Euro Bank S.A.

Wrocław

Ocena pracodawcy 2/6

na podstawie 210 ocen.

Wywiady Euro Bank S.A.

Aleksandra Kowal Starszy Specjalista ds. Rekrutacji Departament Zarządzania Personelem Euro Bank S.A.
W eurobanku pracuje od 7 lat odpowiadając zarówno za realizację procesów rekrutacyjnych oraz za działania employer brandingowe. Absolwentka andragogiki oraz Studiów Podyplomowych z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej.

Euro Bank S.A.

Zapraszamy do zapoznania się z naszymi profilami na portalach społecznościowych:
Facebook
LinedIn

Eurobank został założony ponad dekadę temu przez polskiego przedsiębiorcę – Mariusza Łukasiewicza i szybko stał się rozpoznawalny i wybierany przez klientów. Na czym opiera się Państwa sukces?

Eurobank zaistniał na rynku dzięki oryginalności i łamaniu schematów w myśleniu o usługach bankowych. Ideą założyciela było stworzenie banku „po drodze”, dostępnego w miejscach, w których klienci często przebywają i będącego do ich dyspozycji w dogodnym dla nich czasie. Nasza marka szybko stała się rozpoznawalna i wybierana przez klientów ze względu na prostotę i szybkość realizowania usług.

Wprowadzili Państwo jako pierwsi na polski rynek wiele unikalnych rozwiązań w sektorze bankowym. Proszę o nich opowiedzieć.

Jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy karty płatnicze wydawane od ręki w oddziale, sieć wpłatomatów online oraz token GSM - nowoczesne zabezpieczenie bankowości internetowej. Obecnie proponujemy naszym klientom użyteczną aplikację mobilną, bankowość internetową w technologii RWD, a także płatności zbliżeniowe telefonem.

Dlaczego powinniśmy wybrać właśnie eurobank? Co Państwa wyróżnia spośród firm konkurencyjnych?

Zdecydowanie wyróżnia nas jakość obsługi klienta, co potwierdzają liczne rankingi i wyróżnienia. Cieszy nas fakt, iż klienci doceniają naszą pracę. Liczymy się z głosem naszych odbiorców dlatego stworzyliśmy zespół, który je zbiera, analizuje, a następnie wdraża rozwiązania mające usprawnić nasze funkcjonowanie.

A co Państwa wyróżnia jako pracodawcę?

O tym najlepiej mówią sami pracownicy, którzy w wewnętrznym badaniu wizerunku pracodawcy wyróżnili takie wartości jak: stabilność i bezpieczeństwo zatrudnienia (większość pracowników zatrudniamy w oparciu o umowę o pracę), możliwość ciągłego rozwoju (prężenie działający proces rekrutacji wewnętrznej), dobra atmosfera pracy oraz fakt, iż pracownicy po prostu lubią pracę, którą wykonują.

Na jakie stanowiska najczęściej prowadzone są rekrutacje?

Z uwagi na to, iż ponad połowa naszych pracowników zatrudniona jest w Pionie Sprzedaży, to właśnie w tym obszarze najczęściej ich poszukujemy. Zarówno na stanowiska specjalistyczne (Doradcy Klienta czy Opiekuna Klienta, który koncentruje się głównie na sprzedaży kredytu hipotecznego), jak również na managerskie (Managera Oddziału Bankowego).

A jeśli chodzi o zatrudnienie w centrali banku?

W centrali eurobanku we Wrocławiu często poszukujemy kandydatów na stanowiska w call center, obszarze analiz czy IT. Mało kto wie, że nasz dział IT liczy ponad 200 osób, czyli więcej niż liczba pracowników niejednej firmy IT we Wrocławiu.

Gdzie osoby zainteresowane odnajdą aktualne oferty pracy?

Wszystkie aktualne oferty pracy można znaleźć na stronie www.eurobank.pl/kariera, gdzie wystarczy otworzyć podstronę „oferty pracy”.

Jak zazwyczaj przebiega proces rekrutacji? Z ilu etapów się składa?

Każdy proces rekrutacji dostosowujemy do specyfiki stanowiska i podchodzimy do niego bardzo indywidualnie. Zazwyczaj są one 2-3 etapowe i wiążą się z kontaktem z zespołem HR, bezpośrednim przełożonym czy przełożonym wyższego szczebla. W przypadku stanowisk, gdzie wymagana jest specjalistyczna wiedza, organizujemy testy merytoryczne. W procesie rekrutacji można spotkać się również z metodą Assessment Center czy z zadaniem merytorycznym.

Jakich rad udzieliłaby Pani osobie wybierającej się na rozmowę kwalifikacyjną?

Rozmowa kwalifikacyjna to świetny moment na pokazanie swojego zaangażowania i motywacji do pracy. Warto zapoznać się z informacjami na temat naszego banku (na stronie www.eurobank.pl/kariera) oraz zastanowić czym kandydat miałby się zajmować na wybranym przez siebie stanowisku i jak jego dotychczasowe doświadczenia czy umiejętności mogłyby mu w tym pomóc. Tradycyjnie w przypadku tego typu rad można wspomnieć o odpowiednim biznesowym ubiorze czy punktualności. Dodatkowo z mojego punktu widzenia istotna jest naturalność i bycie po prostu sobą.

   

 

Prowadzą Państwo program praktyk dla młodych osób rozpoczynających swoją karierę zawodową. Jaka jest szansa ich dalszego rozwoju w firmie po zakończeniu praktyk?

Od 2009 roku, dzięki programom praktyk i staży, zatrudniliśmy blisko 100 osób. Wiele z nich skorzystało z istniejących ścieżek karier czy możliwości udziału w rekrutacji wewnętrznej i rozwija się teraz w innych obszarach banku lub na wyższych stanowiskach. Myślę, że szansę zatrudnienia w Banku po praktyce, a następnie dalszego rozwoju w firmie oceniłabym wysoko. Bardzo cenimy zaangażowanie i inicjatywę młodych ludzi.

A jak wygląda proces rekrutacji praktykantów? Różni się od takiego standardowego?

W każdym przypadku organizujemy spotkanie bezpośrednie, dzięki któremu możemy poznać się z kandydatem. W zależności od obszaru organizujemy czasem testy merytoryczne lub prosimy o wykonanie zadania, które pozwoli nam poznać zakres wiedzy i/lub umiejętności przyszłego praktykanta.

Na jakie formy zatrudnienia mogą liczyć Państwa pracownicy?

Nasi pracownicy w znakomitej większości są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę. W przypadku stażystów jest to umowa zlecenie.

A co z benefitami?

Pracownikom zatrudnionym na umowę o pracę oferujemy prywatną opiekę medyczną, możliwość zakupienia karty sportowej i ubezpieczenia grupowego, preferencyjną ofertę produktów bankowych, zniżki na lunch, do kin czy teatrów czy możliwość skorzystania z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i otrzymania bonusu finansowego na urlop, święta czy wyprawkę szkolną dla dziecka.

A co z życiem po pracy? Organizują Państwo spotkania integracyjne dla osób zatrudnionych w Państwa firmie?

Każdy departament raz w roku wybiera się wspólnie na wyjazd integracyjny. Dodatkowo co roku organizujemy urodziny Banku oraz piknik rodzinny dla pracowników i ich rodzin. Standardem są również wyjścia integracyjne po pracy czy wspólne starty w konkursach biegowych, wynikające z inicjatywy samych pracowników.

Proszę jeszcze na koniec powiedzieć, z czego są Państwo najbardziej dumni w swojej dotychczasowej działalności?

Chyba z tego, że przez lata zmieniających się warunków i okoliczności skutecznie realizujemy strategię banku. Jesteśmy zarówno stabilnym bankiem dla klientów oraz pracodawcą dla zatrudnionych u nas osób. Dodatkowo cały czas się rozwijamy, tworzymy nowe produkty, inwestujemy w nowoczesne technologie. I to wszystko dzięki naszym pracownikom, ich zaangażowaniu, pasji i otwartości.

 

Dziękuję za rozmowę.