Korpo, które udaje, że nie jest korpo, na wejściu TA i HRBP mówią, że nie jest korpo. Fakt jest taki, że durniejszych i gorzej zoptymalizowanych procesów używanych w codziennej pracy dawno nie widziałem. Przepchnięcie ticketów z Cloud Supportu w Polsce do L3 potrafiło zająć kilka tygodni, a nawet i miesięcy, a często było zamykane z klasycznym "won't do". Żeby wszystkim potencjalnych kandydatom (Niech Bóg, Allah, Budda czy nie bóstwo ma was w opiece jeśli aplikujecie do Supportu) przekazać moją opinię bardziej klarownie, pozwolę sobie podzielić ją na podpunkty. Nietypowo zacznę od plusów, a o dziwo trochę ich jest: - Największym plusem jest dział HR, serio ludzie tam wiedzą co robią i zawsze starają się pomóc. Spotkania integracyjne, jakieś ciekawe paczki dla każdego na różne okazje, a i bez okazji często też. To poprawia opinię o całym Polskim oddziale. - W Supporcie pracują świetni ludzi, którzy praktycznie nigdy nie odmawiają pomocy (są też wyjątki ale o tym później). - Jedne z lepszych benefitów na rynku. - Świetna lokalizacja biura z dużym parkingiem. - Bardzo dobre miejsce do rozwoju dla technicznych juniorów, którzy chcą się czegoś uczyć na własną rękę No i czas na minusy: - Kontynuując o rozwoju - Support techniczny nadaję się tylko dla juniorów, nie ma możliwości przejścia na role bardziej techniczne (L2 lub Admin/DevOps/SRE). Znaczy możliwość jest, ale w rubryce imię w dowodzie musi widnieć Pierre, a sam dowód musi być francuski. W kilka miesięcy byłem w stanie nauczyć się teorii sieci komputerowych i Linuxa na poziom, który pozwala na zdawanie egzaminów pod certyfikaty. Haczyk jest jeden. Żeby to robić trzeba olewać KPI, nie da się robić sensownego wsparcia technicznego i utrzymywać statystyk na raz. - Telefony bezpośrednio do wsparcia technicznego to jakieś nie porozumienie. Nie można skupić się na pracy, bo przy każdym bardziej złożonym zadaniu rozproszy cię telefon. Jeszcze jak telefon jest nt. jakieś awarii to OK, ale 70% z nich to zgłoszenia, że ktoś zapomniał hasła, nie opłacił serwera albo moje ulubione "Te DDoSy to kolega wysyłał, nie ja, ja nie" - Braki w ludziach w zespołach w innych krajach, a co za tym idzie, przekierowywanie zgłoszeń i telefonów z innych krajów, często w języku, którego nie znasz lub nie masz go w umowie. - Francja ma w głębokim poważaniu Polski oddział. Prawda jest taka, że nikt nie patrzy na opinię nikogo z Polski np. przy rekrutacjach do L2 - zawsze wygra Francuz, nie ważne, że technicznie jesteś lepszy od niego. - W zespole, w którym pracowałem jest okrutna rotacja. W ciągu roku odeszło 75% zespołu. - Kasa jest w porządku jak dla juniora, al tylko dla juniora. - Jak się okazało po moim odejściu, Manager zaczęła siać ferment na mój temat, ale w twarz nie usłyszałem ani słowa. Osobiście nie polecam tej firmy, a na pewno nie działu wsparcie technicznego. Dla mojej manager najważniejsze były statystki. Tech Lead, wiedział mniej niż agenci, ale zawsze gdy była okazja podkreślał swoje stanowisko. Nowych pracowników, muszą szkolić obecni, obniżając w ten sposób swoje KPI i wystawiając się na celownik. Support OVH jest w czarnej d..pie i powoli zaczyna się w niej urządzać.
Wiecie może, czy w OVH Sp. z o.o. szukają chętnych na staż?
Nie pamietam zeby tam staze byly. Chyba ze chcesz miec staz w call center to polecam od razu aplikowac na normalne stanowisko bo i tak nauczysz sie tylko obslugi ekspressu i cisco jabber
Jako były pracownik, który pracował tam sporo czasu mogę z pełną świadomością potwierdzić, że OVH to jedna wielka "murzyniarnia" Europy pod względem pracy - podobna do IBM. Jeśli ktoś jest na początku swojej kariery to serdecznie polecam aplikowanie do OVH, gdyż przyjmują 90% ludzi ( rekrutacja zazwyczaj trwa tydzień, ponieważ rotacja pracowników jest tak duża, że HR bierze ludzi z łapanki, niezależnie od tego co masz w CV i co zaprezentowałeś - po prostu łapią cie w sieć bo wiedzą, że i tak uciekniesz po pół roku i przyjdzie inny). Podsumowując: Plusy: -możliwości bardzo krótkotrwałego rozwoju dla żółtodziobów w IT, którzy potrzebują coś wpisać w CV - benefity (jedne z lepszych na rynku) - profesjonalny dział HR -atmosfera w zespole (po prostu fajni ludzie) Minusy: -Brak konkretnych ścieżek rozwoju, rozwój w firmie kończy się średnio po 2-3 miesiącach -kiepskie płace - OVH może miało konkurencyjne stawki 3lata temu. Teraz stawki są bardzo niskie i generalnie tyle ile ugrasz na rozmowie o prace, tyle będziesz miał już do końca. Nie ma czegoś takiego jak podwyżka, jest za to zwodzenie za nos i kolejne mini "Awanse", gdzie masz więcej pracy, a wynagrodzenie to samo. -kolesiostwo Francji. Jeśli chcesz awansować wyżej np. bo masz umiejętności/wiedzę/przez zasiedzenie to nie masz szans jeśli nie urodziłeś się we Francji i nie mówisz po francusku - po prostu firma jest z FR i na wyższe stanowiska zatrudniają tylko FR. - Francuskie OVH ma w d. mały, śmieszny oddział w PL, dlatego nie ma żadnych zmian, podwyżek itp. pomimo interwencji menedżerów. - zwykłe Call center, gdzie odbierasz 25-30 telefonów dziennie od sfrustrowanych życiem Januszy, którzy nie umieją poukładać sobie życia, a co dopiero serwerka w OVH i oczekują konfiguracji całego serwera na linii za darmo. 90% pracy to telefony, reszta to zgłoszenia - oczywiście musisz wyrabiać co raz większe "targety" i wciskać ludziom przez telefon ankiety satysfakcji hehe. - musisz mieć silną psychikę w tej pracy, jak chcesz tam pracować dłużej niż rok. Klienci lubią się wyżywać na Tobie na linii. Życzę powodzenia młodemu pokoleniu, które będzie aplikowało do OVH - macie wszystkie informacje na tacy. Opinie sami sobie sklejcie na podstawie mojego wywodu.
Jako byly pracownik chcialbym sie wypowiedziec na temat firmy. Zaczne od plusow choc jak ktos woli moze zaczac od minusow :) Plusy: *Dobre zarobki. Sa z gory okreslone widelki o ktorych sie nie dowiesz na rozmowie jednak mozesz negocjowac, potem juz nie dadza wiecej. *Swietna atmosfera w biurze we Wrocławiu. Ludzie sa swietni i wszystko mozna zalatwic bez kopro nadecia. *Benefity najlepsze spośród 5 firm w ktorych pracowalem. Jest ich duzo, a do tego firma kilka razy w roku wysyla pracownikom drobne upominki z byle okazji. *Kondycja finansowa firmy i stale zatrudnienie. W dobie covidu nie ma zwolnien. *Swietne godziny pracy nikt nie jest zmuszany do nadgodzin ani nie ma pracy w weekendy. Minusy: *Brak mozliwosci rozwoju. Jestes przyspawany do stanowiska chyba ze ktos sie zwolni ale to trzeba byc w odpowiednim miejscu i czasie. 99% stanowisk nowych i tak przytula Francuzi z centrali. *Praca sama w sobie nierozwijajaca. Masz minimalny wplyw na rozwoj firmy, wszystko i tak czy siak musi przejsc przez centrale we Francji, a ty jestes tylko essential workerem dla nich. *Brak szacunku Francuzow do Polakow. Wiekszosc nawet po angielsku nie potrafi dobrze pisac. Wiekszosc wiadomosci do nich nie otrzymasz odpowiedzi albo dostaniesz wymijajaca odpowiedz. Ogolnie bardzo ciezka wspolpraca z centrala. *Praca w supporcie IT/ksiegowym/dziale sprzedazy to katorga. Klienci to w 90% januszexy ktorzy musza sie wyzyc na tobie. Niektorym pracownikom siadala psycha przez ciagle wyzwiska pod ich adresem. *Nie polecam pracy na stanowiskach wymagajacych wspolpracy z klientem. Jest to ciezka i niewdzieczna praca "na zderzaku". *Ogolnie najwiekszy problem firmy to brak organizacji i i olewczy stosunek co wszystkich zadan przez Francuzka mentalnosc centrali, a ty biedny polaku zbieraj wyzwiska przez to.
Osobiście pracuję od kilku lat, co mogę powiedzieć? Coraz gorzej - ale to wynika z decyzji centrali. Lokalny HR i OM robi co może, aby atmosfera była przyjemna. Centrala regularnie przypomina równości, ale w praktyce jesteś równy jeżeli jesteś z Francji i mówisz po francusku, jeżeli nie to trudno. Wizje zmieniają się co miesiąc, dynamizm duży, zmiany najczęściej małokorzystne dla pracownika, ale kto by się przejmował kimś z Polski :) Rotacja pracowników odczuwalnie wzrasta. Podwyżki i rozwój (awanse, szkolenia) - a co to takiego? Złożone deklaracje na rekrutacji - bez pokrycia.
Jakie warunki trzeba spełnić, by zostać członkiem waszego teamu w OVH Sp. z o.o.?
hej, pracuję tutaj ponad rok na stanowisku na które aplikowałem, nikogo nie znałem wcześniej i nie mogę się z Tobą zgodzić w tmacie "kolesiostwa". Zawsze najtrudniej znaleźć winę u siebie, więc po Twoich "spamowych" postach wnoszę, że proces rekrutacyjny działa poprawnie...
Jaki rodzaj umowy preferowany jest w firmie OVH Sp. z o.o.?
Chciałbym napisać pozytywnie o procesie rekrutacyjnym. Ok. dwa dni po aplikacji dostałem telefon z zaproszeniem na pierwszy i jedyny etap rekrutacji. Kilka dni później odbyła się ta rozmowa: z HR-em i kierownikiem. Rozmowa była dla mnie ekstremalnie przyjemna (bardzo dobrane trio). Kolejne 3 dni później dostałem pozytywną decyzję na temat mojego zatrudnienia. Od aplikacji do dostania pracy minęło ok. 1,5 tygodnia! Niesamowicie efektywny proces rekrutacji.
Jeśli masz zamiar stracić 1-3 miesięcy na "rekrutację" przez HR firmy OVH, to Welcome! Będziesz miał kilka bezsensownych rozmów z HR, Team Leaderami, Managerami i potem nie doczekasz się nawet jakiejkolwiek odpowiedzi. Bo firma banalnie nie jest poważna, nie szanują Ciebie jak kandydata. Dział HR absolutnie nie przejmuje się całym procesem. Pod koniec stare dobre "kolesiostwo" i zatrudniają przyjaciół, więc te rekrutacje są fejkowe.
Wielu pracowników oceniło firmę jako dobrego pracodawcy więc sądzę, że ktoś nowy nie ma pojęcia jak jest tylko napisał bzdury.
Nie ma sensu tu aplikować, dział HR nieprzygotowany do rozmowy i bezsensowne pytania zadaje, strata czasu ... firma idącą w stronę typowego korpo, ludzie się zwalniają lub sami są zwalniani przez OVH Sp. z o.o. Brak profesjonalnej obsługi przyszłego pracownika, który aplikował tutaj i totalny wyzysk i redukcja !!! Przyszli pracownicy trzymajcie się z daleka od tej firmy !!! Nie polecam w 100%
Jakie wartości są cenione w OVH Sp. z o.o.?
Czy osoby bez doświadczenia mają szansę na zatrudnienie w OVH Sp. z o.o.?
Fajne macie te socjalne benefity. Czy teraz firma potrzebuje kogoś do pracy?
potrzebują, ale raczej sztucznie udają zapotrzebowanie. procesy są przeprowadzane, aby było widać, że dział HR pracuje. A tak naprawdę kolesiostwo
Totalny brak profesjonalizmu... Zero wiedzy konsultantów telefonicznych i mega dług czas realizacji napraw, usterek itp... Stanowzo nie polecam. Tania firma z kiepskim produktem.
Chciałbym napisać pozytywną opinię na temat OVH jako pracodawcy. Skupię się na obecnym okresie, który jest bardzo ciężki dla wszystkich w branży. 1. Firma nie ma obecnie żadnych problemow z projektami każdy jest kontynuowany 2. Nie nastąpiła żadna redukcja wynagrodzenia / etatów. Planowane wyniki firmy są powyżej oczekiwań 3. Każdy pracownik w polskim biurze pracuję obecnie zdalnie. 4. Każdy pracownik otrzymał sprzęt do pracy z domu. Dodatkowe monitory, fotele o laptopach i sprzęcie z biurka nie ma co wspomninac. Najbardziej na pozytywną opinię zasługuje dział Office Management, który dba o pracowników nawet na HO. Co do mojej rozmowy kwalifikacyjnej to była to rozmową bardzo rzeczowa , ale rozumiem że to zależy od projektu i managera. Moje odczucia sa bardzo pozytywne a mam porownanie z innymi "corpo " ;)
Z benefitow, to biuro mieści się w budynku z placówką luxmed-u, więc w przypadku przeziębienia można zejść dwa piętra niżej i skorzystać z pomocy medycznej. Minusem jest, że do pracy, na przerwy, fajki chodzimy tymi samymi korytarzami co pacjenci.
A jesteś w stanie napisać coś na temat ewentualnego rozwoju zawodowego? Chciałbym ustalić, czy pracodawca ten dba o ten aspekt i wysyła pracowników np. na szkolenia podnoszące kwalifikacje.
Jestem tu kilka miesięcy, i podoba mi się, mialam dużo szkoleń w pierwszym miesiącu, potem pomału praca z klientem, zawsze moge liczyc na wsparcie osob z zespolu, obslugujemy klientow polskich i angielskojezycznych. Bardzo fajna atmosfera w zespole, troche ludzi pisze i dzwoni, ale to w końcu jest wsparcie dla klientow :)
Cześć. Możesz przybliżyć na jakim stanowisku i na jaki rynek pracujesz? Jakie są benefity dla pracownika i czy rzeczywiście występują wyjazdy zagraniczne? Szkolenie jest na miejscu w Polsce czy wyjazdowe? Każda informacja będzie cenna. Z góry dziękuję!
Zwykły call center
OVH to dobre miejsce do rozwoju, w którym mimo coraz bardziej rozbudowanej struktury firmy póki co nie ma korporacyjnych zwyczajów. Biuro w sensownej lokalizacji, dobra atmosfera pracy i wsparcie innych osób + kilka dodatkowych benefitów/pracowniczych eventów pozwalają mi ocenić OVH pozytywnie. Dla chętnych możliwość pracy w biurach OVH w innych krajach. Polecam! p.s. Jakby ktoś pytał to nie pracuję w HR ani nie moderuje tej strony. Prowizji za wpis też mi nikt nie proponował ;-)
Często zadawane pytania
-
Jak się pracuje w OVH Sp. z o.o.?
Zobacz opinie na temat firmy OVH Sp. z o.o. tutaj. Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy oraz kandydaci do pracy to 12.
-
Jakie są opinie pracowników o pracy w OVH Sp. z o.o.?
Liczba opinii, które napisali obecni i byli pracownicy to 10, z czego 3 to opinie pozytywne, 3 to opinie negatywne, a 4 to opinie neutralne. Sprawdź tutaj!
-
Jak wygląda rekrutacja do firmy OVH Sp. z o.o.?
Kandydaci do pracy w OVH Sp. z o.o. napisali 1 opinii na temat procesu rekrutacyjnego. Zobacz szczegóły tutaj.