Grand Sp.z o.o

3.9 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Grand Sp.z o.o

ikona autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika LG

Były pracownik

15.06.2023 10:06

Chcemy Cię lepiej poznać. Napisz proszę, jaką historią chcesz się z nami podzielić?

LGikona wywiad

Moimi doświadczeniami pracy w Grand Logistics z Głogowa.

Na jakim stanowisku pracowałeś/aś i na czym ono polegało?

LGikona wywiad

Pracowałem na stanowisku kierowca kat. C+E (oś skrętna). Stanowisko to wymaga dodatkowych umiejętności i większej precyzji, ponieważ jest to wyższy poziom skomplikowania jazdy. Obowiązkiem był przyjazd do firmy Amazon, gdzie należało mieć strój roboczy (kamizelka, rękawice, buty), który trzeba było zakupić we własnym zakresie, firma tego nie zapewniała, jak i również nie zapewniła telefonu służbowego. Kolejnym zadaniem było zdanie ładunku (odpiąć kontenery i załadować nowe, co jest bardzo wymagającym zadaniem), pojechać z powrotem z załadowanym kontenerem do Wiednia lub Grazu. Sprzęt, na którym pracuje się nie jest nowy, jest bardzo zużyty, są różne usterki i trzeba uważać przy prowadzeniu pojazdów. Niestety w razie wypadku przy pracy z kontenerami to kierowca ponosi ogromną odpowiedzialność finansową za wszelkie straty.

Co było powodem zakończenia współpracy z firmą?

LGikona wywiad

Zadzwonił do mnie przełożony i zapytał po raz kolejny czy opanowałem już jazdę osią skrętną. Powiedziałem że nie i wówczas usłyszałem, że w takim razie zakończymy współpracę. Nie miałem nic przeciwko, ponieważ widziałem już więcej minusów niż plusów tej pracy. Nie zapewniano też właściwego sprzętu typu: odzież ochronna, telefon służbowy, czy prawidłowo funkcjonujący pojazd.

Jakie są widełki wynagrodzeń na tym stanowisku?

LGikona wywiad

5500 zł netto. Nie do końca jednak było dla mnie jasne z czego wynikała taka kwota i w jaki sposób była rozliczana. Kiedy zapytałem o to przełożonego, nie uzyskałem odpowiedzi. Ta rozmowa była nieprzyjemna i niczego nie wniosła.

Jak długo pracowałeś/aś w tej firmie?

LGikona wywiad

Półtora miesiąca.

Czy poleciłbyś/poleciłabyś pracę w tej firmie swojemu przyjacielowi? Uzasadnij swoją odpowiedź

LGikona wywiad

W żadnym wypadku, ponieważ przez ten czas mogłem porównać stan faktyczny z tym, co było ustalane na początku. Otrzymywałem dodatkowe obowiązki, które nie były wypisane w umowie, przez co nie mogłem otrzymać odpowiednich stawek, dodatkowego/ wyższego wynagrodzenia za te dodatkowe obowiązki. Nie jestem pewny, czy firma zgodnie rozlicza Pakiet Mobilności, ponieważ nie otrzymałem ani razu takiego rozliczenia do podpisu. Dodatkowo, miałem ponosić wysokie kary przy wypadku w pracy z kontenerem, co mi się nie podobało. Nie mają klarownej umowy w kwestii rozliczenia. Pierwsza umowa jest też umową zlecenie. Podpisywanie w moim przypadku nie było załatwiane na spokojnie w biurze, a przy stoliczku w samochodzie, gdzie pan miał zaraz kolejny kurs i w pośpiechu musiałem zapoznać się i podpisać stertę papierów.

Jakie były możliwości rozwoju na Twoim stanowisku / w Twoim dziale? Z czego to wynikało?

LGikona wywiad

Żadne. W tej firmie, w moim odczuciu, jest niski poziom zarządzania. Opiekun kierowcy (spedytor) przekazuje informacje tylko w jedną stronę - nikt nie słucha informacji zwrotnej od kierowcy i każą samodzielnie załatwiać swoje sprawy.

Jak wyglądały szkolenia w Twojej firmie? Czy były zaplanowane i jak często się odbywały? Jakich obszarów/ tematyki dotyczyły? W przypadku braku szkoleń, jak myślisz, z czego to wynikało? W jakich obszarach chciałbyś być szkolony i dlaczego?

LGikona wywiad

Niestety w rzeczywistości sprawa szkoleń wyglądała inaczej niż zapewnienia podczas rozmowy telefonicznej przed rozpoczęciem pracy. Obiecywano mi wtedy, że przez pierwszy miesiąc pracy będę jeździć w podwójnej obsadzie i uczyć się od tej osoby jazdy osią skrętną. Niestety z racji liczby dodatkowych obowiązków i presji czasu, nie było zbytnio okazji na naukę.

Jak oceniasz atmosferę panującą w firmie? Jak myślisz, z czego to wynikało?

LGikona wywiad

Atmosfera wśród kierowców jest nieprzyjemna. Wiele osób narzekało, że jest duża rotacja w firmie, pracownicy odchodzą do miejsc lepiej płatnych za te same zadania. Niezadowolenie czy rotacja, wynikają z braku dobrej organizacji pracowników biurowych (m.in. spedytorów) oraz niskiej stawki. Przy ostatnim rozliczeniu otrzymałem wynagrodzenie o około 650 zł mniej. Polecam tę pracę takim osobom, którym nie zależy na wysokości wynagrodzenia.

Jak oceniasz warunki i ustalenia z pierwszego dnia pracy względem przestrzegania tych ustaleń przez pracodawcę? Jeżeli pracodawca nie przestrzegał warunków, opisz dokładnie o jakie warunki chodziło i co nie było przestrzegane.

LGikona wywiad

Podczas rozmowy o pracę, zgodnie z obietnicami, miało być "pięknie i kolorowo". Podczas pierwszego dnia pracy wszystko było ok. Potem jednak przybyło obowiązków, musiałem robić coś więcej niż tylko kurs przewozowy, co się wiązało z dłuższym czasem pracy i brakiem wynagrodzenia za ten dodatkowy czas. Były też dodatkowe obowiązki niewynikające z mojej umowy. Dodatkowo zdarzały się sytuacje przyjazdu na parking, kiedy czekało się 3 godziny, aby rozpocząć pracę. Taka sytuacja powinna być niedopuszczalna i spedytorzy powinni powiadomić kierowców, żeby przyjechali na parking później.

Dzięki GoWork masz właśnie możliwość zasugerowania swojemu byłemu CEO/ Właścicielowi istotnych zmian. Co byś mu powiedział/a o organizacji i doradził/a co poprawić w firmie?

LGikona wywiad

Szczerość, jeszcze raz szczerość, plus poprawienie kontaktu na linii spedytor-kierowca. Jednocześnie nie otrzymałem służbowego telefonu plus nie ma klauzuli odnośnie używania telefonu prywatnego do celów służbowych i opłacenia pracownikowi ponoszonych kosztów za używanie prywatnego telefonu – sugeruję ustalić te kwestie i odpowiednio zapisać je w umowie.



Grand Sp.z o.o