Dołączając do MS Poland niespełna 6 miesięcy temu miałem wiele obaw względem jakości świadczonych usług, standardów pracy. Dzisiaj jestem w stanie stwierdzić, iż niesłusznie. MS obecnie jest w stanie gwałtownego wzrostu na ryku, dzięki temu pracownicy wyeksponowani są na wiele różnorodnych i ciekawych projektów w Polsce jak i zagranica. Obecna struktura sprzyja ludziom zaczynającym swoja karierę w consultingu, na projektach mamy szanse pracować bezpośrednio z dyrektorami jak i partnerami dzięki czemu nabywamy jeszcze więcej doświadczenia. Starsi stażem koledzy i koleżanki zawsze mnie wspierali w przypadku, kiedy pojawiały się jakiekolwiek wątpliwości/trudności. Ogromnym plusem tej organizacji są LUDZIE, śmiało mogę stwierdzić mimo tak krótkiego stażu pracy, że wiele spośród poznanych osób zostanie ze mną dłużej w siatce moich kontaktów niezależnie od przyszłości zawodowej w MS. Podsumowywująca uważam ze MS świetnie nadaje się obecnie do rozpoczęcia/kontynuacji kariery w consultingu. System zarzadzania daje dużą swobodę chcącym się wykazać, z racji na dynamikę wzrostu bardzo szybko nabywamy nowe doświadczenia. Jest to świetna alternatywa względem Big4!
Czyli już asystenci nie są sprzedawani jako seniorzy i dlatego usługi są na wysokim poziomie? Ciekawe jak to robią, jeśli kadra z doświadczeniem ponad rok liczy może 10 pracowników, a w ich miejsce zatrudniani są stażyści. Czy może MS udało się ściągnąć top talent wśród stażystów/asystentów z pensjami na poziomie sprzed 3 lat?
Kiedyś w ofercie dla Business Consultant’a było napisane wśród kandydatów poszukuje się niedawnych absolwentów lub studentów ostatniego roku. czy to do dziś aktualne? chce się rozeznać, bo zaraz wyjdzie, że i tak nie mam szans
Firma starająca się sztucznie wykreować status prestiżu, gdy sama ma dość niską pozycję na rynku. Dodatkowo posiada śmieszny i totalnie oderwany od rzeczywistości proces rekrutacyjny. 3 etapy, w tym jeden składający się z pytań z hr'owych memów - Gdzie się widzisz za 5 lat, swoje najmocniejsze cechy, co kolega by o tobie powiedział. Dodatkowym utrudnieniem jest rekruterka, która operuje angielskim na poziomie podstawówki.
To takie 6,000 zł na rękę dla asystenta to według was dużo czy mało? Pojawiły się wątpliwości z tego co widzę, nie jestem z branży, przeglądam firmy pod katem pracy jako osoba bez większego doświadczenia i taka kwota na start by mi odpowiadała, tylko ta praca jakaś ciężka jest? opiszecie mi ja?
Możecie napisać wprost jakie stawki teraz mogą przysługiwać asystentom? Była jakiś czas temu taka opinia tu na forum jeszcze chyba jakoś w maju, że przysługują w tym przypadku pensje na poziomie sprzed 3 lat. czyli ile w praktyce wynoszą?
MS jest firmą dla ludzi zaraz po studiach którzy chcą zdobyć pierwsze doświadczenie w parcy w konsultingu. Firma zatrudnia głownie ludzi zaraz po studiach, których chce "wychować" pod siebie. Rzadziej zdarza się zatrudnianie ludzi z większym doświadczeniem. Projekty raczej monotonne, zarządzanie pozostawia wiele do życzenia a pensje określiłbym jako lekko poniżej. Jeżeli jesteś zaraz po studiach i nie masz bardziej konkurencjnych ofert, OK ale raczej nie polecam. Podpisuję się pod wszystkimi opiniami poniżej i załączam własną ewaluację: Plusy: - Dużo młodych ludzi, rekruterzy wybierają naprawdę fajnych ludzi, co przekłada się na miłą atmosferę wsród pracowników. - Rzucają konsultantów na głęboką wodę, co dla niektórych może być stresujące, jednak zmusza do szybkiego nabycia kompetencji komunikacjyjnych oraz zarządzania czasem oraz pracą na projekcie. Minusy: - Zła organizacja - Nie odpowiedznia liczba ludzi na projektach (za dużo lub za mało). - Nieprofesjonalne zarządzania - Obiecywanie projektówm które nie dochodzą do skutku. Projekty często są dobierane pod osoby które nie są nimi zainteresowane podczas gdy osoby zainteresowane danę tematyką nie są brane pod uwagę. - Mentoring - W teorii kazda osoba ma przypisanego mentora, jednak w praktyce nie ma to w pływu. - Wynagrodzenie - Niskie, w Big4 ( Bo z tymi firmami chciałoby konkurować MS) płacą lepiej, bonusy roczne także są niskie. - Szkolenia - Niskiej jakości szkolenia wewnętrzne, marnujące czas zarówno słuchaczy jak i prelegentów, którzy nota bene są zmuszani do ich prowadzenia, często nie mając doswiadczenia w danym temacie. Awans & Podwyżka - Proces ewaluacji raz w roku, sztywno dla wszystkich w lipcu. Jest on wyssany z palca.
Praca w tej firmie przybija. Twarde, niepraktyczne godziny pracy (9-17/18). Zła organizacja - albo za mało osób na projekcie, albo wręcz za dużo (np. trzyosobowy zespół na projekcie, gdzie pracy jest mniej niż dla jednej osoby). Zero zarządzania - w moim przypadku w odstępie kilku miesięcy obydwaj managerzy z projektu odeszli do innych firm! Nie istniał nawet zarys mentoringu czy jakiegokolwiek wsparcia. Niskie wynagrodzenie. Projekty niepokrywające się z obiecaną tematyką. Zakłamanie (obiecywanie projektu, bonusuów, przywilejów - same kłamstwa). I można by tak wymieniać… Po opuszczeniu tej pracy wracają chęci do życia :)
To ile wynagrodzenia otrzymywał ten wspomniany manager, że nawet dwójka z nich zdecydowała się odejść? Przebieg projektów został już opisany a co z wynagrodzeniem za nie? Piszesz o tym, że jest niskie, czy możesz to poprzeć jakimś konkretnym przykładałem? I czy znane są osoby, które mimo wszystko decydują się na dłuższą karierę?
GMS Management Solutions Sp. z o.o. z siedzibą w mieście Katowice zatrudnia na stanowisko service desk. Czy ktoś był już na rozmowie i podzieli się wrażeniami?
Dołączając do MS Poland niespełna 6 miesięcy temu miałem wiele obaw względem jakości świadczonych usług, standardów pracy. Dzisiaj jestem w stanie stwierdzić, iż niesłusznie. MS obecnie jest w stanie gwałtownego wzrostu na ryku, dzięki temu pracownicy wyeksponowani są na wiele różnorodnych i ciekawych projektów w Polsce jak i zagranica. Obecna struktura sprzyja ludziom zaczynającym swoja karierę w consultingu, na projektach mamy szanse pracować bezpośrednio z dyrektorami jak i partnerami dzięki czemu nabywamy jeszcze więcej doświadczenia. Starsi stażem koledzy i koleżanki zawsze mnie wspierali w przypadku, kiedy pojawiały się jakiekolwiek wątpliwości/trudności. Ogromnym plusem tej organizacji są LUDZIE, śmiało mogę stwierdzić mimo tak krótkiego stażu pracy, że wiele spośród poznanych osób zostanie ze mną dłużej w siatce moich kontaktów niezależnie od przyszłości zawodowej w MS. Podsumowywująca uważam ze MS świetnie nadaje się obecnie do rozpoczęcia/kontynuacji kariery w consultingu. System zarzadzania daje dużą swobodę chcącym się wykazać, z racji na dynamikę wzrostu bardzo szybko nabywamy nowe doświadczenia. Jest to świetna alternatywa względem Big4!
Czyli już asystenci nie są sprzedawani jako seniorzy i dlatego usługi są na wysokim poziomie? Ciekawe jak to robią, jeśli kadra z doświadczeniem ponad rok liczy może 10 pracowników, a w ich miejsce zatrudniani są stażyści. Czy może MS udało się ściągnąć top talent wśród stażystów/asystentów z pensjami na poziomie sprzed 3 lat?
Czytam poniższe opinie i jestem mocno zaskoczona, w szczególności że pracuję w Management Solutions od dłuższego czasu. Trzeba przyznać, że na początku kwestie związane ze wsparciem HR/IT niezawsze działały jak trzeba, ale to w ostatnim czasie mocno się zmienia. Poza tym uważam, że support IT czy kontakt z administracją nie jest kluczowy w wyborze pracy. Jakie widzę plusy pracy w MS: jasna ścieżka kariery i rozwoju (plan szkoleniowy oraz osiąganie kolejnych szczebli w organizacji) bez wyścigu, wszyscy mają szansę na awans (a nie wybrana pula konsultantów..); ciekawe projekty (regulacyjne, techniczne, ostatnio też dużo w CSR/ESG); duże wsparcie ze strony innych zespołów i bardziej doświadczonych kolegów; możliwość pracy w międzynarodowym środowisku (często pracujemy po angielsku); super ludzie; bardzo rzadko są nadgodziny (na pewno nikt nie pracuje po nocach) Jeśli chodzi o minusy to tak na prawdę były to kwestie organizacyjne, które dziś funkcjonują już bardzo dobrze. Szkolenia organizowane są już z biura. Dla osób, ktore cenią sobie pracę samodzielną i statyczną - w MS pracujemy raczej zespołowo i tryb jest dynamiczny (mogą się zdarzyć nagłe zmiany projektów, klienta, etc..).
Czyli tak naprawdę nie dostrzegasz już żadnych minusów skoro piszesz o kwestiach organizacyjnych, które podobno się poprawiły? Jako osoba doświadczona możesz udzielić kilku porad potencjalnym kandydatom? Bez jakich umiejętności nie warto się tu zgłaszać?
W opozycji do moich przedmówców uważam, że oddział w Warszawie obecnie jest w stanie zagwarantować godne warunki pracy. Zmiana biura na lokalizację w centrum, powiększenie personelu administracyjnego i operacyjnego pozytywnie wpłynęło na warunki pracy. Zwiększyła się liczba projektów w branżach niespokrewnionych z bankowością. Obecnie pracownicy mają szansę brać udział w projektach zagranicznych. Z perspektywy osoby stawiającej pierwsze kroki w consultingu uważam, iż jest to firma z sprzyjającą kulturą pracy. Przełożeni otwarci są na wszelkiego rodzaju opinie i innowacje w sposobie zarządzania warszawską jednostką. Proces rekrutacji obecnie przebiega dużo sprawniej i jest bardziej merytoryczny aniżeli w przeszłości.
O kurczę, właśnie trafiłam na ogłoszenie na tę posadę. I właśnie ciekawa jestem tej rekrutacji. Ile czasu ona trwa? I czy cały proces jest zdalnie prowadzony? Czy na rekrutacji na posadę Business Consultant są zadania rekrutacyjne?
Bujda na resorach. To co pisał Konsultant to wszystko prawda. Dodatkowo od siebie dodam: Rekrutacja na bardzo niskim poziomie. Brak pytań technicznych. Na każdym etapie te same pytania zadawane przez inne osoby. W zasadzie zatrudniają wszystkich jak leci - chyba trzeba się mocno postarać żeby kogoś nie zatrudnili. Niby obiecują prace jako DS a rzeczywistość jest zupełnie inna. Osoby chcące pracować z danymi i programować dostają projekty regulacyjne. Szkolenia mega niskiej jakości - prowadzone online przez ludzi z łapanki. Motywacja prowadzących i słuchających zerowa. Brak kadry zarządzającej. Jeden manager od wszystkiego (i od niczego). Brak wiedzy i doświadczenia w firmie mimo zapewnień „zarządzających”. Awans na kolejne stanowisko dostaje się za nic - wystarczy przepracować odpowiedni czas w firmie bez względu na wykonywana pracę. W rezultacie Seniorami zostają osoby bez żadnego doświadczenia i umiejętności, które przepracowały plus/minus rok. Klientom wciskają kit ze dostanie doświadczony zespół a de facto dostaje samych juniorów i nikt nic nie wie - panuje chaos. Firma opiera się na zakłamaniu. (usunięte przez administratora) się i klientów i współpracowników. Niezadowolenie wśród pracowników narasta i chyba wymknęło się spod kontroli. Bardzo duża rotacja w firmie nad która nikt nie panuje. Dużo osób już odeszło, kolejni szukają pracy. Praktycznie co miesiąc ktoś odchodzi. Jeszcze trochę a niedługo wszyscy będą new joinersami.
Ojej… tak czytam czytam i ze wszystkim się zgadzam. Myślałam, ze tylko ja mam takie odczucia:/
Jak wyglada proces rekrutacji?
Ja widziałam opinię, że podobno biorą każdego jak leci, nie ma pytań technicznych i każdy z rekruterów pyta o to samo. Ciekawe czy to prawda? Bo jeśli tak to raczej nie ma się czym przejmować?
Ludzie odchodzą z firmy a klientom nikt nie mówi prawdy. Oficjalne stanowisko, że poszli na inny projekt. Czy to jest normalne? Potem wszyscy się dowiadują z Li, ze dany konsultant już nie pracuje w firmie. Trochę śmieszne. Na projekty często wysyłają osoby bez doświadczenia sprzedając jako osoby z doświadczeniem. Seniorem lub Experience seniorem jest zwykły junior… Jak potem wierzyć w poprawność produktów? Mega wstyd…
A to piszesz z pozycji klienta czy pracownika? Skąd wiesz że ludzie osoby bez doświadczenia udają takie już z doświadczeniem? Ciebie tak przedstawiali?
Pracowałem w MS pół roku i niestety dłużej nie dałem rady. W Polskim oddziale nie istnieje nawet szkielet zarządzania, globalnie firma też działa bardzo chaotycznie. Podejście do pracownika jest przedmiotowe - jak to w konsultingu. Firma pobiera od pracownika informacje o jego prywatnej karcie płatniczej, która jest potem wykorzystywana do bookowania hoteli, za które pracownik PŁACI SAM. Zwrot dostaje się potem od firmy, można też z wyprzedzeniem zażądać przelewu na wydatki związane z podróżą służbową, niemniej jednak czasami płaci się ogromne sumy za hotel i w razie gdy przelew utknie to jest problem. Jest to niepoważne, żeby pracownik musiał stresować się o to, czy będzie miał gdzie spać będąc wysłany w obce miasto za granicę. Generalnie wyjeżdżanie z MS za granicę to karnawał niekompetencji - począwszy od obowiązku znalezienia sobie samemu akomodacji (firma bookuje hotel w razie potrzeby, za który jak wspomniałem trzeba płacić), do kompletnego olania kwestii ubezpieczenia zdrowotnego, co mocno zabolało podczas obecnej pandemii Koronawirusa. Chwalenie się przeznaczaniem potężnych sum w szkolenia pracowników to też wielka bujda na resorach - większość szkoleń to niskiej jakości Webexy, które nie wnoszą nic i marnują czas. Projekty są 100% w finansach, więc jeżeli w ofercie pracy ktoś ci obiecuje projekty techniczne - to będziesz bardzo zawiedziony. Pensje w Polsce - ale również na zachodzie - kompletnie nie przystają do kosztów życia w danych miastach. Na polskiej umowie duży plus za dietę, która w razie wysłania za granicę naprawdę fajnie podbija miesięczne wynagrodzenie. Jednocześnie, firma wywodząc się z Hiszpanii ma też hiszpańskie podejście do pracy - telefony po godzinie 17 to norma, a fakt pracy w consultingu oznacza niepłatne nadgodziny, i ich bardzo dużą liczbę. System zarządzania czasem pracy i kosztów projektu jest przestarzały i niezwykle uciążliwy.
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w GMS Management Solutions Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy GMS Management Solutions Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 7.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w GMS Management Solutions Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 6, z czego 2 to opinie pozytywne, 3 to opinie negatywne, a 1 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!