Opinie o Innogy Fotowoltaika (E.On Foton Sp. Z O.O.) w Warszawa

E.ON Foton to doświadczona i innowacyjna firma, która oferuje kompleksową usługę doradztwa, projektowania i profesjonalnego montażu instalacji fotowoltaicznych. Zapewniamy dostęp do ekologicznych i nowoczesnych rozwiązań, dzięki którym będą Państwo w stanie cieszyć się niezależnością energetyczną, a także niższymi rachunkami za prąd. Stawiamy na ekologiczne rozwiązania i cały czas poszerzamy ofertę produktów dla Klientów indywidualnych i biznesowych. Zapewniamy kompleksową usługę doradztwa, projektowania i montażu instalacji fotowoltaicznych dla Klientów indywidualnych oraz biznesowych. Posiadamy zasoby umożliwiające utrzymanie standardów dających naszym Klientom wsparcie oraz gwarantującym bezpieczeństwo na każdy etapie realizacji i użytkowania instalacji fotowoltaicznej. Nasza firma fotowoltaiczna jest jej częścią. Jesteśmy zaufanym partnerem. Nasz zespół to doświadczeni projektanci, monterzy oraz osoby z uprawnieniami wymaganymi do montażu instalacji fotowoltaicznych. Zostaliśmy wyróżnieni Złotym Godłem Konsumenckiego Lidera Jakości 2021 w kategorii „Instalacje fotowoltaiczne”. Ponadto jako jedyna firma zajmująca się sprzedażą i montażem instalacji fotowoltaicznych otrzymaliśmy Srebrny Laur Konsumenta 2021. Dzięki swojemu odpowiedzialnemu wyborowi, wspomożemy również proces ograniczania emisji CO2 do atmosfery, który jest kluczowy dla stanu naszej planety. Warto podkreślić, iż oferta naszej firmy fotowoltaicznej jest skierowana zarówno do Klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Do tej pory udało nam się zamontować setki tysięcy modułów fotowoltaicznych na terenie Polski, a wśród naszych Klientów znalazły się małe, średnie i duże firmy, gospodarstwa rolnicze, a także osoby prywatne. Zaufaj liderowi branży fotowoltaicznej w Polsce!


Branże: Pozostałe - sprzedaż hurtowa

Najnowsze opinie pracowników, klientów i kandydatów do pracy o E.ON Foton Sp. z o.o. w Warszawa

Rick
Inne
 Pytanie

A) GDY TYLKO REJESTROWAŁEM SIĘ NA STRONIE FOTON TECHNIK, aby zamówić usługę przedłożenia i wyceny oferty tzw. konsultanta, wielokrotnie zaznaczałem, że interesuje mnie TYLKO I WYŁĄCZNIE rozwiązanie off-Grid. To zostało zapisane na nagraniu, gdy po raz pierwszy się z firmą kontaktowałem telefonicznie – jest nagranie. . B) ponadto w emailu z dnia 04.09.2021 napisałem ponownie: "Chodzi o off-grid czyli montaż paneli fotowoltaicznych WRAZ Z BANKIEM ENERGII tj. bez podłączania do istniejącej na mojej posesji sieci energetycznej"... Skoro tak - to dlaczego jakiś tzw. „konsultant” przyjeżdża do mnie (i to dwa razy), ustala dokładne dane do umowy (co na to RODO?) , SPISUJE TĘ UMOWĘ(!), a na końcu tego czasochłonnego procesu tj. podczas kolejnej wizyty informuje mnie, że FOTON TECHNIK NIE POTRAFI TEGO WYKONAĆ . Jeżeli jest TO FIRMA KTÓRA NIE JEST W STANIE zrealizować zamówienia off-Grid - to dlaczego o tym fakcie nie zostałem poinformowany NA POCZĄTKU TYCH ROZÓW/NEGOCJACJI, a dopiero na końcu, po KILUKROTNYCH WIZYTACH U MNIE NA POSESJI przez kolejnych kilka dni tj. kilku wizytach i długich rozmowach z „konsultantem”. C) a przecież jak sama nazwa wskazuje off-Grid znaczy po polsku "poza siecią". Wystarczy trochę poczytać na ten temat. Dla dodatkowego wyjaśnienia, takie rozwiązanie również nazywane jest "rozwiązaniem wyspowym" - ciekawe dlaczego?. Może po prostu dlatego, że ja jako klient mógłbym w ogóle nie mieć prądu na mojej działce i zamówić instalację off-Grid właśnie dlatego, że prądu nie mam. Co ma wtedy uzgadnianie z tzw. Operatorem Systemu Dystrybucyjego?. Przecież on w takim przypadku w ogóle nie istnieje. Z kim wtedy cokolwiek uzgadniać?. Czy to jakieś żarty?. Reasumując: skoro dostałem ostatecznie odpowiedź na piśmie, że (cytuję: "Foton Technik niestety nie oferuje rozwiązań off-grid") - to znaczy nie mniej ni więcej, że wszystkie te zabiegi miały na celu nakłonienie mnie na rozwiązanie, którego zdecydowanie nie chciałem i informowałem o tym od samego początku. Co więcej - dostałem przecież WYCENĘ takiej pracy (ponad 20 tys złotych), a następnie w wyniku odmowy podpisania umowy ze strony FOTON TECHNIK, proponuje mi się rozwiązania, których z definicji tj. OD SAMEGO POCZĄTKU(!) nie chciałem realizować. Ciekawe jak długo z taką polityką firma Foton Technik będzie w stanie utrzymać się na tym coraz bardziej wymagającym i konkurencyjnym rynku.

Pracodawca

@Rick

Szanowny Panie, prosimy o przesłanie szczegółowych informacji dotyczących sprawy wraz z Pana danymi, będziemy mogli dokładnie zweryfikować temat i udzielić Panu odpowiedzi. Prosimy o przesłanie zgłoszenia na info@fotontechnik.pl

Ryszard P
Inne
 Pytanie
@Rick

Miałem wprawdzie inną ale świadczącą o firmie sytuację. Nie pytałem i nie negocjonowałem ceny z Foton. Na pierwszej rozmowie zaznaczyłem że interesuje mnie instalacja z "GÓRNEJ PÓŁKI" czyli najlepsza z najlepszych materiałów niezależnie od ceny, nie chcę kredytu posiadam własne środki. Zamontowano mi bardzo szybko ok. 2 tygodnie. Chińskie panele drugiego gatunku które po półrocznej eksploatacji wykazywały spadek mocy ok 20% i udowodniłem to firmie Foton, jednak oni odpowiadali że wszystko jest OK. Po półtorarocznej eksploatacji różnice mocy poszczególnych paneli przekraczają 50%. Ostatnio wysłali mi informację że moją reklamację przesłali do producenta. Pytanie kiedy i czy odpowie, to są Chiny a ponadto jaką dają gwarancję na panele II gatunku. Karta katalogowa określa I gatunek a II gatunek czy ma gwarancję? Ciesz się Pan że Pańska przygoda z tą firmą tak się skończyła. Niektórzy tacy jak ja mają znacznie gorzej bo podpisali umowę.

Kasia773
Inne

Witam Państwa. Podpisałam umowę na wykonanie instalacji fotowoltaicznej rok temu, dokładnie 02.11.2020. Instalacja 15,3 kw na restauracji w poznaniu i 6 kw na dom mieszkalny. Pierwszy rok minął i cały strach też, zapłaciłam jedynie za liczniki więc uważam, że jak najbardziej opłacalny biznes. Pozdrawiam Katarzyna S.

Honorata Bener
Inne

Witam serdecznie, Niestety nie mogę zgodzić się z negatywnymi opiniami. Jesteśmy z Foton Technik związani od prawie dwóch, nie mieliśmy żadnych problemów, kontakt z doradcą Panią Renatą jest zawsze, poleciliśmy już kilku swoich znajomych i oni również są zadowoleni. Nie bardzo rozumiem w czym tutaj firma może być zła. Montaż ok. Za prąd nie płacimy, rozliczamy się raz na pół roku z PGE jakieś groszowe sumy, kontakt jest. Polecam firmę Foton Technik. Jestem zadowolonym Klientem. Honorata Bener, okolice Węgorzewa

14

Pracodawca

@Honorata Bener

Dziękujemy!

Mati
Pracownik
@Honorata Bener

Polecam zatem zmienić okres rozliczeniowy na roczny - jedyna opłata jaka zostanie to opłata za licznik

Taotono
Inne
@Honorata Bener

Honorota od Dwóch godzin tygodni czy miesięcy. Tak Czytam co klikasz i chyba Covid Dobrał się do Ciebie...

Machnik
Inne
@Honorata Bener

Miała Pani szczęście. Czego nie możemy powiedzieć my. My zostaliśmy (usunięte przez administratora) Inna rozmowa była przed i w trakcie podpisania umowy. Jednak gdy już podpisaliśmy pan przedstawiciel nie odbiera telefonu, nie odpowiada na smsy. Żenada. Na infolini kazali napisać pismo i wysłać. Cóż z tego skoro też czekamy na odpowiedź.

Machnik
Inne
@Honorata Bener

I jeszcze dodam że nie mam żadnych nowych urządzeń w domu i przyszło mi płacić 447,00. Nie wiem jakim cudem

Przemek
Inne
@Honorata Bener

My niestety jesteśmy zadowoleni tylko z ekipy montażowej , przedstawiciel (usunięte przez administratora) wyliczył nam za małą instalację , napisaliśmy reklamację przedstawiliśmy wszystkie dokumenty rachunek na podstawie którego obliczał moc instalacji , jego zapiski na których rozpisał większą moc instalacji oraz pierwszy rachunek po wymianie licznika z dopłatą za prąd, dzwoniąc do przedstawiciela żeby to wyjaśnić to tłumaczył że obliczał potrzebną moc instalacji na podstawie rachunku po wymianie licznika i do tej pory tak twierdzi

Przemek
Inne
 Pytanie
@Mati

W energi najdłuższy okres rozliczeniowy 2 miesiące , założyli nam za małą instalację brakuje nam prądu z paneli , naganiacz fotonu twierdzi że jak mamy okres rozliczeniowy co 2 miesiące to zawsze braknie nam prądu , a jeżeli raz na rok rachunek to będziemy mieli zapas energii , jak to możliwe ???

Pracodawca

@Przemek

Szanowni Państwo, dziękujemy za zgłoszenie. Prosimy o przesłanie informacji jakiej instalacji dotyczy zgłoszenie na adres mailowy info@fotontechnik.pl, pozwoli nam to dokładnie zweryfikować sprawę.

Ryszard P
Inne
@Przemek

Choć nie jestem zadowolony z działań Fotonu to przy rozliczeniach często przyczyna leży po stronie energetyki. Ja mam instalację czynną od ponad 1,5 roku, załatwiłem w Tauronie rozliczenie roczne, mam zapas naprodukowanej energii ok. 1000 kWh jednak Tauron uporczywie wystawia faktury prognozowe na ponad 300zł, ja te faktury reklamuję, wystawiają faktury korygujące, po kilku miesiącach znów wystawiają faktury prognozowe i zabawa trwa.

Anna wlkp
Inne

Witam, założyłam instalację w sierpniu ubiegłego roku, Pani doradca pomogła złożyć mi wniosek, kontakt jest do dnia dzisiejszego, nawet gdy Pani wróciła do mojej miejscowości wpadła na kawę by upewnić się czy jestem zadowolona i czy niczego mi nie brakuje. Przykro mi gdy czytam opinie innych ponieważ w moim przypadku poleciałam rodzinę i znajomych a każdy jest zadowolony. Mam nadzieję, że będzie więcej doradców jak Pani Natalia :) Pozdrawiam

Ryszard P
Inne
@Anna wlkp

Potwierdzam Pani opinię. Doradcy są bardzo mili i uprzejmi. Na pierwszą reklamację zarówno doradca jak i serwis zareagowali w tym samym dniu. Niestety gdy udowodniłem że moja instalacja nie pracuje prawidłowo, poszczególne panele znacznie straciły moc już w pierwszym roku eksploatacji sprawy mają się inaczej. Odpowiedzi na moje pisma prawie dokładnie po dopuszczalnych 30 dniach i do tego ogólnikowe nie omawiające przedstawianych nieprawidłowości kończą się "wszystko pracuje prawidłowo". Proponuję sprawdzenie czy panele nie są drugiego gatunku. Jeśli tak to przewiduję problemy.

Czesio
Inne
@Ryszard P

Jak to sprawdzić.... Też czekam niestety na montaż????

Przedstawiciel Handlowy
 Rozmowa kwalifikacyjna
Przebieg rekrutacji

Pomijając to, że nie mogę znaleźć ogłoszenia tej firmy, a niby do niej aplikowałam Doszłam do 3-go etapu rekrutacji. Pierwszy to typowo rozmowa z działem HR nic specjalnego. Drugi to u mnie spotkanie online, przebiegło ono ciekawie, dużo pytań czemu akurat taka praca itp. Cyrk zaczął się dopiero w trzecim etapie, gdy ja i dwie inne osoby przybyły do firmy w Katowicach na ul. Mariackiej. Na osoby, które miały nam pokazać jak wygląda praca, czekaliśmy pół godziny! Potem każdy z nas dostał osobę kompetentną aby pokazać nam jak wygląda ta praca, gdy wyszliśmy z budynku Pan B, który miał mi pokazać z czym to się je powiedział mi, że z miejsca mi dziękuje, ponieważ nie jestem ubrana BIZNESOWO (cokolwiek to znaczy) i nie weźmie mnie na spotkanie z klientem. Byłam w szoku, ponieważ było to zmarnowanie mojego czasu i jeśli przeszkadzał im mój ubiór, mogli mi dać znać po prostu wcześniej. Oczywiście potem zadzwoniłam do Pani z rekrutacji, po opowiedzeniu całej historii otrzymałam tylko krótkie " Dziękuję za informację, do usłyszenia"... Też pragnę zaznaczyć, że w informacji sms, którą dostałam dzień przed nie miałam informacji o dress code, była tylko informacja o ubiorze odpowiednim do pogody. Nie polecam nikomu tej firmy, do teraz nie wiem, gdzie bym miała pracować, ponieważ podpisują się pod kilkoma innymi nazwami.

Pytania

Czy miałam do czynienia z tego typu branżą

  • Poziom rozmowy:
  • Rezultat: Nie dostałem pracy
logo firmy Specjalista IT
Warszawa
SZPZLO Warszawa-Ochota
(179 opinii)
Wyślij CV
logo firmy Technik w Centrum Napraw
Nadarzyn
Diebold Nixdorf
(166 opinii)
Wyślij CV
logo firmy Kierownik biura – EV Academy Manager
Piaseczno
NRF Poland Sp. z o.o.
(7 opinii)
Wyślij CV
logo firmy Robotyk
Gliwice
Simtech Automatyka Przemysłowa
(113 opinii)
Wyślij CV
Aplikuj na wiele ofert
Merytoryczny
Były pracownik

Jeśli ktoś wybiera się tam do pracy proszę się grubo zastanowić. Najbardziej nad tym czy zarobione pieniądze zostaną wam wypłacone...NIE POLECAM !! P.S. i to nie jest komentarz konkurencji jakby ktoś miał wątpliwości.

2
gryff
Były pracownik
@Merytoryczny

o to to. nie dajcie się nabrać na ogłoszenia na olx mówiące o pracy biurowej - jedyne co to ma wspólnego z pracą biurową to rozmowę rekrutacyjną i poranne spotkanie. zdrowia, nerwów i sumienia żadne pieniądze wam nie wynagrodzą. nie dajcie się skusić, bo stawki godzinowej brak

1
Małgorzata
Inne

Związałam się z firmą Foton Technik Poprzez doradcę Techniczno - Handlowego Panią Antoninę , oferta która przedstawiła pozwoliła mi zmniejszyć rachunki za prąd co miesiąc o 200 złoty i jedyne za co ponoszę koszty to abonament fotowoltaiczny który jest tak jak Pani obiecywała niższy niż rachunki za prąd , wszystkie dokumenty oraz formalności załatwiła firma Foton Technik łącznie z dofinansowaniem . Cieszę się już instalacją od 3 miesięcy i dodatkowo unikam podwyżek za prąd , serdecznie polecam

1
Ryszard P
Inne
@Małgorzata

Co do instalacji potwierdzam, ja miałem wykonaną w niespełna dwa tygodnie od podpisania umowy. Niestety radość moja była krótka, dzięki temu że mam instalację z optymalizatorami i widzę pracę każdego panela indywidualnie już po kilku miesiącach zauważyłem że moc i produkcja poszczególnych paneli zmienia się o znaczne wartości. Aktualnie po półtorarocznej eksploatacji różnice wynoszą ponad 23% a w wietrzny dzień ponad 50%. Gdyby nie optymalizatory to moja instalacja produkowałaby ok. 30% mniej. Karta katalogowa paneli dopuszcza w pierwszym roku eksploatacji spadek o 3% a w kolejnych latach po 0,7% Ja oczywiście też mam zmniejszone rachunki za prąd ale gdyby nie panele drugiego gatunku rachunki mogły być jeszcze niższe i na dłuższy okres czasu. Degradacja paneli postępuje w szybkim tempie a firma odpowiada że wszystko pracuje prawidłowo.

2
????
Inne
 Pytanie
@Ryszard P

Szanowny Panie Ryszardzie, co ma wietrzny dzień do słońca??? Czy wiatr coś zmienia? Nikt mnie o tym nie informował????

4
Ryszard P
Inne
@????

Normalnie nie powinno mieć nic wspólnego choć badania laboratoryjne paneli są wykonywane pod odpowiednim kontrolowanym naświetleniem i siłą wiatru, prawdopodobnie chodzi o chłodzenie. W moim przypadku ewidentnie w bezwietrzne dni różnice mocy poszczególnych paneli nieznacznie przekraczają 20%. To i tak dużo w sytuacji kiedy półtoraroczne panele nie powinny stracić więcej niż 3,5%. W dni o silnym wietrze ok. 50 km/h różnice produkcji dziennej przekraczają 50%. Wprawdzie nie jestem fachowcem z fotowoltaiki ale elektronikiem i projektantem urządzeń i wiem co w elektryce i elektronice znaczą niepewne styki, najgorsze z możliwych awarie. W związku z tym założyłem że w panelach drugiego gatunku czyli niepełnowartościowych (komputer testujący producenta wykrył nieprawidłowości dlatego zakwalifikował je jako class II) że wewnątrz paneli występują niepewne styki. Ponieważ panel składa się z kilku lub kilkunastu obwodów modułów krzemowych łączonych do szyn zbiorczych, jeśli wystąpią złe styki pracuje tylko część modułów. Co ma do tego wiatr? Może mieć dużo gdyż słaby styk pod wpływem naprężeń i drgań modułu raz kontaktuje raz nie. Panel jest dość dużym żaglem ok. 1m2 i wiatr z dużą siłą działa na niego. Kilka lat przed zamówieniem instalacji wykonałem we własnym zakresie instalację OFF GRID złożoną z paneli nowych i używanych . Przeprowadziłem na niej dziesiątki jeśli nie setki testów. Najciekawszy był test na panelu który w czasie transportu uległ potłuczeniu, przednie szkło w kawałkach. On też wystawiony na słonko produkuje energię ale wszelkie nawet niewielkie naprężenia powodują zmiany mocy. Stąd moje przypuszczenie że CLASS II panele mają wewnętrzne złe styki ale o ekspertyzę fachową proszę Foton Technik od roku bez skutku. Wprawdzie przysłano audyt który na podstawie pomiaru rezystancji uziomu stwierdził że wszystko jest OK.

1
Tomek w.
Inne

Ja nie rozumiem, tych komentarzy. Dużo negatywnych na zasadzie " Nie jestem podpiety do linii" , " Nie wymien ili licznika"...Przeceiż to nie firma któa zakłąda towotlaitke wymienia licznik tylko DYSTRYBUTOR ENEREGII. Kupiłem Pv od FOtonu, po 2 tyg miałęm montaz kolejna 2/3 na licznik i jest git. OD stycznia jest nowa pula programu Moj prad i nie ma co (usunięte przez administratora) pod siebie biedne polaczki. Wiecznie wam zle...

1
Joanna Jędrzejczak
Pracownik

Nie polecam. Przed podpisaniem umowy niejaki p. Cerak obiecywał doprowadzić wszystko do końca wraz z złożeniem dotacji niestety do dziś nie złożył ukrywając to przed nami. Dotacji już nie dostaniemy . Proszę uważać na tego oszusta.

Grzegorz
Inne
@Joanna Jędrzejczak

Skąd wiesz, że nie dostaniecie? Może jest jeszcze szansa żeby to odkręcić i uda się to załatwić?

x
Inne
@Grzegorz

Raczej nie

Marta
Inne

Pani źle mi wyliczyła zużycie, tzn. O połowę. Czyli o połowę za mało mam paneli. Pani zabrała mi umowę i nie oddała. Po czym kontakt się uciął, bo pani nie odbiera tel, nie odpisuje na maile. Dzwoniłam do działu reklamacji, miało buc to rozwiązane. Oczywiście nie jest. Zostałam z kredytem, wysokimi rachunkami i 0 kontaktu z kimkolwiek. A technicy odpisali na maila ze zwiększyłam zużycie, co jest nieprawdą.

Pracodawca

@Marta

Szanowna Pani, dziękujemy za zgłoszenie. Prosimy o przesłanie informacji jakiej instalacji dotyczy zgłoszenie na adres mailowy info@fotontechnik.pl, pozwoli nam to dokładnie zweryfikować sprawę.

Ryszard P
Inne
@Marta

Możliwe że przyczyną nie jest błędne wyliczenia zapotrzebowania na energię. Ja mam instalację z optymalizatorami dzięki czemu widzę pracę poszczególnych paneli. Już w pierwszym półroczu eksploatacji zauważyłem spadek mocy niektórych z nich. W instalacji z optymalizatorami z każdego panela jest odbierane tyle energii ile on produkuje, natomiast w przypadku instalacji szeregowych moc całego systemu spada do mocy najgorszego ogniwa. W moim przypadku to poszczególne panele zmniejszyły moc o 20 a nawet czasowo o 50%. Gdyby była to instalacja szeregowa miałbym podobne problemy do Pani pomimo że zakładając instalację przewymiarowałem o 2kW. Od ponad roku zgłaszam do Foton Technik bez rezultatu.

Rick
Inne
 Pytanie

dlaczego firma nie publikuje/wycina moją negatywną ocenę jak niżej - to jest niezgodne z prawem. Ządam opublikowania mojego wpisu: . A) GDY TYLKO REJESTROWAŁEM SIĘ NA STRONIE FOTON TECHNIK, aby zamówić usługę przedłożenia i wyceny oferty tzw. konsultanta, wielokrotnie zaznaczałem, że interesuje mnie TYLKO I WYŁĄCZNIE rozwiązanie off-Grid. To zostało zapisane na nagraniu, gdy po raz pierwszy się z firmą kontaktowałem telefonicznie – jest nagranie. . B) ponadto w emailu z dnia 04.09.2021 napisałem ponownie: "Chodzi o off-grid czyli montaż paneli fotowoltaicznych WRAZ Z BANKIEM ENERGII tj. bez podłączania do istniejącej na mojej posesji sieci energetycznej"... Skoro tak - to dlaczego jakiś tzw. „konsultant” przyjeżdża do mnie (i to dwa razy), ustala dokładne dane do umowy (co na to RODO?) , SPISUJE TĘ UMOWĘ(!), a na końcu tego czasochłonnego procesu tj. podczas kolejnej wizyty informuje mnie, że FOTON TECHNIK NIE POTRAFI TEGO WYKONAĆ . Jeżeli jest TO FIRMA KTÓRA NIE JEST W STANIE zrealizować zamówienia off-Grid - to dlaczego o tym fakcie nie zostałem poinformowany NA POCZĄTKU TYCH ROZÓW/NEGOCJACJI, a dopiero na końcu, po KILUKROTNYCH WIZYTACH U MNIE NA POSESJI przez kolejnych kilka dni tj. kilku wizytach i długich rozmowach z „konsultantem”. C) a przecież jak sama nazwa wskazuje off-Grid znaczy po polsku "poza siecią". Wystarczy trochę poczytać na ten temat. Dla dodatkowego wyjaśnienia, takie rozwiązanie również nazywane jest "rozwiązaniem wyspowym" - ciekawe dlaczego?. Może po prostu dlatego, że ja jako klient mógłbym w ogóle nie mieć prądu na mojej działce i zamówić instalację off-Grid właśnie dlatego, że prądu nie mam. Co ma wtedy uzgadnianie z tzw. Operatorem Systemu Dystrybucyjego?. Przecież on w takim przypadku w ogóle nie istnieje. Z kim wtedy cokolwiek uzgadniać?. Czy to jakieś żarty?. Reasumując: skoro dostałem ostatecznie odpowiedź na piśmie, że (cytuję: "Foton Technik niestety nie oferuje rozwiązań off-grid") - to znaczy nie mniej ni więcej, że wszystkie te zabiegi miały na celu nakłonienie mnie na rozwiązanie, którego zdecydowanie nie chciałem i informowałem o tym od samego początku. Co więcej - dostałem przecież WYCENĘ takiej pracy (ponad 20 tys złotych), a następnie w wyniku odmowy podpisania umowy ze strony FOTON TECHNIK, proponuje mi się rozwiązania, których z definicji tj. OD SAMEGO POCZĄTKU(!) nie chciałem realizować. Ciekawe jak długo z taką polityką firma Foton Technik będzie w stanie utrzymać się na tym coraz bardziej wymagającym i konkurencyjnym rynku.

603207678
Inne

To są (usunięte przez administratora) nikt mi nie chce podać nr tel do kogoś kompętnego prezesa tej firmy zalorzyli mi panele po dwóch tygodniach a zostaly podlączone po 8 miesiącach i dotacji mi nie przyznali dla mnie to (usunięte przez administratora) i jak na razie to zaczynam i sprawa w sadzie sie skończy

1
Ryszard P
Inne
@603207678

Jak pisałem wcześniej udowodniłem im że znaczna część paneli nadaje się do utylizacji, w odpowiedziach wszystko pracuje prawidłowo. Szkoda że nie można tu wkładać załączników, pokazał bym wszystkim zrzuty z ekranu gdzie część paneli straciła 50% mocy w niespełna 2 lata a karta katalogowa przewiduje maksymalny spadek mocy panela do 3% w pierwszym roku i po 0,7% w kolejnych latach do 25 lat producent daje gwarancję mocy. Co do sprawy w sądzie to mieszkam zbyt daleko Warszawy a sprawa ma odbywać się w terenie siedziby firmy. Szukam innych skutecznych sposobów. Mam kilka pomysłów ale będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

1
BOK- Foton Technik
Pracownik
@603207678

Proszę o kontakt w wiadomości email wraz z podaniem danych osoby podpisującej umowę na info@fotontechnik.pl, w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.

Ania
Inne

Zafascynowana energią słoneczną i w październiku 2019 zaczęłam z niej korzystać. W momencie jak podpisywałam umowę z przedstawicielem byłam pewna, że mam do czynienia z profesjonalistami ( widać się myliłam) Moje rachunki za energię, przed założeniem paneli słonecznych, wynosiły 200-250 zł miesięcznie. Wg umowy, którą podpisałam z FotonTechnik - energii wyprodukowanej miało mi starczyć na cały rok z nawiązką. Jakież było moje zdziwienie, gdy pod koniec 2020 roku zabrakło mi prądu w magazynie. Na początku 2021 roku za korzystanie z prądu otrzymałam rachunek wyższy niż przed założeniem paneli słonecznych. Moje próby wyegzekwowania jakiejkolwiek interwencji w sprawie sprawdzenia instalacji kończą się niczym. Jedyne, co uzyskałam, to propozycję - jeden rachunek na pół roku. Ale nie chcę takich rachunków. Nie stać mnie. Teraz płacę raty do Fotontechnik i za prąd od Enegy.

Anonim
Inne
@Ania

Nie rozumiem zdziwienia, jest roczne magazynowanie energii. Jeśli nie wyprodukowała pani tyle energii ile potrzeba, to trzeba w pierwszą zimę dopłacić.

Jakub C.
Inne
@Anonim

Ja rozumiem. Handlowcy sprzedają złote góry. Nakręcają klienta że rata za instalację będzie taka sama jak rachunek za prąd a to nie jest prawda.

Kojo
Inne
@Anonim

Energię produkują panele a nie Pani Ania. Powinno być tak obliczone przez doradcę , aby starczyło na potrzeby gospodarstwa domowego o trochę nadwyżki . (usunięte przez administratora)

Ania
Inne
@Anonim

Przepraszam, ale to już była druga zimia. Podczas pierwszej zimy nie zwracałam na nic uwagi. Po długiej analizie moich dokumentów zauważyłam, że od momentu działania energii słonecznej, moje zużycie energii podwoiło się, a nawet potroiło się, teraz przede mną trzecia zima. Aż boję się myśleć: rachunki za prąd i raty za instalację. Pozdrawiam.

Rysiek P
Inne
@Ania

Możliwe że podobnie jak u mnie. Już w pierwszych miesiącach eksploatacji panele zaczęły tracić moc. Moja instalacja jest z optymalizatorami więc widzę poszczególne panele i zmiany ich mocy. Winna jest jakość paneli. Moje są Chińskie drugiego gatunku w dodatku odporności ogniowej "C". Tzn. Najgorsze z dostępnych.

Ryszard P
Inne
@Rysiek P

Przepraszam w tej wiadomości napisałem błędny Nick. Miało być Ryszard P a nie Rysiek P.

Ania
Inne
@Rysiek P

Panie Ryszardzie, w 2019 r, w październiku, zainstalowałam panele. Przed instalacją miałam nieduży pobór energii. Miało wystarczyć z nawiązką 12 paneli. "Na wszelki wypadek" poprosiłam o jedną więcej. Moje średnie zużycie wynosiło ok. 2000kWh rocznie. Panele miały produkować ponad 3000 kWh rocznie. W ciągu roku panele wyprodukowały ok 2600 kWh. Tak złożyło się, że mniej korzystałam z prądu, niż zwykle (nie było mnie w domu), a prądu już w listopadzie 2020r. zabrakło

Ryszard P
Inne
@Ania

Na tą sytuację według moich obserwacji składa się kilka elementów. Pierwszy czy ma Pani instalację szeregową czy z optymalizatorami. Jeśli instalacja szeregowa a panele drugiego gatunku to ma Pani problem. Panele II gatunku mają tę właściwość że poszczególne panele drastycznie nawet ponad 50% zmieniają moc pod wpływem temperatury a najbardziej naprężeń wywołanych wiatrem. To niestety widać wyłącznie w instalacjach z optymalizatorami. W instalacjach szeregowych moc całego systemu spada do mocy najsłabszego ogniwa a tym samym do sieci wypływa bardzo mało energii. To co rzeczywiście wpływa do sieci można zaobserwować porównując dane z aplikacji "elicznik". Moc oddawana do sieci jest oczywiście pomniejszona o moc zużytą na bieżące potrzeby. Drugą sprawą jest to co widzimy w aplikacji udostępniane nam klientom a faktyczną energią oddawaną przez falownik. Wykonując dostępne pomiary wykazałem że nam klientom pokazywana jest energia produkowana przez system powiększona o 10 - 20%. Podobne wyliczenia wykazało porównanie danych z aplikacji Solaredge i elicznik z czasu kiedy mój dom przez 2 tygodnie był zamknięty i prawie nie zużywał energii. O tych problemach i obserwacjach od ponad roku informuję Foton Technik. Odpowiedzi z ich strony są ogólnikowe, nie odnoszą się do wskazywanych faktów i zawsze kończą się stwierdzeniem w stylu "Instalacja pracuje prawidłowo". Jeszcze raz przepraszam Wszystkich za jeden z moich wpisów gdzie podałem nick Rysiek P, miało być Ryszard P.

Puk
Inne

Wybrałem tę firmę ze względu na obietnicę złożenia przez nią wniosku o dofinansowanie do instalacji fotowoltaniki. Montaż paneli nastąpił w lipcu 2020, a w październiku firma zgłosiła się do mnie o przesłanie wymaganych do wniosku dokumentów, które oczywiście przesłałem. Do tej pory nie otrzymałem dofinansowania, a na stronie "Mój Prąd" mogę się dowiedzieć, że mój wniosek wymaga uzupełnienia. Kontaktowałem się z firmą Foton Technik by wyjaśnili sprawę, bo wina leży ewidentnie po jej stronie. Niestety pomimo dwukrotnych obietnic nikt się ze mną więcej nie kontaktował i sprawy nie wyjaśnił. Dzięki "profesjonalizmowi" Foton Technik mam zamrożone 5 tys. zł., a być może bezpowrotnie je straciłem.

anonim
Inne

(usunięte przez administratora)

Grzegorz

Czemu porażka? :D Napisz coś więcej bo takie jedno słowo to niewiele mi mówi... :d

Grzegorz SUFA
Inne

Moją opinię w skali 1-5 muszę podzielić na dwa etapy: Przed podpisaniem umowy: Po podpisaniu umowy: kontakt 5 1 terminowość 5 0 pomoc 5 0 udzielenie informacji 5 0 obietnice 5 0 Ogólnie jestem delikatnie mówiąc zniesmaczony Waszym usługami i na pewno nie poleciłbym Waszej firmy nawet najwięjkszemu wrogowi.

Jerzy
Inne

Związałem się z firmą Foton Technik Poprzez doradcę Techniczno - Handlowego pan (usunięte przez administratora) należy się jemu ocena 6 ) i dzięki jego wiedzy i zaangażowaniu podpisałem umowę Natomiast co do firmy a w szczególności do jej info lini jestem ogromnie zdegustowany ,brak wiedzy lub umiejętności nie dowiedziałem się nic oprócz słów oddzwonimy do pana i to wszystko myślę że szanującą się firmę stać na więcej bo to co robi infolinia to anty reklama.

1
Jakub z puszczykowa
Inne

Jestem pod wrażeniem profesjonalizmu, pani M przyszła do mnie niespodziewanie i została tak z 3godzinki, choc zapewniala 15min. Projekt zrobilismy odrazu, a ekipa montazowa juz po 1,5tygodnia zamontowała mi panele na dachu, z panią bylem i jestem w stałym kontakcie. Polecam

MACHNIK MARIUSZ KAROLINA
Inne

(usunięte przez administratora) Uważajcie na tą firmę. przed podpisaniem umowy jest kontakt, a już po podpisaniu umowy przedstawiciel z którym podpisywaliśmy umowę nie odbiera telefonu .Napisaliśmy pismo w którym opisaliśmy jak wyglądała nasza droga do podpisania umowy i po. Czekamy na odpowiedz.

Łamanie praw konsumenta.
Kandydat
@MACHNIK MARIUSZ KAROLINA

Kłania się znajomość prawa - wizyta u adwokata im prędzej tym lepiej. Pozdrawiam

MS
Inne

Współpracuję z firmą Foto Technik od marca 2021r tzn. od momentu, kiedy namówiono mnie na założenie paneli. Panele do tej pory nie działają a jest połowa września, ponieważ wcześniej nie poinformowano mnie o wymaganiach jakie musi spełnić instalacja elektryczna. Według sprzedającego wszystko było bardzo proste. Pozostałam z tym zupełnie sama, zapłaciłam, umieszczono instalację i wszyscy umyli ręce. Po załatwieniu zwiększenia przydziału mocy wysłałam umowę do Foton Technik i leży ona tam od miesiąca. Na pytanie o wyjaśnienie tej sytuacji nie uzyskałam odpowiedzi. nie wiem kiedy zostanie umowa przesłana do PGE, a tam musi swoje odleżeć. Pani informująca mnie o tej sytuacji miała czelność powiedzieć, że trzeba dzwonić do PGE bo przetrzymują umowy. Moja instalacja została niechlujnie założona i nikt nie przyjmuje reklamacji. Jest to najgorsza firma z jaką współpracowałam. Nigdy nikomu jej nie polecę ponieważ arogancja pracowników przekracza wszelkie granice. Akwizytor ma tylko sprzedać i uzyskać pieniądze, a opowieści o jakiejkolwiek pomocy należy włożyć między bajki.

1
Hanszkor
Były pracownik

Dla mnie współpraca z FT ( B2B ) byla mega pouczającą jako pierwsza praca w "korpo"... Ogólnie osoby które miałem przyjemność poznać to super pozytywni ludzie. Faktycznie nie wszystko jest idealnie ale wskażcie mi "korpo" w której jest wszystko Super. współpraca z FY pokazuje Ci czy tak na prawdę nadajesz się na doradcę w branży OZE czy nie. Nie jest to lekka praca ale jak dasz z Siebie wszystko to wynagrodzenie spowoduje usmiech na Twojej twarzy. Dodam , że menago "Pawka" którego serdecznie pozdrawiam uświadomił mi jak wziąć się w garść i dawać z Siebie 110%, a uwierzcie że jeńców nie brał !!! Jak jesteś gruboskórny (a) i wiesz czego chcesz od Siebie idź i walcz jak nie jesteś na 1000% przekonany ( a ) odpuść ! Nikt nie mówił, że będzie lekko ! Pozdrawiam ekipę :)

1
k.
Były pracownik
@Hanszkor

Ten menago traktuje ludzi jak jencow, trzeba miec stalowe nerwy. A w fotonie dużo sie mozna nauczyć

Zostaw merytoryczną opinię o E.ON Foton Sp. z o.o. - Warszawa

Możesz oznaczyć pracodawcę w treści opinii wpisując znak @ np: @Pracodawca

Administratorem danych jest GoWork.pl Serwis Pracy sp. z o.o. Dane osobowe przetwarzane są w celu umożliwienia ... Czytaj więcej


Drogi Użytkowniku,

Pamiętaj, przed dodaniem opinii o Pracodawcy, koniecznie zapoznaj się z poniższą informacją:

NIE dodawaj opinii, która:

ikona dobre praktyki
łamie prawo polskie
ikona dobre praktyki
jest niezgodna z regulaminem serwisu GoWork.pl
ikona dobre praktyki
jest wulgarnym komentarzem
ikona dobre praktyki
jest niemerytoryczna

Każda merytoryczna opinia jest ważna, każda z nich może być zarówno pozytywna jak i negatywna, dlatego zachęcamy do tego by dzielić się swoimi przemyśleniami, które dotyczą Pracodawcy. Nie pisz jednak pod wpływem negatywnych emocji.

Zadbaj o kulturę pozytywnego feedbacku, nie pisz tylko negatywnych informacji o Pracodawcy, zwróć uwagę na stosowne aspekty i realia w swojej opinii. Wszystkie oceny są wartościowe. Wspólnie zadbajmy o sens merytorycznych opinii.

Dodaj pomocną opinię, którą sam chciałbyś przeczytać o swoim potencjalnym Pracodawcy. Podziel się swoimi przemyśleniami, a poniższe przykłady możesz potraktować jako podpowiedzi o czym Użytownicy lubią czytać odwiedzając profile firm.

ikona dobre praktyki
przebieg on-boardingu nowego pracownika
ikona dobre praktyki
proponowane przez Pracodawcę wartości wynagrodzenia
ikona dobre praktyki
codzienna praca, również w relacji z przełożonymi
ikona dobre praktyki
panująca atmosfera w pracy
#TwójGłosMaZnaczenie

Często zadawane pytania

  • Jak się pracuje w E.ON Foton Sp. z o.o.?

    Zobacz opinie na temat firmy E.ON Foton Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 60.

  • Jakie są opinie pracowników o pracy w E.ON Foton Sp. z o.o.?

    Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 41, z czego 10 to opinie pozytywne, 23 to opinie negatywne, a 8 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!

  • Jak wygląda rekrutacja do firmy E.ON Foton Sp. z o.o.?

    Kandydaci do pracy w E.ON Foton Sp. z o.o. napisali 13 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.

E.ON Foton Sp. z o.o.
3.6/5 Na podstawie 663 ocen.
gemius

Na podstawie badań Mediapanel prowadzonych przez Gemius w okresie od 1 marca do 31 marca 2024: wskaźniki "Real Users" platforma internet.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 634 470
  2. Pracuj.pl 3 137 130
  3. LinkedIn 3 035 232
  4. Olx.pl 2 564 298
E.ON Foton Sp. z o.o.
Przejdź do nowych opinii