Główny specjalista

Warszawa
Oferta opublikowana14.05.2024
Oferta wygasa12.08.2024
Tryb rekrutacjirekrutacja stacjonarna

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista do spraw obsługi finansowo-księgowej dysponenta części budżetowych i sprawozdawczości budżetowej dysponenta oraz resortu
w Wydziale Rachunkowości w Departamencie Budżetu

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi i na bieżąco uzgadnia ewidencję księgową dysponenta części budżetowych 17 - Administracja publiczna, 42 - Sprawy wewnętrzne, 43 - Wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne, 80 - Regionalne izby obrachunkowe oraz państwowych funduszy celowych, których dysponentem jest Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, w celu rejestracji operacji gospodarczych.
  • Sporządza jednostkowe sprawozdania budżetowe: z wykonania planu dochodów budżetowych, planu wydatków budżetu państwa, planu wydatków budżetu środków europejskich, programów realizowanych z udziałem środków UE, o stanie środków na rachunkach bankowych, o stanie należności i zobowiązań, sprawozdania w układzie zadaniowym, sprawozdania z wykonania planów finansowych funduszy celowych, informację z wykorzystania rezerw celowych i ogólnej oraz sprawozdanie finansowe dysponenta części budżetowych (bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu jednostki), w celu spełnienia obowiązku sprawozdawczego oraz włączenia ich do sprawozdań łącznych resortu.
  • Analizuje i weryfikuje pod względem formalno-rachunkowym oraz przestrzegania dyscypliny finansów publicznych składane przez dysponentów podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji jednostkowe oraz łączne sprawozdania miesięczne i roczne z wykonania dochodów budżetowych, o stanie środków na rachunkach bankowych, z wykonania wydatków budżetowych w celu sporządzenia łącznych miesięcznych i rocznych sprawozdań oraz przekazania do Ministerstwa Finansów i Najwyższej Izby Kontroli (sprawozdania roczne).
  • Dokonuje weryfikacji pod względem formalno-rachunkowym otrzymanych sprawozdań dotyczących udzielonych dotacji oraz formułuje finansowe oceny wykorzystania dotacji przekazywanych z budżetu dysponenta Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na zadania związane z porządkiem i bezpieczeństwem publicznym w celu przygotowania informacji z realizacji zadania, przedkładanej Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji do zatwierdzenia.
  • Analizuje i weryfikuje pod względem formalno-rachunkowym oraz przestrzegania dyscypliny finansów publicznych składane przez dysponentów trzeciego stopnia podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz dysponentom drugiego stopnia jednostkowe sprawozdania finansowe obejmujące bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu oraz zestawienie obrotów i sald w celu sporządzenia sprawozdania finansowego za resort.
  • Tworzy i aktualizuje bazy danych w zakresie udzielanych dotacji, w celu: monitorowania terminowości przekazywania środków i sporządzania finansowych ocen z wykonania zadań publicznych; dysponowania pełną i bieżącą informacją o przekazanych, wykorzystanych i zwróconych środkach dotacji; zapewnienia kontroli i porównywalności danych ewidencyjnych.
  • Opracowuje materiały analityczne dotyczące wykonania dochodów i wydatków budżetowych w celu przedłożenia kwartalnych i rocznej informacji z wykonania budżetu Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz komisjom sejmowym i Ministerstwu Finansów, a także opracowuje materiały dla inspektorów NIK przeprowadzających coroczne kontrole.
  • Opiniuje projekty aktów prawnych dotyczące finansów publicznych, gospodarki finansowej jednostek budżetowych, ze szczególnym uwzględnieniem sprawozdawczości budżetowej i rachunkowości oraz projekty umów o udzielenie dotacji, a także wyjaśnia wątpliwości zgłaszane przez jednostki resortu odnośnie interpretacji przepisów w tym zakresie.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: wyższe
  • Powyżej trzech lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w obszarze prowadzenia ksiąg rachunkowych.
  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „poufne” lub wyrażenie zgody na wszczęcie procedury zmierzającej do zapewnienia dostępu do informacji niejawnych opatrzonych klauzulą "poufne"
  • Znajomość przepisów: ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, rozporządzeń wykonawczych związanych z wykonywaniem budżetu państwa oraz budżetu środków europejskich, a także gospodarką finansową oraz szczególnymi zasadami rachunkowości państwowych jednostek budżetowych; znajomość zagadnień merytorycznych dotyczących sporządzania sprawozdań budżetowych, finansowych oraz w zakresie operacji finansowych; znajomość zagadnień merytorycznych z zakresu dotacji; praktyczna znajomość zasad wykonywania budżetu państwa.
  • Kreatywność, umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych, myślenie analityczne.
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • wykształcenie: brak
  • Co najmniej rok doświadczenia zawodowego w finansowym rozliczaniu dotacji.

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • List motywacyjny oraz Curriculum Vitae (CV) – zawierające dane kontaktowe i informacje wynikające z wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze.
  • Oświadczenie o posiadaniu wykształcenia wyższego (zawierające informacje z dyplomu ukończenia studiów/ świadectwa ukończenia szkoły tj. nr dokumentu, rodzaj wykształcenia, uczelnia/szkoła, która wydała dyplom/świadectwo, wydział, kierunek, specjalizacja).
  • Kopie dokumentów potwierdzających powyżej trzech lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w obszarze prowadzenia ksiąg rachunkowych tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia.
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych dot. dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne lub oświadczenie o posiadaniu poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne (zawierające informacje o organie, który wydał dokument, datę wydania i nr dokumentu, rodzaj klauzuli, okres ważności).
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających co najmniej rok doświadczenia zawodowego w finansowym rozliczaniu dotacji tj. świadectwa pracy lub zaświadczenia lub referencje lub zakresy obowiązków lub opisy stanowisk pracy lub inne dokumenty; należy dołączyć dokumenty potwierdzające rodzaj i długość wymaganego doświadczenia.

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-05-28
  • Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
    Biuro Kadr, Szkolenia i Organizacji – WZZL
    ul. Stefana Batorego 5,
    02-591 Warszawa
    Z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym: DB-WR – główny specjalista

    Dokumenty można składać również osobiście w Biurze Przepustek przy ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie w godz. 8.00-16.00

    Aplikacje można składać także przez ePUAP: /MSWIA/domyslna oraz /MSWIA/SkrytkaESP

    Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze

Warunki pracy

Budynek przy ul. Stefana Batorego 5:


Wejście do budynku od strony ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie (Biuro Przepustek) wyposażone w windę zewnętrzną dla osób niepełnosprawnych.


Wejście do budynku przy ul. Stefana Batorego 5 wyposażone w podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się. Na parterze i piętrach: I, II, III i IV  (z pięciu pięter budynku) znajdują się łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.


 


Warunki dotyczące charakteru pracy:



  • praca administracyjno - biurowa.
Zainteresowała Cię ta oferta?Aplikuj na to stanowisko!

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  •  UWAGA! Wzory oświadczeń dostępne są pod adresem https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami
  • Uwaga! Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „TWOJA APLIKACJA MUSI ZAWIERAĆ (DOKUMENTY NIEZBĘDNE)”.
  • Kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i zostały złożone w terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze. Oferty niekompletne mogą zostać odrzucone.
  • Aplikacje składane w wersji papierowej muszą zawierać własnoręcznie podpisane oświadczenia opatrzone datą.
  • Kandydaci mogą być poproszeni o udostępnienie do wglądu oryginałów dokumentów, na podstawie których potwierdzane jest spełnianie przez nich warunków określonych w ogłoszeniu.
  • Przekazanie dokumentów wymienionych w części „DOŁĄCZ, JEŚLI POSIADASZ (DOKUMENTY DODATKOWE)” nie jest obowiązkowe, jednak będą one podstawą przeprowadzenia oceny spełniania wymagań dodatkowych przez kandydatów.
  • Prosimy o zapoznanie się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych zamieszczoną na stronie: https://www.gov.pl/web/mswia/pracuj-z-nami
  • Kandydaci zakwalifikowani do poszczególnych etapów selekcji zostaną powiadomieni
    o ich terminie telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Możliwa jest rekrutacja zdalna.
  • Informacja o wyniku naboru na powyższe stanowisko zostanie opublikowana na stronach internetowych: https://nabory.kprm.gov.pl/wyniki-naborow, https://www.gov.pl/web/mswia/wyniki-naborow-na-wolne-stanowiska-pracy-w-korpusie oraz udostępniona w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie Urzędu.

Oferty wybrane dla Ciebie

Oferty wybrane dla Ciebie