracuje się 8h15min ale co z tego skoro leader "poprosi" o zostanie dłuzej i nie masz wyjścia, musisz zostać, nic innego ich nie interesuje, ty zapieprzasz a kadra zarządzająca robi sobie urlopy. Kompletny brak kompetencji w zarządzaniu firmą i ludźmi. Jesli będzie tak dalej, to centrum finansowe skazane jest na porażkę. Nie polecam nikomu.

amon@

chyba żartujesz? kasę za nadgodziny dostają wybrani, podsuwają ci papier co kwartał i nadgodziny przechodzą na kolejny okres...a co do leaderów to podoba im się jak tyrasz jak wół i siedzisz od rano do nocy. W nagrodę strzelą w plecy i powiedzą dobra robota! ochyda

vegetbis

Zgadzam się z Veget, płace mierne, żadnej wartości człowiek nie miał. Porównanie można mieć dopiero gdy się odejdzie z tak toksycznej i zkałamanej firmy.

veget

W Zeisie dobrze płacą? Chyba myślisz o Zeisie w Niemczech, bo tam na pewno dobrze płacą. W CZ SSC oszczędzają na wszystkim, również na ludziach którzy są coś warci. Zmieniłam prace z zeisa na inny ssc, i teraz mogę powiedzieć, ze jestem zadowolona.

blabla

Ja pracuje w Zeissie od paru miesiecy i owszem na poczatku bylo ciezko, bo jest zawsze duzo pracy a wiec i malo czasu na szkolenie nowych pracownikow, od ktorych potem wymaga sie duzo. Jednakze nigdy nie zdarzylo mi sie, zeby mi ktos nie chcial pomoc, nawet ci lokalsi nie sa tacy straszni, jezeli ma sie do nich dobre podejscie. Moze i widac troche ukladziki, ale nie ma sie co oszukiwac, w kazdej korporacji tak jest. W Zeissie przynajmniej dobrze placa (jezeli ktos sie umie targowac). Ja sie u nich wiele nauczylam, nie mam wielce roszczeniowej postawy, wiec nie biegam do HR z najmniejsza blahostka i mimo ze dostaje oferty z innych biur, to mnie one nie intersuja bo tu mi dobrze.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
qwert

Co się stało w Zeissie?... Ktoś mi wytłumaczy?... Bo ja nie do końca rozumiem... Miało się wrażenie na początku, że Zeiss ściągnął do siebie super sympatycznych i ciekawych ludzi... Mieli oni często bogate doświadczenie księgowe... Co się stało później?... Widzieliśmy to na własne oczy... Do dziś nie mogę zrozumieć... Mnie też już tam nie ma...

qwerty

hahaha, w zeisie mozna sie czegos nauczyc, dobre! Zeiss employee, z Twojej opini moge wnioskować, ze jestes jedna z osob z tzw.kadry zarządzającej. Skoro firma jest taka super, to powiedz mi czemu aż tyle osób odeszło? Wydaje mi się ze coś jest jednak nie halo! I ta cudowna współpraca z lokalnymi, ach tak, zawsze gotowi do pomocy.... A po drugie minęło już prawie dwa lata od start up i czy procesy są bardziej jasne? NIE!!! A to dlatego, ze wszystkie migracje,a szczególnie spółek niemieckich były przygotowywane na predce. Dlatego procesy są marnie przeniesione i tak naprawdę nikt ich do końca nie zna i nie wie do kogo ma się zwrócić o pomoc. Ten smród będzie się jeszcze długo ciągnął.

nuit

W Zeissie nic nowego nie można się nauczyć. Dokładnie takie samo centrum księgowe jak każde inne. Żadnej różnicy księgowej. Zazwyczaj osoby z doświadczeniem stwierdzały, że nic ich tutaj nie jest w stanie zaskoczyć. Butterfly jeśli pracowała w innych centrach finansowych to chyba na skaningu. Jeśli dostała stanowisko księgowe w Zeissie to mogła się zapewne czegoś nauczyć (oczywiście zakładając, że komukolwiek chciało się jej coś przekazać). Różnica jest taka, że w innych centrach księgowych ludzie pracują zdecydowanie dłużej. Tutaj po roku większość osób uciekła. Zostało chyba tylko kilka osób z pierwszego składu. Co miesiąc/dwa miesiące przychodziły grupy nowych pracowników. Często się słyszało "mam nadzieję, że zostaniecie dłużej niż wasi poprzednicy". Taka prawda.

Butterfly

Witam, ja również nie zgadzam się z negatywnymi opiniami na temat firmy. Do każdej organizacji ( a pracowałam już w kilku tego typu) można się do czegoś przyczepić, nigdzie nie jest idealnie. To oczywiste. Zależy kto czego szuka. Tutaj mozna przynajmniej dużo się nauczyć a nie bezmyślnie wykonywać cząsteczkę procesu nie zastanawiając się nawet o co chodzi w jego całosci. Jak nie chcecie się za bardzo przemęczać to rzeczywiście nie jest to miejsce dla was. Ale jak chcecie się naprawdę czegoś nauczyć to na pewno jest to odpowiednie miejsce. Poza tym świetni ludzie i fajna atmosfera.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna
ZeissEmployee

Witam, Zupełnie nie zgadzam się z negatywnymi opiniami na temat firmy - każdy kto startował do firmy na samym początku był informowany, że jest to start-up, a co się z tym wiąże to to, że trzeba firmę zbudować, przenieść procesy - dla mnie było to super ciekawe doświadczenie i nie spodziewałam się, że dostanę wszystko na tacy (multisporty itp -skoro jeszcze zespołu HR nawet nie było). Jeśli ktoś lubi wejść do firmy jak trybik do maszyny to rzeczywiście lepiej jeśli wybrał którąś z firm długo istniejących na rynku. Dla mnie fakt, że mogłam być w firmie od początku, przejmować procesy i kształtować to jak będą wyglądać w przyszłości, formować dokumentacje, mieć wpływ na firmę miał ogromne znaczenie. I jak to zwykle przy takich początkach bywa wiedziałam, że pracy będzie więcej, bo dopiero po procesie stabilizacji praca staje się bardziej regularna. Polecam Zeissa wszystkim osobom, które chcą się rozwijać w księgowości - na pewno zakres świadczonych usług jest dużo szerszy niż w innych tego typu centrach, są możliwości awansów, udziału w projektach czy zmian między działami.

Ta opinia jest:

pozytywnaneutralnanegatywna

Zostaw merytoryczną opinię o Carl Zeiss Shared Services - Poznań

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w Carl Zeiss Shared Services?

    Zobacz opinie na temat firmy Carl Zeiss Shared Services tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 11.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w Carl Zeiss Shared Services?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 5, z czego 2 to opinie pozytywne, 3 to opinie negatywne, a 0 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy Carl Zeiss Shared Services?

    Kandydaci do pracy w Carl Zeiss Shared Services napisali 4 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

Carl Zeiss Shared Services
Przejdź do nowych opinii