Inspektor weterynaryjny

Częstochowa
Oferta opublikowana01.04.2024
Oferta wygasa30.06.2024
Tryb rekrutacjirekrutacja stacjonarna

Powiatowy Lekarz Weterynarii poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Częstochowie

Powiatowy Lekarz Weterynarii poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor weterynaryjny do spraw pasz i utylizacji
w Zespole ds. bezpieczeństwa żywności, pasz i utylizacji.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • sprawowanie nadzoru weterynaryjnego nad podmiotami wytwarzającymi, wprowadzającymi do obrotu i trasportem pasz, produkującymi i wprowadzającymi do obrotu produkty pochodzenia zwierzęcego, w tym nad zakładami prowadzącymi obrót paszami oraz stosującymi pasze i dodatki paszowe w celu sprawdzenia dostosowania do wymogów weterynaryjnych i zapewnienia właściwej jakości pasz.
  • sprawowanie nadzoru i przeprowadzanie kontroli w zakresie przestrzegania obowiązujących przepisów sanitarno-weterynaryjnych przez podmioty prowadzące działalność w zakresie pozyskiwania, przetwarzania, produkcji środków spożywczych pochodzenia zwierzęcego,
  • Prowadzenie rejestru podmiotów nadzorowanych w zakresie pasz i utylizacji w celu bieżącej informacji dotyczącej działania tych podmiotów na ternie powiatu częstochowskiego.
  • pobieranie próbek surowców i produktów do badań laboratoryjnych w zakresie pasz i ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego.
  • prowadzenie i aktualizacja rejestru wspólnego podmiotów nadzorowanych, bazy danych, rejestru pobieranych próbek, terminowe przesyłanie danych z rejestru do jednostki nadrzędnej, obsługa systemu informacyjnego o niebezpiecznych produktach pochodzenia zwierzęcego oraz środków żywienia zwierząt RASFF,
  • Realizacja zadań wynikających z Krajowego Planu Kontroli Urzędowej Pasz w tym pobierania próbek w celu zapewnienia bezpieczeństwa pasz.
  • wykonywanie innych czynności z zakresu zadań Inspekcji Weterynaryjnej wynikających z przepisów krajowego prawa weterynaryjnego i prawa UE.
  • prowadzenie postępowania administracyjnego i egzekucyjnego w zakresie realizowanego nadzoru, przygotowanie decyzji administracyjnych,

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: wyższe weterynaryjne
  • Znajomość aktualnie obowiązujących przepisów w zakresie Inspekcji Weterynaryjnej, służby cywilnej, postępowania administracyjnego i bezpieczeństwa żywności,
  • posiadanie prawa jazdy kat.B,
  • Umiejętność obsługi komputera (Windows i MS Office, poczta elektroniczna), stosowania prawa w praktyce, analitycznego myślenia, działania w sytuacjach stresowych,
  • posiadanie czynnego prawa wykonywania zawodu lekarza weterynarii na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • wykształcenie: brak

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • kopia dokumentu -prawa jady kat.B
  • kopia dokumentu potwierdzającego prawo wykonywania zawodu lekarza weterynarii na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej
  • „oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.”
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-04-11
  • Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Częstochowie
    ul. Tkacka 5 , 42-202 Częstochowa

Warunki pracy

wyjazdy w teren do nadzorowanych podmiotów- samochód służbowy, wyjazdy służbowe, kontakt ze zwierzętami i materiałem biologicznym, urządzenia pomiarowe i specjalistyczne, praca w biurze : obsługa komputera z drukarką, skanera, telefonu, siedziba inspektoratu mieści się na trzecim piętrze budynku z podjazdem dla osób niepełnosprawnych, brak wind, drzwi do pomieszczeń standardowe, toalety nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych.

Zainteresowała Cię ta oferta?Aplikuj na to stanowisko!

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Oferty wybrane dla Ciebie

Oferty wybrane dla Ciebie