Boss Protection Group Sp. z o.o.

0 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Boss Protection Group Sp. z o.o.

zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Michał Scąber

Pracownik firmy - Właściciel firmy

13.11.2023 02:11

Czym zajmuje się Państwa firma?

Michał Scąberikona wywiad

Firma Boss Protection Group sp. z o.o. działa w sektorze ochrony imprez masowych. Rozwijamy także naszą działalność w zakresie ochrony fizycznej mienia. Świadczymy usługi w takich obszarach jak: ochrona imprez masowych i innych eventów, ochrona fizyczna, monitoring obiektów stacjonarnych, a także projektowanie i realizacja technicznych systemów zabezpieczeń. Naszym najnowszym projektem, który włączyliśmy do oferty, są usługi utrzymania czystości.

W jakim mieście Państwo działacie?

Michał Scąberikona wywiad

Nasza główna siedziba znajduje się w Krakowie. W obecnej chwili zatrudniamy ponad 500 pracowników do obsługi imprez masowych. Nie zamykamy się jednak tylko na rynek lokalny. Nie boimy się wyzwań, dlatego podejmujemy również zlecenia poza terenem Małopolski. Zajmowaliśmy się ochroną imprez w: Opolu, Żorach, Zawierciu, Rydułtowach, Katowicach, Rzeszowie, a nawet w Szczecinie i Stargardzie Szczecińskim. W tym roku pozyskaliśmy kolejnych klientów na terenie Podhala, gdzie zabezpieczamy wydarzenia sportowe i artystyczne, od samego początku działalności.

Jak wyglądały początki firmy?

Michał Scąberikona wywiad

Osobiście posiadam ponad 15-letnie doświadczenie w branży security. Odpowiadałem za bezpieczeństwo wielu imprez masowych, w których wzięło udział łącznie ponad milion osób. Podczas Światowych Dni Młodzieży byłem współodpowiedzialny za zabezpieczenie wizyty Ojca Świętego w Tauron Arenie Kraków. W przeszłości pracowałem jako szef ochrony hipermarketów sieci Carrefour. Pracując w branży, zauważałem to, że wiele rzeczy wymaga poprawy. Miałem pomysły jak zmienić źle funkcjonujące aspekty, ale nie zawsze miałem możliwości ich przeforsowania. Postanowiłem założyć własną firmę, by spróbować zmienić niektóre rzeczy, usprawnić obsługę klienta oraz podnieść jakość usług ochrony na lokalnym rynku.

W jaki sposób firma rozwijała się przez lata?

Michał Scąberikona wywiad

Pierwsze dwa lata funkcjonowania firmy upłynęły pod znakiem sukcesywnego rozwoju i pozyskiwania kolejnych klientów, w tym nawiązywania trwających do dzisiaj, długoterminowych kontraktów. Wybuch pandemii, a co za tym idzie, odwołanie wszystkich wydarzeń sportowych i kulturalnych, wymusił na nas poszukiwanie sposobu, by przetrwać ten trudny czas. Na szczęście już od jakiegoś czasu myśleliśmy o rozpoczęciu działalności w sektorze ochrony technicznej. Uruchomiliśmy własną Stację Monitorowania Alarmów i pozyskaliśmy pierwszych klientów. W obecnej chwili możemy pochwalić się obsługą ponad 200 podmiotów w zakresie monitoringu alarmów i monitoringu wizyjnym, a liczba ta sukcesywnie rośnie.

Kiedy do oferowanych przez Państwa usług dołączył serwis sprzątania?

Michał Scąberikona wywiad

Misją firmy od początku jej działalności było dostarczanie klientowi wysokiej jakości usług. Obserwacja rynku międzynarodowego, przede wszystkim zachodnioeuropejskiego, utwierdziła nas w przekonaniu, że klienci, oprócz jakości, szukają również kompleksowości usług. Rozpoczęliśmy więc przygotowania do uruchomienia kolejnej gałęzi naszej działalności, czyli usług utrzymania czystości. W lipcu 2021 roku pozyskaliśmy pierwszego klienta w dziale Cleaning. Dobór odpowiedniej kadry oraz innowacyjne techniki sprzątania spowodowały, że sukcesywnie przybywało odbiorców naszych usług.

Czy był jeszcze jakiś ważny moment w historii Państwa działalności?

Michał Scąberikona wywiad

Kolejnym wydarzeniem, mającym wpływ na naszą działalność był wybuch wojny w Ukrainie. Bardzo mocno zaangażowaliśmy się w szeroko pojętą pomoc ludziom dotkniętym wojną. Między innymi pomagaliśmy uchodźcom w znalezieniu pracy. Część naszych podopiecznych, zdecydowała się na zatrudnienie w dziale sprzątania. Jedną z takich osób była Anastasiia, która po kilku miesiącach pracy, awansowała na koordynatora działu. Jak się okazało, decyzja o powierzeniu jej tego stanowiska, była strzałem w dziesiątkę. Jej niestandardowe metody zarządzania personelem, a co za tym idzie zwiększenie efektywności i jakości oferowanych usług, przyczyniły się do wzrostu liczby zadowolonych klientów i prężnego rozwój działu.

Do kogo skierowane są Państwa usługi?

Michał Scąberikona wywiad

Naszymi klientami są zarówno osoby prywatne jak i firmy. Po niemal sześciu latach działalności możemy pochwalić się stałą współpracą z dużymi, rozpoznawalnymi markami, nie tylko z rynku lokalnego. Współpracujemy z: Zarządem Infrastruktury Sportowej w Krakowie, Towarzystwem Sportowym Wisła Kraków S.A., Teatrem Groteska, Polską Ligą Siatkówki SA, Fundacją Poland Bussiness Run, Kotelnicą Białczańską, Miastem Kraków i Miastem Nowy Targ. Zabezpieczaliśmy i sprzątaliśmy obiekty podczas setek mniejszych imprez i eventów. W swoim portfolio mamy także ochronę wizyt i konferencji głów państw, dyplomatów i polityków — m.in. E. Macrona, księcia T. Al Faisal, H. Timmermansa, R.Thun czy D. Tuska.

Jak prezentuje się Państwa otoczenie biznesowe?

Michał Scąberikona wywiad

Na terenie województwa małopolskiego działa kilka firm o podobnym profilu. Staramy się wyróżniać na tle konkurencji wysoką jakością oraz kompleksowością usług. Do każdego z naszych klientów podchodzimy indywidualnie. Budujemy długofalowe i partnerskie relacje.

Czy obecnie prowadzą Państwo rekrutację?

Michał Scąberikona wywiad

Specyfika naszej działalności wymaga od nas prowadzenia stałej rekrutacji pracowników. Branża cechuje się dużą rotacją. Jedni pracownicy przychodzą i zostają z nami na długie lata, inni — głównie studenci — pracują przy eventach jedynie przez pewien czas. Okres jesienno-zimowy po zakończonym sezonie imprezowym, wykorzystujemy na pozyskiwanie i wyszkolenie nowych pracowników. To także dobry czas na przeprowadzanie rekrutacji, ze względu na duży napływ studentów. Oferujemy im możliwość zatrudnienia, a także odbycia płatnych praktyk zawodowych. W dziale sprzątania również prowadzimy stałą rekrutację. Niemalże w każdym tygodniu, grono naszych klientów się powiększa. W związku z tym poszukujemy personelu do sprzątania zarówno hal i dużych obiektów użyteczności publicznej, jak i małych biur, mieszkań, apartamentów, hoteli i hosteli.

Na jakie cechy i umiejętności pracowników zwracają Państwo szczególną uwagę?

Michał Scąberikona wywiad

Kluczowe cechy naszych potencjalnych pracowników to komunikatywność i wysoka kultura osobista, ponieważ nasza praca opiera się na kontakcie z ludźmi. Ochrona imprez masowych jest regulowana ustawą. Według obowiązującego ustawodawstwa każdy pracownik musi przejść szkolenie dla członków służby informacyjnej lub porządkowej. Wychodząc naprzeciw temu, otworzyliśmy własny Ośrodek Szkolenia, wpisany do rejestru Placówek Oświatowych. Osoby chętne podjęcia się pracy w zakresie zabezpieczenia imprez masowych, nie muszą już szukać innych placówek, w których mogą przejść wymagane szkolenie. Przychodząc do nas, odbywają kurs i od razu mogą skorzystać z naszej, wciąż rosnącej, bazy zleceń. Jeśli chodzi o dział Cleaningu, to wobec dynamicznego rozwoju tej gałęzi, stale pozyskujemy nowych pracowników. W tym dziale stawiamy przede wszystkim na obywateli Ukrainy. Ten sposób zarządzania sprawdza się do tej pory bez zarzutu. Tutaj również nie potrzebujemy wysoko wykwalifikowanych pracowników, natomiast poszukujemy osób dokładnych, sumiennych i zaangażowanych.

Jak wygląda proces wdrożenia nowego pracownika w Państwa firmie?

Michał Scąberikona wywiad

Nowi pracownicy, którzy podejmują u nas zatrudnienie w charakterze członka służby informacyjnej lub porządkowej, odbywają szkolenie stanowiskowe. Kierownicy do spraw bezpieczeństwa oraz kadra dowódcza posiadają wieloletnie doświadczenie w zakresie ochrony dużych eventów, w tym imprez masowych podwyższonego ryzyka oraz imprez niemasowych i eventów VIP. Zawsze służą pomocą podczas procesu wdrażania nowych pracowników. Podobnie sytuacja wygląda w dziale Cleaningu. Każdy nowy pracownik jest wdrażany w obowiązki przez koordynatora, który za każdym razem przeprowadza szkolenie stanowiskowe. Nasi pracownicy przechodzą również cykliczne szkolenia z technik i technologii sprzątania oraz odpowiedniego wykorzystywania detergentów.

Jakie macie Państwo plany rozwojowe?

Michał Scąberikona wywiad

Jak już wspomniałem, nasza wizja rozwoju firmy jest inspirowana modelem zachodnioeuropejskim, zakładającym dostarczenie klientowi kompleksowych usług najwyższej jakości. Cały czas podejmujemy działania mające na celu stworzenie kolejnych działów i gałęzi działalności, by zapewnić klientom kompleksową obsługę zarówno w sektorze bezpieczeństwa, utrzymania czystości, jak i utrzymania technicznego. Chcemy cały czas pozyskiwać nowych kontrahentów i poszerzać swój udział w rynku. Widzimy bardzo duży potencjał w sektorze utrzymania czystości i planujemy jego dalszy, równie dynamiczny rozwój.



Boss Protection Group Sp. z o.o.