Starszy ekspert skarbowy

Białystok
Oferta opublikowana28.02.2024
Oferta wygasa29.05.2024
Tryb rekrutacjirekrutacja stacjonarna

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

Izba Administracji Skarbowej w Białymstoku

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy ekspert skarbowy do spraw prowadzenia postępowań podatkowych
w Referacie Podatków Dochodowych i Podatku od Towarów i Usług oraz Podatków Majątkowych i Sektorowych w Podlaskim Urzędzie Skarbowy w Białymstoku

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi postępowania podatkowe oraz sporządza projekty rozstrzygnięć w zakresie podatku od towarów i usług
  • Prowadzi postępowania podatkowe oraz sporządza projekty rozstrzygnięć w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych
  • Analizuje protokoły kontroli i inne dokumenty zgromadzone w toku przeprowadzonych przez Urząd kontroli podatkowych i czynności sprawdzających oraz informacje i materiały nadesłane przez inne organy w zakresie dokonanych ustaleń na tle stwierdzonych nieprawidłowości, przygotowuje analizę zebranych materiałów
  • Opracowuje projekty stanowiska organu podatkowego co do zarzutów podniesionych w odwołaniu/zażaleniu na rozstrzygnięcie naczelnika urzędu skarbowego
  • Sporządza wnioski o: zabezpieczenie wykonania zobowiązań podatkowych, wstrzymanie wykonania decyzji ostatecznej, nadanie rygoru natychmiastowej wykonalności decyzji nieostatecznej.Sporządza informacje o naruszeniach przepisów prawa podatkowego
  • Przygotowuje projekty postanowień w sprawach przedłużenia terminu zwrotu podatku VAT
  • Obsługuje w systemach informatycznych postanowienia, decyzje, wyroki sądowe, przerwy w biegu przedawnienia i naliczaniu odsetek w zakresie prowadzonych postępowań podatkowych
  • Sporządza wnioski o: zabezpieczenie wykonania zobowiązań podatkowych, wstrzymanie wykonania decyzji ostatecznej, nadanie rygoru natychmiastowej wykonalności decyzji nieostatecznej

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze wymiaru/poboru podatków
  • Znajomość przepisów ustawy Ordynacja podatkowa
  • Znajomość przepisów Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
  • Znajomość przepisów Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
  • Znajomość przepisów Ustawy o podatku od towarów i usług oraz aktów wykonawczych
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Odporność na stres
  • Komunikatywność
  • Umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawa w praktyce
  • Umiejętności analityczne
  • Umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów
  • Umiejętność jasnego, precyzyjnego i zwięzłego przekazywania informacji
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność pracy w zespole
  • Skrupulatność, dociekliwość, wnikliwość
  • Umiejętność prowadzenia negocjacji
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w prowadzeniu postępowań podatkowych lub praca w kontroli podatkowej
  • wykształcenie: wyższe profilowane: prawnicze, ekonomiczne, administracyjne lub wyższe
<br>uzupełnione studiami podyplomowymi z zakresu prawa podatkowego, rachunkowości

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-03-08
  • Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    Izba Administracji Skarbowej w Białymstoku, ul. Jana Klemensa Branickiego 9, 15-085 Białystok.


    ZACHĘCAMY DO APLIKOWANIA PRZEZ FORMULARZ ELEKTRONICZNY (przycisk – APLIKUJ ELEKTRONICZNIE).

    O zachowaniu terminu składania dokumentów określonego w ogłoszeniu decyduje data:
    - stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu - gdy wysyłasz zgłoszenie w formie papierowej;
    - przesłania wypełnionego formularza aplikacyjnego za pośrednictwem internetu lub dokumentu opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym - gdy składasz zgłoszenie w formie elektronicznej.

Warunki pracy

 


Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:



  • praca administracyjno- biurowa
  • obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
  • większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej
  • praca wymaga sprawności obu rąk
  • użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka, itp.)
  • zadania wykonywane w siedzibie urzędu.

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:



  • stanowisko pracy znajduje się na piętrze jednopiętrowego budynku
  • stanowisko pracy wyposażone jest w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno - biurowych z obsługą komputera
  • oświetlenie sztuczne i naturalne
  • węzeł sanitarny nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych ruchowo
  • w budynku nie ma windy
  • budynek nie posiada podjazdu dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach
  • przed budynkiem jest wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych
  • stanowisko pracy nie jest dostosowane do potrzeb osób niedowidzących, niewidomych oraz niesłyszących i głuchoniemych

 

Zainteresowała Cię ta oferta?Aplikuj na to stanowisko!

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których
    wymagamy lub zalecamy.
  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez
    tłumacza przysięgłego.
  • Jeśli składasz dokumenty w formie papierowej wymagane oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
  • Wzory oświadczeń obowiązujących przy naborach do pracy w Izbie Administracji Skarbowej w Białymstoku dostępne są na stronie www.podlaskie.kas.gov.pl w zakładce Ogłoszenia – Nabór – Wzory oświadczeń.
  • Jeśli aplikujesz przez formularz on-line wszystkie wymagane oświadczenia znajdziesz w treści formularza, nie musisz
    załączać ich skanów z odręcznym podpisem.
  • Jeśli aplikujesz elektronicznie i zostaniesz wskazany w protokole z naboru, poprosimy Cię o dostarczenie "wersji
    papierowej" dokumentów.
  • Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia
    dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
  • Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
  • APLIKACJA, która nie zawiera wszystkich wymaganych dokumentów (dokumenty niezbędne) oraz złożona po terminie - ZOSTANIE ODRZUCONA!!!
  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail). Tak samo zrobimy, jeśli nie uda Ci się przejść do dalszego etapu.
  • Członkowie korpusu służby cywilnej podlegają ograniczeniom w prowadzeniu działalności gospodarczej zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.

Oferty wybrane dla Ciebie

Oferty wybrane dla Ciebie