Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- przeprowadzanie w Zakładzie kontroli instytucjonalnej oraz postępowań wyjaśniających
- weryfikacja prawidłowości dokumentacji sporządzanej przez Centra Kontroli Wewnętrznej (CKW) w ramach realizowanych kontroli i postępowań wyjaśniających
- kierowanie zespołami kontrolującymi złożonymi z pracowników Departamentu i CKW lub innych komórek organizacyjnych Zakładu
- analiza i opracowywanie wyników przeprowadzonych kontroli oraz sporządzanie bieżących informacji w tym zakresie
- przygotowywanie propozycji tematów do rocznego planu kontroli Zakładu
W ostatnim okresie w Departamencie Kontroli Wewnętrznej wdrożono nowe rozwiązania:
- kontrola i postępowania wyjaśniające prowadzone są głównie w formie zdalnej (m.in. praca na elektronicznych wersjach dokumentów, przyjmowanie wyjaśnień w formie elektronicznej);
- czynności kontrolne prowadzone są w siedzibie kontrolowanej jednostki wyłącznie w przypadku stwierdzenia, że jest to absolutnie konieczne.
- opracowywanie programów kontroli