Oferta opublikowana06.02.2024
Oferta wygasa06.05.2024
Tryb rekrutacjirekrutacja stacjonarna

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

Główny Inspektorat Ochrony Środowiska w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referendarz do spraw monitoringu jakości powietrza i wspomagania zadań kancelaryjnych
w Regionalnym Wydziale Monitoringu Środowiska w Poznaniu, Departament Monitoringu Środowiska

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przygotowuje i udostępnia informacje z zakresu monitoringu jakości powietrza, w tym informacje o jakości powietrza oraz informacje o tle substancji w powietrzu
  • Przygotowuje informacje o jakości powietrza dla WCZK oraz RCB
  • Wspomaga wykonywanie rocznych ocen jakości powietrza, pełni rolę użytkownika krajowego bazy danych JPOAT oraz rolę operatora wojewódzkiego bazy danych CAS
  • Prowadzi ewidencję pism wpływających i wychodzących oraz obsługuje system EZD na poziomie RWMŚ
  • We współpracy z pracownikami Departamentu Administracyjno-Finansowego sporządza zapotrzebowanie na materiały biurowe i eksploatacyjne w Wydziale
  • Przygotowuje dokumenty Wydziału do archiwizacji w tym: sporządza spisy zdawczo-odbiorcze dokumentów do Archiwum Zakładowego oraz przygotowuje, kompletuje i opisuje teczki archiwalne zgodnie z instrukcją kancelaryjną
  • Prowadzi korespondencję dotyczącą spraw organizacyjno-administracyjnych i kancelaryjnych z centralą DMŚ
  • Prowadzi obsługę adresu poczty elektronicznej Wydziału oraz telefonu. Wykonuje skanowanie korespondencji przychodzącej i wychodzącej z Wydziału oraz prowadzi obsługę nadania przesyłek pocztowych i kurierskich Wydziału, w tym: prowadzi książkę nadawczą korespondencji oraz dostarcza przesyłki do wskazanego urzędu pocztowego

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: wyższe w dziedzinie nauk ścisłych i przyrodniczych (nauki biologiczne, chemiczne, fizyczne, nauki o Ziemi i środowisku) oraz nauk inżynieryjno-technicznych (inżynieria środowiska)
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Znajomość ustawy Prawo ochrony Środowiska oraz przepisów wykonawczych dotyczących monitoringu i ocen jakości powietrza
  • Znajomość ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko w zakresie udostępniania i upowszechniania informacji
  • Znajomość ustawy o Inspekcji Ochrony Środowiska
  • Znajomość przepisów UE w zakresie monitoringu jakości powietrza
  • Biegła znajomość obsługi komputera: pakiet MS Office, Internet
  • Komunikatywność, umiejętność pracy w zespole
  • Prawo jazdy kat. B
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • wykształcenie: brak
  • Znajomość specjalistycznego programu SOD (System Obiegu Dokumentów), obsługi kancelaryjnej korespondencji lub EZD (Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją)
  • Komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność dobrego organizowania swojej pracy oraz efektywnego zarządzania czasem, asertywność, odporność na stres

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie prawa jazdy kat. B
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-02-16
  • Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    Główny Inspektorat Ochrony Środowiska
    ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. 3
    02-362 Warszawa
    z dopiskiem: „21/DMŚ/PO/2024”
    lub na adres mailowy rekrutacje@gios.gov.pl
    z dopiskiem: „21/DMŚ/PO/2024”

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


- praca w terenie,


- nietypowe godziny pracy (w tym dyżury),


- krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe,


- zagrożenie korupcją,


- permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np.        obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach,


- stres i praca pod presją czasu.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:


- budynek i pomieszczenia urzędu są niedostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich,


- w budynku wystepują bariery architektoniczne uniemożliwiające samodzielne poruszanie sie osób z ograniczoną sprawnością ruchową (brak windy, schody przy wyjściu z budynku), 


- pomieszczenia sanitarne są nieprzystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Zainteresowała Cię ta oferta?Aplikuj na to stanowisko!

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

INNE INFORMACJE:


Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.


Dokumenty można składać:


- w formie papierowej na adres urzędu lub osobiście w kancelarii GIOŚ


- w formie elektronicznej za pośrednictwem: Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (e PUAP) albo poczty elektronicznej na adres rekrutacje@gios.gov.pl. W przypadku przesyłania dokumentów za pośrednictwem poczty elektronicznej należy przesłać skany własnoręcznie podpisanych oświadczeń


Kandydatki/kandydaci, którzy składają dokumenty za pośrednictwem poczty elektronicznej, dopuszczeni do udziału w naborze, są zobowiązani dostarczyć oryginały własnoręcznie podpisanych oświadczeń najpóźniej w dniu rozmów kwalifikacyjnych.


 Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o kolejnych etapach naboru telefonicznie lub e-mailem.


Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu procedury naboru.


Z wybranym kandydatem podpisana zostanie umowa o pracę na czas określony.


Aplikując oświadczasz, że znana ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze.


 


 

Oferty wybrane dla Ciebie

Oferty wybrane dla Ciebie