FLYR Poland sp. z o.o.

1.8 Dodaj merytoryczną opinię

Opinie o FLYR Poland sp. z o.o.

Pracodawca

W nawiązaniu do licznie pojawiających się komentarzy, zespół FLYR POLAND chciałby się odnieść do niektórych poruszanych kwestii. Wszystkich zainteresowanych firmą FLYR zapraszamy do kontaktu. Redukcja zatrudnienia i likwidacja niektórych ról (w sumie 8 stanowisk) były wynikiem niestabilnej sytuacji na rynku lotniczym. Rozwiązanie umowy w każdym z przypadków było dokonane z winy pracodawcy z powodu sytuacji finansowej. Do tych zwolnień by nie doszło a na pewno nie w takiej formie gdyby nie sytuacja związana z panującą pandemią. Jednak w związku z prawem pracy pracodawca w ramach redukcji zatrudnienia zobowiązany jest do wskazania kryteriów jakimi się kierował: w naszym wypadku była to szeroko rozumiana ogólna jakość i wydajność. Równocześnie chcemy podkreślić, iż każda osoba, która z nami współpracowała wykazywała się umiejętnościami w pełni zaspokajającymi nasze oczekiwania. Niestety w chwilach trudnych byliśmy zmuszeni podejmować trudne decyzje. Kryteria te nie obowiązują w przypadku likwidacji stanowisk. Spółka rozważała inne rozwiązania ciężkiej sytuacji w jakiej się znalazła, jednakże kryzys związany z pandemią uderzył w cały segment rynku i miał przełożenie nie tylko na spadek przychodów branży lotniczej ale również zmienił priorytety również naszych klientów co miało przełożenie na pracę zespołu FLYR. Ilość pozycji i ról w naszych zespołach potrzebna do realizacji nowych planów niestety uległa zmianie. Podjęliśmy również działania redukujące koszty utrzymania takie jak czasowa rezygnacja z biura czy też zmiana powierzchni biurowej na zdecydowanie mniejszą w niedalekiej przyszłości. Kontrolujemy liczbę nadgodzin i skrupulatnie rozliczamy się z każdej nadmiarowej minuty. Ubolewamy nad tym, iż autorzy komentarzy sądzą inaczej - aczkolwiek nic straconego - oferujemy pełne wsparcie w wyjaśnieniu tej kwestii. Spółka wyraża chęć poniesienia konsekwencji w celu kompensacji w przypadku uwierzytelnienia tych zarzutów. Wizja produktu jest jasna aczkolwiek bieżące oczekiwania klientów znacząco wpływają na nasze priorytety. Pozostałe zarzuty z komentarzy, które dotykają bardzo poważnych kwestii i wskazują na łamanie prawa pozostawiamy bez komentarza z racji braku jakichkolwiek podjętych czynności przez autora/autorów tych komentarzy w celu ich wyjaśnienia. Jednakże oferujemy pełne wsparcie jeśli ktokolwiek zdecyduje się podjąć działania zmierzające do wyjaśnienia wątpliwych sytuacji. Jesteśmy otwarci na rozmowę, jednak przy tak poważnych zarzutach chcielibyśmy poruszać się jedynie w obszarze faktów a nie domysłów. pozdrawiamy FLYR POLAND

Pracodawca

@AR

Dziękujemy za opinie nt. dyżurów/ on-call'i, które stanowią ważną kwestię w całym środowisku IT. Nie ma idealnego rozwiązania i odpowiedzi na pytanie, jak wynagradzać pracowników za czas pozostawania na dyżurze. Jako Flyr, od początku 2Q 2020, płacimy za on-call'e zgodnie z praktyka rynkową i przeprowadzonym benchmarkiem. W rezultacie, zdecydowaliśmy płacić stawkę, którą uważamy za sprawiedliwą i przewyższającą rynkowy standard. Działamy w ten sposób do dzisiaj i uważamy, że jesteśmy konkurencyjni na polskim rynku. Za godziny "aktywne" podczas dyżuru, płacimy stawki zgodnie z Kodeksem Pracy.

Morningstar
 Rekomendacja

FLYR Poland to porządna firma, ambitne cele i kompetentne zespoły. Szybko się rozwijamy i faktycznie czasem decyzje są podejmowane z dnia na dzień. Jednak jest tu realna perspektywa rozwoju, bo ludzie mają ciekawe pomysły i management jest chętny do ich wysłuchania, a te najfajniejsze są wdrażane w życie. Nikomu nie dyktuje się w jakim trybie ma pracować. A jak chodzi o work-life balance to wszystko zależy od osoby i od tego jak potrafi zarządżać własnym czasem, bo firma pozwala na pracę w elastycznych godzinach. Jesteśmy start-up'em z San Francisco, więc w biurze jesteśmy wyluzowani jak Amerykanie, a pracowici jak Polacy. Wynagrodzenia są na bardzo dobrym poziomie na tle młodych firm w Krakowie. Wyrazy szacunku i wdzięczności dla krakowskiego managementu - Marek K(usunięte przez administratora)! Jak nie boisz się dynamiczności, innowacji i wyzwań intelektualnych to ta firma jest dla Ciebie :)

9
Moonshine
Były pracownik
@Alex

Kolejne wyrzucenie ludzi od FLYR, bez żadnego powodu, tylko żeby ulepszyć "revenue" przed inwestorami. Okropnie kiedy 2 miesiące temu miałem dobry performance i żadnych narzekań, a dziś gwałtownie jestem bez pracy. Oddałem tej firmie kilka lat i to bez sensu

Pracodawca

@Pytanie

Firma jest otwarta na każdego niezależnie od wykształcenia. Jeżeli chcesz się dowiedzieć jakich kompetencji aktualnie poszukujemy, sprawdź proszę naszą stronę z ogłoszeniami o pracę - https://hire.withgoogle.com/public/jobs/flyrlabscom

nick
 Rekomendacja

Innowacyjny produkt, użycie najnowszych technologii, dobre wynagrodzenie, budżet szkoleniowy i praca ze świetnymi, doświadczonymi ludźmi. Według mnie jest to najsilniejsza rekomendacja. Dynamika w firmie jest mocno startupowa co nie każdemu musi odpowiadać - częste zmiany wymagań, priorytetów w kwestiach projektowych.

12
Trust
@nick

To nie jest autentyczna opinia. Widać, że wykupiono pakiet wsparcia PR-owego po lawinach komentarzy na temat firmy. Nawet widać pinezkę w lewym górnym rogu, żeby opinia była powyżej innych lepiej ocenianych.

3
Pytanie Nowy wpis
 Pytanie

Jak długo czekaliście na odzew z FLYR Poland sp. z o.o.? Oddzwaniają zawsze?

Pytanie Nowy wpis
 Pytanie

Na jakie narzędzia pracy może liczyć pracownik w FLYR Poland sp. z o.o.?

Nowy wpis

Pracodawca

@Pytanie

Każdy pracownik FLYR posiada dostęp do szerokiego zestawu narzędzi odpowiednich do jego roli.

Moonshine
Pracownik

Kolejne wyrzucenie ludzi z FLYR, bez żadnego powodu, tylko żeby ulepszyć "revenue" przed inwestorami. Okropnie kiedy 2 miesiące temu miałem dobry performance i żadnych narzekań, a dziś gwałtownie jestem bez pracy. Oddałem tej firmie kilka lat i to bez sensu

Edyta
Inne
@Moonshine

Zwolnili cię? Za wyniki? Ojej, to powiedz, ile tam trzeba wyrobić teraz normy, żeby mieć pewną przyszłość w firmie. Jakiś procent konkretny?

Pracodawca

@Moonshine

Doceniamy czas, który spędziłeś we FLYR. Tak jak wiele przedsiębiorstw z różnych sektorów i o różnej skali, które dążą do znalezienia równowagi między przychodami a kosztami, firma FLYR zdecydowała się na restrukturyzację naszych zespołów, co miało wpływ na część naszej globalnej załogi. Choć była to decyzja trudna, była niezbędna, by dostosować tempo naszych inwestycji do krótkoterminowych wyników, które możemy osiągnąć.

Norbik
Kandydat

Na ile wcześniej przed zwolnieniem byłeś informowany o tym, żebyś rozglądał się za inną pracą? I czy czas tu spędzony owocował poszerzeniem umiejętności, czy odbytymi szkoleniami, które ułatwiają odnalezienie się na rynku pracy?

FlyrUpada
Pracownik
@Norbik

Nikt ze zwolnionych pracowników wcześniej o tym nie wiedział. Pewnego dnia zostali poproszeni do pokoju, otrzymali wypowiedzenie, został Im zabrany sprzęt i zostali wyproszeni z biura. Właśnie na takie traktowanie można liczyć po wielu latach ciężkiej pracy bez żadnych uwag ze strony pracodawcy co do wyników pracownika.

Natalka
Inne
@FlyrUpada

Dużo osób zostało zwolnionych? Firma obecnie jest skłonna do zatrudniania nowych pracowników? Jakie umowy mają pracownicy? Zastanawiam się również nad okresem wypowiedzenia skoro piszesz, że zwolnienie odbyło się w ciągu jednego dnia.

Nick
Pracownik
@Natalka

Coś koło 17 osób, zostali zwolnieni ze świadczenia pracy - więc leci normalnie okres wypowiedzenia plus chyba wszyscy dostali odprawę. Otwarte rekrutacje są nadal prowadzone. Sam sposób rozstania niemiły, aczkolwiek w granicach przewidzianych przez prawo pracy.

Pati Nowy wpis
Inne
@Nick

A jak osoby są zwalniane, to dostają jakieś ankiety, aby wyrazić opinię o pracodawcy? HR zbiera takie dane od odchodzących osób, aby poprawić prace w firmie?

Morningstar
 Rekomendacja

FLYR Poland to porządna firma, ambitne cele i kompetentne zespoły. Szybko się rozwijamy i faktycznie czasem decyzje są podejmowane z dnia na dzień. Jednak jest tu realna perspektywa rozwoju, bo ludzie mają ciekawe pomysły i management jest chętny do ich wysłuchania, a te najfajniejsze są wdrażane w życie. Nikomu nie dyktuje się w jakim trybie ma pracować. A jak chodzi o work-life balance to wszystko zależy od osoby i od tego jak potrafi zarządżać własnym czasem, bo firma pozwala na pracę w elastycznych godzinach. Jesteśmy start-up'em z San Francisco, więc w biurze jesteśmy wyluzowani jak Amerykanie, a pracowici jak Polacy. Wynagrodzenia są na bardzo dobrym poziomie na tle młodych firm w Krakowie. Wyrazy szacunku i wdzięczności dla krakowskiego managementu - Marek K(usunięte przez administratora)! Jak nie boisz się dynamiczności, innowacji i wyzwań intelektualnych to ta firma jest dla Ciebie :)

9
mik
@Morningstar

czy to autentyczna opinia czy PRowa obława? ;)

racuz
@mik

Potwierdzam poprzednio napisany post. "Startap" nie jest dla wszystkich, aczkolwiek sama firma ze świetnymi i ciekawymi ludźmi. Warunki pracy (wynagrodzenie, sprzęt, biuro itp.) na bardzo dobrym poziomie.

1
Morningstar
@mik

@Mik, po prostu lubię swoją firmę i zespół, zawodowo nie mam nic wspólnego z promowaniem biznesów :)

Truth
@Morningstar

No przecież widać, ze to nie jest autentyczna opinia. Pewnie wykupiono pakiet wsparcia PR-owego po lawinach komentarzy na temat firmy. Nawet widać pinezkę w lewym górnym rogu, żeby opinia była powyżej innych lepiej ocenianych.

4
Alex
@Morningstar

Też mnie wyrzucili, rozumiem że jest trudna sytuacja na rynku ale nikt nie zaproponował żeby coś zrobić, nie wiem może urlop wykorzystać, obniżyć pensję, zmniejszyć czas pracy. Tyle się mówi żeby zachować miejsca pracy. Przecież zarząd mówił że jest w porządku, że mamy szansę jeszcze zarobić na kryzysie, że nikogo nie zwolni. Mam żal do FLYR że w najgorszym momencie zdecydowali się wyrzucić ludzi, bez ostrzeżenia, z dnia na dzień. Nie polecam nikomu, było czasem ciężko i każdy robił co mógł, po nocach, żeby tylko dowieźć, a jak jest pandemia, nie ma pracy FLYR mnie wyrzuca. Co zrobiłem nie tak? Za mało niepłatnych nadgodzin? Za mało się podlizywalem? Albo nie jestem "swój" z rodzinki? Jak coś zrobiłem nie tak to mówcie, chce to usłyszeć, publicznie, nie mam nic do ukrycia! Znam swoje słabe i mocne strony, ale tak okłamywać ludzi to po prostu (usunięte przez administratora)

2
Moonshine
Były pracownik
@Alex

Kolejne wyrzucenie ludzi od FLYR, bez żadnego powodu, tylko żeby ulepszyć "revenue" przed inwestorami. Okropnie kiedy 2 miesiące temu miałem dobry performance i żadnych narzekań, a dziś gwałtownie jestem bez pracy. Oddałem tej firmie kilka lat i to bez sensu

 Rozmowa kwalifikacyjna
Jeżeli byłeś na rozmowie kwalifikacyjnej w firmie FLYR Poland sp. z o.o., daj nam znać, co sądzisz o jej przebiegu. Jakie warunki Ci zaproponowano? Jakie wymagania ma pracodawca na stanowisko Staff Engineer? Podziel się swoimi wrażeniami!
Pytanie
 Pytanie

Jak się pracuje z ludźmi z FLYR Poland sp. z o.o.?

Pracodawca

@Pytanie

Dziękujemy za Twoje pytanie! We FLYR otaczamy się profesjonalistami, którzy wspierają się nawzajem i tworzą zgrany zespół. W naszym biurze panuje szacunek, a pracownicy mają przestrzeń na kreatywność, doskonalenie umiejętności oraz wyrażanie swojej opinii. Wspieramy kulturę feedbacku i nie boimy się szczerze dzielić swoją opinią. Udało nam się stworzyć wspierające środowisko zbudowane przez współpracowników i managerów. Naszą mocną stroną jest duch zespołowy, a otoczenie we FLYR jest bardzo dynamiczne i ciągle się zmienia, nie ma tu miejsca na nudę. Jednak praca to nie wszystko. Nasze zespoły integrują się podczas licznych spotkań poza biurem, lokalnych i globalnych eventów oraz warsztatów i konferencji.

Edyta
Inne
@FLYR Poland sp. z o.o.

Napisaliście, że się otaczacie profesjonalistami, w porządku. A czy to znaczy, że osoby z mniejszym doświadczeniem nie znajdą tam pracy? Czy może różnią się nasze definicje profesjonalistów po prostu… zapewniacie przyuczenie?

Gadget
Pracownik

Generalnie fajna firma. Jest jakaś wizja co chcą osiągnąć. Biuro fajne, benefity w postaci śniadań/obiadów czy zwrotu za dojazdy na plus. Na minus jest jednak wymaganie żeby chodzić do biura te 2 dni, osobiście mieszkam dalej niż w krk przez co tracę trochę czasu. Mam wrażenie że większe podwyżki wiążą się tylko z awansem, w innym wypadku to max 5-10% na rok (co nawet nie jest bliskie inflacji w tym momencie), dlatego warto negocjować przy rekrutacji.

Gabriela
Inne
@Gadget

A czy przy rekrutacji można wysoko negocjować? Boje się że zbyt duże wymagania spowodują że zostanie przyjęta tańsza osoba...

Edyta
Inne

Przeczytałam komentarz osoby, u której rekrutacja toczyła się przez sześć spotkań, z tego co pisze. Zastanawiam się, czy jeśli faktycznie jest ich tyle, to nie można tej rekrutacji odbyć zdalnie? Czy trzeba się pojawić na każdym spotkaniu osobiście w siedzibie?

z flyr
Pracownik
@Edyta

Hej - nie no raczej nikt face to face interview nie robi tutaj. Do nas do teamu wszystko na zoom :)

Pracodawca

@Edyta

Dziękujemy za pytanie. Liczba etapów rekrutacji do FLYR zależy od roli, ale większość ról ma mniej etapów rekrutacyjnych. Wszystkie rozmowy rekrutacyjne przeprowadzane są zdalnie przez platformę Zoom.

Pytanie
 Pytanie

Czy w FLYR Poland sp. z o.o. zatrudniani są obcokrajowcy?

anonim
Pracownik
@Pytanie

Tak

tomek
Kandydat

6 spotkań rekrutacyjnych (~4.5h), zadanie online do wykonania (~2h), żeby w ostatnim podsumowującym etapie dowiedzieć się, że w sumie to mój staż na obecnym stanowisku pracy jest za krótki. Może gdyby ktoś przeczytał CV to zaoszczędzilibyśmy (usunięte przez administratora) czasu...

Pracodawca

@tomek

Dziękujemy za Twój komentarz. Traktujemy nasze procesy rekrutacyjne bardzo poważnie, zawsze obejmują one dokładną ocenę umiejętności i doświadczenia, aby upewnić się, że kandydaci są odpowiednio dopasowani do stanowiska. Przepraszamy za wszelkie nieporozumienia po Twoim procesie rekrutacyjnym, staramy się zapewnić konstruktywną informację zwrotną wszystkim kandydatom. Zachęcamy do skontaktowania się z rekruterem w celu omówienia feedbacku i odpowiedzi na wszelkie pytania, które się z Twojej strony pojawiły.

Pytanie
 Pytanie

Jak długo trwa proces awansu w FLYR Poland sp. z o.o.?

Pracodawca

@Pytanie

W FLYR zachęcamy członków załogi do uczenia się, rozwoju i podejmowania nowych wyzwań wewnątrz firmy. Promujemy nasze najnowsze oferty pracy wewnętrznie oraz na naszej stronie internetowej. Członkowie załogi, którzy są zainteresowani podjęciem kolejnych kroków w karierze, mogą porozmawiać ze swoim menedżerem, aby ustalić cele i określić plan rozwoju ich osobistej kariery.

karol

Szczerze mowiac chcialem uniknac wystawiania negatywnej opinii ale po przeczytaniu powodu wypowiedzenia umowy zdecydowalem sie jednak wypowiedziec. Zanim jednak przejde do wylewania zalu postaram sie podsumowac wady i zalety pracy w Flyr dla osob ktore rozwazaja podjecie tam pracy. Zalety: - Kompetentni ludzie od ktorych mozna wiele sie nauczyc - Wysoka jakosc kodu z duzym naciskiem na refaktoryzacje i wdrazanie nowych technologii. - DevOps na miejscu wiec zalatwianie rzeczy ktore w korpo potrafia sie ciagnac tygodniami tu mozna zrobic w doslowanie 2 minuty - Dobry sprzet ktory mozna sobie dowolnie skonfigurowac - Fajne nowe biuro z podnoszonymi biurkami - Lokalizacja biura (bardzo dobre polaczenie tramwajem) - Mozliwosc pracy zdalnej (niektorzy nawet pracowali spoza Krakowa na pelnym etacie) - OK system i LUXMED - Wyjazdy integracyjne w fajne miejsca - Wyjazdy na konferencje sponsorowane przez firme (ja bylem w Czechach na Pyconie) - Firma oplacala wyrabianie certyfikatow na Coursera - Raz w tygodniu obiad sponsorowany przez firme Wady: - Dyzury OnCall - Integracja z legacy systemami ktore narzucaja czasem bardzo dziwne wymagania (niestety taka specyfika branzy) - Czeste zmiany wymagan i priorytetow - Niejasna wizja produktu (bywalo ze pisalismy projekt tylko po to zeby za pol roku go usunac i o nim zapomniec) - Zarzad w Polsce ma znikomy wplyw na decyzje ktore dotycza pracownikow - Zwolnienia pracownikow z dnia na dzien Podsumowujac jesli zaczynasz swoja kariere programistyczna i nie masz zobowiazan to jest to fajne miejsce zeby nauczyc sie dobrych praktyk programistycznych i pracy w zespole. Jesli jednak jestes osoba bardziej doswiadczona lub masz zobowiazania typu kredyt to raczej szukalbym zatrudnienia w innym miejscu. Bylem zatrudniony w Flyr przez rok i szczerze mowiac to byla najlepsza praca w jakiej mialem okazje do tej pory pracowac. Jednak uwazam ze to jak potraktowano ludzi jest mocno nie w porzadku (stad negatywna opinia). W moim przypadku zwolnienie wygladalo w ten sposob, ze mialem miec jak co dwa tygodnie 1:1 z managerem. Na 1:1 dowiaduje sie ze zostalem zwolniony poniewaz firma jest w ciezkiej sytuacji zwiazanej z Koronawirusem a powodem mojego zwolnienia jest moj niski staz w Pythonie. Przyjalem ta informacje poniewaz byla taka byla prawda i nie mialem do nikogo zalu. Po callu zostalem od razu wylogowany ze slacka oraz maila (nawet nie mialem okazji sie pozegnac z zespolem). Potem dostalem na moj prywatny adres mailowy pdf z wypowiedzeniem w ktorym jest napisane, ze jednym z kryteriow przez ktore mnie zwolniono jest niska jakosc kodu oraz niska wydajnosc. Zupelnie co innego bylo mowione na callu. Konstruktywna krytyke uwazam za cos dobrego i traktuje jako mozliwosc samorozwoju. Jednak w tym wypadku to nawet nie jest krytyka, zadnej argumentacji co jest nie tak z moim kodem, szczerze mowiac nawet nie wiem jak mialbym cos poprawic dostajac taki feedback. Na 1:1 nigdy mi nie wspomniano ze z moim kodem jest cos nie tak i powinienem nad tym popracowac. Uwazam ze tego typu zachowanie jest dwulicowe ze strony zarzadu Flyr i stad negatywna opinia.

prawo
@karol

Tylko sąd pracy. Moim zdaniem powinieneś znaleźć prawnika, rozpocząć postępowanie i domagać się odszkodowania.

5
mark
Były pracownik
@karol

jak wyżej, skieruj wniosek do sądu pracy. Ja też miałem ten problem, że z dnia na dzień mnie zwolnili i napisali jakieś głupoty żeby tylko zwolnić ludzi przed kryzysem. Poprawili świadectwo pracy i sprawa została załatwiona polubownie. Ogólnie mile wspominam pracę z zespołem, ale wyrzucenie z dnia na dzień to było (usunięte przez administratora)

Pracodawca

@karol

Jesteśmy wdzięczni za szczere opinie na temat Twojego doświadczenia w FLYR. Zależy nam, aby nasza firma była miejscem, w którym innowacyjni i pełni pasji ludzie mogą się uczyć i rozwijać. Od 2020 roku dokonaliśmy wielu pozytywnych zmian, aby wspierać nasze szybko powiększające się zespoły. Inwestujemy w rozwój kultury firmy, programy szkoleniowe i ewaluację efektywności pracy, aby pracownicy wiedzieli, jak sobie radzą i jak ich praca wpływa na rozwój firmy.

Kandydat
Kandydat

Nie polecam rekrutacji we Flyr, jako jeden z etapów miałem stworzyć prototyp jednego systemu na Google Cloud Platform, zadanie to co prawda wymagało tylko teoretycznego zaplanowania jednak było bardzo czasochłonne, niestety po dostarczonym rozwiązaniu z mojej strony kontakt z firmą się urwał, nie dostałem żadnego feedback'u, brak szacunku do kandydatów sporo mówi o firmie, dodatkowo polecam poczytać co zarząd firmy zrobił z krakowskim zespołem na początku pandemii, znajdziecie to w starszych komentarzach ;)

Ewa
Inne
@Kandydat

A jesteś pewien, że wszystko odnośnie tego prototypu poszło po Twojej myśli? No feedback na pewno jakiś powinni dać, no ale zauważyłam, że taka wpadka niejednej firmie się zdarza niestety... :/

Pracodawca

@Kandydat

Dziękujemy za Twoją szczerą opinię i przepraszamy, że nie otrzymałeś odpowiedzi odnośnie Twojego projektu GCP. Prawdą jest, że pandemia począwszy od 2020 roku dotknęła wiele firm na całym świecie. Jednak w minionym roku FLYR urósł zarówno w siłę, jak i liczebnie, a ponad ¼ pracowników firmy pracuje w naszym nowo otwartym krakowskim biurze. Wraz z wzrostem, zwiększamy nasze wysiłki rekrutacyjne, aby zapewnić wszystkim kandydatom pozytywne doświadczenie rekrutacyjne oraz szybki feedback dotyczący procesu.

Pracownik
Pracownik

Pracuję we FLYR od początku tego roku i jak dotychczas jest to moje najlepsze miejsce pracy. Z dużych plusów: - atmosfera w firmie - nowe biuro (naprawdę robi wrażenie) - długa lista benefitów, w tym śniadania i obiady w biurze z restauracji na Zabłociu czy opcje na akcje Jeżeli Ci się chce, ogarniasz i się angażujesz to FLYR daje bardzo duże opcje rozwoju czy awansu. Oczywiście dużo się dzieje jak to w start-upach, czasem trzeba połączyć się na calle ze stanami po południu, ale generalnie jest to naprawdę świetne miejsce do pracy.

Maciek
 Pytanie

Czy naprawdę we FLYR jest tak, jak mówią prywatnie niektórzy pracownicy, że z dnia na dzień się wyrzuca ludzi? Czy można dowiedzieć się coś więcej o kulturze pracy w tej firmie? Kilka osób mówiło, że po prostu jest chaos, pomysły są narzucane z góry albo robi się rzeczy które wiadomo że nie mają sensu ale nikt nie jest w stanie przekonać szefostwa - czy faktycznie jest taki problem?

2
DarkMaster
@Maciek

No nie do końca tak jest. Na pewno są spore różnice w postrzeganiu biznesu przez amerykanów ale to jest po prostu inna kultura pracy. Dla nich jest normalne, że jak nie potrzebujesz pracownika to go po prostu zwalniasz. Jak zmienia się sytuacja na rynku to też reagujesz, to jest startup więc wszystkie chwyty dozwolone. Nie wiem co i kto ci mówił, ale w Krakowie pracuje się dobrze, a jak stwierdzisz że to nie miejsce dla ciebie to masz przynajmniej doświadczenie w branży lotniczej i jest kilka innych firm które chętnie cię przygarną.

Alex
@Maciek

Tak, potwierdzam jako były pracownik negatywne opinie które usłyszałes. Pracuje się często na niepłatnych nadgodzinach, silna presja na dowiezienie w terminie, dosłownie mobbing jak nie jesteś swój. Zwolnienia z dnia na dzień, przykładem jest jak pół firmy wyrzucili. Z dnia na dzień, po cichu wszystko przygotowali, zapewniali że nic się nie dzieje, mamy pieniądze, mamy plany, będziemy jeszcze zatrudniać, i nagle telco jesteś zwolniony! Kurier do drzwi puka z wypowiedzeniem. Byleby szybko i po cichu ludzi wyrzucić.

5

Pracodawca

@Maciek

W ciągu ostatnich kilku miesięcy powiększyliśmy swój globalny zespół, pozyskując ekspertów w zakresie zarządzania ludźmi, miejscem pracy oraz kulturą firmy. Chcemy, aby członkowie naszej załogi wiedzieli, jak bardzo każdy z nich jest ważny w osiąganiu celów firmy. Jednocześnie zależy nam, aby nasi pracownicy uczyli się i rozwijali razem oraz dzielili się sukcesami na każdym etapie.

Pytanie
 Pytanie

Jakich pytań można się spodziewać na rozmowie rekrutacyjnej w firmie FLYR Poland sp. z o.o.?

Pracodawca

@Pytanie

Kandydaci powinni być przygotowani do odpowiedzi na pytania dotyczące roli, o którą się ubiegają oraz tego, w jaki sposób mogą wykorzystać swoje umiejętności i doświadczenie w FLYR. Jesteśmy dumni z tego, że jesteśmy zespołem ludzi pełnych pasji, utalentowanych i innowacyjnych. Rozwijając naszą firmę kierujemy się naszymi głównymi wartościami, zapraszamy do zapoznania się z nimi na naszej stronie internetowej: https://flyrlabs.com/careers/.

Kandydat_2
Kandydat

Również nie polecam rekrutacji w FLYR. Zaprojektowałem rozwiązanie na GCP, profesjonalnie tak jak powinno być (tak znam się na tym, pracuję z GCP codziennie). Posłałem i cisza, przypomniałem się po tygodniu, dalej nic. Żadnego feedbacku, żadnej odpowiedzi, po prostu cisza. Dwa tygodnie - odpuszczam temat. Z tego co mówił jeden z pracowników wrzucają im screening i oni muszą gdzieś między zadaniami to zrobić a wiadomo że zadania bieżące mają priorytet. Poczytałem trochę starszych opinii i już nie chcę dla nich pracować. Jeżeli zarząd tak (usunięte przez administratora) ludzi to może to zrobić znowu. Nie mogę sobie pozwolić na stratę pracy z dnia na dzień jeszcze z bzdurnym powodem w wypowiedzeniu i kredytem na głowie. Ogólnie nie polecam rekrutacji w tej firmie i radzę się poważnie zastanowić czy warto. ps. Dzisiaj dostałem odpowiedź od konkurencyjnej firmy na rynku systemów lotniczych, proces rekrutacji zajął 7 dni, stawka taka sama, proces rekrutacji również obejmował kilka etapów i zadania. Różnica taka, że jak masz 5+ lat doświadczenia a w FLYR po drugiej stronie jest mniej doświadczony człowiek to ktoś może się bać o swoje "seniorskie" stanowisko.

Pracodawca

@Kandydat_2

Zależy nam aby każdy kandydat miał pozytywne doświadczenia podczas procesu rekrutacyjnego do naszej firmy, dlatego przepraszamy, że ocena rozwiązania Twojego zadania GCP do Ciebie nie dotarła. Ponieważ załoga FLYR szybko się powiększa, zwiększamy nasze wysiłki rekrutacyjne, aby upewnić się, że wszyscy kandydaci są dobrze poinformowani i otrzymują informacje zwrotne na każdym etapie procesu rekrutacyjnego.

Pytanie
 Pytanie

Czy w firmie FLYR Poland sp. z o.o. są regularne szkolenia pracownicze?

anonim
Pracownik
@Pytanie

Są budżety szkoleniowe per pracownik.

noname
Pracownik
@Pytanie

Uczysz się na błędach - swoich albo kolegów :) Niby coś tam jest ale jak chcesz przyjść do start-upu się uczyć to nie tędy droga. Tutaj szuka się ludzi do roboty, to nie jest uczelnia albo korpo gdzie możesz sobie dłubać i się uczyć. Pragmatycznie patrząc się z boku nie będziesz miał po prostu czasu na naukę, bo będziesz w tyle z taskami. Jak czytasz o najnowszych technologiach i innych pomysłach rekruterów na przyciągnięcie ludzi to wystarczy powiedzieć, że po prostu używamy paru usług GCP. Tyle w temacie, żadne rocket science. Natomiast jak byś chciał bardzo szybko dostać ładnie brzmiące stanowisko do twojego CV, które kompletnie nie odpowiada twoim umiejętnościom to zapraszam, zwłaszcza do zespołu Data Science. Możesz zostać szybciutko seniorem, jak po roku zaczniesz wspominać że się rozglądasz za "nowymi wyzwaniami". Albo jak byś chciał szybko zmienić swój profil, to z analityka możesz się stać ML engineerem w miesiąc bez żadnego backgroundu. Taki amerykański sen ;)

Pracodawca

@Pytanie

Tak, mamy budżet treningowy dla każdego zespołu. Prowadzimy również regularne szkolenia wewnętrzne dotyczące produktu, posiadamy dostęp do platform edukacyjnych, takich jak LinkedIn Learning, oraz szkolenia indywidualne, w których członkowie zespołu mogą uczestniczyć przez cały rok.

Pytanie
 Pytanie

Czy firma FLYR Poland sp. z o.o. kieruje się zasadą równości w płacach kobiet i mężczyzn? Chodzi o równorzędne stanowiska.

kobieta z FLYR
Pracownik
@Pytanie

Tak

noname
Pracownik
@Pytanie

Nie, chyba że jesteś prywatnie/rodzinnie powiązany z odpowiednimi osobami ;D

2
z flyr
Pracownik
@noname

oczywiscie ze tak - mamy brakety na level i tego uzywamy do ustalnia pensji. Tylko level jest brany pod uwage.

Edyta
Inne
@noname

A co to ma do rzeczy jeśli chodzi o płace kobiet i mężczyzn? Dyskryminować nie można tutaj bo prawo tak mówi wiec o co Tobie chodzi? Może po prostu ci zależy żeby coś o firmie powiedzieć - nie lubisz tej pracy?

Pracodawca

@Pytanie

Tak, w firmie FLYR oferujemy konkurencyjne wynagrodzenie wszystkim wykwalifikowanym pracownikom, niezależnie od płci. Prowadzimy również regularną ewaluację efektywności pracy, która jest zgodna z wartościami oraz celami naszej firmy i zespołu. Oceny te sprawiają, że członkowie załogi otrzymują stały feedback odnośnie swojej pracy oraz są odpowiednio wynagradzani za swój wkład w rozwój firmy.

ic
Pracownik

Firma sporo sie zmienila od czasu tego feralnego covidowego epizodu. Product jest mega ciekawy a technologie sa najnowsze. Teraz firma rozwija sie super mocno - swietny moment zeby dolaczyc.

Świstak
Kandydat
@ic

W sabre też się poprawiło po pierwszych zwolnieniach. A teraz wywalanie w ludzi jest normą. Póki nie wymienią całego szefostwa, odpowiedzialnego za tamte wydarzenia, to nie ma co startować.

Pracodawca

W nawiązaniu do licznie pojawiających się komentarzy, zespół FLYR POLAND chciałby się odnieść do niektórych poruszanych kwestii. Wszystkich zainteresowanych firmą FLYR zapraszamy do kontaktu. Redukcja zatrudnienia i likwidacja niektórych ról (w sumie 8 stanowisk) były wynikiem niestabilnej sytuacji na rynku lotniczym. Rozwiązanie umowy w każdym z przypadków było dokonane z winy pracodawcy z powodu sytuacji finansowej. Do tych zwolnień by nie doszło a na pewno nie w takiej formie gdyby nie sytuacja związana z panującą pandemią. Jednak w związku z prawem pracy pracodawca w ramach redukcji zatrudnienia zobowiązany jest do wskazania kryteriów jakimi się kierował: w naszym wypadku była to szeroko rozumiana ogólna jakość i wydajność. Równocześnie chcemy podkreślić, iż każda osoba, która z nami współpracowała wykazywała się umiejętnościami w pełni zaspokajającymi nasze oczekiwania. Niestety w chwilach trudnych byliśmy zmuszeni podejmować trudne decyzje. Kryteria te nie obowiązują w przypadku likwidacji stanowisk. Spółka rozważała inne rozwiązania ciężkiej sytuacji w jakiej się znalazła, jednakże kryzys związany z pandemią uderzył w cały segment rynku i miał przełożenie nie tylko na spadek przychodów branży lotniczej ale również zmienił priorytety również naszych klientów co miało przełożenie na pracę zespołu FLYR. Ilość pozycji i ról w naszych zespołach potrzebna do realizacji nowych planów niestety uległa zmianie. Podjęliśmy również działania redukujące koszty utrzymania takie jak czasowa rezygnacja z biura czy też zmiana powierzchni biurowej na zdecydowanie mniejszą w niedalekiej przyszłości. Kontrolujemy liczbę nadgodzin i skrupulatnie rozliczamy się z każdej nadmiarowej minuty. Ubolewamy nad tym, iż autorzy komentarzy sądzą inaczej - aczkolwiek nic straconego - oferujemy pełne wsparcie w wyjaśnieniu tej kwestii. Spółka wyraża chęć poniesienia konsekwencji w celu kompensacji w przypadku uwierzytelnienia tych zarzutów. Wizja produktu jest jasna aczkolwiek bieżące oczekiwania klientów znacząco wpływają na nasze priorytety. Pozostałe zarzuty z komentarzy, które dotykają bardzo poważnych kwestii i wskazują na łamanie prawa pozostawiamy bez komentarza z racji braku jakichkolwiek podjętych czynności przez autora/autorów tych komentarzy w celu ich wyjaśnienia. Jednakże oferujemy pełne wsparcie jeśli ktokolwiek zdecyduje się podjąć działania zmierzające do wyjaśnienia wątpliwych sytuacji. Jesteśmy otwarci na rozmowę, jednak przy tak poważnych zarzutach chcielibyśmy poruszać się jedynie w obszarze faktów a nie domysłów. pozdrawiamy FLYR POLAND

AR
Były pracownik
@FLYR Poland sp. z o.o.

Podaję przykład nie zapłaconych nadgodzin - dyżury na PagerDuty. Jesteś pod telefonem, musisz mieć przy sobie mack-a i stabilny internet. Tak więc odpada możliwość spedzenia czasu z rodziną, wybrania się gdziekolwiek (pomijam aspekt pandemii, sytuacja trwa od dawna). Niewolnik pod telefonem na zawołanie za darmo - krótko i na temat... Czekam na piękne PR-owe wyjaśnienia.

2
Pracownik W
Pracownik
 Pytanie
@AR

Ale to nie jest za darmo, o co chodzi?

1
Pracuj_w_PL
Pracownik
@AR

Z prawa pracy dyżur masz niepłatny, ale jak coś się dzieje to te godziny się nalicza jako nadgodziny. Jakieś drobne można wyżebrać za gotowość, ale nie normalne nadgodziny. W skrócie dla nieświadomych owieczek - jak PD nie zadzwoni to się nie opłaca. Mnie zawsze nurtowała kwestia telefonów służbowych, ale to osobna bajka. @AR wiemy o co ci chodzi. ale musisz bardziej precyzyjnie pisać.

Pracodawca

@AR

Dziękujemy za opinie nt. dyżurów/ on-call'i, które stanowią ważną kwestię w całym środowisku IT. Nie ma idealnego rozwiązania i odpowiedzi na pytanie, jak wynagradzać pracowników za czas pozostawania na dyżurze. Jako Flyr, od początku 2Q 2020, płacimy za on-call'e zgodnie z praktyka rynkową i przeprowadzonym benchmarkiem. W rezultacie, zdecydowaliśmy płacić stawkę, którą uważamy za sprawiedliwą i przewyższającą rynkowy standard. Działamy w ten sposób do dzisiaj i uważamy, że jesteśmy konkurencyjni na polskim rynku. Za godziny "aktywne" podczas dyżuru, płacimy stawki zgodnie z Kodeksem Pracy.

Zostaw merytoryczną opinię o FLYR Poland sp. z o.o. - Kraków

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w FLYR Poland sp. z o.o.?

    Zobacz opinie na temat firmy FLYR Poland sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 9.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w FLYR Poland sp. z o.o.?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 5, z czego 2 to opinie pozytywne, 1 to opinie negatywne, a 2 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

FLYR Poland sp. z o.o.
Przejdź do nowych opinii