Inspektor realizujący funkcje publicznoprawne

Szczecin
Oferta opublikowana17.04.2024
Oferta wygasa16.07.2024
Tryb rekrutacjirekrutacja stacjonarna

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

Urząd Morski w Szczecinie

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor realizujący funkcje publicznoprawne do spraw Inspekcji Statków (FSC)
w Inspektoracie Państwa Bandery i Państwa Portu (FSC/PSC)

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Uczestniczy w przeglądach i inspekcjach wyposażenia i konstrukcji statków morskich w celu stwierdzenia zgodności z obowiązującymi przepisami.
  • Uczestniczy w przeglądach i inspekcjach wyposażenia i konstrukcji statków morskich w celu stwierdzenia zgodności z obowiązującymi przepisami oraz ocenie stanu bezpieczeństwa inspekcjonowanych statków w celu wydania opinii co do zgodności z obowiązującymi normami.
  • Uczestniczy w inspekcjach dotyczących składu i kwalifikacji załóg statków polskich oraz ocenie składu załóg pod kątem spełnienia norm pracy i bezpieczeństwa w celu określenia lub potwierdzenia minimalnego składu załogi.
  • Uczestniczy w audytach systemów zarządzania bezpieczeństwem na pokładach statków oraz w biurze armatora w celu potwierdzenia zgodności z wymaganiami kodeksu ISM i wydania lub potwierdzenia odpowiedniego certyfikatu przewidzianego tym kodeksem.
  • Uczestniczy w weryfikacji planów ochrony statków w celu oceny planów oraz oceny samych statków na zgodność z wymaganiami kodeksu ISPS w celu wydania lub potwierdzenia certyfikatu ochrony statku.
  • Uczestniczy w audytach stacji serwisowych i atestujących sprzęt i wyposażenie stosowane na statkach morskich w celu wydania opinii dotyczącej uznania tych stacji w imieniu administracji.
  • Współpracuje z właściwymi instytucjami w zakresie spraw związanych z bezpieczeństwem ludzi, statków i ochroną środowiska w celu poprawy bezpieczeństwa na morzu. Wdraża zalecenia IMO, dyrektyw Unii Europejskiej dotyczące bezpieczeństwa żeglugi.
  • Uczestniczy w przygotowaniach, opiniowaniu i ocenie projektów aktów prawa krajowego i międzynarodowego dotyczących bezpieczeństwa żeglugi w celu podniesienia jakości przepisów prawnych i podniesienia bezpieczeństwa żeglugi.
  • Udziela informacje zainteresowanym stronom nt. obowiązujących aktów prawa dotyczących rejestracji, dokumentów okrętowych i bezpieczeństwa żeglugi w celu usprawnienia obsługi w UM. Udział na zasadach eksperckich w postępowaniach wyjaśniających w sprawach naruszeń przepisów w zakresie bezpieczeństwa żeglugi i zanieczyszczenia środowiska morskiego oraz dotyczących wypadków morskich.
  • Przeprowadza samodzielnie inspekcje jednostek bandery polskiej w zakresie zleconym przez Głównego Inspektora.

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

  • wykształcenie: średnie o profilu morskim lub budownictwa okrętowego
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego praca w charakterze oficera na statkach morskich
  • dyplom morski na poziomie zarządzania w dziale pokładowym na statkach o poj. brutto pow. 3000 ton lub maszynowym na statkach o mocy maszyn głównych pow. 3000 kW,
  • znajomość języka angielskiego – dobra w mowie i piśmie
  • Prawo jazdy kat. B
  • Znajomość i umiejętność pracy z aplikacjami biurowymi (MS Office)
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego doświadczenie w administracji morskiej lub w towarzystwach klasyfikacyjnych
  • audytor ISM, audytor ISO 9001, według szkoleń EMSA
  • otwartość i gotowość na ciągłe podnoszenie kwalifikacji
  • umiejętność pracy w zespole

Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopia dyplomu morskiego na poziomie zarządzania w dziale pokładowym na statkach o poj. brutto pow. 3000 ton lub maszynowym na statkach o mocy maszyn głównych pow. 3000 kW,
  • Kopia Prawa jazdy kat. B
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających przeszkolenie: audytor ISM, audytor ISO 9001, według szkoleń EMSA

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-05-01
  • Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
  • Miejsce składania dokumentów:
    Urząd Morski w Szczecinie
    Plac Stefana Batorego 4
    70-207 Szczecin

    lub osobiście w Kancelarii Urzędu, I piętro pok. 130

Warunki pracy


  • praca w szczególnie trudnych warunkach środowiskowych
  • zagrożenie korupcją
  • permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
  • praca przy monitorze ekranowym (komputer) pow. 4 godzin dziennie
  • dostępność samochodu służbowego
  • brak odpowiednio dostosowanych toalet dla potrzeb osób niepełnosprawnych
Zainteresowała Cię ta oferta?Aplikuj na to stanowisko!

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • WYMAGANE DOKUMENTY TJ. ŻYCIORYS (C.V.), LIST MOTYWACYJNY I OŚWIADCZENIA MUSZĄ BYĆ WŁASNORĘCZNIE PODPISANE. 
  • WYNAGRODZENIE ZASADNICZE: 6500,00 ZŁ BRUTTO
    + DODATEK ZA WYSŁUGĘ LAT.

Oferty wybrane dla Ciebie

Oferty wybrane dla Ciebie