Referent prawny

Poznań
Oferta opublikowana05.02.2024
Oferta wygasa05.05.2024
Tryb rekrutacjirekrutacja stacjonarna

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referent prawny do spraw orzecznictwa w zakresie nieruchomości
w Wydziale Skarbu Państwa i Nieruchomości WUW w Poznaniu nr ref. 15/24

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzi postępowania odwoławcze (II instancja), uzupełnia, analizuje i ocenia materiał dowodowy, w tym weryfikuje operaty szacunkowe oraz przygotowuje projekty decyzji i postanowień w sprawach z zakresu ustalania odszkodowań za nieruchomości zajęte na podstawie różnych tytułów pod drogi, w sprawach z zakresu zwrotów i wywłaszczeń, w tym różnego rodzaju zajęć nieruchomości na cele publiczne, w sprawach z zakresu przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, z tytułu ustanowienia, wygaszenia bądź opłat za trwały zarząd
  • przygotowuje odpowiedzi na skargę złożoną do sądu administracyjnego na wydane przez Wojewodę orzeczenia kończące sprawę w II instancji, uczestniczy w rozprawach administracyjnych przed sądem, analizuje zapadłe w sprawach wyroki sądu, sprawdza wysokość zasądzonych kosztów i niekiedy opracowuje projekty skarg kasacyjnych od wydanych przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu orzeczeń, w tym zażaleń na postanowienia w przedmiocie zasądzenia kosztów sądowych; przygotowuje wnioski do Naczelnego Sądu Administracyjnego o rozstrzygnięcie negatywnego sporu kompetencyjnego między Wojewodą a innym organem w zakresie właściwości, wnioski o wpisy związane z prawem własności do sądu wieczystoksięgowego, bądź innego rodzaju pisma do sądu cywilnego a dotyczące prowadzonych w oddziale spraw
  • prowadzi postępowania w I instancji, zbiera i analizuje materiał dowodowy oraz przygotowuje projekty decyzji w sprawach stwierdzenia nieważności decyzji z zakresu odszkodowań za nieruchomości zajęte na podstawie różnych tytułów pod drogi, w sprawach z zakresu zwrotów i wywłaszczeń, w tym różnego rodzaju zajęć nieruchomości na cele publiczne, w sprawach z zakresu przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, z tytułu ustanowienia, wygaszenia bądź opłat za trwały zarząd w wypadku, gdy Wojewoda jest organem do tego właściwym, oraz prowadzi postępowania w trybach nadzwyczajnych ze wszystkich wymieniowych wyżej zakresów, w tym postępowania w sprawach wznowienia, uchylenia bądź zmiany decyzji i postanowień
  • udziela zainteresowanym ustnych i pisemnych informacji co do prawnych możliwości załatwienia spraw
  • prowadzi postępowania w trybie nadzoru nad organami pierwszej instancji w wyżej wymienianych sprawach; rozpatruje skargi i ponaglenia
  • poszukuje informacji niezbędnych do załatwiania spraw, w tym bada w sądzie akta ksiąg wieczystych, szuka dokumentów w Archiwum Państwowym, Archiwum Miasta Poznania, bądź IPN, ustala strony postępowania, przesłuchuje świadków, uczestniczy w oględzinach, przeprowadza rozprawy administracyjne, bada historię przekształceń geodezyjnych działek, ocenia operaty szacunkowe biegłych rzeczoznawców majątkowych, pod kątem dopuszczenia ich jako dowodu w sprawie, współpracuje z biegłymi rzeczoznawcami i geodetami
  • przekazuje wnioski i podania zgodnie z właściwością lub też zwraca je wnoszącemu oraz wyznacza organ właściwy do załatwienia sprawy w przypadku wyłączenia organu dotychczas załatwiającego sprawę
  • realizuje ww. zadania w związku z programami POIiŚ, FEnIKS, CEF

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub pracy biurowej
  • znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu cywilnego, Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, ustawy o gospodarce nieruchomościami, ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, ustawy o przekształcaniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, ustawy Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną, Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, ustawy o księgach wieczystych i hipotece
  • umiejętność pracy z klientem zewnętrznym
  • asertywność, umiejętność skutecznej komunikacji
  • umiejętność radzenia sobie ze stresem
  • dobra organizacja pracy
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • wykształcenie: brak

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o zapoznaniu się z informacją o prywatności zamieszczoną na stronie Urzędu
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-02-15
  • Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    ZACHĘCAMY DO SKORZYSTANIA Z MOŻLIWOŚCI APLIKOWANIA ONLINE DOSTĘPNEJ NA STRONIE: www.poznan.uw.gov.pl/oferty-pracy

    Dokumenty można również składać osobiście lub przesyłać na adres:
    Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
    Al. Niepodległości 16/18
    61-713 Poznań
    Punkt Informacyjny w holu Urzędu
    (z podaniem w ofercie nr ref. 15/24)

Warunki pracy


  • praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych
  • zadania wykonywane w siedzibie oraz poza siedzibą Urzędu
  • konieczność poruszania się po terenie urzędu w celu przekazania lub odebrania dokumentów
  • stanowisko pracy znajduje się na IX piętrze budynku biurowego
  • budynek wyposażony w windy osobowe, klatka schodowa o szerokości 140 cm, korytarz biurowy o szerokości 200 cm
  • drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 76 cm
  • stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych
  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę
  • pomieszczenia higieniczno-sanitarne nieprzystosowane dla osób z niepełnosprawnościami
  • budynek posiada podjazd dla osób z niepełnosprawnościami
Zainteresowała Cię ta oferta?Aplikuj na to stanowisko!

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia przekaż komisji rekrutacyjnej przed
    rozpoczęciem testu wiedzy.
  • Wzór wymaganych oświadczeń zamieszczony jest pod adresem: https://www.poznan.uw.gov.pl/sites/default/files/zalaczniki/oswiadczenia_dla_kandydatow_do_pracy_w_wuw.pdf
  • APLIKUJ NA TO STANOWISKO ONLINE POPRZEZ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY DOSTĘPNY NA STRONIE:
    www.poznan.uw.gov.pl/oferty-pracy
  • Osoba zatrudniona na ww. stanowisku, zgodnie z art. 78 ust. 4 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej,
    nie może łączyć zatrudnienia w służbie cywilnej z mandatem radnego
  • Rekrutacja może być przeprowadzona w trybie stacjonarnym, zdalnym/on-line lub hybrydowo.
  • Wyniki naboru opublikowane będą po zakończeniu naboru w BIP KPRM, BIP WUW oraz w siedzibie Urzędu.

Oferty wybrane dla Ciebie

Oferty wybrane dla Ciebie