Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych

Katowice
Oferta opublikowana29.03.2024
Oferta wygasa27.06.2024
Tryb rekrutacjirekrutacja stacjonarna

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

Ministerstwo Przemysłu w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych
Wydział Bezpieczeństwa i Infrastruktury Krytycznej, Departament Cyfryzacji i Bezpieczeństwa.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Koordynuje i odpowiada za zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych
  • Koordynuje i odpowiada za przygotowanie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego, celem prawidłowego przetwarzania informacji niejawnych przez pracowników Ministerstwa i jednostek podległych
  • Współodpowiada za przygotowanie ochrony systemów teleinformatycznych w zakresie dostępu do i przetwarzania informacji niejawnych, w tym zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji w celu zapewnienia możliwości przetwarzania informacji niejawnych z wykorzystaniem systemów przez uprawnionych pracowników
  • Opracowuje i aktualizuje plany ochrony informacji niejawnych w celu zapewnienia prawidłowego przygotowania Ministerstwa do ochrony przetwarzanych informacji niejawnych. Opracowuje zasady przetwarzania informacji niejawnych
  • Nadzoruje systemy kontroli i kontroluje ochronę informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie tych informacji w celu potwierdzania prawidłowego stosowania zasad przetwarzania informacji niejawnych przez pracowników
  • Koordynuje uruchamianie poszerzonych i prowadzi zwykłe postępowania sprawdzające oraz wydaje upoważnienia dostępu do informacji niejawnych w celu umożliwienia wykonania zadań pracownikom zajmującym stanowiska, na których wymagany jest dostęp do informacji niejawnych
  • Zarządza systemem szkoleń z zakresu ochrony informacji niejawnych w celu zapewnienia właściwego przygotowania pracowników do prawidłowego przetwarzania informacji niejawnych
  • Koordynuje działania związane z prawidłowym funkcjonowaniem systemu nadzoru i rejestracji wizyjnej Ministerstwa w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony w obiekcie głównym Ministerstwa
  • Wydaje decyzje, postanowienia i inne akty oraz podejmuje czynności, podlegające kontroli sądów administracyjnych zgodnie z właściwymi ustawami
  • Prowadzi kontrole wynikające z właściwych ustaw, na podstawie udzielonego upoważnienia
  • Potwierdza w imieniu Ministra za zgodność z oryginałem kopie, odpisy, wyciągi, wypisy lub wydruki dokumentów zawierających informacje niejawne, na postawie udzielonego upoważnienia
  • Informuje w imieniu Ministra organ, który wydał poświadczenie bezpieczeństwa oraz Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego o zatrudnieniu na stanowisku, z którym może łączyć się dostęp do informacji niejawnych, osoby przedstawiającej poświadczenie bezpieczeństwa – odpowiednie do wymaganej na danym stanowisku klauzuli tajności, na podstawie udzielonego upoważnienia
  • Konwojuje materiały niejawne, prowadzi przeglądy materiałów niejawnych i prowadzi postępowania wyjaśniające w zakresie ochrony informacji niejawnych

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w tym, 3 letnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach związanych z przetwarzaniem informacji niejawnych, 2 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych oraz 1 roczne doświadczenie zawodowe na stanowiskach związanych z przeprowadzaniem kontroli
  • Poświadczenie bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne”
  • Poświadczenie bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „tajne” lub wyrażenie zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • Poświadczenie bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „ściśle tajne” i/lub „Cosmic Top Secret” i/lub „Très Secret UE/EU Top Secret" lub wyrażenie zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • Znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych oraz rozporządzeń wykonawczych do ww. ustawy, w szczególności rozporządzeń: PRM w sprawie podstawowych wymagań bezpieczeństwa teleinformatycznego, PRM w sprawie nadawania, przyjmowania, przewożenia, wydawania i ochrony materiałów zawierających informacje niejawne, Rady Ministrów w sprawie środków bezpieczeństwa fizycznego stosowanych do zabezpieczenia informacji niejawnych, Rady Ministrów w sprawie organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych
  • Znajomość ustaw: o ochronie osób i mienia, o kontroli w administracji rządowej
  • Rzetelność, terminowość, nastawienie na rozwój, zorientowanie na osiąganie celów, umiejętność współpracy, umiejętności analityczne, inicjatywa, samodzielność, umiejętność przekazywania wiedzy
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
  • znajomość ustaw: o powszechnym obowiązku obrony RP, o stanie wyjątkowym, o stanie wojennym, o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzeń wykonawczych do nich
  • znajomość ustawy Prawo zamówień publicznych
  • znajomość ustaw: Prawo telekomunikacyjne i Prawo pocztowe
  • znajomość ustawy o finansach publicznych
  • znajomość zasad budowy i funkcjonowania systemów monitoringu wizyjnego
  • znajomość zasad funkcjonowania administracji rządowej
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej oraz aktów wykonawczych do ww. ustawy, w szczególności dotyczących pierwszej oceny, oceny okresowej oraz zasad sporządzania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej
  • znajomość zarządzenia PRM w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
  • prawo jazdy kat. B

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą "poufne". W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r. Posiadanie obywatelstwa polskiego Korzystanie z pełni praw publicznych Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-04-09
  • Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    Dokumenty można składać w formie papierowej na adres: Ministerstwo Przemysłu, ul. Powstańców 30 Katowice, z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym: MP Główny Specjalista DCC.
    Dokumenty można składać również osobiście w Biurze Ministra w godzinach 8.00-16.00.
    Aplikacje można składać także przez ePUAP: /MP/domyslna oraz /MP/SkrytkaESP.
    Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze.

Warunki pracy


  • praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie
  • praca na stanowisku z dostępem do informacji niejawnych
  • ruchomy czas pracy, standardowe godz. pracy urzędu 08:15-16:15
  • użytkowanie sprzętu biurowego 
  • stanowisko pracy wymaga umiejętności pracy w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, związana z zapewnieniem bezpieczeństwa informacji oraz dostępem do informacjiniejawnych
  • charakter pracy wymagać będzie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi, ministerstwami i instytucjami
  • praca będzie wymagać przemieszczania się na terenie budynku i poza nim
Zainteresowała Cię ta oferta?Aplikuj na to stanowisko!

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „TWOJA APLIKACJA MUSI ZAWIERAĆ (DOKUMENTY NIEZBĘDNE)”

  • Kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i zostały złożone w terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze




  • Oferty niekompletne mogą zostać odrzucone




  • Aplikacje składane w wersji papierowej muszą zawierać własnoręcznie podpisane oświadczenia opatrzone datą




  • Kandydaci mogą być poproszeni o udostępnienie do wglądu oryginałów dokumentów, na podstawie których potwierdzane jest spełnianie przez nich warunków określonych w ogłoszeniu




  • Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOŁĄCZ, JEŚLI POSIADASZ (DOKUMENTY DODATKOWE)” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów




  • Prosimy o zapoznanie się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych zamieszczoną na stronie: https://www.gov.pl/web/mp/pracuj-z-nami




  • Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną




  • Możliwa jest rekrutacja zdalna




  • Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych: https://nabory.kprm.gov.pl/wyniki-naborow oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu



  • Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne) List motywacyjny oraz Curriculum Vitae (CV) – zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze

  • Oświadczenie o posiadaniu wykształcenia wyższego – zgodnie z wymaganiami niezbędnymi (zawierające informacje z dyplomu ukończenia studiów/ świadectwa ukończenia szkoły tj. nr dokumentu, rodzaj wykształcenia, uczelnia/szkoła, która wydała dyplom/świadectwo, wydział, kierunek, specjalizacja)




  • Kopie dokumentów potwierdzających co najmniej rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty




  • Należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia zawodowego tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty




  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "poufne" lub oświadczenie o posiadaniu poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli "poufne” (zawierające informacje o organie, który wydał dokument, datę wydania i nr dokumentu, rodzaj klauzuli, okres ważności).




  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.




  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego




  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych




  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe




  • Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)




  • Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów



  • Do składania dokumentów zachęcamy osoby z niepełnosprawnościami

Oferty wybrane dla Ciebie

Oferty wybrane dla Ciebie