Szanowni Panowie maktywiści! !!! . Czytam i nie wierzę że ciągle narzekacie. Pracowałem w tej firmie i znam place, pracę i warunki. Odszedłem do innego pracodawcy i wiecie co? . Obecnie na moje konto wpływają pensje pieciocyfrowe. Nie balem się zmian, badań i egzaminów zatrudniając u nowego pracodawcy. Teraz czytając wasze zale uswiadamiam sobie że warto było. Nie miejcie do nikogo pretensji bo tak jest wam wygodniej.Podpowiem wam ze 3 lata u jednego pracodawcy bez podwyżek powinno wam uświadomić ze najwyższy czas zmienić pracodawcę. Teraz maszynista to deficyt i zawsze to wy negocjujecie warunki pracy i płacy. Nie bójcie się zmian bo naprawdę warto. Pozdrawiam Maszynistów i odwagi bo zmiany są potrzebne w życiu.
Dobrze napisane. Ludzie ciągle narzekają, ale nawet nie próbują żadnych zmian. Zasiedzieli się i najwyraźniej liczą, że coś się zmieni na lepsze. Niestety jest to złudne. CS Co chwilę coś obcina, tłumacząc się złą sytuacją finansową, coś obiecuje że będzie, byle tylko ludzie nie odeszli. A kolejni pracownicy dają się nabrać i siedzą z nadzieją na lepsze, a w międzyczasie narzekają. I to się raczej nie zmieni. I to dotyczy się zarówno maszynistów jak i innych stanowisk (ustawiacze, rewidenci, dyżurni) A co do hasła: "Firma ma złą sytuację finansową, więc musimy ciąć wydatki..." To hasło jest stare jak świat (w innych firmach też), pierwsze co człowiek się dowiaduje na rozmowie o pracę, że firma jest w złej sytuacji finansowej i nie mogą dać wysokich zarobków. I tak przez wszystkie lata. I na to ludzie też się nabierają i kolejni nabierać będą. Żenada
PKP Cargo prowadzi obecnie rekrutację na kilka stanowisk. Dla osób zainteresowanych dodaję link: https://www.pkpcargo.com/pl/kim-jestesmy/kariera Czy ktoś z Was brał już w niej udział? Czy otrzymaliście zaproszenie na rozmowę o pracę?
Biorą każdego kto przejdzie badania i szkolą od podstaw na określone stanowiska, niestety nie idzie to w parze w kasą. Rewident po około 1.5 rocznych szkoleniu po tych śmiesznych podwyżkach dostanie jakies 2400 na rękę bez nadgodzin. Manewrowy ma jakieś 2100, tylko że szkolenie krótsze.
Tak jak kolega opisał. Po ukończeniu szkoły kolejowej 6 miesięcy szkolenie, w tym kurs we Wrocławiu, kasa 1800 przez okres szkolenia. Panowie poniżej wszystko już opisali.
Ta informacja o prowadzeniu naboru jest od bardzo długiego czasu. Jeden kolega z doświadczeniem składał na ustawiacza- zaproponowali mu miejsce pracy ok 90 km od domu. Drugi kolega, również z doświadczeniem, złożył drogą oficjalną i przez znajomego w związkach zawodowych. Dostał się, ale tylko przez związki. Wielu z nas się zastanawia, po co ta informacja o naborze, bo dla nas jest to fikcja. Żeby firma poszukiwała ludzi z doświadczeniem i nawet nie zapraszała na rozmowy, to daje do myślenia. Celowo nie podaję w których zakładach ta sytuacja miała miejsce.
Witam i ostrzegam mlodych ktorzy chca podjac prace w tym cargoskim wyzysku ! szkoda czasu 3 lata poniewierki , stresu , egzaminow i lekarzy . Niewarto za pensje ktora dostaniesz bedac juz dwu trakcyjnym Panem maszynista.! Niech tego pana sobie wsadza ! Ten dyrektorek to mysli ze beda mlodzi (usunięte przez administratora) za te grosze ktore daje! niech sam robi za 3200 netto po nocach i (usunięte przez administratora) godzinach.
Przestań z tym ,, Panem Maszynistą " na pana to trzeba mieć wygląd i pieniądze. Wystarczy napisać gnojowozem i wiadomo o co chodzi.
@kolejarz, mobbing oznacza działania lub zachowania skierowane przeciwko pracownikowi, polegające na długotrwałym nękaniu lub zastraszaniu pracownika, które ma na celu poniżenie lub jego ośmieszenie, izolowanie go lub wyeliminowanie z zespołu współpracowników. Czy takie sytuacje mają miejsce w PKP Cargo? Mobbing to poważny zarzut, a ważne jest to, by informacje zawarte na wątku były zgodne z prawdą z racji tego, że jest to forum publiczne.
Wszystko co napisałem jest zgodne z prawdą i rzeczywistością jaką przeszedłem na własnej skórze.
Deklaracja S
Ile odpalę
-
Poziom rozmowy:
- Rezultat: Dostałem pracę
A jak wygląda sytuacja odnośnie kursu na rewidenta? Jakie pieniądze na kursie i jakie po? Czy warto się pchać?
Rok pracy na warsztacie za 1900 zł na rękę a później pół roczne szkolenie, po.egzaminie dostaniesz jakieś 2300-2400.na rękę
Dziekuję za odpowiedz.To 2300-2400 to już ze wszystkimi dodatkami typu za noce w turnusie,węgiel,stażowe,uciążliwe? Czyli nie opłacalne pchanie się w to, gdzie w normalnej firmie 3000 bez problemu da sie zarobic bez żadnej odpowiedzialności i pracy światek piątek....
Z czasem pracy na warsztacie to zależy od kierunku szkoły jaką się ukończyło. Wg rozporządzenia są dwa warianty, skrócony do 6 miesięcy i dłuższy rok. Do tego dochodzi około 2 miesiące kursu teoretycznego i potem zajęcia pod nadzorem. Ale mimo wszystko, za pieniądze, które później będzie się zarabiać to nie warto. Do tego trzeba odpracować lojalkę. Nie warto w to pchać.
Bardzo dziękuje za te wszystkie odpowiedzi, utwierdziliście mnie w przekonaniu, że nie warto przyjmować tej oferty i fatygować się nawet na rozmowę, mimo ukończenia szkoły kolejowej, wolę zostać w dotychczasowym zawodzie i spać spokojnie wiedząc że na konto co miesiąc wpływa ponad 3 tys , ma się własne życie, przespane noce i zero stresu. Pozdrawiam
PKP Cargo S.A. Zachodni Zakład Spółki w Poznaniu stawia na mobbing i dyskryminację w pracy. Zatrudnienie przewidziane 80% dla większości kolejarzy ze Zbąszynka, a reszta 20% uzupełniają kolejarze z całej wielkopolski. Eliminuje się ludzi mądrych i inteligentnych poprzez mobbing i dyskryminację. Miejsca pracy zarezerwowane dla członków rodzin i znajomych spoza Poznania. Niewykwalifikowana kadra zarządzająca bojąca się szeregowych pracowników z doświadczeniem.
Ale bzdury, jeżeli przejdziesz badania lekarskie to przyjmują każdego więc nie gadaj tutaj o znajomościach. Sam jestem młodym pracownikiem i ani razu nie spotkałem się z mobbingiem a pracę dostałem bez znajomości. Fakt że zarobki są takie sobie ale firma nie wymaga od pracowników niemozliwego
No cóż, pracowników na najniższych szczeblach ciągle brakuje, więc na te stanowiska nie trzeba mieć znajomości. Popracujesz dłużej to przejrzysz na oczy...
Hej. Odezwij się do mnie, bo chciałbym pogadać na temat pracy. Mój adres: qrsmed7@gmail.com
Jeżeli nie posiadasz znajomości (pocioty) albo nie będziesz lizał 4 liter związkowcom, którzy jak przyjmiesz się chcą się o Ciebie pozabijać a potem mają Cię w 4 literach i nic oprócz marnych słów nie popartych faktami Ci nie pomogą. Ponadto wracając do pociotów naczelnik działu technicznego nie posiada nawet matury szczycąc się swoją inteligencją na każdym kroku poważnie nie ma matury :) Zarobki bez wysługi lat oraz węgla marne chyba, że chcesz popracować z 30 lat to może się doczekasz, co do pracowników związanych z pracą w torach manewrowi chcesz dorobić się grzybicy w oferowanych przez firmę bucikach to polecam. Na zakończenie ciuchy jakości marnej brak kamizelek itd Generalnie jeden wielki (usunięte przez administratora) i (usunięte przez administratora) . Nie obrażając śmieciarza w Bangladeszu to zarobi więcej :) I tyle w temacie normalnie myśląca osoba powinna zastanowić się czy warto mieć 1 kategorię zdrowia i poświęcać się za marne grosze dla "ojczyzny"
ma rację chłopak też się zwalniam idę na spawacza 3,5 na rękę przykre ojciec dziadek pradziadek na kolei ale cóż takie czasy :(
Sam juz sie gubie bo jak to jest jesli slyszalem ja dana osoba X czy Y z otoczenia z mojej dzielnicy poszli na maszynistów i ludzie gadaja(haha)ze wyciagaja i 6000zl na reke miesięcznie. Gdzie i kto sie myli?Czy zwyczajnie polak tak ma ze zawsze koloryzowac albo 6000zl ok ale od 250godz zwyz?
6000 netto w Cargo jest nie możliwe, wiem po sam tam pracowalem i miałem wypłaty w okolicach 3700 netto po 5 latach pracy, jak zrobiłem nadgodziny to miałem 4200-300 na rękę. 6 z przodu to tylko u prywaciarzy jest możliwe ale tam żeby zrobić normę to trzeba spędzić w pracy 250 do nawet 300 godzin
Na forum pojawiło się sporo komentarzy odnośnie wynagrodzenia. Myślę, że niektóre osoby również zainteresowałaby kwestia dodatkowych profitów dla pracowników. Czy są udzielane? A może oferowany jest pakiet socjalny? Czy PKP Cargo zapewnia premie świąteczne?
Jak sądzicie czy są jakieś szanse na podwyżki w firmie?
Szkoda, że od 5 lat władza wmawia pracownikom, że wszystkie zyski muszą oddawać do CS, a jak się okazało jakiś czas temu, pracownikom CS wmawia się, że wszystkie zyski firma musi oddać "matce". To dopiero polityka firmy. Można? Można. Szkoda, że cierpią na tym pracownicy
Ludzie się zwalniają , podają przyczynę kasa a te (usunięte przez administratora) ładnie im dziękują . Zadnej propozycji żeby zatrzymać pracownika . Czyli odp. nie ma szans na podwyżkę .
Mam pytanie ile może zarobić brutto maszynista posiadający kwalifikacje spalinowe i elektryczne w śląskim zakladzie cargo? , posiadający 8 letni staż pracy na stanowisku maszynisty pojazdu trakcyjnego przenosząc się z innej spółki kolejowej?
Już nie ma kto robić...w wagonówkach Cargowskich ukraińcy,którzy już sami narzekają na niskie zarobki , za niedługo jako rewident lub manewrowy będzie również pracował jakiś azjata bo po co tam znajomość języka
Firma bez perspektyw...podwyżki cen w kraju na lewo i prawo, najniższa krajowa znów będzie podniesiona a Firma od września podnosi wypłaty o ... 180 zł brutto...jak oni chcą zatrzymać pracowników ???
Czy firma potrzebuje pracowników?
Cześć. Chciałbym się dowiedzieć, czy na szkoleniu na świadectwo maszynisty w Cargo, uczeń(zaczynając od warsztatu aż po egzamin końcowy na maszynistę) dostaje jakieś dodatki finansowe prócz wynagrodzenia podstawowego 2100 brutto ?. Chodzi mi o dodatki takie jak np: szkodliwe, warunki niebezpieczne itp. Czy po prostu dostaje się 2100 brutto(okolo 1580 netto) i nic wiecej ?. Pozdro.
Na szopie masz najniższą krajową bez dodatków. Jak zaczniesz jeździć to dojdą dodatki i pensja wzrośnie do około 2000 na rękę
Nie bez dodatków, tylko do pensji podstawowej dochodzi premia i dodatek za niedzielę i święta.
Byłem na takim szkoleniu i nie pchaj się do tej firmy. Stawka podstawowa to około 2300zl brutto, na rękę około 1600. Po ukończeniu szkolenia i zdaniu egzaminu z wynikiem pozytywnym, bez nadgodzin maszynista z podkategorią A1 zarobi około 2600zl netto (z dodatkami dla jasności) i gratis umowa lojalnościowa na 3 lata 40k. Po ostatnich podwyżkach ustawiaczy wypłaty obu stanowisk pracy są porównywalne . Z nadgodzinami też ciężko bywa bo najpierw trzeba nakarmić chłopaków z macierzystej firmy, a dopiero później ochłapy dla CS. Kpina...
Przeczytałem wątek i nie wierzę :/ z cyklu: Ja pier*ole. Podziwiam Was za wytrwałość i cierpliwość i nasuwa się pytanie jak to mozliwe w Europie w takich zawodach zarabiać takie psie pieniądze ale to Polishszit i wszystko jasne :(. A jak to wygląda w innych spółkach?Czy jakaś spółka wiedzie prym co do wysokości zarobków?
Lepsze zarobki są u prywatnych przewoźników oraz samorządowkach. Jako maszynista z uprawnieniami ustawiacza miałem bez nadgodzin 3700 netto, poszedłem do prywatnego przewoźnika i mam 6600 netto, fakt że często trzeba dojeżdżać i wracać daleko z pracy ale i tak warto. Ze mną z Cargo odeszło jeszcze kilku chłopaków.
Sporo piszecie o wysokości wynagrodzenia podstawowego, a czy na wszystkich stanowiskach można liczyć na premie i dodatki? Czy pracownicy PKP Cargo otrzymują zniżki pracownicze? Co z benefitami pozapłacowymi? Czy pracodawca oferuje szkolenia podnoszące umiejętności?
Witam ile na rękę dostaje spawacz w cargo.... Na dzień dobry? Proszę o szczere odpowiedzi pozdrawiam
Bez wysługi lat i węgla jakieś 2000 na rękę......po roku jakieś 2100 na reke.
Witam wszystkim PKP CARGO dla spawacza oferuje 2100 brutto plus 15 % Premi po okresie próbnym morze uda się 3 tysiące brutoo podstawy plus 99 % zniżki na bilety wczasy i morzliwe szkolenia awans... Nie wiem czy się śmiać czy płakać bo pracownik LIDLA ma na start 3 lekko wystarczy zobaczyć ogłoszenia tragedia po prostu,rozmów we Wrocławiu bardzo w miły towarzystwie. Pozdrawiam wszystkich
To prawda, na stanowisku spawacza, ślusarza, robotnika są stawki rzędu 2100- 2300 zł brutto (zależne od zakładu), bo są to stanowiska o najniższym szczeblu zaszeregowania w tabeli wynagrodzeń. Swojego czasu większą kwotę można było dostać w PKP Cargo Tabor, ale co najwyżej o 200 zł brutto. Natomiast w obietnice o większym zarobku po okresie próbnym nie ma co liczyć- to jest ściema, aby tylko pozyskać pracownika.
Naj lepiej robić za darmo na tych co siedzą w biurach prezes dyrektor 5 na łapę,a spawacz robotnik za swoją ciężka praca nie ma nic,nie dlogo za jakiś czas zaczną,odchodzić starzy pracownicy a w tedy nikt nie przyjdzie do roboty tam,chyba ich tam zdrowo poje..... Jeśli ktoś za 1530 złoty na rękę pujdzie spać,remontować tabor śmiech na sali wystarczy zobaczyć ogłoszenia w internecie śmiech na sali. Dziwię się że tam ktoś wogle pracuje na stanowiskach spawacza,ślusarza ludzie jest tyle ogłoszenie za lepsze,pieniążki
Czy w ostatnim czasie w firmie zaszły jakieś zmiany, z których jesteście zadowoleni? @Yyu, czy poza tymi rzeczami, które wypisałeś, osoby pracujące w PKP Cargo mogą liczyć na premie lub dodatki świąteczne? @Pracownik, czasem zdarza się, że ktoś coś przegapi w natłoku postów. Jesteśmy tu po to, by pomóc innym znaleźć zatrudnienie.
Brak dobrych zmian..pensje stoją w miejscu ( prócz tych na szczycie rzecz jasna) a nowi pracownicy po lojalkach rezygnują z pracy jak widzą pensję maszynisty 3100
Panowie ile manewrowy na start dostaje u was na rękę?
Dodatki : szkodliwe , zmiany nocne, po roku węgiel, premia I możliwość nadgodzin... Na rękę 2400
Zamiast iść na łatwiznę i zadać pytanie, to może po prostu poczytaj wcześniejsze odpowiedzi innych pracowników na temat wysokości zarobków i warunków pracy i wszystkiego się dowiesz.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w PKP Cargo?
Zobacz opinie na temat firmy PKP Cargo tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 61.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w PKP Cargo?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 36, z czego 3 to opinie pozytywne, 8 to opinie negatywne, a 25 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy PKP Cargo?
Kandydaci do pracy w PKP Cargo napisali 2 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.