House of English Ewelina Gawlik - Olszewska spółka komandytowa

0 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady House of English Ewelina Gawlik - Olszewska spółka komandytowa

zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Ewelina Gawlik-Olszewska

Pracownik firmy - Szefowa firmy

02.08.2023 10:08

Czym zajmuje się Państwa firma?

Ewelina Gawlik-Olszewskaikona wywiad

W House of English od 18 lat zajmujemy się nauką języka angielskiego oraz innych języków obcych. Pracujemy we wszystkich grupach wiekowych – od wieku przedszkolnego, aż po osoby dorosłe. Mamy dwie siedziby – w Ropczycach i Sędziszowie Małopolskim. Działamy także online. Obecnie zatrudniamy 30 osób. Jesteśmy mocno nastawieni na dalszy rozwój oferowanych usług.

Jak wyglądały początki Państwa firmy?

Ewelina Gawlik-Olszewskaikona wywiad

Od dziecka wiedziałam, że chcę być nauczycielką. Ponieważ język angielski był moim ulubionym przedmiotem w szkole, wybrałam go również jako cel mojej dalszej edukacji. W trakcie studiów zrozumiałam, że mój poziom angielskiego jest niższy niż kolegów i koleżanek, pochodzących z większych miast, gdzie dostępność do dodatkowego kształcenia była szersza. I właśnie wtedy postanowiłam, że po studiach otworzę w moim rodzinnym miasteczku szkołę językową i będę wspierać dzieci oraz młodzież w sięganiu po więcej. Nie miałam ani wiedzy, ani doświadczenia w zarządzaniu firmą. Wszystkiego uczyłam się metodą prób i błędów. Miałam marzenie i misję, którą konsekwentnie realizowałam. Dzięki temu w House of English uczy się ponad 1000 kursantów każdego roku. Ciągle się rozwijamy i mimo wielu trudnych lat i wielu przeciwności jesteśmy liderem w nauczaniu języków obcych. Nadal stawiamy sobie nowe cele i dążymy do ich realizacji. Za sukcesami firmy stoją wieloletni pracownicy, którzy oddają tej pracy swoje serce.

Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe?

Ewelina Gawlik-Olszewskaikona wywiad

Branża edukacyjna cały czas się rozwija. To trudny biznes, dlatego wiele konkurencyjnych szkół w okolicy zostało zamkniętych w ostatnim czasie. Największym konkurentem są dla nas osoby udzielające prywatnych korepetycji, w szczególności za niskie stawki, na które my, jako legalna działalność, nie możemy sobie pozwolić – zatrudniamy nauczycieli w oparciu o umowy o pracę, opłacając składki i podatki. Mamy setki lojalnych klientów, którzy ufają nam i wiedzą, że cokolwiek robimy, zawsze dajemy z siebie 100%. To daje nam poczucie stabilizacji a naszym pracownikom pewność, że mogą być spokojni o pracę.

Co wyróżnia Państwa na tle konkurencji?

Ewelina Gawlik-Olszewskaikona wywiad

Naszą przewagą nad konkurencją jest to, że przez 18 lat działalności dbaliśmy o standard naszych usług. Klienci doceniają nasze ponadprzeciętne zaangażowanie w dostarczanie usług najwyższej jakości. Świadczy o tym to, że dzieci naszych absolwentów dołączają do nas jako kolejne pokolenie uczniów.

Jak wygląda struktura Państwa firmy?

Ewelina Gawlik-Olszewskaikona wywiad

Pracujemy w dwóch placówkach stacjonarnych oraz online. Struktura firmy dzieli się na dwa główne i ściśle współpracujące ze sobą działy – Administrację i Kadrę Pedagogiczną. Największym zespołem naszych pracowników są oczywiście nauczyciele (zatrudniamy ich ponad 20). Pracują oni w dwóch teamach. Jeden z nich specjalizuje się w nauczaniu młodszych i starszych dzieci, a drugi zespół uczy młodzież i dorosłych. Szefami zespołów są liderzy kadry lektorskiej, którzy wspierają pracowników w pracy, czuwają nad ich rozwojem i szkoleniami.

Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w 2023 roku?

Ewelina Gawlik-Olszewskaikona wywiad

Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo w 2023 roku? Naszym celem na rok szkolny 2023/2024 jest zwiększenie oferty zajęć dla dzieci. Już na ten moment mamy więcej chętnych niż w obecnym roku, a to wiąże się z potrzebą zatrudnienia specjalistów, zajmujących się nauczaniem najmłodszych. Szukamy osób energicznych i kreatywnych, ponieważ właśnie tego wymaga praca z dziećmi. Podnosimy jakość naszych usług, a jednocześnie chcemy ułatwić pracę nowym nauczycielom, zwłaszcza tym wchodzącym dopiero do tego zawodu. Od tego roku wdrażamy nowość – gotowe karty pracy – tak, aby nauczyciele minimalizowali czas, który poświęcają na przygotowanie zajęć. Ponadto coraz mocniej działamy online. Ze względu na nasze działania w internecie, dobrze prowadzone media społecznościowe, webinary, kursy video, coraz więcej osób zgłasza się do nas na zajęcia zdalne. W tym roku uruchamiamy małe grupy online i w związku z tym będziemy powiększać nasz zespół o lektorów, uczących młodzież i dorosłych, którzy będą pracować częściowo zdalnie i stacjonarnie lub tylko zdalnie.

Jak przebiega rekrutacja w Państwa firmie?

Ewelina Gawlik-Olszewskaikona wywiad

Rekrutacja rozpoczyna się od rozmowy wstępnej z panią Dyrektor Edytą Berlik. Spotkanie to ma na celu weryfikację, czy jesteśmy w stanie spełnić oczekiwania kandydata i czy kandydat wpisuje się w naszą wizję i misję. Bardzo szczegółowo opowiadamy wtedy o pracy u nas, aby uniknąć niepotrzebnych rozczarowań. Jeśli na tym etapie obydwie strony są zadowolone, to przechodzimy do kolejnego kroku, jakim są dwie lekcje pokazowe. Kandydat proszony jest o przygotowanie i przeprowadzenie lekcji w grupie wiekowej i poziomowej, w której czuje się najlepiej (jeśli już ma doświadczenie) lub w grupie, w której chce się sprawdzić (jeśli dopiero zaczyna). Celem tego etapu jest sprawdzenie poziomu językowego przyszłego pracownika i jego przygotowania do zawodu. Po lekcjach pokazowych, przeprowadzamy rozmowę i przekazujemy informację zwrotną. Informujemy, czy pracownik jest gotowy do pracy, oraz czy wymaga bardziej szczegółowego wdrożenia i dodatkowych szkoleń. Jeśli widzimy, że pracownik nie ma doświadczenia, ale jest w nim nauczycielska iskra, to wiemy, że jesteśmy w stanie wdrożyć go do zawodu.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Ewelina Gawlik-Olszewskaikona wywiad

Okres wdrożeniowy w naszej firmie zależy od tego, czy pracownik rozpoczyna współpracę, mając już jakieś doświadczenie, czy nie. Proces wdrożenia zawsze planujemy indywidualnie. Jeśli zatrudniamy pracownika bez doświadczenia, to przechodzi on pełen pakiet szkoleń – od podstaw metodyki praktycznej, nauczania wczesnoszkolnego, projektowania i przeprowadzania lekcji, tworzenia swoich materiałów edukacyjnych, aż po używanie technologii i uczenie online. Doświadczony nauczyciel przechodzi skróconą ścieżkę. Skupiamy się wtedy głównie na naszych standardach i metodach pracy, których mocno pilnujemy, ponieważ ich utrzymanie jest gwarancją naszego poziomu. Po podpisaniu umowy przedwstępnej, nowy pracownik otrzymuje harmonogram szkoleń.. Część szkoleń jest stacjonarna, a część odbywa online. Ogólny okres wdrożenia trwa rok – w tym czasie każdy nowy pracownik ma swojego opiekuna tzw. Teacher Guide. Jest nim nasz wieloletni, doświadczony nauczyciel, którego zadaniem jest wspieranie podopiecznego w jego pracy.

W jaki sposób dbacie Państwo o rozwój pracowników?

Ewelina Gawlik-Olszewskaikona wywiad

Rozwój zespołu od zawsze był naszym priorytetem. Każdego roku organizujemy szkolenia inauguracyjne (na nowy rok szkolny) dla wszystkich pracowników i kilka sesji zamkniętych w trakcie roku szkolnego. Dodatkowo pracownicy są kierowani na szkolenia indywidualne, które są kluczowe na ich stanowisku. Zespół nauczycieli spotyka się regularnie (co dwa tygodnie), aby wspólnie wypracowywać plan działania, omawiać problemy i wspierać się w ich rozwiązywaniu, a także, aby sugerować zmiany w programach. Wtedy też przeprowadzane są mini szkolenia wewnętrzne, tematycznie dostosowane do bieżących potrzeb.. Ciągle szukamy nowinek edukacyjnych tak, aby nasi lektorzy byli zawsze na bieżąco i otrzymywali od nas nowe inspiracje do działania. Bardzo mocno podkreślamy konieczność szkoleń i rozwoju i nie ukrywamy, że jest to jeden z najważniejszych punktów naszego Kodeksu Zespołowego.

W jaki sposób weryfikujecie Państwo zadowolenie pracowników?

Ewelina Gawlik-Olszewskaikona wywiad

Dwa razy w roku przeprowadzane są indywidualne rozmowy podsumowujące, podczas których pracownik mówi o swoich uczniach, poddaje się refleksji, analizuje, z czego jest dumny, ale ma także możliwość zgłaszania swoich oczekiwań odnośnie dalszej współpracy czy rozwoju. Naszym priorytetem jest działanie zespołowe i mamy tego ogromną świadomość. Wzajemny szacunek, otwartość na drugą osobę i szczerość w komunikacji swoich oczekiwań i potrzeb, są dla nas kluczowe. Dbamy o integrację pracowników. Organizujemy spotkania, świętujemy "rocznicówki”, wyjeżdżamy na workations lub wycieczki. Robimy wszystko, aby każdego roku wyciągać wnioski, analizować co można robić lepiej i łatwiej, jak minimalizować czas potrzebny nauczycielowi na przygotowanie do zajęć.

Jakie macie Państwo plany rozwojowe?

Ewelina Gawlik-Olszewskaikona wywiad

Od 18 lat jesteśmy w ciągłym procesie rozwojowym. Od kilku lat mocno rozwijamy się online, nagrywamy kursy, organizujemy webinary. Przewidujemy powiększanie zespołu, ponieważ ciągle przybywa nam nowych uczniów. Nasza edukacja i podnoszenie świadomości wśród lokalnej społeczności sprawia, że coraz więcej rodziców zapisuje do nas swoje dzieci – już od drugiego roku życia. Mamy obecnie ogromny wzrost kursów dla przedszkolaków i dzieci. Dlatego szukamy pasjonatów, którzy chcą pracować z małymi dziećmi, a ponieważ wielu takich doświadczonych nauczycieli już od wielu lat z nami pracuje, chętnie dzielimy się tym, co wypracowaliśmy z nowymi pracownikami.



House of English Ewelina Gawlik - Olszewska spółka komandytowa