Miniaturka
Edyta Woronowicz
Mary Kay Cosmetics Poland Sp. z o.o.
Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie ukończyła kierunek Zarządzanie i Marketing. Przez 15 lat pracowała w międzynarodowych korporacjach. Jej hobby to podróże. Jest szczęśliwą mamą czternastomiesięcznego synka.

Mary Kay Cosmetics Poland Sp. z o.o.

Wyjątkowa historia sukcesu firmy rozpoczęła się niemal 50 lat temu, kiedy to Mary Kay Ash założyła firmę Mary Kay Cosmetics. Dziś firma Mary Kay korzysta z dziedzictwa Mary Kay Ash - inspirowania, wzbogacania i zachęcania kobiet do osiągania wielkich rzeczy. Wartość sprzedaży hurtowej na całym świecie wynosi 3 miliardy dolarów, produkty Mary Kay® są sprzedawane na ponad 35 rynkach na całym świecie, a liczba członkiń globalnej niezależnej kadry handlowej przekracza 2.5 miliona osób.​

Czym jest Mary Kay i jakie produkty oferuje?

Nasza marka jest specjalistą w pielęgnacji. Istniejemy od 1963 roku. Kilkadziesiąt lat temu Mary Kay wymyśliła system, w którym kobieta będzie szła do kobiety i robiła jej tak zwany złoty serwis, czyli dobierała pielęgnację, sprzedawała kosmetyki. Dzięki temu nasze klientki nie kupują kota w worku. May Kay oferuje produkty do pielęgnacji ciała, twarzy oraz perfumy. Posiadamy własne laboratoria, które samodzielnie kontrolujemy. Dzięki temu w każdej części świata nasze produkty są tak samo idealne.

Gdzie znajduje się siedziba oraz wspomniane laboratoria? Krótko mówiąc, w jaki sposób, jako firma jesteście obecni w Polsce?

W naszym kraju siedziba Mary Kay znajduje się w Warszawie. Natomiast produkty powstają w Stanach Zjednoczonych. Następnie są one przewożone do Polski do magazynu, skąd trafiają bezpośrednio do konsultantek. Kanał dystrybucji jest więc wąski, co bezpośrednio wpływa na to, że klienci dostają dużo wyższą jakość za rozsądniejszą cenę.

Naszych czytelników interesujecie przede wszystkim jako pracodawca. Proszę powiedzieć jakie stanowiska zatrudniacie najczęściej?

W naszej firmie można być konsultantką lub dyrektorem. W pierwszym przypadku zarabia się tylko na sprzedaży. Praca ta polega na chodzeniu do klientek i wykonywaniu sesji pielęgnacyjnych. Dyrektorzy czerpią zyski na dwa sposoby.

Jakie?

Zarabiają jako konsultanci oraz na budowaniu i szkoleniu zespołu, który robi dokładnie to samo co oni, czyli przeprowadza sesje pielęgnacyjne i sprzedaje produkty.

Czy można rozpocząć współpracę z państwem od stanowiska dyrektorskiego?

Każda z nas musi przejść taką samą ścieżkę. Najpierw trzeba pracować w statusie konsultantki. I dopiero po zrobieniu konkretnych rzeczy, można awansować na stanowisko dyrektora.

Jak dołączyć do waszego zespołu?

Trzeba znaleźć kogoś, kto działa już w Mary Kay. Zainteresowana osoba może na przykład zgłosić się do mnie i ja wprowadzę ją do grupy. Ewentualnie można zadzwonić do siedziby Mary Kay i powiedzieć, że chce zostać konsultantką. Wtedy firma przydziela taką osobę do losowo wybranego zespołu.

Czego oczekujecie od kandydatek do pracy w Mary Kay?

Na pewno komunikatywności. Kandydatka do pracy w naszej firmie musi lubić ludzi oraz środowisko kosmetyków. Nie jest to może warunek konieczny, ale na pewno duży atut. Innych wymogów nie ma, ponieważ całej reszty umiejętności uczymy od podstaw.

Rozumiem, że na brak szkoleń w państwa firmie narzekać nie można.

To prawda. Są szkolenia organizowane przez biuro, a do tego każdy lider organizuje własne szkolenia dla swojego zespołu. Odbywają się one raz w tygodniu. Są one szyte na miarę, czyli dopasowane do poziomu jaki prezentuje grupa. Szkolenia organizowane przez liderów są bezpłatne.

Czego konkretnie dotyczą te szkolenia?

Wyróżniamy kilka rodzajów szkoleń. Po pierwsze produktowe, na których konsultanci dowiadują się m.in., z czego składają się produkty, jak należy dobierać je do danej skóry. Mamy też szkolenia makijażowe, sprzedażowe czy motywacyjne. Na tych ostatnich podpowiadamy, jak osiągnąć cel. Proszę pamiętać, że tutaj nie ma szefa, czyli nikt kobiecie nie narzuca, że musi iść do pracy i pracować.

Mary Kay zatrudnia tylko kobiety?

Myśle, że w naszym kraju stanowią one 90-95 proc. pracowników firmy. W Polsce są też zatrudnieni mężczyźni, ale jest ich bardzo mało.

Oprócz wysokich zarobków i możliwości rozwoju dla pracowników ważna jest również atmosfera panująca w firmie.

Atmosfera jest jedną z rzeczy, która wyróżnia naszą firmę. Między pracownikami Mary Kay nie ma konkurencji. Polski rynek jest nienasycony, większość kobiet jeszcze nas nie kojarzy, dzięki czemu nie musimy między sobą wojować o klienta. To powoduje, że atmosfera w naszej firmie jest zdrowa. Nie rywalizujemy ze sobą tylko wzajemnie się wspieramy.

Czy pracownikom oferowane są jakieś świadczenia pozapłacowe?

Dla top dyrektorów firma organizuje podróże. Są one opłacane przez firmę. Dla topowych dyrektorów organizowane są bonusy pod tytułem tygodniowy wyjazd do siedziby firmy w Dallas.

Konsultantki też otrzymują jakieś bonusy?

Oczywiście. Dla nich również przewidziane są nagrody. Nie tylko pieniężne, ale również materialne, np. w postaci ekspresów do kawy czy telewizorów.

Podsumowując, dlaczego warto pracować dla Mary Kay?

Ze względu na elastyczność. Każdy pracownik samodzielnie ustala swój grafik pracy. Ze względu na bardzo dobry produkt. Należy wiedzieć, że nie wszystkie firmy sprzedaży bezpośredniej taki mają. Myślę, że dobrze jest się podpisać pod produktem dobrej jakości, którego nie trzeba się wstydzić. Plusem pracy w Mary Kay są również nieograniczone możliwości zarobkowe. To pracownik, a nie firma decyduje ile chce zarobić i kiedy awansować.

W jakich kolorach maluje się przyszłość Mary Kay?

Nasza firma będzie się rozwijać. W Polsce wciąż jesteśmy mało rozpoznawalni.

Dziękuję za rozmowę.

gemius

Wyniki badania GEMIUS/PBI dla wybranych węzłów w styczniu 2024r.

Ranking Użytkownicy
(real users)
  1. GoWork.pl 3 725 514
  2. pracuj.pl 3 349 188
  3. LinkedIn 2 988 252
  4. olx.pl 2 874 042
Mary Kay Cosmetics Poland Sp. z o.o.