Wandoo Finance Sp. z o.o.

3 Udziel wywiadu o firmie

Wywiady Wandoo Finance Sp. z o.o.

zdjęcia autora wywiadu

Wywiad udzielony przez użytkownika Diana Konina

Pracownik firmy - Dyrektor Generalny Wandoo Finance

27.11.2023 12:11

Czym zajmuje się Państwa firma?

Diana Koninaikona wywiad

Wandoo Finance sp. z o. o. działa jako firma doradztwa kredytowego i oferuje klientom rozwiązania w zakresie krótkoterminowych pożyczek online. Działamy jako spółka zależna czołowej korporacji fintech, której centrum korporacyjne znajduje się na Łotwie. Firma obecnie prężnie funkcjonuje na kilku europejskich rynkach. Polskie biuro zlokalizowane jest w województwie mazowieckim, w Warszawie. Nasz dedykowany zespół w Polsce aktualnie liczy około 35 specjalistów w kilku działach.

Jak wyglądały początki firmy?

Diana Koninaikona wywiad

Polska to drugi rynek, na którym centrala zdecydowała się otworzyć swoją siedzibę. Działamy tutaj już 7 lat! Sektor produktów finansowych niezmiennie uważa polski rynek za bardzo atrakcyjny. Wpływa na to rozległy rynek ze znaczną populacją obywateli Polski, ale także pokaźną liczbą rezydentów zagranicznych. Ta różnorodność daje nam możliwość poszerzenia obecności i dostosowania usług do zróżnicowanych potrzeb klientów. Dlatego od początku działalności uważnie śledzimy rynek i jego aktualne zmiany, aby jeszcze lepiej odpowiadać na oczekiwania osób zainteresowanych naszymi usługami i reagować na zmieniające się wymagania branży.

Jak wygląda Państwa otoczenie biznesowe?

Diana Koninaikona wywiad

Rynek kredytów finansowych w Polsce jest ekspansywny i charakteryzuje się konkurencją nie tylko ze strony podobnych pożyczkodawców krótkoterminowych, ale także firm udzielających pożyczek długoterminowych, banków i podobnych podmiotów. Pomimo tak zróżnicowanego i nasyconego rynku, staliśmy się jedną z 10 najlepszych firm spośród około 60 udzielających pożyczek krótkoterminowych. Nie patrzymy na naszych konkurentów, a bardziej na potrzeby klientów. Dzięki temu trafiamy z produktami w ich gusta, oferujemy rozwiązania, które są chętnie wybierane i sprawiają, że nasi klienci wracają do nas. Znaczący rozwój spółki rozpoczął się w 2022 roku, po zakończeniu okresu Covid-19 i stale notujemy wzrost. Jeśli chodzi o spojrzenie w przyszłość, nasze aspiracje są ambitne, napędzane przez silny zespół i wysoki poziom motywacji do osiągnięcia naszych celów w ciągu najbliższych kilku lat.

Jak wygląda struktura Państwa firmy?

Diana Koninaikona wywiad

Obecnie w naszym polskim biurze funkcjonuje dedykowane Call Center, w skład którego wchodzą tak istotne działy jak: Obsługa Klienta, Sprzedaż i Windykacja. Dodatkowo w biurze działa nasz zespół zarządzający, który obejmuje zespół ds. roszczeń i płatności, liderów zespołów, menedżerów nadzorujących kluczowe działy, specjalistów ds. marketingu i pracowników administracyjnych. Biegła znajomość języka angielskiego jest cennym atutem naszego zespołu zarządzającego, biorąc pod uwagę naszą codzienną współpracę z Centralą, w której znajdują się nasze zespoły ds. ryzyka, finansów, prawa, rozwoju i IT. Warto podkreślić, że aktywnie promujemy wewnętrzne talenty, organizujemy wewnętrzne rekrutacje i systemy awansu, a część naszych lokalnych pracowników z sukcesem awansowała na stanowiska w Centrali lub w innych oddziałach, m.in. w Hiszpanii i Rumunii. Z uwagi na rozwój firmy i awanse pracowników wewnątrz działów, regularnie prowadzimy nowe rekrutacje do różnych zespołów.

Jakie plany związane z zatrudnieniem macie Państwo na 2024 rok?

Diana Koninaikona wywiad

W ramach naszej strategii rozwoju na najbliższe lata za cel postawiliśmy sobie powiększenie naszego zespołu o około 15% w 2024 roku, koncentrując się przede wszystkim na wzmocnieniu działów Call Center, w tym Obsługi Klienta, Sprzedaży i Windykacji. Nasze podejście do rekrutacji ma charakter włączający i przyjmuje zarówno doświadczonych specjalistów, jak i osoby nowe w tej dziedzinie. Dysponujemy silnym zespołem nadzorczym, więc priorytetem jest dla nas wszechstronne szkolenie i ciągłe wsparcie dla naszych pracowników na całej ich drodze do pracy w naszej firmie. Takie podejście pozwala osobom posiadającym już umiejętności, lub rozpoczynającym karierę zawodową, osiągnąć porównywalny sukces na swoich stanowiskach. Bardzo dbamy o to, aby każdy nowy pracownik, bez względu na wcześniejsze doświadczenie, przeszedł obowiązkowy onboarding, zapoznał się z całym zespołem, otrzymał odpowiednie narzędzia i wsparcie do pracy. Zawsze taka osoba może liczyć na pomoc ze strony kolegów z zespołu, kadry managerskiej oraz osób zarządzających.

Jak wygląda proces onboardingu nowego pracownika w Państwa firmie?

Diana Koninaikona wywiad

Chociaż proces onboardingu może się różnić w zależności od konkretnego stanowiska, na które dołącza nowy członek zespołu, konsekwentnie obejmuje zestaw początkowych kroków w firmie. Kroki te obejmują zapoznanie danej osoby z informacjami o firmie i jej produktach lub usługach, przedstawienie jej zespołowi oraz zapewnienie szkolenia dostosowanego do początkowych potrzeb w ciągu pierwszych dni lub tygodni. Nasze zaangażowanie we wsparcie pozostaje niezachwiane, a przez pierwsze kilka miesięcy zwracamy większą uwagę na zapewnienie płynnego przejścia i integracji z firmą. Bardzo dużo uwagi poświęcamy integracji całego zespołu, który za co dzień pracuje w innych działach. Osoba, która przychodzi do pracy, od początku jest wprowadzana we wspólne aktywności - zarówno zawodowe, jak i wyjścia integracyjne.

Jak dbacie o rozwój pracowników?

Diana Koninaikona wywiad

Zespół Call Center na co dzień otrzymuje dedykowane wsparcie ze strony swoich przełożonych. Nasza kadra zarządzająca korzysta z warsztatów wymiany doświadczeń prowadzonych przez najwyższe kierownictwo i wykorzystuje wsparcie różnych działów centrali w celu wdrażania innowacyjnych pomysłów. Regularnie organizujemy zewnętrzne sesje szkoleniowe w celu podnoszenia kwalifikacji. Zachęcamy menedżerów do udziału w konferencjach i szkoleniach w swoich obszarach, aby zdobyć nową wiedzę i zastosować ją w praktyce w naszej firmie. Warto zauważyć, że byliśmy świadkami sytuacji, w których pracownicy awansowali od specjalistów Call Center do stanowisk liderów zespołu, co świadczy o naszym zaangażowaniu w wewnętrzny rozwój. Ponadto, powszechną praktyką jest oferowanie pracownikom możliwości przechodzenia pomiędzy działami, co sprzyja kulturze, która wspiera osoby pragnące rozwijać się w firmie i aktywnie zapewnia możliwości takiego awansu.

W jaki sposób dbacie Państwo o atmosferę i komfort pracy?

Diana Koninaikona wywiad

Aby stworzyć pozytywną atmosferę w zespole, aktywnie zbieramy opinie naszych pracowników na temat różnych aspektów mających na celu zwiększenie dynamiki naszej pracy. Ta opinia dotyczy ulepszeń programów Backoffice, inicjatyw w zakresie przywództwa i szkoleń, a nawet sugestii dotyczących działań związanych z budowaniem zespołu. Nasza firma ceni tradycje i regularnie organizuje imprezy okolicznościowe, wyjścia firmowe czy integracje. Patrząc w przyszłość, mamy mnóstwo ekscytujących pomysłów, które mamy zamiar wdrożyć w nadchodzącym roku. Mając na uwadze atmosferę i satysfakcję pracowników, niedawno powitaliśmy w naszym zespole specjalistę ds. HR, którego zadaniem jest skupienie się szczególnie na zwiększaniu zadowolenia pracowników. Mając świadomość, że zespół jest kluczowym czynnikiem sukcesu, dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić każdemu pracownikowi możliwości rozwoju i doskonalenia umiejętności w naszej organizacji, a także stwarzamy okazję do próbowania nowych aktywności poza pracą.

Jakie macie Państwo plany rozwojowe?

Diana Koninaikona wywiad

Mamy nakreśloną strategię rozwoju na najbliższe lata, obejmującą nie tylko rozbudowę zespołu, ale także optymalizację i udoskonalanie procesów obsługi klientów. Nasze proaktywne podejście obejmuje działania mające na celu zwiększenie świadomości marki i wdrażanie nowych produktów. Jak podkreślono wcześniej, nasza uwaga wykracza poza osiąganie wyników; równie mocno angażujemy się w budowanie satysfakcji zespołu, jak i promowanie wymiany doświadczeń w ramach naszych zespołów zarządzających. Przed nami czas zmian i wyzwań, na które jesteśmy w pełni przygotowani. Aktualnie budujemy plan na najbliższy rok, który wiąże się z powiększeniem zespołów, a tym samym wzrostem całej firmy. Zachęcamy wszystkie osoby zainteresowane pracą w stabilnej, ciągle rozwijającej się i perspektywicznej firmie, do śledzenia naszych ofert pracy oraz składania swoich aplikacji.



Wandoo Finance Sp. z o.o.