Opinie o Lingaro
Witam. Jestem programistą z 6 letnim doświadczeniem na rynku. Poprzednio pracowałem w jednej firmie przez kilka lat, z Lingaro jestem od około roku. Muszę przyznać, że w porównaniu z moim poprzednim pracodawcą (którego notabene lubiłem, pracując tam przez kilka lat) Lingaro wypada znacznie lepiej. Kultura pracy jest dość korporacyjna (struktura pracownicza, zarządzanie projektami), ale za to bardzo, ale to bardzo przyjazna i idąca na rękę pracownikowi (uelastycznienie godzin pracy, możliwość pracy zdalnej). W firmię cenię sobie również wysoki poziom profesjonalizmu oraz przyjazność managementu, który podchodzi do załogi jak do rodziny. Z większością z nich można normalnie porozmawiać na korytarzu lub w jednej z biurowych kuchni. W obecnej sytuacji kryzysowej nakazali wszystkim obowiązkową pracę z domu. Dokładają też starań, żeby nie doszło do zwolnień ani redukcji pensji - czego nie można powiedzieć o wielu firmach w obecnej sytuacji. Za to mam do nich ogromny szacunek. W Lingaro jest sporo projektów z różnego zakresu. Są chętni, by zatrudniać zarówno ogarniętych juniorów, jak i doświadczonych seniorów - zakres wieku pracowników (na oko) to 20 do 50+. Pracownicy na stanowiskach zarówno technicznych, jak i nietechnicznych są różnych narodowości i płci, zarówno na stanowiskach zwykłych pracowników, jak i managerów. Firma dba również o integrację i zadowolenie pracowników, które często sprawdza spotkaniami z bezpośrednimi menedżerami oraz anonimowymi ankietami. Ogólnie zdecydowanie polecam Lingaro. Myślę, że nikomu nie dzieje się tam krzywda, niezależnie czy chce spokojnie klepać robotę na jednym stanowisku i mieć stabilność zatrudnienia, czy ma ambicje i marzą mu się różne projekty i możliwości awansu.
To moja pierwsza praca i zaraz minie mi 5 lat. Nie mam porównania, ale pracuje mi się tutaj świetnie. Dużo się uczę, mam dużo wsparcia i mogę się wykazać. Ludzie w Lingaro są bardzo pomocni i przyjaźni, przynajmniej zdecydowana większość ;)
Czy ze względu na ilość pracy przy projektach Lingaro dba o rozwój zawodowy pracowników? Wiele firm organizuje szkolenia wewnętrzne lub kursy podnoszące kwalifikacje i interesuje mnie, jak ta kwestia prezentuje się w tym miejscu. Zatem zachęcam Ciebie do rozwinięcia wypowiedzi i pomocy innym użytkownikom forum.
Uczestniczyłem w rozmowie, były dwa etapy. Pierwszy telefoniczny i drugi wideo. Etap II trwał 1,5h. Informacja zwrotna miała być w ciągu 2 tygodniu…. To było przeszło miesiąc temu. Zero informacji zwrotnej! Zadzwoniłem do HR (pamiętam imię ale nie podam) z którą był I i II etap i usłyszałem, że już nie pracuje w Lingaro…, ale ktoś się skontaktuje i poinformuje. Do dziś brak informacji, nawet już na nią nie liczę. Cóż specjalnie sobie zarezerwowałem wolne w obecnej pracy, na wideo. Zerowy feedback, pokazuje, że lepiej dać sobie spokój, jeżeli takie podejście jest do kandydata, to jakie jest musi być do pracownika.
Nie polecam. Masowo zatrudniają ludzi mimo, że nie mają projektów dla nich więc w najlepszym przypadku trafia się do rozgrzebanego od ponad roku projektu żeby wprowadzać małe poprawki a w najgorszym robi rzeczy niezgodne z rolą/czeka na projekt tygodniami. Zgadzam się w pełni z jedną z opinii że człowiek się tylko uwstecznia w rozwoju.
Jaki jest styl zarządzania w Lingaro?
jak jest z podwyżkami? czy jest szansa ? jakie stawki na początek ?
Bardzo dobra atmosfera w zespole, ale zarobki są znacznie poniżej tego co płacą w innych firmach, ciężko o podwyżki, czasem każą pracować w weekendy. Generalnie nie polecam
Czyli mniej niż u konkurencji. Napiszesz ile? Kilka setek mniej? Za prace w weekendy jest wyższa stawka?
To spora różnica. Wychodzi na to, że nie zarobi sie więcej niż najniższa krajowa. Podasz konkretną kwotę?
Witam. Jestem programistą z 6 letnim doświadczeniem na rynku. Poprzednio pracowałem w jednej firmie przez kilka lat, z Lingaro jestem od około roku. Muszę przyznać, że w porównaniu z moim poprzednim pracodawcą (którego notabene lubiłem, pracując tam przez kilka lat) Lingaro wypada znacznie lepiej. Kultura pracy jest dość korporacyjna (struktura pracownicza, zarządzanie projektami), ale za to bardzo, ale to bardzo przyjazna i idąca na rękę pracownikowi (uelastycznienie godzin pracy, możliwość pracy zdalnej). W firmię cenię sobie również wysoki poziom profesjonalizmu oraz przyjazność managementu, który podchodzi do załogi jak do rodziny. Z większością z nich można normalnie porozmawiać na korytarzu lub w jednej z biurowych kuchni. W obecnej sytuacji kryzysowej nakazali wszystkim obowiązkową pracę z domu. Dokładają też starań, żeby nie doszło do zwolnień ani redukcji pensji - czego nie można powiedzieć o wielu firmach w obecnej sytuacji. Za to mam do nich ogromny szacunek. W Lingaro jest sporo projektów z różnego zakresu. Są chętni, by zatrudniać zarówno ogarniętych juniorów, jak i doświadczonych seniorów - zakres wieku pracowników (na oko) to 20 do 50+. Pracownicy na stanowiskach zarówno technicznych, jak i nietechnicznych są różnych narodowości i płci, zarówno na stanowiskach zwykłych pracowników, jak i managerów. Firma dba również o integrację i zadowolenie pracowników, które często sprawdza spotkaniami z bezpośrednimi menedżerami oraz anonimowymi ankietami. Ogólnie zdecydowanie polecam Lingaro. Myślę, że nikomu nie dzieje się tam krzywda, niezależnie czy chce spokojnie klepać robotę na jednym stanowisku i mieć stabilność zatrudnienia, czy ma ambicje i marzą mu się różne projekty i możliwości awansu.
Czy rozmowa kwalifikacyjna do Lingaro odbywa się w siedzibie firmy?
Otrzymałem test na 2h 10m, a pod czas rozmowy wstępnej był omówiony test na 1h. Później dostałem feedback od HRSpecialistz że nie będą kontynuować procesu. Nie udało się zidentyfikować nazwy firmy przy pomocy treści lub tematu lub adresu maila. Musiałem szukać na LinkedIn Pani HRSpecialist żeby dowiedzieć się odkąd dostałem feedback.
A mi szybko odpowiedzieli, szybko mnie zatrudnili i mi się póki co podoba... :)
Nie polecam. Zostałem polecony do firmy przez aktualnego pracownika na konkretne projekty z technologiami które mnie interesują na pozycje Seniora. Na pierwszej rozmowie z rekruterem zapytali ile bym chciał zarabiać. W końcu zostałem zaproszony na rozmowe techniczną na inny projekt z technologiami w których wcześniej nie pracowałem na pozycje (UWAGA!) Juniora! Po kilku dniach odpowiedż że nie mogą mi tyle zapłacić. Stracony czas...
Pewnie pensje na stanowisku seniora i juniora się różnią. Więc jak wzięli cię na juniora to wiadomo, że zapłacą mniej. może warto było zostać i za jakiś czas przeskoczyć na lepsze stanowisko? Napisze ile ci zaproponowali kasy?
W Lingaro pracowałem parę lat w sekcji data science. Jeżeli chodzi o: * Stawki - na niższym poziomie niż rynkowym. Konkurencyjne pensje spotykane były (z moich rozmów) raczej głównie wśród kluczowych pracowników, na barki których spadał cały obowiązek podejmowania wysokopoziomowych decyzji. Niestety reszta była traktowana raczej jako zbywalna siła robocza (zjawisko zachodzące w wielu software housach i firmach typu Comarch). Ironiczny pozostaje jednakże fakt że Ci sami pracownicy są często sprzedawani klientom jako "eksperci" w danej technologii i potem z tego powodu muszą wyrabiać nadgodziny w stresie żeby uciągnąć do końca projekt (w końcu to nie management musi koniec końców zaimplementować rozwiązanie). * Projekty - kompletna ruletka. Z racji natury firmy biorą wszystko co popadnie, często niezależnie od tego czy maja w tym kompetencje czy nie. Przy niektórych projektach pracowało mi się super. Przy niektórych projektach można wiele się nauczyć i mieć poczucie stworzenia dobrego produktu a przy niektórych zrobi się byle (usunięte przez administratora)tylko po to żeby odbębnić warunki projektu i zgarnąć od klienta hajs. Natura software house'u I guess. * Atmosfera - na to nie narzekam. Wszystkich ludzi lubiłem i nie miałem problemu z dogadaniem się. Jedynym minusem mogły być sytuacje "polityczne" w managemencie oraz korpo kultura z pustymi przemówieniami i poklepywaniem się po plecach. * Perspektywa rozwoju - tu też kompletna ruletka. Sekcji jest wiele, tak samo projektów. Znam osoby, które siedziały w Lingaro na supporcie starego systemu i nie miały prawie w ogóle możliwości rozwoju. Znam też takie, które miały greenfieldowe projekty i mogły wybrać sobie dowolną technologię. Ogólnie nie polecałbym wybrania firmy z tego powodu, chyba że ktoś dopiero zaczyna swoją przygodę z informatyką i chcę zdobyć jakiekolwiek doświadczenie. Jak nie to zdecydowanie istnieje wiele lepszych opcji. * Pozostałe warunki - tutaj ok. Nowe biuro, sporo udogodnień, praca zdalna przed pandemią 2 razy w tygodniu albo jak kto się dogada. * Management - Iks de. Niestety nie miałem przyjemności pracy z żadnym dobrym managerem, jednakże jestem pewien że takowi istnieją w innych miejscach firmy. Rzeczy które miałem przyjemność robić jako osoba techniczna a które powinny być zadaniem product ownera/managera projektu: event storming, rozpisywanie wysokopoziomowych tasków, estymacja czasu, zaradzanie blokerom, interakcja z klientem i omawianie celu projektu. Raczej nie poczułem nigdy że obecność managera w projekcia odciąża mnie na tyle żebym mógł się zająć sprawami za które rzeczywiście mi płacono. Podsumowanie: nie polecam chyba że ktoś: 1.dopiero zaczyna 2.jest rzeczywistym ekspertem w danej dziedzinie i wie że może sobie stworzyć tam ciepłą posadkę robiąc stosunkowo niedużo 3.ma siłę na korporacyjne szacher-machery w celu wybicia się do góry nie wiedzą i doświadczeniem tylko kontaktami. Osobom po informatyce na dobrych uczelniach odradzam niezależnie od czegokolwiek. Przysiądź lepiej do algorytmiki i pójdź do Googla czy coś xd
Po technicznej części rozmowy rekrutacyjnej, nie otrzymałem żadnego feedbacku, mimo że zapewniano mnie o szybkiej odpowiedzi, a nawet miałem otrzymać ankietę dot. rekrutacji. Minął już miesiąc, kompletny brak kontaktu.
(usunięte przez administratora)
Czy ze względu na ilość pracy przy projektach Lingaro dba o rozwój zawodowy pracowników? Wiele firm organizuje szkolenia wewnętrzne lub kursy podnoszące kwalifikacje i interesuje mnie, jak ta kwestia prezentuje się w tym miejscu. Zatem zachęcam Ciebie do rozwinięcia wypowiedzi i pomocy innym użytkownikom forum.
Wszystko zależy od sekcji, w tej której ja byłem mieliśmy bardzo często szkolenia wewnętrzne. Na na prawdę świetnym poziomie - trzeba przyznać, że osoba prowadząca szkolenia była na prawdę mega kompetentna. Szkolenia oczywiście dosyć masowe - po kilkanaście osób, jednak da się nauczyć jeśli się chce. Jeśli chodzi o szkolenia zewnętrzne to nie przypominam sobie niemal żadnych poza voucherem na kurs AWS na udemy (28$) przygotowujący do certyfikatu. Tak - podejście do certyfikatu również opłacone. To było gdy największy klient stwierdził, że idzie w chmurę AWS i nagle pół firmy miało robić certyfikaty (potem klient zmienił zdanie z AWS na Azure, ale to inna historia). Jeśli chodzi o samo certyfikowanie natomiast, to jak najbardziej da się dogadać z managerem by dostać voucher na egzamin z różnych technologii.
Tak, firma ma od groma szkoleń wewnętrznych, wysyła na konferencje i szkolenia. Umożliwia (poprzez opłacanie) również pracownikom zdobywanie certyfikatów branżowych
Fajnie, ze firma tak dba o pracowników i to że mogą podnosić kwalifikacje zawodowe. Napisałbyś jak umowa jest proponowana od pierwszych dni? Długo trzeba być na okresie próbnym?
To znaczy, że cię przyjęli i już pracujesz w firmie, bo nie napisałeś jaka była informacja. Jak pozytywna to daj znać jakie warunki pracy ci zaproponowali:)
(usunięte przez administratora)
U mnie luz, w tydzień byłem zatrudniony po pierwszym kontakcie rekrutera. Zależy pewnie, na jakiego rekrutera się trafi.
A opiszesz jak przebiegała Twoja rekrutacja od początku do końca w Lingaro? Czy dostawałeś jakieś zadania do wykonania czy była to tylko rozmowa o pracę? O co Cię pytano? Po jakim czasie firma się z Tobą skontaktowała od wysłania do nich swojego CV?
Rekruter napisał na Li, podesłałem CV, pogadałem chwilę przez telefon, ustawiliśmy w parę dni rozmowę - była część HRowa, część z przełożonym, część techniczna z bardziej doświadczonym devem (pytania czy czaję bazę) i oferta była jakoś zaraz po rozmowie. Też się do mnie mocno dostosowano, bo nie byłem zbyt elastyczny jeśli chodzi o termin zmiany pracy. Nie chce mi się przypominać dokłądnie pytań - trochę o kwestiach Power BI Premium, jakieś nowinki w PBI, jakieś praktyczne rozwiązania pewnych problemów (m.in. edytor zaawansowany, przyciski, bookmarki). Bardziej dialog niż kolokwium ustne.
Zaraz, zaraz, oni sami się do Ciebie odezwali? Myślałam, że to klasyczny przypadek, gdzie to Ty zabiegasz o pracę, a nie że firma kusi Cię na przejście do niej :D To sporo zmienia.
Czy w Lingaro odbywają się wewnętrzne rekrutacje?
Nie polecam pracy w tej firmie, bardzo korporacyjnie, niemila atmosfera, zarobki - nic szczegolnego. pracowalem w Lingaro 8 miesiecy i to o 8 miesiecy za dlugo, kompletnie nie mieli dla mnie projektu, wrzucali mnie gdzie popadnie, zatrzymalem sie w rozwoju jesli chodzi o skill developerski. moj blad - moglem odejsc po okresie probnym, ale mydlili mi oczy, ze bedzie lepiej. coz - nauczka na przyszlosc.
Jak myślisz, co musiałoby się zmienić, aby w Lingaro pracowało się lepiej? I jak oceniasz poziom zarobków w tej firmie? Czy pensje były zadowalające? :) Można było też liczyć na jakieś premie i dodatki?
ja przez 8 miesięcy pracy dostałem bon o wartości (usunięte przez administratora)PLN do wykorzystania w pewnej drogerii. bardzo miły gest, ale poza tym nie przypominam sobie innego prezentu od firmy. co by należało zmienić? przede wszystkim podejście do pracownika. kompletnie nie wyobrażam sobie pracować na dłuższą metę w firmie, (usunięte przez administratora) radzę szukać szczęścia gdzie indziej. nie poleciłbym pracy w tej firmie nikomu,(usunięte przez administratora)
usuwacie wpisy... niech to świadczy o tym co znaczy merytoryczna opinia
Czy uczestnicy wrześniowego bootcampu są już wyłonieni? Jakieś opinie na temat wcześniejszych edycji?
Czy uczestnicy wrześniowego bootcampu są już wyłonieni? Jakieś opinie na temat wcześniejszych edycji?
Czy wrześniowy bootcamp jest już obstawiony? Jakieś wrażenia z wcześniejszych edycji?
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Lingaro?
Zobacz opinie na temat firmy Lingaro tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 23.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Lingaro?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 7, z czego 2 to opinie pozytywne, 5 to opinie negatywne, a 0 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy Lingaro?
Kandydaci do pracy w Lingaro napisali 2 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.