Plusy: - na pewno trafisz na świetnych współpracowników, z którymi integrowanie się, to przyjemność - jest czas i budżet na rozwój - fajni, zaangażowani line managerowie, na których wsparcie można liczyć - tolerancja Minusy w kolejności losowej: - brak możliwości pracy zdalnej i brak elastyczności w tym zakresie, chyba że jest się traktowanym wyjątkowo, jak np. niektórzy managerowie, devopsi, albo developerzy, których trudno było pozyskać - mało realnych opcji rozwoju kariery (mały stack technologiczny i rzadko pojawiające się wakaty na wyższych stanowiskach, których różnorodność i tak nie jest duża), praca po pewnym czasie staje się nużąca - managerowie wyższych stanowisk (np. Head of HR), którym brakuje empatii, umiejętności komunikacyjnych, bezpośredni kontakt z którymi zszargał mi nerwy - ludzie zwalniani z dnia na dzień, bez konkretnych powodów; wytłumaczenia sytuacji podawane ogółowi niezgodne z wersjami osób, które nagle straciły stanowisko - plotki, ploteczki, niedomówienia szarzące się z prędkością wiatru - udawana transparentność, w postaci np. cyklicznych sesji Q&A z CEO, które polegają na mydleniu oczu, wymijających odpowiedziach i pomijaniu kwestii, które są dla pracowników najważniejsze w danym czasie - strata czasu - zakrzywianie rzeczywistości, wszystko zawsze jest super, a jak nie jest super, to tylko Ci się tak wydaje - niedojrzałe zachowanie CEO (np. teksty w stylu: "Jak się komuś nie podoba, to może zmienić pracę") - dostępność alkoholu i słodyczy w miejscu pracy (szczególnie problematycze dla osób zmagających się z uzależenieniami, których w społeczeństwie nie jest mało) Drugi raz nie zdecydowałbym się na pracę dla tej firmy, ale na pewno będą osoby, które wyniosą z niej lepsze doświadczenia, szczególnie jeśli nie będą angażować się zanadto w procesy/zarządzanie i nie będą zadawać pytań, które mogą się komuś nie spodobać. Nie polecam, nie zniechęcam; taka moja perspektywa
Co pół roku jest review każdego pracownika; raz bardziej obszerne, raz mniej. Każde takie review to okazja do zawalczenia o podwyżkę, ale nie jest tak, że z automatu się ją dostaje.
Czy w Vizlib Poland Sp. z o.o. jest skuteczna reakcja na zgłaszane przez pracowników problemy?
No to juz raczej subiektywne, ale powiem ze sa diametralne roznice miedzy prowadzeniem roznych zespolow, projektow i biur; i raczej nie bylo problemu jezeli zglosilo sie chec przeniesienia. Mysle ze to zawsze dobra praktyka zeby poprosic w trakcie rekrutacji o szanse porozmawiania z przelozonym/przelozona.
Trzeba mieć papiery jakieś na znajomość angielskiego? Jeśli potrzebny nadal, 4 lata temu była oferta którą mi sie jeszcze wyświetla jakimś cudem na Technical Support Engineer i tam tak było napisane, a jak teraz to nie wiadomo, dlatego zajrzałem tu
Czy w Vizlib Poland Sp. z o.o. jest skuteczna reakcja na zgłaszane przez pracowników problemy?
Cześć, odnośnie tej odp zastanawiam się jakie tu problemy w firmie mogą występować, że od razu trzeba je zgłaszać. Przytoczysz jakieś? Ogólnie to często coś tu się dzieje takiego?
O konkretnych problemach raczej nie mam zamiaru pisać na forum. Zdarzają się różne sytuacje - różnice zdań, czasami jakiś proces wymaga usprawnienia. Czy trzeba je zgłaszać od razu, to już kwestia jak wielki wpływ ma to na osobę lub osoby bezpośrednio powiązane. W większości przypadków po prostu wystarczy porowzmawiać i problem da się rozwiązać.
Zwykle ktoś Cie wysłucha ale Vizlib Poland nie ma autonomii w podejmowaniu decyzji żadnych decyzji i wszystko i tak musi przejść przez HQ w Londynie. Cały ten proces trwa długo.
Czyli i tak na jakieś konkretne decyzje trzeba trochę poczekać? A jak z komunikacją miedzy ludźmi? Można się dogadać z przełożonymi i nie ma większych spin i konfliktów? Towarzystwo jest w miarę zgrane?
No to juz raczej subiektywne, ale powiem ze sa diametralne roznice miedzy prowadzeniem roznych zespolow, projektow i biur; i raczej nie bylo problemu jezeli zglosilo sie chec przeniesienia. Mysle ze to zawsze dobra praktyka zeby poprosic w trakcie rekrutacji o szanse porozmawiania z przelozonym/przelozona.
Czy na umowie b2b jest płatny urlop? Ile kosztuje luxmed, multisport dla osób na b2b?
Płatnego urlopu nie ma. Luxmed kosztował do tej pory około 140 PLN, ale mają zmieniać stawkę (Luxemd). Umowę podpisujesz z Luxmedem na własną firmę, ale dostajesz warunki jakie wynegocjował Vizlib (bardzo bogaty pakiet, ze stomatologią włącznie). Kwotę za usługę doliczasz co miesiąc do faktury. W przypadku Multisporta nie mam informacji, bo nie korzystam - z tego co wiem, to firma pokrywa część wartości pakietu.
A jak się chce podłączyć rodzinę to pakiet Luxmedu kosztuje więcej niż na jednego pracownika czy firma wynegocjowała stawkę bez względu na liczbę korzystających osób?
O to słabo. Myślałem że to groszowe sprawy jak się dołącza kogoś z rodziny np. dziecko. Czyli praktycznie żadnych benefitów w całości finansowanych przez firmę. A jakieś wspólne integracje dla ludzi z pracy? Jak jest wyjście to też każdy płaci za siebie czy firma ma budżet na takie imprezy?
Plusy: - na pewno trafisz na świetnych współpracowników, z którymi integrowanie się, to przyjemność - jest czas i budżet na rozwój - fajni, zaangażowani line managerowie, na których wsparcie można liczyć - tolerancja Minusy w kolejności losowej: - brak możliwości pracy zdalnej i brak elastyczności w tym zakresie, chyba że jest się traktowanym wyjątkowo, jak np. niektórzy managerowie, devopsi, albo developerzy, których trudno było pozyskać - mało realnych opcji rozwoju kariery (mały stack technologiczny i rzadko pojawiające się wakaty na wyższych stanowiskach, których różnorodność i tak nie jest duża), praca po pewnym czasie staje się nużąca - managerowie wyższych stanowisk (np. Head of HR), którym brakuje empatii, umiejętności komunikacyjnych, bezpośredni kontakt z którymi zszargał mi nerwy - ludzie zwalniani z dnia na dzień, bez konkretnych powodów; wytłumaczenia sytuacji podawane ogółowi niezgodne z wersjami osób, które nagle straciły stanowisko - plotki, ploteczki, niedomówienia szarzące się z prędkością wiatru - udawana transparentność, w postaci np. cyklicznych sesji Q&A z CEO, które polegają na mydleniu oczu, wymijających odpowiedziach i pomijaniu kwestii, które są dla pracowników najważniejsze w danym czasie - strata czasu - zakrzywianie rzeczywistości, wszystko zawsze jest super, a jak nie jest super, to tylko Ci się tak wydaje - niedojrzałe zachowanie CEO (np. teksty w stylu: "Jak się komuś nie podoba, to może zmienić pracę") - dostępność alkoholu i słodyczy w miejscu pracy (szczególnie problematycze dla osób zmagających się z uzależenieniami, których w społeczeństwie nie jest mało) Drugi raz nie zdecydowałbym się na pracę dla tej firmy, ale na pewno będą osoby, które wyniosą z niej lepsze doświadczenia, szczególnie jeśli nie będą angażować się zanadto w procesy/zarządzanie i nie będą zadawać pytań, które mogą się komuś nie spodobać. Nie polecam, nie zniechęcam; taka moja perspektywa
O sporo mi pomogła Twoja opinia. Napisałeś, że brak możliwości pracy zdalnej. Możesz uzupełnić, czy praca hybrydowa możliwa do dogadania? To zwalnianie z dnia na dzień to często się zdarza? Bo kurczę trochę to stresujące. Nie napisałeś, czy byś polecił osobom, które chcą nabrać doświadczenia zawodowego. Warto by było wtedy aplikować, jakby to był główny cel?
Widzę, że ktoś zaczyna wymyślać bzdury i kłamać. Tryb hybrydowy istnieje i dwa dni pracy z domu oraz 3 z biura to norma. Jeżeli ktoś jest w stanie wynegocjować inne warunki, to również jest to możliwe. Nie wiem skąd informacja, że podwyżki są oghraniczone dla osób pracujących hybrydowo lub zdalnie - zwykłe kłamstwo. Jeszcze większe, że po podjęciu tematu były jakieś przetasowania na stanowiskach i zwolnienia. Nic takiego nie ma miejsca. Poza tym, od samego począku rekrutacji firma oferuje pracę hybrydową, jeżeli komuś taki tryb nie odpowiada, to niech nie podejmuje współpracy. Widać, że ktoś poczuł się bardzo dotknięty - i kłamie :)
Podpisuje się pod wszystkim co napisał Ex. Co do pracy zdalnej to rzeczywiście 2-3 dni pracy z domu to norma i nic mi nie wiadomo o tym żeby ktoś był gorzej traktowany przez to, że częściej pracuje z domu. Ponaddo osoby, które pracują z miasta gdzie Vizlib posiada biuro prawie nie mają szansy by pracować full zdalnie. Wyjątkiem bywają osoby które podały jakiś bardzo poważny powód lub pracowały z innego miasta. Stąd też często pojawiały się pytania o nierówne traktowanie, które były od razu w dyplomatyczny sposób ucinane :)
No ale czegoś nie rozumiem do końca z tą pracą zdalną. Załóżmy ktoś naprawdę jest bardziej wydajny zdalnie niż w biurze i pokazują to jego wyniki to wtedy firma, jak do tego podchodzi? Tak na logikę to chyba dla firmy powinno być priorytetem to, aby właśnie wyniki były tu na pierwszym miejscu. A jak już jest opcja te 2-3 dni zdalnie pracować to jeszcze dopytam, czy jest jakiś ryczałt za prąd wtedy rozliczany?
Nieee, w sumie firma Ci udostępnia biuro jako miejsce pracy, więc jeśli nie chcesz płacić za prąd to po prostu przychodzisz do biura (które jest moim skromnym zdaniem super miejscem do pracy), a praca zdalna kilka dni w tygodniu to benefit na który się dobrowolnie godzisz, a nikt Cię przecież do tego nie zmusza :P
Niestety żadne argumenty i próby podjęcia rozmowy przez zwykłego pracownika nie były możliwe jeżeli chodzi o full zdalnie (niektórzy byli uprzywilejowani w tym temacie bo zajmowali "ważniejsze" stanowisko). Jedyna odpowiedź jaka się pojawiała ze strony zarządu - "indywidualne wyniki były lepsze, ale wyniki teamowe były gorsze" niestety prośby o rozwinięcie wypowiedzi albo pokazanie jak badają takie dane były ignorowane, aż w końcu każde podniesie tematu przez osoby niezadowolone brakiem uargumentowanej odpowiedzi było komentowane przez CEO "jak się komuś nie podoba to może odejść"
W takim razie chcę się dowiedzieć czegoś więcej o podwyżkach. Czyli jak rozumiem, są dla wszystkich, tak? Jakie to są podwyżki? Czy w tym roku była podwyżka? I czy w ogóle są co roku regularnie?
Co pół roku jest review każdego pracownika; raz bardziej obszerne, raz mniej. Każde takie review to okazja do zawalczenia o podwyżkę, ale nie jest tak, że z automatu się ją dostaje.
Hej widzę ze firma dba o pracowników, zapewniając im różne atrakcje w firmie: )wiem już jak trafić do firmy z polecenia, a jak wygląda rekrutacja jeśli nie mam nikogo w tej firmie? Naprawdę rozmowa bywa trudniejsza? o co pytają ? Na co się nastawić?
Rozmowa dla osób nie z polecenia, jest taka sama jak dla osób z polecenia. Pytania i wymagania to zależy na jeakie stanowisko aplikujesz.
Dobra firma na start lub na „wypchaj dziurę” nie jest to dobre miejsce na dłuższą metę. Biuro dobrze wyposażone, brak możliwości pracy zdalnej.
Aha czyli tak naprawdę to ile będę zarabiać w tej firmie zależy tylko od doswiadczenia które posiadam? Kurczę, doswiadczenia nie mam, a chciałabym zarabiać dobrze. Pytanie, czy takie właśnie osoby są do przeszkolenia i po czasie dostają więcej?
A od czego miałyby zależeć zarobki, jak nie od umiejętności/doświadczenia? Jeżeli chodzi o testerów i deweloperów to mamy 3 stopnie: junior, regular, senior (na każdym po dwa poziomy). Od tego przyporządkowania właśnie uzależnone są zarobki + od lokalizacji, w której pracujesz (miasto). Co pół roku masz robione podsumowanie, po którym może nastąpić awans/podwyżka. Istnieje możliwość uczestnictwa w szkoleniach podnoszących kwalifikacje - wewnętrznych, jak i zewnętrznych, opłacanych przez firmę. Ponadto stały dostęp do biblioteki oraz szkoleń online. Do tego określony czas w miesiącu, który możesz przeznaczyć na podnoszenie kwalifikacji.
Widzę, że oferta dość spora jeśli chodzi o te szkolenia i materiały. Ale tak się teraz zastanawiam czy zatrudnieni tutaj faktycznie tak często z tego korzystają czy raczej są bardziej niezależni i budują swoją wiedzę i umiejętności w trochę bardziej indywidualny sposób?
Dużo osób korzysta. Zdarzają się równie często przypadki, że osoba wynajduje sobie szkolenie, na które udaje się w pojedynkę. Są również przypadki, że na szkolenie idzie cały zespół. W zasadzie istnieje pełna dowolność. Każdy z pracowników ma roczną pulę pieniędzy przeznaczoną na szkolenia i podobne aktywności. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby korzystać z darmowych szkoleń/materiałów, jeżeli takie są dostępne. Firma zachęca do podnoszenia kwalifikacji, nigdy w drugą stronę.
To faktycznie widać, że na edukację się tu stawia. A czy te osoby, które się tak dobrze wyszkolą raczej zostają już w firmie czy jednak dochodzi do rotacji lub przejęć ich przez konkurencję?
Nie zauważyłem żeby coś takiego miało miejsce, aczkolwiek trudo stwierdzić na 100% co było powodem odejścia z pracy. Oczywiście zdarzają się odejścia, ale nie wiązałbym ich z tym, że 'zrobiłem szkolenia i uciekam dalej'. Sama rotacja jest niewielka, kilka osób, głównie na koniec/po nowym roku. To chyba jednak normalne w firmach, które zatrudniają wielu pracowników. Możliwe jest również przejście do innego zespołu/zmiana stanowiska na inne.
Czyli jest tu coś takiego jak rekrutacja wewnętrzna i ma ona pierwszeństwo wobec tych zewnętrznych? Dużo osób w ten sposób tutaj awansuje?
Tak, istnieje coś takiego. Wewnętrzne rekrutacje mają miejsce, ale nie jest to częste/notoryczne. Istnieje też system poleceń, więc można zawsze zaproponować osobę na dane stanowisko.
A o czymś takim to chyba jeszcze nie słyszałam. Chodzi o to, że możemy zadeklarować jakiegoś współpracownika i jest jakieś głosowanie czy tu raczej chodzi o jakiegoś znajomego z zewnątrz? On ma wtedy jakoś łatwiej przy rekrutacji?
System poleceń polega na tym, że rekomendujesz kogoś z zewnątrz (najczęściej znajomego/znajomą z branży) i ta osoba jeżeli jej CV spełania wymagania na stanowisko jest zapraszana na rozmowę. Jeżeli przejdzie rekrutację i zostanie zatrudniona, to po 3 miesiącach (po okresie próbnym w danej firmie) ,jeżeli wspólpraca jest kontynuowana to osoba polecająca dostaje $$ (czasem jest to sztywna kwota, czasem jednorazowa wypłąta osoby, która jest polecona - zależy od wewnętrznych ustaleń firmy). Oczywiście nie działa to w wewnątrz firmy (nie można polecić kolegi obok:)). Z tego co wiem, to taka osoba nie ma łatwiej na rozmowie, ale to pewnie zależy od firmy.
Aha, dzięki za jasne wyjaśnienie. To w sumie spoko sprawa, przynajmniej firma ma skąd kandydatów brać. ;p A tutaj to często tak właśnie się zdarza z tymi poleceniami czy niekoniecznie? Są jeszcze jakieś inne motywatory do podjęcia się pracy właśnie tutaj? ;)
Atrakcji nie brakuje - szeroki wybór jedzenia, picia, konsola, szachy, planszówki, puzzle - i inne atrakcje - w zasadzie można składać prpopzycje na co się ma ochotę. Do tego wyjścia integracyjne, spotkania, itd. Najlepiej napisać do działu HR - wtedy będzie można zapoznać sięz całą ofertą jaką oferuje firma.
O kurczę to wy tam w ogóle pracujecie? :D Bo tyle fajnych rzeczy tam macie, nie rozpraszają was za bardzo?
Pracujemy - jak najbardziej - raz jest więcej, raz mniej do zrobienia. To nie tak, że cały czas wszystkie atrakcje są zajęte. Korzytamy z umiarem:)
Od wielu rzeczy między innymi - urlopy, choroby, dni wolne, ilość zgłoszeń od klientów, ilość znalezionych błędów podczas testów, złożoność realizowanych zadań.
A możecie jednak napisać mimo wszystko jakie są te widełki płacowe, o których ktoś tutaj wspomniał :) ?
Sprawny proces rekrutacji, jednak jeśli chodzi o wynagrodzenie to podawane widełki płacowe są tylko wabikiem. W momencie jak dochodzi do negocjacji stawki godzinowej to na końcu etapu rekrutacji okazuje się, że oferują wynagrodzenie poniżej średniej rynkowej z uwzględnieniem oczywiście doświadczenia i umiejętności kandydata.
Rzeczywiście do momentu zakończenia rozmowy rekrutacyjnej szło sprawnie - szkoda, że pomimo zapewnień nie potrafili nawet zadzwonić/napisać maila/cokolwiek z informacją o decyzji. Kompletny brak profesjonalizmu, zachowali się jak typowy januszex.
Świetna firma i podjeście do pracownika, pełne zaangażowanie w rozwój i genialna atmosfera między ludzmi!
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w Vizlib Poland Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy Vizlib Poland Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 5.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w Vizlib Poland Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 3, z czego 1 to opinie pozytywne, 0 to opinie negatywne, a 2 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!