JobTicket Sp. z o.o.

3.8 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady JobTicket Sp. z o.o.

ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Keraiw

Były pracownik

08.09.2023 04:09

Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?

Keraiwikona wywiad

Dzień dobry. Byłem zatrudniony w firmie Aluprof od marca 2019 roku przez agencję pracy Job Ticket w miejscowości Freigericht. Okres zatrudnienia trwał kilka lat z krótkimi przerwami. Firma produkuje części do samochodów. W moim odczuciu byłem wykorzystywany na maxa, musiałem robić za trzech ludzi, choć podczas rekrutacji obiecano mi lekką, przyjemną pracę. W firmie Aluprof liczy się ilość, a nie jakość. W związku z sytuacją rodzinną musiałem wrócić na jakiś czas do Polski pod koniec 2019 roku. Zarówno firma, jak i agencja pracy zapewnili mnie, że po załatwieniu swoich spraw mogę wrócić do pracy i wybrać, czy chcę być zatrudniony bezpośrednio w firmie, czy przez Job Ticket. Wróciłem do pracy w lutym 2020 roku i w obawie przed zwolnieniami w trakcie pandemii zatrudniłem się bezpośrednio przez firmę Aluprof, jako operator maszyn CNC. To był dla mnie horror. Miałem według mnie śmieszną stawkę 10 euro brutto na godzinę (standardem na rynku wówczas była stawka 15 euro brutto za godzinę), kiedy powiedziałem, że za takie pieniądze nie będę pracował, to łaskawie po siedmiu miesiącach dali mi 0.5 euro podwyżki na godzinę. Kiedy w 2022 roku wchodziła ustawa, że najmniejsza krajowa ma być 12 euro brutto na godzinę, łaskawie dali taką stawkę, ale ja zrezygnowałem z dalszej współpracy. Półtora miesiąca później znowu zatrudniłem się przez agencję Job Ticket w firmie Aluprof, bo oferowali mi wyższą pensję z racji opłacania przez agencję kosztów najmu pokoju. Naiwnie uwierzyłem agencji pracy, że będę mieć teraz lepsze warunki. Po krótkim czasie opłacania pokoju poproszono mnie o dopłatę 100 euro na miesiąc na rzecz kosztu wynajmu pokoju. Zgodziłem się, po czym za jakiś czas znowu usłyszałem, że tym razem mam dopłacać 200 euro na miesiąc. Zgodziłem się i na to, jednak zakomunikowałem, że wyższej kwoty nie zapłacę. Jednocześnie wymagano ode mnie coraz cięższej i cięższej pracy w Aluprofie, stąd powiadomiłem Job Ticket, że chcę podwyżkę, inaczej złożę wypowiedzenie. Niestety nikt ze mną nie skontaktował się w tej kwestii. Następnie znalazłem nową pracę i napisałem do agencji, że chcę się zwolnić za porozumieniem stron. Firma się zgodziła, co mam udokumentowane. Następnie w pierwszym tygodniu mojego okresy wypowiedzenia zgłosiłem się do lekarza, ponieważ nie dawałem już rady psychicznie i fizycznie tak ciężko pracować. Poinformowałem o tym również pracownicę agencji. Lekarz udzielił mi zwolnienie z powodu gorszego stanu zdrowia. Pierwszego dnia pobytu na L4 otrzymałem maila od agencji Job Ticket, że mnie zwalniają. Byłem zdenerwowany i zaskoczony. Prawie dwa miesiące później otrzymałem pasek rozliczeniowy i była tam wpisana kara prawie 500 euro. Nie mam pojęcia, za co jest ta kara. Na dodatek zabrano mi 100 euro za niby pozostawione rzeczy podczas urlopu w pensjonacie, mimo że opłaciłem wówczas pokój. Rozmawiałem o tym nawet z właścicielką pensjonatu i ona była zaskoczona potrąceniem mi 100 euro przez Job Ticket za rzeczy pozostawione w moim pokoju. Brak mi słów. Po powrocie do Polski od razu skieruję sprawę do sądu. Nie odpuszczę im.

Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało?

Keraiwikona wywiad

Pracowałem, jako operator maszyn CNC. Do moich obowiązków należała obsługa maszyn i wytwarzanie obrobionych części, programowanie, konserwacja sprzętu, bieżąca kontrola maszyn itp.

Co było powodem zakończenia współpracy z firmą?

Keraiwikona wywiad

Moje powody zakończenia współpracy to wyzysk w firmie Aluprof (bardzo duży nacisk na szybką, ciężką pracę skupioną na ilości oraz w moim odczuciu zbyt niskie wynagrodzenie) i podejście agencji Job Ticket, która w żaden sposób nie pomogła mi w poprawie mojej sytuacji.

Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku?

Keraiwikona wywiad

W Aluprofie stawki są śmieszne. Zawsze jest to najniższa krajowa, bez względu na długość stażu pracy. Agencja Job Ticket dwukrotnie zaoferowała mi pracę właśnie w tej firmie.

Jak długo pracowałeś/aś w tej firmie?

Keraiwikona wywiad

Pracowałem w tej firmie przez 5 lat, tylko czasem byłem zatrudniony tam przez agencję, a czasem bezpośrednio przez firmę.

Czy poleciłbyś/poleciłabyś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź

Keraiwikona wywiad

Nigdy bym nie polecił zatrudnienia w firmie Aluprof przez agencję Job Ticket z powodu w moim odczuciu bycia wyzyskiwanym i nieodpowiednio opłacanym w pracy. Dodatkowo po rozwiązaniu współpracy byłem potraktowany niesprawiedliwie przez agencję i potrącono mi z pensji 600 euro – otrzymałem karę 500 euro, choć nie wiem za co i dodatkowo odjęto mi 100 euro z powodu pozostawienia rzeczy w pokoju na czas urlopu.

Jakie były możliwości rozwoju na Twoim stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynikało?

Keraiwikona wywiad

Nie było żadnych możliwości rozwoju. Wytłumaczono mi szybko tylko moje obowiązki i trzeba było harować.

Jak wyglądały szkolenia w Twojej firmie? Czy były zaplanowane i jak często się odbywały? Jakich obszarów/ tematyki dotyczyły? W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynikało? W jakich obszarach chciałbyś być szkolony i dlaczego?

Keraiwikona wywiad

Nie było żadnych szkoleń.

Jak oceniasz atmosferę panującą w firmie? Jak myślisz, z czego to wynikało?

Keraiwikona wywiad

Atmosfera mi się nie podobała, kładziono tylko nacisk na ciężką harówkę. Szefowie zmian nie byli pomocni i właściwie w ogóle się nami nie interesowali. Kiedy miałem jakiś problem to w odpowiedzi słyszałem tylko: "ja nie mam czasu" lub "to nie jest mój problem". Dla mnie to był jakiś horror.

Jak oceniasz warunki i ustalenia z pierwszego dnia pracy względem przestrzegania tych ustaleń przez pracodawcę? Jeżeli pracodawca nie przestrzegał warunków, opisz dokładnie o jakie warunki chodziło i co nie było przestrzegane.

Keraiwikona wywiad

Podczas rekrutacji przez agencję Job Ticket zapewniano, mnie że praca będzie lekka i przyjemna. Miałem pracować też przy lekkich częściach samochodowych, niestety części okazały się ciężkie, a praca wymagała ogromnego wysiłku i wyrabiania się w bardzo szybkim tempie.

Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu byłemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?

Keraiwikona wywiad

Sugerowałbym szkolenie dla rekruterek w firmie Job Ticket, ponieważ informowałem, że zależy mi na lżejszej i lepiej płatnej pracy, a te wymagania nie zostały spełnione. Od początku musiałem ciężko pracować za stawkę niższą niż obowiązująca wówczas najniższa krajowa. Dodatkowo zachęcono mnie do podjęcia się ponownie pracy w Aluprofie, obiecując mi opłacanie pokoju, po czym po jakimś czasie musiałem już płacić dodatkowe 100 euro, a następnie 200 euro miesięcznie agencji za wynajem pokoju. Kiedy poszedłem na urlop chorobowy L4, zostałem zwolniony bez wyjaśnień i jakichś wcześniejszych rozmów. Jednocześnie przy rozliczeniu naliczono mi karę również bez informacji zwrotnej, dlaczego ją otrzymałem. Tak to nie powinno wyglądać.



JobTicket Sp. z o.o.